Auteur |
Bericht |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Klopt, ik gebruik hem enkel op hellingen-heuvels-bergen  , maar ja die zijn hier in de omgeving niet te vinden 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
20 apr 2010 23:06 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Ik gebruik mijn handrem eigenlijk maar 3 keer per jaar.
1) Wielen wisselen naar Winterbanden
2) Wielen wisselen naar Zomerbanden
3) Bij de APK
Mijn garagevloer is vlak en daar gebruik ik helemaal niets sind die ene keer dat de accu totaal leeg was en de bak niet meer uit de P kon.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
21 apr 2010 10:26 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: the never ending story
biebie schreef: Klopt! Zo heb ik het ook vorig jaar moeten ondervinden in de bergen. Te laat handrem aangetrokken op een helling en hij zat keivast. Wist niet wat doen en uiteindelijk dan maar uitgesleurd en mijn vrouw maar roepen dat ik het stuk ging maken Toch lees je hier dat sommigen nooit hun handrem gebruiken in combinatie met een automaat. Maar ja, Nederland is dan ook vrij plat hé. Of zou het te maken hebben met een andere type automaat dan de ZF? Wellicht.... Ik zet mijn AL4 altijd in de P-stand als ik 'm ergens parkeer. Ook bij mij voor de deur, daar staat 'ie dan op een hellinkje. Bij het ontgrendelen voel je wel iets van een weerstand, maar die is niet zó groot dat je denkt OEIIII Toen ik 'm op de Ventoux op een stevige helling zette heb ik, voor het wegrijden, de handrem even aangetrokken. Dat was om de kort achter mij geparkeerde auto te ontzien, niet vanwege die vergrendeling Ook de MB3 van de Saxo gaat altijd in de P. De handrem wordt alleen gebruikt bij de APK keuring, inderdaad Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
21 apr 2010 10:41 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Ik had op mijn vorige V6 ook de 4 ZF bak, in NL nooit op de handrem gezet. En ook altijd eerst in P, dan pas handrem. De kloink kan ik mij niet herinneren. De Aisin 6 bak kent dit probleem overigens ook niet.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
21 apr 2010 11:42 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Het is me al jaren een raadsel waarom jij en ik (2x) er wel last van hebben en andere ZF-rijders niet. Onderwerp is hier eerder langs geweest. Ik heb het echt niet over een megahelling op een fraaie vakantiebestemming, ik heb het gewoon over een niet geheel waterpas parkeerplaats in de polder. De kracht die je moet uitoefenen is echt fors, de ´klonk´ die je hoort is ook niet voor de poes. Je denkt inderdaad, dat kan niet goed zijn, dat moet vroeger of later schade opleveren. Aan de andere kant zijn Exroosje, Klaverblaadje en Menno nou ook niet de eerste de besten wat betreft de ZF bak, hun waarnemingen neem ik voor net zo waar aan als de mijne. Zal dus allemaal wel expemplarisch zijn. Bakolie verversen helpt hierbij niets. Gelukkig makkelijk op te lossen (handrem). gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
21 apr 2010 18:29 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Die van mij geeft ook een klonk, maar echt enkel op een flinke helling ( en indien de handrem niet is gebruikt ) ... ooit wel eens vergeten en dan is het idd nog best lastig om hem uit de P stand te krijgen In NL geen last ... ook niet in de polder en op niet geheel waterpas zijnde parkeerplaats .... Kennelijk is de ene automaat meer gevoelig hiervoor dan de andere 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
21 apr 2010 20:25 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: the never ending story
tja ik denk dat er bij biebie meer hellingen zijn dan bij jullie hier in zuid-limburg zijn er al aardige.. dus .. 
|
21 apr 2010 20:27 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: the never ending story
'T is hier bij Antwerpen best vlak hoor, op de putten van vorig vriesweer na  , maar toch heb ik niet veel nodig om hem "vast" te rijden. Dus bij mij is een handrem een must. Gelukkig heb ik die vroeger ook altijd gebruikt en is het een gewoonte gebleven. En na deze "strenge winter" is hij ook niet vastgevroren dus voor die reden moet je het niet moet laten.
|
21 apr 2010 22:14 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: the never ending story
De P is volgens mij een puur mechanisch ding, mogelijk heeft het kloinken van de een terwijl een andere nergens last van heeft gewoon te maken met de fijnafstemming van de bediening, likje vet op een gewricht oid. Dus niet moeilijk doen met de hydraulica en bakolie voor het échte schakelen.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
22 apr 2010 13:23 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Heb vandaag met een vriend over onze voorvallen gesproken en het veelvuldig vervangen van onze accu's op 1 jaar. Minimum 3 stuks, toch niet slecht zou ik zo zeggen.
Het leek hem toch heel toevalling en hij verdacht de electronica ervan kortsluiting te veroorzaken. Misschien zelfs een sluipverbruiker. Kan dit een batterij vroegtijdig de geest laten geven?
Volgens de garage was de eerste batterij na 1 j al zo versleten dat die nog maar amper de helft van zijn kracht had en de 2 was na 2 weken werken al stuk door kortsluiting tussen 2 cellen. De batterij die bij aankoop van de wagen werd vervangen was zelf ook nog niet zolang vervangen. Toch maar raar vind ik hoor.
|
30 apr 2010 23:31 |
|
 |
Jalu
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30 Berichten: 390 Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Ronald schreef: Het is me al jaren een raadsel waarom jij en ik (2x) er wel last van hebben en andere ZF-rijders niet. Onderwerp is hier eerder langs geweest. Ik heb het echt niet over een megahelling op een fraaie vakantiebestemming, ik heb het gewoon over een niet geheel waterpas parkeerplaats in de polder. De kracht die je moet uitoefenen is echt fors, de ´klonk´ die je hoort is ook niet voor de poes. Je denkt inderdaad, dat kan niet goed zijn, dat moet vroeger of later schade opleveren. gr. Ronald Weet niet of het exemplarisch is, maar de mijne doet dit precies zo. Mijn eigen oprit naast de woning loopt ook lichtjes af en ik ben ook geneigd om de handrem te gebruiken omdat alleen de P gebruiken gepaard gaat met wat lawaai bij het in de D schakelen van de selecteurhendel.
|
01 mei 2010 17:56 |
|
 |
|