Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 irritante gordelwaarschuwing uitschakelen 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: irritante gordelwaarschuwing uitschakelen
Daarmee zit nog steeds die melding letterlijk in de weg als ik het radiovolume wil aanpassen...

07 apr 2009 23:36
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
jpiek schreef:
Eemspoort schreef:
Nog makkelijker, gewoon je gordel om doen. En bij kleine stukjes achteruit rijden doet de C5 niet irritant. En het lijkt me sterk dat iemand lange stukken achteruit rijd op hoge snelheid.
Ik wil niemand voor zijn schenen schoppen, maar het riekt enorm naar smoesjes om maar geen gordel om te hoeven hebben.

Ik draag ALTIJD m´n gordels !! Heb er al eens m´n leven mee gered. Ik ben alleen gewend eerst de gordel af te doen voor ik de auto uitschakel, zodat ik o.a. met licht aan navi en GSM kan loskoppelen en opbergen, volume v/d radio omlaag kan zetten ed. En probeer dat laatste eens met die irri melding op het display....

Juist omdat ik hem ALTIJD omdoe en NOOIT (want voelt ´naakt´) vergeet is die melding zo irri.

Dit verduidelijkt wel het e.e.a. Het geklaag begon voornamelijk vanwege de zoemer, die ik zelf overigens nog niet gehoord heb naar aanleiding van de gordels, en in mindere mate over de melding op het display.
Ik heb zelf gisteren (op een privé-weg) even de proef op de som genomen, door de auto te keren, zonder gordel om. Buiten de melding op het display en het lampje op het dashboard, heb ik verder geen acoustische waarschuwing gehad? Hoe lang duurt het eigenlijk, voordat de acoustische waarschuwing begint?

11 apr 2009 09:59
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Auto: 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: Clarion-CD changer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 9507
Productienummer: 10396
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 302000
Kleur: Gris Fulminator EYPC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik snap niet wat er anders is bij achteruitrijden dan bij vooruit rijden? Of zijn jullie van die generatie die in een luie pose het armpje over de leuning van de bijrijder leggen en met een gekromd lichaam een poging doet in een wanhopige poging met de ogen rechtstreeks door de achteruit de situatie te verkennen? Ik zeg: Snel afleren.

Ik rijd (mijn C5 heeft geen parkeersensors) altijd, in de normale positie, achteruit op de beide buitenspiegels. De immer gezichtsbeperkende binnenspiegel mag er van mij zelfs wel uit gelaten worden. Dit is een kwestie van de boel inschatten vóórdat je begint achteruit te rijden. Bij het behalen van een B-rijbewijs zouden daar flink getraind in moeten zijn! Nooit afgevraagd hoe een vrachtwagen, die doorgaans ook geen parkeersensors; binnenspiegel en geen achterruit heeft, millimeter werk kan verrichten? Weet wat er zich achter de auto bevindt vóórdat je achteruit wilt. Iedereen kan zich dat aanleren. Het is dan ook gemakzucht die ervoor zorgt dat er vertrouwd wordt op 'hulpmiddelen' (waaronder ook het gordelalarm valt m.i.)
Ik draag altijd mijn gordels ook op de vrachtwagen.

11 apr 2009 12:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
Eemspoort schreef:
[Ik heb zelf gisteren (op een privé-weg) even de proef op de som genomen, door de auto te keren, zonder gordel om. Buiten de melding op het display en het lampje op het dashboard, heb ik verder geen acoustische waarschuwing gehad? Hoe lang duurt het eigenlijk, voordat de acoustische waarschuwing begint?

onder de 10 km/u piept ie sowieso niet...

bij de ph3 is het wel een leuk geluidje geworden..

11 apr 2009 14:51
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Naar boven
Antwoord met een citaat
Koentje schreef:
Ik snap niet wat er anders is bij achteruitrijden dan bij vooruit rijden? Of zijn jullie van die generatie die in een luie pose het armpje over de leuning van de bijrijder leggen en met een gekromd lichaam een poging doet in een wanhopige poging met de ogen rechtstreeks door de achteruit de situatie te verkennen? Ik zeg: Snel afleren.

Hmm, ik ben niet genegen andermans advies op te volgen als er geen stevige onderbouwing is.
Enne, erg wanhopig zijn mijn pogingen niet hoor, misschien moet je eerst je varchtwagenchauffersbuikje eens wegtrainen voor je zoiets probeert ? Ik kan zonder krampen of spierverrekkingen me prima omdraaien zodat ik via de achterruit een zelfde uitzicht heb als waneer ik recht zit via de voorruit. Mét mijn gordel om.. En met de rechterarm op de rugleuning van m'n eigen stoel..

Voor de goede orde : ik vertrouw NIET (alleen) op m'n spiegels bij het achteruitrijden, anders dan bij achteruit inparkeren. Mij veel te veel dode hoeken, wat me al eerder een deuk of kras opgeleverd heeft. Achteruitrijden via spiegels is nl erg tegennatuurlijk, alles is immers in spiegelbeeld...

Citaat:
]Dit is een kwestie van de boel inschatten vóórdat je begint achteruit te rijden. Bij het behalen van een B-rijbewijs zouden daar flink getraind in moeten zijn!

inschatten nog wel... ;) bij een schatting zit je er per definitie altijd iets naast he, dat weet je hopelijk ? Enne, hoe goed je ook inschat, wat als er een fietser of kind ineens oversteekt achter je auto ? Valt niet in te schatten, moet je echt zien.

