Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Ontvangst navigatie vdo 5400
Auteur |
Bericht |
Walrus
C5club Newbie
Auto: c5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Ontvangst navigatie vdo 5400
Hallo c5 rijders. Ben nieuw op het forum,en lees al een tijd allerlei onderwerpen met veel intresse. Rij zelf een c5 tourer,een fijne auto maar wel gemaakt met de franse slag. Wat ik eigelijk wil aanhalen in dit onderwerp? Lees toch veel op dit forum over de ontvangst van de navigatie met vdo dayton. Zelf heb ik de 5400 serie in de auto. De transponder voor ontvangst zit bij mij achter bij de rechter zijruit. Voor een tijd geleden had ik zeer slecht ontvangst.Zodat ik via navteg een nieuwe transponder heb gekocht. Toen was de ontvangs weer redelijk,heeft toch te maken met het plaatsen bij de zijruit. Maar wilde toch eigelijk wat beter ontvangst. Heb toen contact gezocht met navteg,en deze gaven mij een TIP!! Plaats onder de transponder een stukje blik wat magnetich is,ongeveer 10 rond,en omdat de transponder onder een magneet zit kun je deze hier opplakken. Tot mijn grote verbazing ontvang ik nu zeker 3 a 4 sats meer,zelfs in mijn garage heb ik nog ontvangst,voorheen niet. Hoop dat de c5 rijders er iets aan hebben,of eens uitproberen.
Walrus
|
25 okt 2010 21:21 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Ontvangst navigatie vdo 5400
welkom... maar ik denk dat je geen tourer hebt.. maar een c5 break... tourer is een ph3 
|
25 okt 2010 21:25 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
heb zelf daar ook de gps liggen maar zal de tip onthouden tot nu toe nog geen last van ontvangst 

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
25 okt 2010 22:57 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
In het verleden werden die GPS antennes (geen transponder maar een antenne) altijd geleverd met daaronder een metalen plaatje. Ik heb er hier nog zo eentje liggen, van VDO, geleverd bij mijn MS 5500.
Velen vonden dat maar niks, haalden die metalen plaatjes er onder vandaan, en legden dan de antenne ergens óp, of liever nog ónder het dashboard. Soms werkte dat goed, vaak niet meer dan net voldoende. Maar ik heb heel wat gevallen meegemaakt waarbij het niet goed ging, met name bij auto's met een warmtewerende voorruit zoals de C5 die heeft.
Later kwamen de zeer gevoelige SiRF III ontvangers in de Navi's, daarmee werd een zwakke signaal ontvangst door de GPS antenne gemaskeerd, maar niet geheel opgeheven.
De VDO heeft nog de klassieke Trimble Lassen GPS ontvanger aan boord, die vraagt een goed signaal van de GPS antenne. En dus is dat metalen plaatje dan een prima hulpmiddel, het scheelt de nodige dB's.
Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
26 okt 2010 00:27 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|