Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

de anticorrosiegarantie
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=59&t=751
Pagina 1 van 1

Auteur:  Oldenhage [ 12 jan 2007 23:04 ]
Berichttitel:  de anticorrosiegarantie

Even een reminder voor julie, vergeet niet de anticorrosiegarantie uit te laten voeren op de daarvoor vastgestelde momenten. Ik kom zo af en toe tegen dat Citroen een teleurstellend antwoord geeft op een aanvraag voor herstelwerkzaamheden. het boekje moet echt afgestempeld zijn en er moet een nota overhandigd kunnen worden.

De meeste laten hun onderhoud wel keurig op tijd uitvoeren maar vergeten deze controle. Ik moet ook toegeven dat de dealers er ook niet altijd even consequent mee omgaan. Ik zal dat nu zeker wel doen om teleurstellingen te voorkomen. Roest hou je er absoluut niet mee tegen, maar "de verzekerings premie" is in ieder geval voldaan.

Auteur:  fengels [ 12 jan 2007 23:32 ]
Berichttitel: 

Bedankt voor de waarschuwing, ik heb zo'n controle net afgezegd omdat ik het onzin vind. Als ik zelf in een vroeg stadium de roest ondek dat is het niet te laat om te laten reparen.
Ik vind het ook belachelijk dat je hier voor moet betalen, citroen geeft toch de garantie af op doorroesten om dat hun auto's zo goed zijn.
Blijkt toch niet waar te zijn, Dit is overigens de enigste merk dat nog roest, schandalig.
Ik weet dat ik nu mij garantie bij Citroen NL verspeel, want die zij zo arrogant.

Ik het nog een clio van '91 staat altijd buiten wordt zeer weinig mee gereden (droogt dus nauwlijk) zitten beschadigingen op waar de lak er van af is, maar geen roest.

ook mijn vorig auto (modeo) 1996-2006 geen roest, en overigens geen problemen met >300.000 km (alleen bobine een keer moetn vervangen)

C5 2003 80.000 roest op de achterklep (wel garantie citroen, ondanks dat er geen controle is geweest), waarschijnlijk hebben alle breaks dit. let er maar eens op.
richting aanwijzer kapot (citroen NL weigert dit onder garantie ter reparen ondank dat dit toch echt een constructie fout is, ik heb overigens nog nooit zo'n arrogant persoon aan de telfoon gehad.)

Achter deur sluit niet komt ook vaker voor waarschijnlijk veel vaker dan men nu denkt, omdat niemand dit regematig controleerd.

Auteur:  Rene [ 12 jan 2007 23:38 ]
Berichttitel: 

Zonder een hele discussie te willen starten, want het gaat hier alleen om de C5,
Maar een ford is niet best, het was een paar jaar nog uitgebreid in het nieuws...

Je moet het gewoon met je onderhoudsbeurt laten uitvoeren!

Auteur:  Oldenhage [ 13 jan 2007 00:03 ]
Berichttitel: 

fengels schreef:
Bedankt voor de waarschuwing, ik heb zo'n controle net afgezegd omdat ik het onzin vind. Als ik zelf in een vroeg stadium de roest ondek dat is het niet te laat om te laten reparen.
Ik vind het ook belachelijk dat je hier voor moet betalen, citroen geeft toch de garantie af op doorroesten om dat hun auto's zo goed zijn.
Blijkt toch niet waar te zijn, Dit is overigens de enigste merk dat nog roest, schandalig.
Ik weet dat ik nu mij garantie bij Citroen NL verspeel, want die zij zo arrogant.

Ik het nog een clio van '91 staat altijd buiten wordt zeer weinig mee gereden (droogt dus nauwlijk) zitten beschadigingen op waar de lak er van af is, maar geen roest.

ook mijn vorig auto (modeo) 1996-2006 geen roest, en overigens geen problemen met >300.000 km (alleen bobine een keer moetn vervangen)

C5 2003 80.000 roest op de achterklep (wel garantie citroen, ondanks dat er geen controle is geweest), waarschijnlijk hebben alle breaks dit. let er maar eens op.
richting aanwijzer kapot (citroen NL weigert dit onder garantie ter reparen ondank dat dit toch echt een constructie fout is, ik heb overigens nog nooit zo'n arrogant persoon aan de telfoon gehad.)

