Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Bluetooth en RD4 
Auteur Bericht
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bluetooth en RD4
ET,
Inderdaad, er zitten geen magische microfoons in de auto :lol: ;) , onze vorige C5 had zo'n klein microfoontje naast de binnenspiegel. Daar waar we nu 2 bewegingscensoren van het alarmsysteem hebben zitten.
Ik zal eens bij Parrot gaan zoeken. Ik had de stiekeme hoop dat iemand kon vertellen welke serie/nummer ik moest nemen en waar op aan te sluiten.
Vanuit ervaring een antwoord krijgen scheelt vaak zoveel uigezoekerij.

Over spraak en klinken; ik heb mijn eerste item nog eens doorgelezen, en zie inderdaad dat het niet zo duidelijk is. Helaas lees ik niet altijd mijn berichten even zorgvuldig terug voor ik ze plaats, en dan nog gaat er wel eens iets mis.
Het nalezen van berichten voor versturen moet ik na mijn auto-ongeval, en licht hersenletsel, wel doen. Is een vorm van afasie. Ik lees dan gewoon over woorden en begrippen, en zinsconstructies, heen zeg maar.

Johan

09 jun 2011 08:28
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera

Naar boven
Antwoord met een citaat
Trek het je niet al te zeer aan, we schrijven allemaal wel eens iets wat voor meerdere uitleg vatbaar is. Het is ook niet jouw fout dat het topic "gekaapt" werd voor MP3 aansluitingen. :)

Verder heb je groot gelijk dat je op zoek bent naar ervaringsdeskundigen want een carkit icm een JBL vereist denk ik wel wat extra oplettendheid. Een parrot standaardiagram wekt de indruk dat het compatible is, zolang als je de parrot box tussen de extra versterker en de speakers zet. Maar dat moet je wel bevestigd krijgen van Parrot voordat je er zelf mee in de weer gaat. ze schrijven namelijk ook dat er max 25W RMS in mag (per kanaal?)...da's een beetje weinig. Andere fabrikanten zijn nog minder duidelijk met diagrammen en aansluitingen.

En vwb BT audio (stereo mp3s draaien vanaf je telefoon) daar werd altijd omheen gepraat. Omdat het dus vaak niet ondersteund werd. Maar met de meeste nieuwe multimedia telefoons moet dat juist een punt van aandacht worden en daarvoor heeft Parrot dus een speciale productlijn (MK) in het leven geroepen. Als ik zie hoe vaak mensen hier alleen al komen vragen naar MP3 aansluitingen (zo ook in dit draadje!) dan denk ik dat er een enorm potentiëel is voor juist deze oplossing, dus schrijf het niet te gemakkelijk af als "heb ik toch niet nodig".

Welke serie je wilt hangt dus af van wat je ermee wilt (bellen? nummerweergave? audio? trackweergave? etc.).

Voor bepaalde combinaties (C5+JBL) heb je sowieso speciale aansluitingen nodig en bijzonder installatie instructies. Parrot adverteert nu met iPhone compatibiliteit, aangezien ik allergisch ben voor Apple zou ik dus gelijk naar concurrerende systemen van Nokia of Motorola kijken. :smt023

ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

09 jun 2011 12:37
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik moest in mijn 2.2 een (andere) mutebox plaatsen die speciaal geschikt was voor het JBL systeem....
Dit was voor een nokia carkit .... , deze gekozen wegens mutebox die speciaal geschikt was voor het JBL :smt193
Volgens mij is dat niet nodig als je genoegen neemt met een externe geluidsbox voor de carkit.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

09 jun 2011 14:42
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bij JBL gaat de parrot tussen de radio en de eindversterker. Daarom heb je ook een speciale mute nodig met een lager uitgangssignaal, dat soms ook nog instelbaar is.
De parrot CK3100 is een goed ding,
ook de MKi9200 is een prima apparaat.

De mutekabel moet ik nog ff voor je opzoeken.

Hobbyauto: Burton Classic zie website

09 jun 2011 21:15
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera

Naar boven
Antwoord met een citaat
De Parrot instructies zeggen iets anders, nml Parrot tussen eindversterker en speakers. (ondanks dat er expliciet bij staat max 25W RMS)

Ik weet dat dit wat onlogisch klinkt, maar je kunt de instructies zelf bekijken op hun website.
Ik denk dat dit is omdat sommige externe versterkers slim zijn en het mute signaal overnemen van de headunit.
Zou je de Parrot vóór de externe versterker zetten dan zou er totaal geen geluid uit komen, omdat alles dan gemute wordt.

@Menno een externe geluidsbox is dus geen optie voor de nieuwere systemen die A2D2 ondersteunen. (muziek streamen via BT) Dit geldt dus voor de Parrot MK reeks of een Nokia 600.

ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

09 jun 2011 21:47
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik heb e.e.a bekeken en een losse carkit gekocht die aan de zonneklep kan.
Een goede mute aansluiitng leek ook vrij prijzig (een 90 euro) en dan nog de rest.
Het ging er alleen om dat ik de radio niet zelf zachter wilde zetten in eerste instantie. Maar dat is eigenlijk een luxe die me niet zoveel euro's waard is. Een ander punt is dat ik de geluidskwaliteit van die losse zonneklep dingen altijd slecht vond. Maar heb een paar kunnen uitproberen en toch daarvoor gekozen. Prima geluid en microfoon, beter dan een paar aar geleden!. Natuurlijk niet de goedkoopste nemen, maar rond een 90 a 100 euro een prima ding. merk ben ik even kwijt.
En het is en blijft voor nood, want bellen in de auto heeft sowieso niet mijn voorkeur.
Heb er een die je op kunt laden, een goede speaker heeft, zichzelf uitschakeld na 10 minuten geen contact. En bovenal heerlijk simpel in gebruik is. Knopje indrukken en de aansluiting met de telefoon is er. Merk volgt.
Johan

11 jun 2011 08:33
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart

Naar boven
Antwoord met een citaat
EvilTwin schreef:
Ik denk dat dit is omdat sommige externe versterkers slim zijn en het mute signaal overnemen van de headunit.
Zou je de Parrot vóór de externe versterker zetten dan zou er totaal geen geluid uit komen, omdat alles dan gemute wordt.

Dat zou best de reden kunnen zijn, maar daarom sluit je bij een JBL de gele radio-mute-draad ook niet aan op de radio. De Parrot onderbreekt zelf het uitgangs-signaal.

Hobbyauto: Burton Classic zie website

11 jun 2011 19:58
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: C5 Berline 2.0 HDi-138FAP Exclusive (chipped)
Opties: xenon, leer, el.stoelen+dak, navi, JBL, PDC, LDWS
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10181
Productienummer: 10307
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 417.000
Kleur: Noir Obsidien EXLD

Naar boven
Antwoord met een citaat
Er zijn twee nadelen aan deze configuratie:

1. De Parrot geeft geen geluid meer als je de radio uit hebt staan, want de eindversterker gaat dan ook uit. En omdat de Parrot tussen de radio en de versterker zit, hoor je dan ook geen telefoon meer.

2. Omdat de Parrot geen mute signaal aan de radio doorgeeft, wordt de CD-weergave niet gepauzeerd als je aan het bellen bent (het geluid gaat er alleen af, de CD draait door).

Verder ben ik super-tevreden met mijn Parrot-JBL combinatie.

11 jun 2011 21:55
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2