Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Alle vragen MYCITROEN
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=59&t=12801
Pagina 4 van 5

Auteur:  cieterman [ 17 apr 2015 19:30 ]
Berichttitel:  Re: MyCitroën Card

Toch maar weinig vertrouwen in het eigen product bij Citroen, of weinig vertrouwen in het eigen dealerapparaat. Met mijn betrouwbaarste auto ooit die ik inmiddels 11 jaar heb val ik dus weer mooi buiten de boot. Bij Mercedes, ja dan noem je ook een merk, heb je levenslang mobiliteitsgarantie als je maar jaarlijks de voorgeschreven beurten bij de dealer laat uitvoeren. Kost wat maar dan heb je ook wat. Maar ja, wie laat zijn Mercedes na tien jaar nog altijd de voorgeschreven beurten bij de dealer geven? En aan de andere kant zolang ik het onderhoud bij een welbekende garage (Jo) laat uitvoeren denk ik die garantie niet nodig te hebben. Als je zuinig met je spullen bent, afwijkende geluiden op tijd herkent en op tijd bent met onderhoud dan kan er toch niet veel gebeuren. En als hij, sorry zij, op is dan helpt er geen lieve moeder meer aan. En kom ik in het buitenland te stranden dan is er altijd nog de ANWB om me te repatrieren. Verder kost autorijden geld, daar helpt geen garantie. Die moet je uiteindelijk toch ook (zelf) betalen. Ik rijd al sinds 1969 een eigen auto en heb bewust afgezien van de Nederlandse wegenwacht. Een lekke band verwisselen lukt mij zelf nog wel. Ik heb ze dan ook helemaal nooit nodig gehad. Daar heb ik dus inmiddels een aardig centje mee uitgespaard. Dat zie ik nu maar als reserve voor als er wat met mijn auto is. Maar ieder moet maar zelf bedenken wat goed voor hem/haar is.

Groeten, Cieterman :citrofiel :citrofiel

Auteur:  trance [ 17 apr 2015 20:38 ]
Berichttitel:  Re: MyCitroën Card

JanSr schreef:
Hoe simpel kan het zijn?
gewoon het tweede vinkje aankruisen en afrekenen.

Afbeelding


Inderdaad bij het afrekenen zie je het. Maar overal zie je dat het maar € 49,00 kost en dat was het eerder ook incl. Europa dekking. Dus nu 30% duurder geworden met EU dekking.

Auteur:  Ronny Fritz [ 18 mei 2015 18:15 ]
Berichttitel:  Klacht my citroen belgië

Citroen Belgie is een walgelijke instelling!!!
Ik kocht op 23/06/2014 een nieuwe c5 exclusive plus 163 pk ( 120 kw) full option , en maakte de week nadien een account aan op MY CITROEN om mijn verbruik , Co 2 uitstoot en gereden km te kunnen volgen. Dat heeft exact 2 maand gewerkt!!plots was het buiten werking en werd mijn voertuig en é-mail adres niet meer herkend volgens MY Citroen en daar kwam de melding bij CODE E 23 !!! neem kontakt met de klantendienst.Dat deed ik ook en kreeg steeds het antwoord we hebben uw mail goed ontvangen en sturen hem door naar de bevoegde persoon . Helaas tot op heden 18/05/2015 ( 10 maand later nog steeds geen oplossing) en ik stuurde een aangetekende brief naar de Belgische Klantendienst van Citroen waar op ik zelf ook geen antwoord kreeg . Ik kon aantonen per bijgevoegde copie's van hun site dat bepaalde bewerkingen niet strookten met de realiteit, bv de melding ; wanneer u inlogd met een bepaald é-mail adres dan kun je dat nooit meer veranderen !!! toch twee pagina's verder heb je de mogelijkheid om ....uw é-mail adres te veranderen !! waar slaat dat nou op !!!wanneer ik probeer te bellen nemen ze de telefoon nooit aan of haken ze in na één minuut gesproken te hebben , ik krijg zelfs de kans niet om het probleem uit te leggen. Niemand maar dan ook niemand wil of kan de MY CITROEN site op punt zetten ook niet na honderde keren het antwoord te moeten aanhoren ; AL ONZE MEDEWERKERS ZIJN IN GESPREK PROBEER HET LATER NOG EENS !! gewoon walgelijk is dit . Ik had sinds 2000 drie citroen's C5 gekocht maar deze is zeker de allerlaatste.

Auteur:  Sjever [ 18 mei 2015 18:25 ]
Berichttitel:  Re: KLACHT MY CITROEN BELGIE

:smt017 Nou ik ben ook bang dat ik mijn laatste C5 rijdt , maar dat is alleen omdat er misschien geen meer gemaakt gaan worden ;) . Ik koop mijn auto's trouwens niet voor wat app 's of software , maar omdat ze zo lekker rijden. :smt203

Auteur:  harald65 [ 18 mei 2015 18:55 ]
Berichttitel:  Re: KLACHT MY CITROEN BELGIE

Al onze medewerkers zijn in gesprek.
Ik heb vaak het idee dat zij met elkaar in gesprek zijn. :lol:

Auteur:  Roman [ 18 mei 2015 19:15 ]
Berichttitel:  Re: KLACHT MY CITROEN BELGIE

My citroen heeft bij mij in het begin ook niet gewerkt..mer zat een foutje in mijn mail adres..
Daarna werkte het altijd goed..
De etouch heb ik het over, nu de c3 heeft gee etouch maar inloggen kan ik nog altijd..