Achter deur sluit niet komt ook vaker voor waarschijnlijk veel vaker dan men nu denkt, omdat niemand dit regematig controleerd.


Beste Fengels,

goed lezen is ook een kunst:

Ten eerste heb ik het over de anticorrosiegarantie, niet over andere garantie zaken!
Ten tweede Ik heb niet gezegd dat je er voor moet betalen, er staat in je boekje dat de dealer er 0,6 uur voor mag berekenen.
Ten derde, je hebt echt het boekje niet goed gelezen, want een jouw break heeft had de controle nog helemaal niet hoeven ondergaan, dus terecht dat het opgelost is.

Verder heeft het geen zin om op andere voorbeelden in te gaan, Citroen is niet beter en niet slechter dan de concurent en ik denk dat ik uit ervaring kan en mag spreken.

Auteur:  fengels [ 13 jan 2007 00:05 ]
Berichttitel: 

Rene schreef:
Je moet het gewoon met je onderhoudsbeurt laten uitvoeren!


Die doe ik ook zelf net als het repareren (niet vervangen) van het deur slot en de com2000 :-)

Auteur:  Rene [ 13 jan 2007 00:17 ]
Berichttitel: 

fengels schreef:
Rene schreef:
Je moet het gewoon met je onderhoudsbeurt laten uitvoeren!


Die doe ik ook zelf net als het repareren (niet vervangen) van het deur slot en de com2000 :-)


Goed toch?
Alleen de garantie telt niet als je geen inspectie laat uitvoeren.

Auteur:  Harm [ 13 jan 2007 00:23 ]
Berichttitel:  Re: de anticorrosiegarantie

Oldenhage schreef:
Even een reminder voor julie, vergeet niet de anticorrosiegarantie uit te laten voeren op de daarvoor vastgestelde momenten. Ik kom zo af en toe tegen dat Citroen een teleurstellend antwoord geeft op een aanvraag voor herstelwerkzaamheden. het boekje moet echt afgestempeld zijn en er moet een nota overhandigd kunnen worden.
.....


Aangezien ik minstens de derde berijder ben in de 5 jaar van mijn C5, vraag ik me af of ik ooit nota's zou kunnen overleggen. Ik heb ze niet meegekregen van de vorige berijders....

Hoe zou dat dan moeten gaan?

Auteur:  fengels [ 13 jan 2007 11:28 ]
Berichttitel: 

oldenhage schreef:
Beste Fengels,

goed lezen is ook een kunst:

Ten eerste heb ik het over de anticorrosiegarantie, niet over andere garantie zaken!
Ten tweede Ik heb niet gezegd dat je er voor moet betalen, er staat in je boekje dat de dealer er 0,6 uur voor mag berekenen.
Ten derde, je hebt echt het boekje niet goed gelezen, want een jouw break heeft had de controle nog helemaal niet hoeven ondergaan, dus terecht dat het opgelost is.

Verder heeft het geen zin om op andere voorbeelden in te gaan, Citroen is niet beter en niet slechter dan de concurent en ik denk dat ik uit ervaring kan en mag spreken.


Klopt goed lezen is en kunst :oops: , mijn auto is niet van 2003 maar van 2002, ik was dus wel net iets te laat.
Ik moest er bij de dealer waar ik ben geweest wel +/- 45 euro voor betalen.
En ik ben erg gefrustreed over de arogantie van citroen NL, niet de klanten service (die zijn aardig en behulpzaam) maar de garantie afdeling, die zijn ontzetten arrogant. Ze zeggen gewoon nee en luisteren nog niet eens naar wat je te vertellen hebt.

