Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Enquete Citroen NL
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=59&t=3717
Pagina 1 van 3

Auteur:  Dirck [ 17 nov 2008 16:19 ]
Berichttitel:  Enquete Citroen NL

Vanmiddag werd ik gebeld door een mevrouw van een enquetebureau namens Citroen NL. Of ik een mening had over garagebedrijf J Oldenhage, en wat ik vond van de service en de correctheid van afspraken en de uitgevoerde werkzaamheden.

Ik heb nauwelijks lopen opscheppen.:
Zeer deskundig en open naar de klant, vriendelijk personeel, zeer vakgericht en vlot. Afspraken worden zeer correct nageleefd.
Of je in een warm bad komt, na andere minder succesvolle ervaringen. Ze vroeg ook nog naar mijn laatste bezoek, hoe lang dat duurde en de tarieven. Dat bezoek was 10 minuten, toen had Jo mijn al gekochte dimlicht erin gefrommeld en en passant gehoord dat er wat weinig olie in zat. Kostte alleen de olie. ook nog verteld over de afgelopen zaterdag, over bedaard blijven en iedereen binnen de korste keren aan de beurt laten komen.

:smt203 :smt023 :smt038

Dirck

Auteur:  exroosje [ 17 nov 2008 16:23 ]
Berichttitel:  Re: Enquete Citroen NL

Dat moet toch voldoende zijn voor een royement bij Cit NL

Veel te klantvriendelijk en te weinig omzet. Bovendien wat is de mening van een particulier nu helemaal waard. Importeurs richten zich op leasemaatschappijen en dus grote dealers

Auteur:  Menno [ 17 nov 2008 16:36 ]
Berichttitel:  Re: Enquete Citroen NL

Ze staan anders elk jaar in de top hoor ;)

Auteur:  Rene [ 17 nov 2008 16:56 ]
Berichttitel:  Re: Enquete Citroen NL

Het kan er bij mij niet in dat een dealer zoals oldenhage geroyeerd zou worden vanwege de omzet.

Er gaat (bijna) geen ontevreden klant daar weg...

Sta eens een uurtje bij de grote jongens aan de balie... je broek zakt af.

Auteur:  Citroënnetje [ 17 nov 2008 21:04 ]
Berichttitel:  Re: Enquete Citroen NL

exroosje schreef:
Dat moet toch voldoende zijn voor een royement bij Cit NL

Veel te klantvriendelijk en te weinig omzet. Bovendien wat is de mening van een particulier nu helemaal waard. Importeurs richten zich op leasemaatschappijen en dus grote dealers


Lease is maar 25% van alle auto's die je op de weg ziet......

Auteur:  exroosje [ 17 nov 2008 22:23 ]
Berichttitel:  Re: Enquete Citroen NL

Tja, misschien wordt mijn cynisme niet herkend.

Ook ik vind de kleinschalige service van Oldenhage uitstekend. Importeurs doen echter liever zaken met grootschalige bedrijven met veel leasecontracten. Waarom: In de lease wordt niet gerepareerd maar vervangen.

Een klantvriendelijke actie van Oldenhage is niet noodzakelijkerwijze goed voor de importeur. Vandaar mijn opmerking. Zo heeft Oldenhage naast de dure cit ruitenwissers ook vervangingsrubbers voor een fractie van de prijs. Ben jij blij mee, de importeur verkoopt liever een paar nieuwe ruitenwissers. Bij grote dealers zul je zoiets nooit aantreffen.

Niet voor niets zijn er diverse dealers hun dealerschap ontnomen door een importeur omdat ze onvoldoende konden /wilden investeren in grootschalige bedrijfspanden.

En kijk eens naar de opmars van het Motorhuis. Een keten van dealers. Naar wat ik hoor niet uitblinkend in klantvriendelijkheid, maar wel gesupport door Cit NL (want omzet).

Auteur:  Marc [ 17 nov 2008 22:31 ]
Berichttitel:  Re: Enquete Citroen NL

Mijn gevoel is dat de grootte van een bedrijf/dealer omgekeerd evenredig is met de klantvriendelijkheid en betaalbaarheid. De showroom moet toch ergens van betaald worden. En hoe groter de zaak, hoe meer kans dat je niet meer bent dan een nummer voor hun, ipv een klant die ze persoonlijk kennen. Ik laat het onderhoud dan ook doen bij een kleine garage : Eef Heijmink te Nijmegen.

