Kwam bij een paar draadjes opmerkingen tegen dat mogelijk bacteriengroei in de dieseltank voor problemen kan zorgen.
Had dat nog nooit eerder gehoort. Is er een eenvoudige manier om na te gaan of er bacteriegroei in de tank is?
Bij alle citroenen en peuken die ik gereden heb nooit het idee gehad dat er een probleem was, maar ik vervang alle filters liever iets te vroeg dan te laat. Bij mijn huidige C5 gemiddeld rond de 15 000 - 20 000 km, nooit meer dan dat.
Ik plaats dat hier omdat wij naast mijn huidige C5 X7 ook nog een Peuk 307 SW 2.0 HDi hebben die al een tijd stilstaat en ook nog een oude amerikaanse leger dumptruck van 1965 die al jaren verijwel volledig stilstaat.
Ik gooi preventief (op aanraden van de garage) 2x per jaar een systeem reiniger in de tank. Dat voorkomt algengroei en is goed voor je hele brandstof steen van achteren naar voor.
Ik gooi preventief (op aanraden van de garage) 2x per jaar een systeem reiniger in de tank. Dat voorkomt algengroei en is goed voor je hele brandstof steen van achteren naar voor.
Dat is goed spul, heb ik 1x gebruikt toen mijn C5 na een stallingsperiode van bijna 2 jaar last had van algen, ondanks wegzetten met een volle tank V-power diesel (ik heb nooit anders getankt). Ik was er gelukkig snel bij, dat spul er in, filter vervangen en een week later weer nieuw filter, het 1e filter opengesloopt, zat troep in
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum