ervaringen met 2.0 HDI bj 2004
Auteur |
Bericht |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
ervaringen met 2.0 HDI bj 2004
Ongetwijfeld zijn er ervaringen met een 2.0 HDI, graag zou ik e.e.a. horen, ga morgen even KIJKEN naar een dergelijke, ben benieuwd naar rijders ervaringen. Bewuste auto heeft 204.000 gelopen, en is een Difference 2. Waarom gaan kijken na een half jaartje 2.0-16v LPG? Gaan ineens meer rijden en kan eerlijk gezegd niet echt wennen aan een benzine / LPG auto, plus 2 jaar jonger en luxer als m'n Prestige,
Peter
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
01 feb 2011 18:50 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: ervaringen met 2.0 HDI bj 2004
gaat het om een Ph.I 2.0HDi90 of HDi110, of om een Ph.II 2.0HDi16?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
01 feb 2011 21:25 |
|
|
Bert65
V.I.P.
Geregistreerd: 24 mei 2010 21:24 Berichten: 1949 Woonplaats: Almere
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Naar boven
|
Re: ervaringen met 2.0 HDI bj 2004
De PhII 2.0 HDi loopt als een zonnetje. Ik rijd nu een maand of 8 met deze dame en dat bevalt prima
_________________ Grtz Rob
2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen. Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010 ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002 Ex C2 1.1 Ex Berlingo 1.9D ex ZX 1.4 ex ZX 1.4 ex ZX 1.9D ex AX 1.0
|
01 feb 2011 21:55 |
|
|
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: ervaringen met 2.0 HDI bj 2004
PH1 110 pk versie, zal morgen wat posten hoe het is bevallen en of het überhaupt wel doorgaat, de andere dame hè....
Peter
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
01 feb 2011 22:01 |
|
|
Bert65
V.I.P.
Geregistreerd: 24 mei 2010 21:24 Berichten: 1949 Woonplaats: Almere
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Naar boven
|
Re: ervaringen met 2.0 HDI bj 2004
Ben je weer bij Aart op de koffie geweest??
_________________ Grtz Rob
2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen. Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010 ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002 Ex C2 1.1 Ex Berlingo 1.9D ex ZX 1.4 ex ZX 1.4 ex ZX 1.9D ex AX 1.0
|
01 feb 2011 22:05 |
|
|
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
Re: ervaringen met 2.0 HDI bj 2004
ik heb een ph1 110 en bevalt mij reuze snel, soepel, genoeg trekkracht en kan ook zuinig rijden fijnste auto die ik tot nu toe gehad heb
_________________
ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
01 feb 2011 22:21 |
|
|
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: ervaringen met 2.0 HDI bj 2004
Bert65 schreef: Ben je weer bij Aart op de koffie geweest?? Nee nog niet, ga ik morgen doen... Peter
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
01 feb 2011 22:40 |
|
|
Bert65
V.I.P.
Geregistreerd: 24 mei 2010 21:24 Berichten: 1949 Woonplaats: Almere
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Naar boven
|
Re: ervaringen met 2.0 HDI bj 2004
.....dan weet ik wel hoe het afloopt. Even aanwippen en je gaat met een andere auto de deur uit.
_________________ Grtz Rob
2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen. Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010 ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002 Ex C2 1.1 Ex Berlingo 1.9D ex ZX 1.4 ex ZX 1.4 ex ZX 1.9D ex AX 1.0
|
01 feb 2011 22:43 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: ervaringen met 2.0 HDI bj 2004
In mijn Xantia was de 2.0HDi110 een prima motor maar die was feitelijk nog nieuw toen ik haar inruilde. Erg snel en zuinig, maar een C5 is geen Xantia.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
01 feb 2011 23:53 |
|
|
Eemspoort
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43 Berichten: 347 Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Naar boven
|
Re: ervaringen met 2.0 HDI bj 2004
Hier een tevreden Ph1 HDI 110 rijder. Ergens hierboven beweert iemand dat ze snel is. Dat is ze dus niet. Maar het is ook geen behelpen, je kunt aardig mee komen met het verkeer. Ik zou ook niet willen beweren, dat ze soepel is, een vrachtwagen inhalen op een autoweg is een crime. Je moet echt de ruimte hebben. De top ligt ergens bij de 180 km/u, afhankelijk van weer en wind. Cruisen met 160 km/u op de Autobahn is prima te doen. Zuinig is een relatief begrip. Als ik me gedraag haal ik 1 op 15,6. Als ik haast heb haal ik 1 op 13. Maar voor een auto van 1430 kilo met maar 110 pk is dat niet direct slecht. Bovenstaande zou ik geen plus- of min-punten willen noemen, snelheid is maar net wat je gewend bent, net als verbruik. Ik ben wel zeer te spreken over de betrouwbaarheid en loop-cultuur. De mijne heeft er nu 251.000 km op zitten en verbruikt nog steeds geen spat olie. Krijgt elke 20.000 km haar beurtje en hoef tussendoor nooit bij te vullen! Ook heeft ze de afgelopen 3,5 jaar nog nooit geen slag verkeerd gedaan, starten en lopen. En het machientje loopt gewoon mooi rustig. Kortom, ik ben niet ontevreden, maar als ik alles eerder had geweten, had ik liever een krachtiger exemplaar gehad. Maar dat is mijn persoonlijke gedachte. Inmiddels heb ik haar dus 3,5 jaar, en ik ben nog steeds best in mijn nopjes met de HDI 110. Een fantastische kilometer-vreter! Gr. Ed
_________________ Ook weer een Citroën in het wagenpark! Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
|
02 feb 2011 00:56 |
|
|
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4077 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: ervaringen met 2.0 HDI bj 2004
Heb mijn c5 20 hdi 110 pk in 2007 gekocht en heb er motorisch niet echt veel problemen mee gehad. rijdt heerlijk als een zonnetje gemiddeld verbruik bij 100km per is bij mij 1 op 17.4 ben zeer tevreden over de diesel als trekkracht dubbele paarden trailer zonder problemen en nog kracht over ook. alles bij mekaar motorisch groetjes edwin 48
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
02 feb 2011 00:59 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: ervaringen met 2.0 HDI bj 2004
Ik heb een HDi-110 uit de ph1, 2004. De ervaring van Eemspoort deel ik niet, maar met de kanttekening dat ik verder eigenlijk alleen ervaring heb met 4 jaar rijden in een 1.7D Isuzu-diesel in een Corsa.
