Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
hulp aanschaf ligne prestige lpg g3 https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=59&t=8578 |
Pagina 1 van 4 |
Auteur: | jimdegroot [ 14 dec 2010 17:27 ] |
Berichttitel: | hulp aanschaf ligne prestige lpg g3 |
hallo mensen van het forum k zal me even voorstellen ik ben jim 23 jaar en ben heel erg aan het overwegen om een citroen ligne prestige te gaan kopen uit 2002 die op lpg loopt. deze auto heeft in de loop der jaren netjes ieder jaar een beurt gehad en is ondertussen alweer een kleine 195000 km verder. ik heb in de rest van het forum de aankooptips en dergelijke gelezen maar wou toch ook even een mening over dit geval apart. ik heb in deze auto in ieder geval al een proefrit gemaakt en daarbij heb ik geconstateert dat alles het netjes doet (remmen, koppeling en de motor klinkt goed). ik zou graag met deze auto nog een jaartje of 3 tot 4 vooruit willen kunnen en ik schat zo in dat ik rond de 30000 km per jaar zit. de auto zal in ieder geval dagelijks 160 km woon werk verkeer moeten doorstaan. nu zou ik van jullie willen weten of dit een wijze aankoop is of dat ik verder moet gaan zoeken. alvast bedankt, jim de groot |
Auteur: | Dinxcitro [ 14 dec 2010 17:46 ] |
Berichttitel: | Re: hulp aanschaf ligne prestige lpg g3 |
Hallo Jim Dat hangt natuurlijk ook een beetje van de aanschafprijs af en eventuele garantie. Bij iedere auto met die kilometerstand is het natuurlijk mogelijk dat er iets kapot gaat. Ook bij een C5. Wat je ook koopt met die kilometers moet je ook reserveren voor onderhoud en vervanging. Ik persoonlijk heb een C5 1.8 op gas met een AG installatie. Deze staat nu op 261000 km en heb er zelf 30000 in een jaar mee gereden. Hij is net probleemloos door de APK gekomen. Aan defecten heb ik lekke veercylinders achter gehad (Bij andere auto's kunnen dat bijvoorbeeld schokbrekers zijn) en is de druksensor van de LPG met filter vervangen. Ook recent kleine lekkage gehad aan de kachelradiator maar met flesje "lekdicht" verholpen. Je zou een aankoopkeuring kunnen overwegen wanneer je zelf niet technisch bent. Een onderhoudshistorie is in ieder geval een pluspunt! Wat is er recent allemaal aan vervangen? Hoe is het met de distributie? Het is wel een fijne wagen voor woon/werk verkeer moet ik zeggen. Kortom het blijft natuurlijk ook altijd een beetje een gok. Bij ons in de achterhoek zeggen ze ook wel.... vaak bu'j te bang (Uitspraak van Jovink) Hoop dat je hier wat aan hebt en veel succes!!! ![]() |
Auteur: | jimdegroot [ 14 dec 2010 18:01 ] |
Berichttitel: | Re: hulp aanschaf ligne prestige lpg g3 |
bedankt voor de snelle reactie! de aanschafprijs voor het voertuig is 3250 euro. een aankoopkeuring was ik sowieso al van plan. ik zit nu alleen in dubio omdat er tegelijkertijd mij ook een opel corsa word aangeboden op diesel. deze is kleiner dus goedkoper in de wegenbelasting en daarbij ook zuiniger... en deze heeft 140000 op de teller. de kosten voor een reparatie zal ik sowieso moeten reserveren. de garagehouder heeft mij ook gegarandeert dat als er dingen kapot zijn binnen 1 maand hij deze kosteloos zou repareren... ow ja en nog wat verdere gegevens het is een c5 ligne prestige 2.0 16v |
Auteur: | Menno [ 14 dec 2010 18:10 ] |
Berichttitel: | Re: hulp aanschaf ligne prestige lpg g3 |
