Re: Subwoofer inbouwen in C5
SP input is inderdaad speaker input.
Je zou ook aan de speakerdraden van de achterluidsprekers draden parallel kunnen solderen.
Echter moet je dat dan vanaf beide kanten doen, waardoor je als je het netjes wilt afwerken ook aan beide kanten allerlei panelen weg moet halen. (waarbij altijd wel een paar van die 'rivets' (klemstukjes in het chassis) afbreken

)
Bij mijn auto lagen er achterin geen aansluitdraden voor het hifipack.
Ik vond het trekken van draden van achter de autoradio naar de kofferbak nog wel meevallen (ik had het lastiger verwacht, ik was in 2 uurtjes klaar voor echt een dikke bundel).
Ik denk dat als je je draden aan 1 kant houdt dat makkelijker is.
Moet je ook nog een remote (geschakelde plus) aansluiten? (controledraad van autoradio naar sub die de sub aan en uitzet, en inschakelploppen voorkomt). Dat staat in je gebruiksaanwijzing.
Als dat moet, kan je die ook uit de voedingsstekker van je autoradio halen.
Hoe je een line out op een RD3 radio kan solderen (en remote signaal in mini iso stekkerblok) staat hier:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=1829&hilit=line+in+rd3Let erop dat je voor dat ding ook redelijk wat stroom nodig hebt!
Ik weet niet of de draden van de 12v aansluiting achterin wel dik genoeg zijn.
Op mijn C5 heb ik een 6mm² draad gebruikt die een garage ooit onderlangs naar de trekhaak had aangelegd (voor koelkast caravan enz). Gaatje in de kofferbak...Stroom!
Ik weet natuurlijk ook niet hoe handig je bent met een klein soldeerboutje