Genoeg frustraties ge-uit naar Citroen NL.
Niet naar jouw Johan want ik heb veel waardering voor jou en je reacties op dit forum, jammer dat ik zover weg woon


Edit Rene.. quote gefixed (onder garantie)

Auteur:  Klaverblaadje [ 13 jan 2007 12:14 ]
Berichttitel: 

fengels schreef:

En ik ben erg gefrustreed over de arogantie van citroen NL, niet de klanten service (die zijn aardig en behulpzaam) maar de garantie afdeling, die zijn ontzetten arrogant. Ze zeggen gewoon nee en luisteren nog niet eens naar wat je te vertellen hebt



Ik denk dat het te maken heeft met Frans chauvinisme, in de jaren 70 werkte ik voor Renault als service inspecteur vrachtwagens en toen was het niet anders als nu.
De houding van de fabriek was dat zij een perfekte auto bouwden en die in werkende staat hadden afgeleverd.
Dat er dingen stuk gingen was derhalve niet de fout van de fabriek vonden zij, maar van de klant, die heeft de auto stuk gemaakt en niet wij.
Wij als fabriek kunnen geen verantwoording dragen als de klant er slordig mee omgaat en dingen stuk maakt was hun mening.
In die jaren gaf men op een vrachtwagen maar 6 maanden garantie met een maximum van 10.000km en het was hard vechten om enige vergoeding los te krijgen voor bv een kapotte motor of versnellingsbak.

Nu zijn de garanties verlengd onder druk van de EU en de concurrentie, maar van collega's hoor ik nog vaak dat het nog steeds moeilijk is om geld voor een gerechtvaardigde garantieclaim bij de fabriek los te peuteren, en dit geld ook voor de andere Franse merken.

Als de dealers zich niet zo loyaal naar de klanten zouden gedragen en precies deden wat de importeur voorschreef zouden veel Franse en Italiaanse merken niet lang overleven.



Edit Rene..ook de quote gefixed.

Auteur:  Oldenhage [ 13 jan 2007 14:51 ]
Berichttitel: 

De houding van Citroen vind ik niet arrogant, alleen Citroen wordt geacht zich aan de regels te houden, dus verwacht Citroen dat ook van de eigenaren van de auto.

Een coulante houding van de dealer, tja, zo komt het vaak over maar het is toch echt de portomonee van de importeur en niet de van de dealer die opengaat. We houden van garantie werk niets over als alleen (hopen we) tevreden klanten.

Wij moeten wel vaak ons best doen om bepaalde dingen onder garantie te krijgen, en daar doelde ik dus op, zorg gewoon voor afgestempelde boekje´s, vraag als je een beurt uit laat voeren meteen of ze de controlle mee kunnen nemen. Moet dat wel precies tussen bijvoorbeeld de 46e en e 50e maand vallen...

Auteur:  frank65 [ 13 jan 2007 15:18 ]
Berichttitel: 

Ik ben al lang blij dat het niet elk jaar a een halfuur arbeidsloon gecontroleerd moet worden.

En een Citroen roest echt minder als diverse duitse auto's (lees in ieder geval Opel en Ford) :wink:

Auteur:  fengels [ 13 jan 2007 15:28 ]
Berichttitel: 

Oldenhage schreef:
De houding van Citroen vind ik niet arrogant, alleen Citroen wordt geacht zich aan de regels te houden, dus verwacht Citroen dat ook van de eigenaren van de auto.


het ging bij mij om de com2000 waar van het knipperlicht het niet meer bij 80.000km werkte. Dit kun je toch echt niet verkeerd gebruiken. en het moet toch echt veel langer dan 80.000km mee gaan.
Maar volgens Citroen NL was de auto te oud km telden niet.
De com2000 gaat echt niet kapot door de tijd maar alleen door gebruik en dat kun je heel goed meten via de km. maar hier wil deze heer totaal niet naar luisteren.

Hij is overigins heel eenvoudig te repareren. als je het de tweede keer doet dan is het binnen een half uur gepiept, excl natuurlijk het in en uitbouwen maar dat moet je bij een nieuwe ook doen. in uur tarif dus 30 ipv 400 euro vervanging.

Auteur:  Rene [ 13 jan 2007 16:04 ]
Berichttitel: 

Het gaat hier niet over de Com2000.. maar over ROEST...
Laten we het over de Com2000 hebben in een electradraadje.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/