Klinkt mij verder niet verkeerd hoor maar wat zoek je precies of maakt dat niet uit, het verschil Corsa <-> C5 ligt nogal uit elkaar ... Welkom hier ![]() |
Auteur: | jimdegroot [ 14 dec 2010 18:19 ] |
Berichttitel: | Re: hulp aanschaf ligne prestige lpg g3 |
haha tja ik weet dat het een behoorlijk verschil is... een opel corsa is ook een behoorlijk verschil met mijn vorige auto (een opel omega) ik heb eigenlijk eerst naar kleinere auto's gekeken ivm de kosten van de brandstof wegenbelasting en onderhoud omdat die omega duur daarin was wou ik niet dezelfde fout maken. ik heb nu een beetje lopen rekenen wat goedkoper voor me is en ben daar eigenlijk op uitgekomen dat het verschil voor een kleine auto met diesel en een grote auto op lpg g3 niet heel veel verschilt maar wel iets ik zit alleen even met wat het verschil is in onderhoud tussen deze en een kleinere auto (met minder kilometers). o en nog op een vorige vraag terug te komen de distributie is op 120000 vervangen. |
Auteur: | Menno [ 14 dec 2010 18:29 ] |
Berichttitel: | Re: hulp aanschaf ligne prestige lpg g3 |
Als de auto netjes onderhouden is en ik krijg de indruk dat dit het geval is kun je veel plezier aan de C5 beleven ... Onderhoud is niet extreem duur voor een 2.0i |
Auteur: | KlaasS [ 14 dec 2010 20:09 ] |
Berichttitel: | Re: hulp aanschaf ligne prestige lpg g3 |
als je deze auto 3 of 4 jaar wilt houden ,staat er ongeveer 100.000 kilometer extra op het klokje en dat is veel dan is de rest waarde van je C5 niet veel meer 1 omdat het een grote auto is, zijn niet meer geliefd 2 heel veel kilometers voor een lpg auto ,met bijbehorend onderhoud maar je hebt die 4 jaar wel heel erg fijn gereden zeker als je het vergelijkt met een corsa die 1 niet erg fijn rijdt (zeker niet in vergelijking met een omega of C5) 2 ook met ruim 2 ton op het klokje niet veel meer opbrengt! dus als de C5 goed door de aankoop keuring komt DOEN!!!!!!!!!!!! |
Auteur: | Menno [ 14 dec 2010 22:05 ] |
Berichttitel: | Re: hulp aanschaf ligne prestige lpg g3 |
Mijn 2.2 Break met 350.000 had ik zo verkocht hoor, ![]() |
Auteur: | zima [ 14 dec 2010 22:47 ] |
Berichttitel: | Re: hulp aanschaf ligne prestige lpg g3 |
Als ik de keus zou moeten maken tussen een C5 en een corsa dan wist ik het wel , hoefde ik niet lang over na te denken , een C5 natuurlijk. Het verschil in kosten van beide auto's word teniet gedaan door het hoge comfort van de C5.( vind ik) Maak eens een proefrit in eerst een Corsa en dan een C5. Ik denk vooral als je elke dag 160 km woon werkverkeer hebt , weet niet hoe goed jouw rug is maar ik zit heerlijk. Ik denk dat een C5 qua luxe er ook beter uitspringt. Maar je moet gewoon geluk hebben met een auto die je koopt met zo'n km tellerstand en bouwjaar. Zelf heb ik een paar maanden terug onze C5 van 2001 gekocht en heb er nu bijna 196.000 op staan en nog niets geen problemen gehad en de Dame rijd super. Hiervoor had ik een Volvo V40 , bj 1999 , kocht ik met 200.000 op de teller en heb één en al ellende gehad met deze auto en na een jaar verkocht aan een Pool en deze CV5 gekocht. Gr. Marc. |
Auteur: | Ronald [ 14 dec 2010 22:49 ] |
Berichttitel: | Re: hulp aanschaf ligne prestige lpg g3 |
Los van onderhoud aan de auto, houd ook rekening met onderhoud c.q. vervanging aan de gasinstallatie. Als die tot 300.000 plus moet, kan je denken aan injectoren, verdamper en pomp die sneuvelt, niet de goedkoopste onderdelen. Ik zou gaan voor een auto met een tonnetje minder, maar ja op gas is dat vaak veel jonger, dus veel duurder. Tenzij je echt een stevig budget voor onderhoud/reparatie incalculeert. Diesel met 2ton en 1ton+ te gaan zou ik meer zien zitten. gr. Ronald |