En troost je, sinds 2003 heb ik 9 nieuwe gekocht en daar ligt men bij citroen belgie niet wakker van.. :lol: :lol:
Belangrijkste is dat je een goede dealer hebt...
En tot die kan je je ook wenden met je klacht..

Maar van de andere kant, dit is maar een gadget..
Als de auto het verder prima doet is het toch super :smt017 ;)

Auteur:  Harm [ 18 mei 2015 19:50 ]
Berichttitel:  Re: KLACHT MY CITROEN BELGIE

Ach, soms ligt het ook gewoon aan de gebruiker.... :lol:

Er zijn altijd minstens 2 kanten aan het verhaal.
Wat wil Ronny Fritz (Audi-naam?) eigenlijk bereiken?

Auteur:  Ronny Fritz [ 18 mei 2015 20:07 ]
Berichttitel:  Re: KLACHT MY CITROEN BELGIE

Ten eerste , ik heb een goede dealer en zelfs hem antwoorden ze niet, ten tweede Fritz is mijn eigen naam en geen AUDI !!! ten derde als een eigenaar van een publieke netwerksite een site voor het publiek opensteld dan zegt artikel 212 bis dat het ook degelijk moet werken en niet als gadjet!!dat gezegd zijnde

Auteur:  Ronny Fritz [ 19 mei 2015 10:16 ]
Berichttitel:  MY CITROEN

Ik heb vandaag naar Citroen Belgie getelefoneerd en wonder boven wonder iemand die helemaal niet wist waarover we het hadden wist me te vertellen dat My citroen niet bestond !!! en ze mij daarmee niet konden doorverbinden !!!, ik vertelde ook dat er reeds verschillende klachtenmails werden gestuurd naar de klantendienst ,waarop ze me antwoordde ( omdat ik zei dat er nooit antwoord kwam) dat ik naar het verkeerd adres gestuurd had !! toen ik vroeg naar wie ik dat wel moest sturen wist ze het niet. Ik herhaalde nog eens dat er zelfs op mijn aangetekende brief geen antwoord kwam en daarop zei ze ook dat ik dat niet naar de klantendienst mocht sturen !!!niettegenstaande dit staat vermeld in my citroen.Ik vroeg haar naar wie dat wel ??? dat wist ze ook niet , ze kon me zelfs met niemand doorverbinden . Dat is toch sterk hoor, volgens mij zijn dat allemaal marginalen .In plaats van auto's te importeren kunnen ze misschien goed aandoen van mensen te importeren die op de hoogte zijn .

Auteur:  trance [ 19 mei 2015 10:40 ]
Berichttitel:  Re: MY CITROEN

:smt017 :smt102

Auteur:  JW-C5 [ 19 mei 2015 18:54 ]
Berichttitel:  Re: MY CITROEN

Ik neem aan dat dit een vervolg is op Klacht my citroen belgië

Mycitroen.nl werkt gewoon, nog altijd. Daar heb ik een account waar mijn C5 geregistreerd staat.
Waarom die in België niet werkt weet ik niet.
Op de NL site kun je niet je brandstofverbruik bijhouden, bij mijn weten was dat nooit mogelijk. Dat doe ik al jaren bij Spritmonitor, die de link hieronder.

Groet,
JW

Auteur:  Roman [ 19 mei 2015 18:59 ]
Berichttitel:  Re: MY CITROEN

Nee, jouw c5 is niet uitgerust met de etouch..
Mijn c4 had dat wel en die hield dat allemaal bij..


Afbeelding

Auteur:  JW-C5 [ 19 mei 2015 19:08 ]
Berichttitel:  Re: MY CITROEN

Aha, interessant :idea:
Hield het systeem dat zelf bij, of moest jij zelf data ingeven?

Groet,
JW

Auteur:  Roman [ 19 mei 2015 19:22 ]
Berichttitel:  Re: MY CITROEN

Nee dat doet hetzelf..
Hij registreert je km, liters die je tankt..
Onderhoud etc.. En vrij nauwkeurig..

Auteur:  Breeze [ 19 mei 2015 19:28 ]
Berichttitel:  Re: MY CITROEN

Roman schreef:
Nee dat doet hetzelf..
Hij registreert je km, liters die je tankt..
Intrigerend. km's kan ik me iets bij voorstellen, maar hoe weet hij de hoeveelheid getankte brandstof. Is het CAN-systeem zo intelligent?

Roman schreef:
Onderhoud etc..
idem

Adri

Pagina 4 van 5 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/