Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 motorventilateurgroep 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht motorventilateurgroep
Weer wat vraagjes natuurlijk, nu over de motorventilateurgroep.
Test gedaan zonder airco, 100 rijdend keurig 88 gr bij terugkomst even stationair laten draaien en dan loopt de temperatuur op tot 98 gr zonder dat de motorventilateurgroep aanslaat.
Bij 98 gr vond ik het wel goed eng worden en heb m uit gezet.
(trouwens de temperatuurmeter bleef keurig 6 balkjes aangeven) ook met 98 gr.
Deze metingen zijn met meneer Diag gebeurd.
De vragen die ik nu heb dan: Bij hoeveel graden moet de motorventilateurgroep aanslaan?
Ik kan maar 1 koelvloeistof sensor vinden, zit er nog ergens 1 verstopt?
Stuurt een sensor de motorventilateurgroep aan of de BSI, en welke sensor gebruikt hij dan?
En voor mij ook een boeiende, waar komen de gegevens vandaan voor meneer Diag?
Hij laat per 2.5 gr de tempreratuur zien.
Ongeachte wat de temperatuurmeter aangeeft.
Ik rij altijd met ingeschakelde airco, alleen voor dit soort testjes gaat hij uit.
Toen ik de airco inschakelde op 98 gr liep de motor temperatuur gelijk terug.
Ik had verwacht dat de motorventilateurgroep rond de 90/91 gr werd geactiveerd
Grüß
Nwe sensor 1338E5 is besteld.

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


04 aug 2021 15:58
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 21 mei 2016 15:25
Berichten: 633
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Ligne Prestige Carlsson Upgrade
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 351000
Kleur: EYTC - Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorventilateurgroep
98 graden vind ik nog niet wereld schokkend,
Als ze echt te heet zou worden krijg je volgens mij een dashboard waarschuwing

_________________
Bezit: Lexia / PP2000 / Diagbox
Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)


Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003(EYTC Gris Orageux) (349.700km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (135.300km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 2021


04 aug 2021 18:37
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorventilateurgroep
lees dit eens
https://avtotachki.com/nl/kakaya-raboch ... nimaetsya/


04 aug 2021 18:49
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorventilateurgroep
Als de airco inschakelt moet de koelvin gaan draaien. Dat lijkt bij jou dus het geval. Ik heb begrepen dat je onlangs problemen hebt gehad met verlies van koelvloeistof door lekkage toch?
Als je daarna flink hebt moeten bijvullen dan kan het zijn dat er nog lucht in het systeem zit. De bijvulprocesure koelvloeistof van de 2.7 HDi luistert nogal nauw!

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


04 aug 2021 20:19
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2017 10:30
Berichten: 259
Woonplaats: Midden tussen Groningen en Leer.
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorventilateurgroep
Hoi Frans,

Ik heb net de radiateur en airco plaatradioteur gedemonteerd als één sectie uit de carrosserie. Nu zag ik dat aan de voorkant van die eenheid een langwerpige box is gemonteerd met diverse electronica erin. Zekeringen meen ik, relais en een sensor.
Daar zit ook een soort temperatuur sensor zag ik gemonteerd.
Ken je deze unit?
Mogelijk zit daar je probleem.

_________________
zeg maar Rob .


04 aug 2021 21:15
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorventilateurgroep
Is al vastgesteld dát er überhaupt een probleem is?


04 aug 2021 21:40
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorventilateurgroep
Je moet het wel aan het type kloelstof houden , het is een speciale.


04 aug 2021 22:41
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2017 10:30
Berichten: 259
Woonplaats: Midden tussen Groningen en Leer.
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorventilateurgroep
Misschien is het geen probleem maar zijn vraag "zit er nog ergens één verstopt". Mogelijk wel, een tweede sensor die niet op tijd inschakeld. in die box.
Ik weet het ook niet. Kwam het toevallig tegen vandaag tijdens strippen donor. En las Frans 99 zijn topic.
Mss kan hij er wat mee.

_________________
zeg maar Rob .


04 aug 2021 22:42
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorventilateurgroep
Bij een ph2 zit daar geen sensor, alleen een paar relais en stekkerverbindingen.
De ph3 is zodanig veel anders, ik doe daar geen uitspraak over.


04 aug 2021 22:50
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorventilateurgroep
Er zijn geen problemen nu.
Maar vraag me af wat gaat komen als de Airco lekt raakt bij voorbeeld, dan stopt de motor-ventilateurgroep ook.
Ik ben gaan meten omdat de koelvloeistof en olie temperatuur nu standaard 1 blokje meer aangeven dan 1 jaar geleden.
Koelsysteem van de V6 is pinda,s om te ontluchten.
Ook dacht ik dat rond de 90 gr de optimale bedrijfstemperatuur was.
En 98 gr is aanzienlijk hoger.
Grüß

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


05 aug 2021 13:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorventilateurgroep
De ew10a loopt zelfs op 105 graden.


05 aug 2021 13:59
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 aug 2017 10:44
Berichten: 2181
Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorventilateurgroep
Ik vind 98 voor een diesel erg hoog.

_________________
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.


05 aug 2021 14:56
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht motorventilateurgroep

hier staat dat de motoren nu op een veel hogere temp draait.


05 aug 2021 15:42
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorventilateurgroep
Even nog voor de duidelijkheid:
Met rijden zonder airco netjes 88 gr op de diag.
Stationair laten tot 98 gr op de diag. Motorventilateurgroep is dan nog niet aangeslagen (relais niet bediend diag) en de temperatuurmeter in de auto blijft op 6 balkjes staan.
Volgens mij moet die dan ook oplopen.
Grüß
Stukje gelezen, maar gaat bij mij over de koeling bij stationair draaien.

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


05 aug 2021 15:56
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motorventilateurgroep
Net de test opnieuw gedaan zoals JW voorstelde in het door mij gestolen draadje van H-H.
Motor heeft ruim 1 uur stationair staan draaien (zonder Airco) en komt niet boven de 95 graden uit.
Ik had koelvloeistoftemperatuur en toerental motorventilateurgroep aan gevinkt in de Diag.
Wat deed mij zeer deed verbazen!! dat als de motorventilateurgroep volgens de Diag gaat draaien zakt de koelvloeistof temperatuur naar 90 graden en loopt dan weer op naar 95.
De motorventilateurgroep is in dat uur niet 1x gaan draaien, met mijn eigen oogjes gecontroleerd.
Zou de auto last hebben van een idee fixe (waan idee waarvan je je niet kan ontdoen.
Grüß

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


10 okt 2021 12:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.