Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
Auteur |
Bericht |
Cyberbob
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 feb 2010 16:12 Berichten: 595 Woonplaats: Brunssum (Zuid Limburg)
Auto: C5 2.0I 16V Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09192
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
@Rowi: nog even volledigheidshalve: het bellen via de TT gaat heel eenvoudig. Je kunt gewoon je contactenlijst uit je GSM kopieeren naar de TT (zie screenschot), zodoende heb je alle nummers direct bij de hand. Gemak dient de mens nietwaar 
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Eén dag niet gelachen is één dag niet geleefd.
|
28 sep 2010 11:58 |
|
 |
Rowi
|
Cyberbob schreef: @Rowi: nog even volledigheidshalve: het bellen via de TT gaat heel eenvoudig. Je kunt gewoon je contactenlijst uit je GSM kopieeren naar de TT (zie screenschot), zodoende heb je alle nummers direct bij de hand. Gemak dient de mens nietwaar  Top! Je hebt hem inmiddels, begrijp ik?
|
28 sep 2010 12:18 |
|
 |
Cyberbob
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 feb 2010 16:12 Berichten: 595 Woonplaats: Brunssum (Zuid Limburg)
Naar boven
|
Ik wacht er helaas nog steeds op... Maar zodra ik 'm heb zal ik dat hier laten weten 
|
28 sep 2010 12:47 |
|
 |
Michel
C5club extreme Fan
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
even hier op inhaken.
op de huidige TT's zitten geen aansluitingen meer voor een externe antenne het laatste model waar hij wel op zat was de 730. Ik heb deze toen aangeschaft inc ext. antenne maar de antenne gebruik ik niet, omdat het ontvangst goed genoeg is.
michel
30 sep 2010 22:41 |
|
 |
Cyberbob
C5club Die-Hard
Naar boven
|
Kijk, zoiets hoor ik nou graag nu ik op het punt sta om 300 Euries te gaan stukslaan op een navi 
|
30 sep 2010 23:13 |
|
 |
mbos
C5club Newbie
Auto: break
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 208791
Kleur: blauw
Naar boven
|
hallo graag wil ik even reageren op het gps probleem in de c5. ik was afgelopen zomer in frankrijk met een tomtom 940 deze heb ik uit pure wanhoop bijna uit de auto gegooid ( maar de tomtom was niet van mij dus maar niet gedaan ). heb nu zelf een tomtom xxl gekocht maar deze doet het ook niet zoals ik zou willen ( in bv mijn les auto een polo 9n3 doet hij het prima ) maar met een relay antenne ( kost 59 euro ) heb ik een zeer goed ontvangst 8 tot 10 balken boven in. voor degenen die as zaterdag naar waalwijk komen ik ben er ook en dan kunnen geïnteresseerde kijken hoe het werkt. groetjes michel 
|
06 okt 2010 19:58 |
|
 |
Cyberbob
C5club Die-Hard
Naar boven
|
Daar wil ik zaterdag zeker wel even naar komen kijken. Vandaag ben ik bij de Autospeciaalzaak geweest. Een tijdje gespeeld met de 1000 en ik moet zeggen: fantastisch mooi apparaatje Het touchscreen heeft de juiste gevoeligheid, in de menustructuur kun je direct intuitief je weg vinden. De ontvangst in de C5 is uitstekend alhoewel ik niet gereden heb. Local Search via Google werkt zeer goed. Je zoekt op basis van je positie b.v. naar restaurantjes. Je krijgt meteen tientallen suggesties, netjes gerangschikt op afstand. Op afroep krijg je dan zaken als: adres, telefoonnummer, aantal zitplaatsen etc. etc. te zien. Druk vervolgens op de button 'Navigeer naar' en de 1000 wijst je de weg. Er is echter ook een type 1005 beschikbaar, waarschijnlijk vanaf volgende week. Die heeft een ietsje groter scherm (XXL) en ik heb besloten daar een optie op te nemen. Mocht hij volgende week niet binnen zijn dan haal ik alsnog de 1000 op, ik heb daar eentje van gereserveerd. Zo vis ik dadelijk tenminste niet achter het net 
|
06 okt 2010 20:20 |
|
 |
peterh
V.I.P.
Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11 Berichten: 617 Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Naar boven
|
mbos schreef: hallo
graag wil ik even reageren op het gps probleem in de c5. ik was afgelopen zomer in frankrijk met een tomtom 940 deze heb ik uit pure wanhoop bijna uit de auto gegooid ( maar de tomtom was niet van mij dus maar niet gedaan ). Héél verstandig... ik had je onterfd als je dat gedaan had. (de 940 in kwestie was de mijne). De relaying-antenne die Michel heeft is dezelfde als die ik heb, dus het ding is ook in mijn C5 in actie te zien. Ik heb er wel iets heeeeeel bizar's mee: als ik in de auto zit, is de ontvangst prima. Zodra ik uit de auto stap, dondert de ontvangst in elkaar. En echt: op het moment dat ik er weer instap, gaat de ontvangst weer terug naar "prima". En nee, ik heb het vaker geprobeerd. Michel stond zich echt af te vragen waarom ik die middag zeker twintig keer uit- en weer ingestapt ben... Omdat ik, wanneer ik de TomTom gebruik, het wel handig is als ik ook daadwerkelijk in de auto zit, is dat niet echt een verschijnsel dat directe aandacht behoeft. Maar het blijft raar. Michel heeft overigens (met exact dezelfde relaying antenna) dat verschijnsel niet.
_________________ Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire: DS23 CX 2400 Pallas BX 16 TZI GSA Pallas ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12) XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane) XM 2.1TD C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
|
06 okt 2010 22:50 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Review TomTom GO LIVE 1000Inleiding De TomTom GO LIVE 1000 is een zeer geavanceerd navigatiesysteem dat beschikt over een capacitive touchscreen. Dit is een type schermtechnologie dat met zeer lichte aanrakingen te bedienen is, waardoor het selecteren van opties soepeler verloopt dan op voorgaande TomTom-modellen met een resistive touchscreen. De GO LIVE 1000 is ontworpen met het oog op volledige connectiviteit. Het apparaat heeft een krachtige ARM 11 500Mhz processor en is de eerste TomTom met een nieuwe Webkit-gebaseerde gebruikersinterface. Met de GO LIVE 1000 is activeren of abonneren verleden tijd, want bij aanschaf van het apparaat kan een volledig jaar gebruik gemaakt worden van diensten zoals TomTom HD Traffic, flitslocatieservice en Local Search in 16 landen. Daarna kosten de Live Services € 49,95 per jaar. Nieuw is verder een Park Assist-functie, die je automatisch informatie geeft over parkeermogelijkheden in de buurt van je bestemming. De TomTom GO LIVE 1000 wordt geleverd met kaarten van 45 Europese landen. Met de TomTom GO LIVE 1005 is er ook een grotere 5-inch variant van de LIVE 1000. Specificaties volgen.
Apparaat & afmetingen De TomTom GO LIVE 1000 is een high-end navigator met een gewicht van 220 gram. De afmetingen van de navigator zijn 12.7 x 8 x 1.9 centimeter. De gebruikstijd van de hangt af van de mate van gebruik. De TomTom GO LIVE 1000 is enkel verkrijgbaar in de kleur zwart.
Hardware en bediening De TomTom GO LIVE 1000 is voorzien van een 4.30" breedbeeld touchscreen (480 x 272 pixels). Middels de ingebouwde TMC-ondersteuning kan je – gratis – live verkeersinformatie ontvangen op je navigatiesysteem. De TomTom GO LIVE 1000 biedt geen multimediale extra'tjes.
Software De GO LIVE 1000 wordt geleverd met kaarten van Europa. TeleAtlas levert de data voor de kaarten. Instructies en plaatsnamen worden volledig uitgesproken (text-to-speech).
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
06 okt 2010 22:52 |
|
 |
peterh
V.I.P.
Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11 Berichten: 617 Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Naar boven
|
Herman schreef: [knip] Middels de ingebouwde TMC-ondersteuning kan je – gratis – live verkeersinformatie ontvangen op je navigatiesysteem. Hooo. Hoohoo. Er zijn twee soorten verkeersinformatie: 1. TMC (de gratis variant die op FM-RDS wordt uitgezonden 2. TomTom HD Traffic, een onderdeel van de TomTom Live services, op dit moment €49,95 per jaar. Waarom zou je die tweede willen? Omdat die veel betere informatie geeft, en vooral een veel grotere dekking heeft. Vergelijk zelf maar... kijk eens tijdens de spits naar de verkeersinformatie op anwb, en kijk dan ook eens in de spits naar de verkeersdrukte op www.route.tomtom.nl, en zoom in op een bepaald gebied, en je ziet dat de laatste web site ook informatie heeft over de verkeersdrukte op de 'local loop' (niet alleen op de snelwegen dus). Ik heb een jaar lang met verkeersinformatie van TMC gereden, en in vergelijking met TomTom HD Traffic is dat echt terug naar het stenen tijdperk. Citaat: Instructies en plaatsnamen worden volledig uitgesproken (text-to-speech). Yup. En de linkerrijstrook heet dan ineens de linkerRIEstrook, en de afslag 12a heet dan ineens de afslag 12JA. Haha. Dat zijn van die kleine dingen die geen hinder veroorzaken, maar die het systeem wel een, eeh, eigen karakter geven. Dat alles gezegd hebbende, vind ik zelf wel dat TomTom de beste, meest gebruikersvriendelijke oplossingen biedt - daar kan de concurrentie echt een puntje aan zuigen. (en nee, ik werk niet voor TomTom, en heb ook geen aandelen)
_________________ Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire: DS23 CX 2400 Pallas BX 16 TZI GSA Pallas ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12) XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane) XM 2.1TD C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
|
06 okt 2010 23:12 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
peterh schreef: Ik heb er wel iets heeeeeel bizar's mee: als ik in de auto zit, is de ontvangst prima. Zodra ik uit de auto stap, dondert de ontvangst in elkaar. En echt: op het moment dat ik er weer instap, gaat de ontvangst weer terug naar "prima". En nee, ik heb het vaker geprobeerd. Michel stond zich echt af te vragen waarom ik die middag zeker twintig keer uit- en weer ingestapt ben... Omdat ik, wanneer ik de TomTom gebruik, het wel handig is als ik ook daadwerkelijk in de auto zit, is dat niet echt een verschijnsel dat directe aandacht behoeft. Maar het blijft raar. Michel heeft overigens (met exact dezelfde relaying antenna) dat verschijnsel niet. Op zich kan ik dit wel verklaren. Maar mijn verklaring zou Michel ook last van hebben. Een GPS ontvanger werkt op basis van hysteresis. Dat is informatie over waar welke sateliet ongeveer staat. Zolang hij dat niet weet is er sprake van een cold fix. Dat is helemaal bij 0 beginnen en duurt ca 1 minuut. Zodra een GPS eenmaal weet waar die moet zoeken is er sprake van een warm fix (vrijwel onmiddelijk). Hij kan dagen vooruit door te berekenen waar de satelieten ongeveer moeten staan, maar als het te lang duurt moet ie weer opnieuw beginnen. Het zou kunnen zijn dat je relaying GPS andere sateliet nummers faked om dat kleine beetje ontvangst van de echte satelieten niet te verstoren. Als je dan dus uitstapt, dan ziet je tomtom in 1 klap geen enkele sateliet meer van de relayer (want auto is kooi van faraday) en moet ie in de open ruimte eerst weer hysteresis opbouwen van de echte satelieten (ofwel een cold fix dus een minuutje wachten) Maar waarom Michel hier dan geen last van heeft?
07 okt 2010 09:33 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Het is overigens ephemeris , niet hysteresis. Mensen met een tomtom kennen deze term uit een bestandje, die je kunt downloaden om een snellere fix te krijgen.
07 okt 2010 12:46 |
|
 |
peterh
V.I.P.
Naar boven
|
Ik heb een tomtom, en ja, ik ken de term en het bestandje. Dat heeft er overigens geen enkele invloed op. Om eerlijk te zijn snap ik geen hout van je betoog! 
|
08 okt 2010 22:15 |
|
 |
|