'k vindt je berichtje tamelijk belerend. zoals je ws. uit m'n reactie vast wel merkt.. :roll:

11 apr 2009 17:58
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Wel belerend, maar hij heeft, mijns inziens, wel gelijk. Ik rij ook altijd achteruit op de spiegels. Werkt uitstekend, en ik zie evenveel als direct achteruit kijkend door de achteruit, zo niet meer. Door de spiegel kijkend heb je geen last van raamstijlen e.d. En door de kofferklep kun je toch niet heen kijken, dus dat paaltje die je niet hebt zien staan bij aankomst, rij je dan toch wel ondersteboven, of je nu op spiegels rijd, of niet.

Maar goed, eer dat mijn reply op dit verhaal ook als belerend word gezien, zeg ik, ieder zijn meug. Je moet het zo doen als je het zelf het prettigst vind. Meningen zijn echter prima om te ventileren, mits op een normale manier.

Bovendien dwalen we af. Het ging om een irritante piep als je je gordel niet om hebt.
Deze begint dus vanaf 10 km/u (en bedankt, Roman :smt023 ).
Dus voor de mensen die zich irriteren aan het piepje, gewoon je gordel om doen tijdens het rijden, en geen slappe excuses verzinnen. Als je met meer dan 10 km/u bijzondere manouvres verricht, ben je al lichtelijk bezig met stunt-rijden.
Nogmaals, dit is mijn mening, voor het geval iemand mij wil afbranden. :mrgreen:

Gr, Ed

11 apr 2009 19:18
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Naar boven
Antwoord met een citaat
't ging me nog niet eens om wat er gezegt werd, meer het hoe, : generatie, armpje, lui, krampachtig.

Wel blijf ik erbij dat alleen inschatten een hopeloze fout is, dingen veranderen soms na het parkeren (neen, geen paaltjes) en tijdens het achteruit rijden. En je kunt NIET alles zien via je achteruitkijkspiegels, en idd. ook niet via de achterruit. Dus beide gebruiken.

Je kijkt immers ook over je schouder als je naar de linkerrijbaan gaat ondanks binnen en buitenspiegel ? *
Tenminste, zo heb ik het wel geleerd...

Vwb de gordels is mijn statement duidelijk denk ik, ik rij nooit zonder gordels, ben niet anders gewent, en als ik ze niet om heb voel ik meteen dat er iets niet klopt. Ik irriteer me echter waanzinnig aan de melding terwijl je gewoon stilstaat en de motor nog loopt...

"Sleutel vergeten" is net zo'n irri melding, je kunt de C5 toch niet afsluiten zonder sleutels, dus je merkt het snel genoeg. Otoh, ik stop mijn sleutels in m'n jaszak, daar kan ik pas bij als ik uitgestapt ben. Dus ik open het portier, stap uit en haal tegelijk de sleutels uit het contact.
In die halve sec. heb ik al een waarschuwing dat ik de sleutels vergeet te pakken :shock:

* waarbij het btw niet de bedoeling is om juist nog ff je wagen voor een aankomende auto te pleuren maar juist te wachten tot deze voorbij is ? Maar dat terzijde,....

11 apr 2009 22:29
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Wat betreft het *, ik ben het volkomen met je eens. ;)

Het achteruit kijken door de achter-ruit doe ik middels de binnenspiegel, maar dit ter zijde. :smt023

De melding "Sleutel vergeten" is idd wel erg snel, en ook niet noodzakelijk. En idd, je kunt je niet buitensluiten zonder sleutel. Bovendien heeft het niks met veiligheid te maken, dus waarom die melding zo nadrukelijk aanwezig moet zijn? :?

Gr, Ed

12 apr 2009 09:25
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Naar boven
Antwoord met een citaat
Eemspoort schreef:
Het achteruit kijken door de achter-ruit doe ik middels de binnenspiegel, maar dit ter zijde. :smt023

Met achteruit inparkeren doe ik dat ook, maar als ik een 'straatje achteruit' moet niet, dan draai ik me dus idd. om...

12 apr 2009 13:38
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Auto: 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: Clarion-CD changer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 9507
Productienummer: 10396
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 302000
Kleur: Gris Fulminator EYPC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ja, Mij gaat het ook niet om het afbranden. :oops: Ik wilde alleen opmerken dat ik zelf (ja ik dus) vroeger ook niet in de gaten had (B-rijbewijs) dat je veel verder kunt vooruitkijken (of achteruit?) en anticiperen. Ik heb altijd op buitenspiegels achteruit gereden. Ik ben het er direct mee eens dat je nooit, maar dan ook nooit bedacht kunt zijn op overstekende fietsers en spelende kinderen. Gelukkig heb ik altijd een raampje open zodat je een noodroep kan horen. En ook gelukkig heb ik nog nooit een mens geraakt. Wel vaak dat als je aan het manoeuvreren bent, dat er dan nog vaak fietsers glippen waardoor ik direct gerorepn ben om te remmen.

En nee, met 90 kilo en 1m96 is er gelukkig geen lui buikje bij mij te ontdekken. Ik ben meer een sjouwfeur :). Mijn opmerkingen zijn zeker niet lullig bedoeld. En leren valt er altijd wel iets.
Even goede vrienden, hoor.

12 apr 2009 13:49
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Eemspoort schreef:

Bovendien dwalen we af. Het ging om een irritante piep als je je gordel niet om hebt.
Deze begint dus vanaf 10 km/u (en bedankt, Roman :smt023 ).
Dus voor de mensen die zich irriteren aan het piepje, gewoon je gordel om doen tijdens het rijden, en geen slappe excuses verzinnen.

PH1 gaat niet piepen, enkel een lampje en waarschuwing op het display, dit is pas vanaf de PH2 ;)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

13 apr 2009 10:41
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2