Auteur:  Harm [ 17 nov 2008 22:55 ]
Berichttitel:  Re: Enquete Citroen NL

Is niet helemaal waar wat de laatste schrijver vertelt.

Ik kom, vanwege de aanschaf daar, voor het reguliere onderhoud bij Maas in Gorinchem, geen kleine dealer. Ook daar word ik prima en klantvriendelijk geholpen terwijl ik nog niet (maar weinig vergelijkingsmateriaal) kan zeggen dat ze nu wezenlijk duurder zijn.

Oldenhage is gewoon een erg goede garage, maar er zijn nog meer goede en de conclusie dat vriendelijkheid etc. omgekeerd evenredig is met de grootte, bestrijd ik.

Auteur:  Marc [ 17 nov 2008 23:27 ]
Berichttitel:  Re: Enquete Citroen NL

Harm, ik schrijf ook niet DAT het zo is. Het is slechts mijn gevoel. Ik ben bij grote en kleine garages geweest, en aan de kleinere heb ik gewoon betere herinneringen.

Auteur:  Menno [ 17 nov 2008 23:28 ]
Berichttitel:  Re: Enquete Citroen NL

:smt149

Auteur:  jpiek [ 17 nov 2008 23:33 ]
Berichttitel:  Re: Enquete Citroen NL

Rene schreef:
Het kan er bij mij niet in dat een dealer zoals oldenhage geroyeerd zou worden vanwege de omzet.

Er gaat (bijna) geen ontevreden klant daar weg...

Sta eens een uurtje bij de grote jongens aan de balie... je broek zakt af.


Jep, en dan naaien ze je ook nog... :cry:

Auteur:  Roman [ 17 nov 2008 23:33 ]
Berichttitel:  Re: Enquete Citroen NL

MarcusE schreef:
Harm, ik schrijf ook niet DAT het zo is. Het is slechts mijn gevoel. Ik ben bij grote en kleine garages geweest, en aan de kleinere heb ik gewoon betere herinneringen.



helemaal mee eens ik ook.. :oops: ;)

Auteur:  Citroënnetje [ 18 nov 2008 08:27 ]
Berichttitel:  Re: Enquete Citroen NL

Zou het er ook iets mee te maken kunnen hebben dat er tegenwoordig geen marge meer op een auto zit? Toevallig weet ik dat er op mijn nieuwe PhIII (€ 43.500) daadwerkelijk € 450 marge op gemaakt wordt. Dat is 1% :shock: van de netto cataloguswaarde. De andere 11 a 12% is al weggegeven of wegonderhandeld tussen de importeur en leasemij en/of werkgever.

Dat ompliceert dat alleen grote aantallen het verkoopapparaat in de lucht kan houden. Hierdoor zullen dealers die klein willen blijven of niet groter kunnen groeien uiteindelijk het onderspit gaan delven. En dan rest voor deze bedrijven alleen de particuliere aftermarket en dat blijkt vaak niet voldoende. Of een dealer moet meerdere merken gaan voeren.......

Helaas.

Auteur:  Harm [ 18 nov 2008 09:16 ]
Berichttitel:  Re: Enquete Citroen NL

MarcusE schreef:
Harm, ik schrijf ook niet DAT het zo is. Het is slechts mijn gevoel. Ik ben bij grote en kleine garages geweest, en aan de kleinere heb ik gewoon betere herinneringen.


Mmm, nee, je schrijft het niet, dat klopt.
Ik weerleg je gevoel.... ;)

Auteur:  Klaverblaadje [ 18 nov 2008 10:10 ]
Berichttitel:  Re: Enquete Citroen NL

exroosje schreef:
En kijk eens naar de opmars van het Motorhuis. Een keten van dealers. Naar wat ik hoor niet uitblinkend in klantvriendelijkheid, maar wel gesupport door Cit NL (want omzet).


Dat kan wel, maar deze firma verkeerd in ernstige financieele moeilijkheden, en ik denk dat Oldenhage heel wat gezonder is en over 5 jaar ook nog bestaat, mede door hun klantvriendelijkheid.

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/