De HDi is wat mij betreft geen schakelluie motor, bijvoorbeeld 45 rijden in 4 en dan even doorversnellen is er niet meteen bij. Maar de motor is wat mij betreft absoluut niet onderbemeten, en de ervaring dat een vrachtwagen inhalen een crime is, deel ik absoluut niet. Als dat het geval is zou ik twijfelen aan de turbo van Eemspoort (sorry).
Mijn Ligne Prestige Break (toch ruim 1400 kg leeg) loopt op de Autobahn op de top minstens 195 (op de GPS) en toen had ik zeker nog wat over. Ik denk dat 200+ haalbaar is.
Verder is de motor redelijk zuinig (wel nogal rijstijl-afhankelijk natuurlijk), ik rijd zo ongeveer 1:16 met redelijk wat fileverkeer. Als je geluk hebt qua route is 1:17 tot 1:17,5 denk ik goed haalbaar.
Qua betrouwbaarheid; de motor heeft me nog nooit in de steek gelaten. Enige motorische zaken die ik heb gehad waren in de vorm van gewoon onderhoud, nl. een multiriem, distributie, waterpomp. En ik heb (afkloppen) ook nog nooit een storing in het MM gehad, dat lijkt toch wel iets te zijn wat bij de HDi's zeldzaam is.
Zoals vermeld, een echte kilometervreter die zijn werk in rust doet (het is een stille motor). Koud hoor je hem wel een beetje, en als je flink doortrekt boven de 4000 toeren is 'stilte' natuurlijk relatief. Maar mijn ervaring met diesels i.h.a. t.o.v. benzine is, dat ze op de snelweg rustig zijn vanwege de lagere frequentie van het geluid.
Succes met je keuze!
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
02 feb 2011 08:56 |
|
|
Eemspoort
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43 Berichten: 347 Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Naar boven
|
Re: ervaringen met 2.0 HDI bj 2004
Zoals ik al zei, snelheid en verbruik zijn relatief. Vergeleken bij een Corsa 1,7 D is de C5 HDI 110 wel een stap vooruit. Ik heb meerdere benzine's gehad, 16 kleppers, V6, V6 24 klepper, en dan is een HDI 110 niet bepaald snel. Dit zal ook verklaren, waarom ik het inhalen van vrachtwagens op een autoweg een crime vind, en jij niet. Ik heb wel eens 195 km/u op de klok gehad, met een stevig windje mee. Ik twijfel geen moment aan de turbo, nog nooit problemen mee gehad, en de prestaties wisselen ook niet. Bij de onderhoud-beurtjes, e.d. is ook nooit iets aan het licht gekomen. Misschien heeft het verschil in presteren iets te maken met de manier waarop de verschillende auto's zijn in gereden?? Gr. Ed
_________________ Ook weer een Citroën in het wagenpark! Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
|
02 feb 2011 10:02 |
|
|
peeke 1972
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08 Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Naar boven
|
Re: ervaringen met 2.0 HDI bj 2004
Denk ook dat de prestaties kunnen verschillen door de manier van inrijden/berijden van een wagen. Plus tegenwoordig heb je ook meer kans dat de boel vervuilt ( minder vermogen) door de huidige milieunormen ook in combinatie van de huidige toerentallen die de wagens draaien als je je aan de wettelijke snelheden houd. Dus regelmatig de boel eens schoonblazen is de boodschap.
|
02 feb 2011 12:45 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: ervaringen met 2.0 HDI bj 2004
tov een 2l 16V benzine (zeker op verdamper gas) is een 2lHDI 110 PK zeker niet trager. Miosschien wel op topsnelheid, maar niet op tussenacceleraties bv op de snelweg. Juist omdat ie onderin meer kracht heeft. Het cruisen tot 150-160 gaat hem beter af als de benzine.
De 2.2. HDI 136 pk is natuurlijk een stuk krachtiger, maar ook een stuk dorstiger.
Wat dat betreft is de 2lHDI 136 uit de ph2 de optimale keuze. Al helemaal in automaaat (6-traps ipv 4-traps)
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
02 feb 2011 12:56 |
|
|
|