Auteur |
Bericht |
louis72
|
 demontage BSI /com2000
Heeft iemand een handleiding om de BSI te demonteren? Ik heb een ander nodig, iemand nog adresjes waar ik tegen een normale prijs een BSI en een COM2000 kan kopen.
gr.Louis
|
08 sep 2010 14:55 |
|
 |
alzheimer
Erelid
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35 Berichten: 1284 Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: demontage BSI
demonteren zou me wel lukken 
_________________ » de C5kalender «
ex-berline: break:
|
08 sep 2010 18:34 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: demontage BSI
wil je gewoon spelen met een ouwe BSI of moet er echt iets mee gebeuren?
Een andere BSI in je auto zetten gaat niet zo maar, die moet in de eerste plaats type gerelateerd zijn en daarnaast nog geprogrammeerd worden via een Lexia.
Of was je van plan bepaalde relais los te solderen en over te zetten? weet je nu al dat er iets stuk is?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
09 sep 2010 10:10 |
|
 |
louis72
|
 Re: demontage BSI
mijn citroen dealer vertelde me dat de BSI vervangen moest worden, omdat mijn achterwissen en sproeier niet meer werken, de COM2000 zou volgens de dealer alleen de richtingaanwijzer aansturen en zorgen dat deze automatisch terug gaat als je de bocht door bent gereden. Zelf dacht ik op basis van hun bevindingen en de kosten van een nieuwe BSI module a 400euro volgens de dealer, dat ik wellicht een BSI elders op de kop kon tikken om zo wat geld uit te sparen, maar blijkbaar gaat dat niet, ik weet nu even niet wat te doen, want ik heb ook ergens op dit Forum gelezen dat de COM2000 wel degelijk de achterwisser en sproeier aanstuurt, dus bij deze graag jullie bevindingen/oplossingen/alternatieven.
gr. Louis
|
10 sep 2010 13:08 |
|
 |
C5V6EXCLUSIVEBREAK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 05 apr 2007 23:54 Berichten: 824 Woonplaats: Enschede
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: demontage BSI
 Dat heeft je dealer (citroen dealer!!!!!) niet helemaal goed hoor! Je com stuurt wel degelijk de achterwisser enz aan! Dat de richtingaanwijzer terug gaat is nog steeds mechanisch. Dat heeft niets met BSI of com te maken. Als ik kijk naar de prijs wat ze je geven denk ik persoonlijk dat ze gewoon de com2000 bedoelen M,n Neef ook bekend hier als GERRY die had ook de com stuk en die was inc montage en btw 500€ kwijt.
_________________ Greetz Martijn
|
10 sep 2010 13:21 |
|
 |
louis72
|
 Re: demontage BSI
nou ik zal je toch vertellen dat de citroen dealer voor de BSI toch echt 400 ex btw en arbeid berekend en de COM2000 kost daar 295 ex btw en arbeid. Ik ben dat ook nieuwsgierig wat de andere leden hiervan vinden? want ik voel me toch een beetje te pakken genomen, ik ga naar de dealer omdat ik er vanuit ga dat de kennis en betrouwbaarheid daar ged moet zijn, als ik nu hoor dat je mij verteld dat de COM2000 wel degelijk de achterwisser en sproeier aanstuurt dan ben ik het spoor kwijt.
gr. Louis
|
10 sep 2010 13:28 |
|
 |
frank65
V.I.P.
Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34 Berichten: 1566 Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: demontage BSI
"Misschien is je dealer net iets minder op de hoogte"
Ik weet even niet wie er wel goed is bij jullie in de buurt.
Zelf zou ik naar Nieuw-Vennep gaan ook al is dat voor mij bijna 100 km enkele reis.
_________________
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011. Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17 Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015 In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
|
10 sep 2010 13:34 |
|
 |
wsnoek
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 10 mei 2009 14:15 Berichten: 123 Woonplaats: Rotterdam
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: demontage BSI
BSI is slechts 1 maal te programmeren, dus een 2e handse zal niet gaan werken. Ik heb er nog 1 van mn P206 die ook zomaar vervangen is, de Peugeot-dealer kon hem niet meer terugnemen en kreeg ik gewoon mn geld weer terug. Daarnaast is het met de Lexia eenvoudig te controleren of er een signaal binnenkomt als de COM2000 bedient wordt.
|
10 sep 2010 14:24 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: demontage BSI
Mijn wisser en sproeier van de achterruit deden het ook niet meer. Nadat de com2000 was vervangen waren de problemen over. Met de Lexia anders even elders laten checken. En de prijs van de com2000 vind ik wel erg hoog. Johan
|
10 sep 2010 14:49 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: demontage BSI
De com2000 is het geheel van staaktjes, daarmee geef jij dus de opdracht om te wissen. Of de auto dat opvolgt heeft te maken met twee andere units de BSI (centrale computer) en de BSM (computer naast de accu) De BSI is de computer die de opdracht verwerkt, maar uiteindelijk is het de BSM die fysiek de wissermotor aanstuurt (waar de relais daadwerkelijk opzitten)
Je kunt checken of je achterwisserproblemen aan de Com2000 liggen of aan de rest door de wisser op stand automatisch te zetten in de regen en dan achteruit te rijden. In het geval alles werkt moet de achterruitenwisser nog gewoon heen en weer gaan.
Maar als ook de achtersproeier niet meer werkt zou het idd aan het staakje kunnen liggen. Een andere (losstaande) mogelijkheid is dat het tweevoudige pompje niet helemaal werkt (wel voor niet achter, komt ook andersom voor).
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
10 sep 2010 15:37 |
|
 |
louis72
|
 Re: demontage BSI /com2000
Ik heb even getest, als ik de wissers op automatisch zet, het regent en ik rij achteruit, dan doet de ruitenwisser op de achterraam ook niet, ook niet sproeien, op de voorraam werkt alles wel gewoon, ligt het volgens jullie dan toch aan de Com2000 ???
gr. Louis
|
16 sep 2010 19:06 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: demontage BSI /com2000
Of de achterruitenwisser het doet bij het achteruit rijden heeft niks te maken met de Com2000.
Dat reageren duurt soms wel eventjes overigens, als ik heel langzaam de oprit achteruit rijd doet hij misschien een wis.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
16 sep 2010 21:20 |
|
 |
Wandel
C5club Newbie
Geregistreerd: 21 sep 2007 21:09 Berichten: 8
Auto: C5 Break 2.0 Exclusive 2002 LPG-G3 Aut.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9375CJ
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Grijs metaal
Naar boven
|
 Re: demontage BSI /com2000
Ruitensproeier achter De BSI stuurt de opdrachten voor de ruitenwissers en de draairichting van de ruitensproeierpomp via het netwerk VAN CAR 1 naar de zekeringen-/modulekast motor. De BSI bedient het relais van de ruitenwissers in de zekeringen-/modulekast motor. De zekeringen-/modulekast motor bedient de ruitensproeierpomp en het relais wissnelheid ruitenwissers vóór. Als de bestuurder de ruitensproeierschakelaar niet meer bedient, maken de wissers nog 3 complete slagen en komen dan in de ruststand terug. Koplampsproeiers De verwerking van de informatie is gelijk aan die bij een verzoek om ruitensproeiers vóór. De koplampsproeiers worden bediend als de ruitensproeiers vóór worden ingeschakeld en het dimlicht brandt. OPMERKING : Alleen auto's met xenonlampen hebben koplampsproeiers.
M. v. groet H. Wandel
_________________ Citroen SM coupe 1971 CX Break 25TRI 1987 Xantia 2.0 16V Break LPG-G3
|
27 sep 2010 10:21 |
|
 |
|