Eerste ervaringen mbt elektrische probleempjes
Auteur |
Bericht |
Eric_DE
|
 Eerste ervaringen mbt elektrische probleempjes
Zo, de eerste paar honderd kilometer met m'n C5 zitten erop.
Ze rijdt heerlijk comfortabel, maar een paar kleinigheidjes moet ik nog verhelpen:
- bij het inklappen van de buitenspiegels klapt de rechter buitenspiegel met een klap tegen de zijruit. De vorige eigenaar heeft dit kennelijk niet gestoord, gezien de krassen op de betreffende ruit
- soms heeft na het starten de linker- of rechterspiegel geen zin om weer uit te klappen.
- Bij het inschakelen van de achteruitversnelling piept de parkeersensor soms zonder aanleiding onophoudelijk, soms werkt het goed.
Iemand ideetjes of tips om een en ander te verhelpen?
Het gemiddelde verbruik van 8l/100km valt me verder een beetje tegen, maar misschien moet de automatische bak nog wennen aan mijn rijstijl.
|
11 okt 2009 17:11 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Eerste ervaringen mbt elektrische probleempjes
Eric_DE schreef: - bij het inklappen van de buitenspiegels klapt de rechter buitenspiegel met een klap tegen de zijruit. De vorige eigenaar heeft dit kennelijk niet gestoord, gezien de krassen op de betreffende ruit Ja dat is redelijk eenvoudig op te lossen , ... viewtopic.php?f=2&t=4539Eric_DE schreef: - soms heeft na het starten de linker- of rechterspiegel geen zin om weer uit te klappen. . Even goed smeren, ... b.v. met WD-40
11 okt 2009 17:14 |
|
 |
Eric_DE
|
Herzlichen Dank Menno, dat zijn dus helemaal geen elektrische probleempjes. Volgend weekend maar eens een beetje knutselen....
|
11 okt 2009 17:36 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
Eric_DE schreef: - Bij het inschakelen van de achteruitversnelling piept de parkeersensor soms zonder aanleiding onophoudelijk, soms werkt het goed. Zijn de sensoren schoon ? Zelfs wat bungelende spinnenweb kan continu piepen veroorzaken. Wanneer je een vaste trekhaak hebt kan die ook soms wel en soms niet door de sensoren gezien worden. Ik heb zelf een verwijderbare trekhaak, maar wanneer ik die eronder heb, wordt er soms wel continu en soms niet continu gepiept.
_________________ Groeten, Marc
|
11 okt 2009 17:39 |
|
 |
Eric_DE
|
MarcusE schreef: Eric_DE schreef: - Bij het inschakelen van de achteruitversnelling piept de parkeersensor soms zonder aanleiding onophoudelijk, soms werkt het goed. Zijn de sensoren schoon ? Zelfs wat bungelende spinnenweb kan continu piepen veroorzaken. Wanneer je een vaste trekhaak hebt kan die ook soms wel en soms niet door de sensoren gezien worden. Ik heb zelf een verwijderbare trekhaak, maar wanneer ik die eronder heb, wordt er soms wel continu en soms niet continu gepiept. Ja, die zijn helemaal schoon. Soms functioneert het prima, soms weer niet, er is geen touw aan vast te knopen... En een trekhaak heb ik ook niet. (Waarover men hier in Duitsland trouwens erg verbaasd is, ik ben een Hollander dus hoor ik een trekhaak en caravan te hebben zeggen ze....)
|
25 okt 2009 15:43 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Eric_DE schreef: En een trekhaak heb ik ook niet. (Waarover men hier in Duitsland trouwens erg verbaasd is, ik ben een Hollander dus hoor ik een trekhaak en caravan te hebben zeggen ze....) ik zou wel eens willen weten hoeveel procent van de duitsers een sleurhut hebben.. als je hier naar de kust gaat, staat het vol duitsers met caravan;s 
|
25 okt 2009 21:28 |
|
 |
loeki
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 22 sep 2009 06:20 Berichten: 142 Woonplaats: Groesbeek
Auto: C5 2.0 HDI automaat break
Opties: ehh, erg standaard, alleen parrot handsfree set
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09296
Productienummer: 10228
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 300000
Kleur: blauw metallic
Naar boven
|
over "electrische" probleempjes gesproken.... Zie dat zelfs het C5-forum er last van heeft.... Kijk maar eens rechts naar de tijd dat de berichten verzonden zijn!!! 
_________________ wat de C5 voorging:
(sl)opel c-kadett rs-uitvoering (sl)opel ascona 16 s Nissan Laurel C1 mazda 323 (sl)opel kadett nissan laurel C3 saab 9000 mazda 323 deawoo leganza
|
25 okt 2009 21:46 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
loeki schreef: over "electrische" probleempjes gesproken.... Zie dat zelfs het C5-forum er last van heeft.... Kijk maar eens rechts naar de tijd dat de berichten verzonden zijn!!!  loeki bij de les blijven hoor... viewtopic.php?f=13&t=479 
|
25 okt 2009 21:50 |
|
 |
loeki
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 22 sep 2009 06:20 Berichten: 142 Woonplaats: Groesbeek
Auto: C5 2.0 HDI automaat break
Opties: ehh, erg standaard, alleen parrot handsfree set
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09296
Productienummer: 10228
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 300000
Kleur: blauw metallic
Naar boven
|
_________________ wat de C5 voorging:
(sl)opel c-kadett rs-uitvoering (sl)opel ascona 16 s Nissan Laurel C1 mazda 323 (sl)opel kadett nissan laurel C3 saab 9000 mazda 323 deawoo leganza
|
25 okt 2009 22:00 |
|
 |
|