Auteur: | Bert65 [ 14 dec 2010 23:34 ] |
Berichttitel: | Re: hulp aanschaf ligne prestige lpg g3 |
zima schreef: Als ik de keus zou moeten maken tussen een C5 en een corsa dan wist ik het wel , hoefde ik niet lang over na te denken , een C5 natuurlijk. Het verschil in kosten van beide auto's word teniet gedaan door het hoge comfort van de C5.( vind ik) Maak eens een proefrit in eerst een Corsa en dan een C5. Ik denk vooral als je elke dag 160 km woon werkverkeer hebt , weet niet hoe goed jouw rug is maar ik zit heerlijk. Ik denk dat een C5 qua luxe er ook beter uitspringt. Maar je moet gewoon geluk hebben met een auto die je koopt met zo'n km tellerstand en bouwjaar. Gr. Marc. ....Marc verwoordt wat ik ook wildde melden... |
Auteur: | Maarten [ 15 dec 2010 08:48 ] |
Berichttitel: | Re: hulp aanschaf ligne prestige lpg g3 |
Ik zou gezien het aantal km per jaar, eerder overwegen een C5 op diesel te kopen. Ja, hij zal duurder zijn (zowel in aanschaf als gebruik) als de Corsa, maar je kan er gevoeglijk vanuit gaan dat je dat teminste deels terugverdient met inruilen over een aantal jaren. Waarom ik niet voor de LPG-G3 zou gaan is, ten eerste vanwege de huidige kilometerstand en het aantal kilometers dat je erbij gaat zetten: zoals Ronald al aangeeft, je kan ervan uit gaan dat er toch wel zaken als een brandstofpomp, injectoren of verdampers kapot gaan. Bij een diesel kan dat ook, maar die staan er wel om bekend betrouwbaar te zijn en veel kilometers aan kunnen. Ten tweede, bij ~200.000 km komt er met pakweg een jaar sowieso een dure beurt met distributieriem en waterpomp: reken dan op ~1000 euro. Een diesel op ~180.000 km heeft die beurt gehad en kan tot de 320.000 doorrijden voordat dat weer moet. Scheelt flink. |
Auteur: | luc [ 15 dec 2010 09:43 ] |
Berichttitel: | Re: hulp aanschaf ligne prestige lpg g3 |
Welkom bij de club ![]() Je moet ook denken aan, de hoge LPG prijzen. Tel daarbij de wegenbelasting en de onderhoudskosten. Ik rij nu 20 jaar op gas en heb eigenlijk nog nooit kosten gehad aan de installatie. Alleen wel met de C5 die ik nu heb. De oorzaak hiervan was een inbouw fout. Wel is het zo, dat het rijden op LPG niet meer zo interessant is. Vandaag een berichtje in de krant, dat er over 2010 maar 2500 auto's met LPG zijn verkocht (nieuw). Het zal nog wat rekenen vergen eer je en goede beslissing kan nemen ![]() Is auto rijden en hebben ook je hobby, dan denk niet meer verder en kies voor de C5 ![]() |
Auteur: | Herman [ 15 dec 2010 10:51 ] |
Berichttitel: | Re: hulp aanschaf ligne prestige lpg g3 |
Denk maar zo, elke keer tank vol gooien staan andere met grote lappen geld te betalen en jij met 29 euro. En voor nood rij jij verder op benz. en staan andere stil ![]() |
Auteur: | Maarten [ 15 dec 2010 10:58 ] |
Berichttitel: | Re: hulp aanschaf ligne prestige lpg g3 |
Nou, Herman... Houd er wel even rekening mee dat het verbruik op LPG bepaald niet het verbruik van diesel haalt. LPG: ca 1:10, tegen ca. €0.74/liter is 7.4 ct/km Diesel: ca. 1:16 tegen ca. €1.20/liter is 7.5 ct/km En de LPG-prijzen stijgen harder dan de dieselprijzen. |
Pagina 1 van 4 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |