Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ? https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=59&t=1202 |
Pagina 1 van 15 |
Auteur: | Ronald [ 26 apr 2007 00:56 ] |
Berichttitel: | De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ? |
AJ Meester schreef: alles op de accu schuiven, kan toch niet. ik denk zelf aan de hoeveelheid electronica, dus de C5 kwaaltjes Goed, alles op de accu schuiven is niet eerlijk. Maar welke structurele electronica kwalen kennen we nu eigenlijk van de C5? Structureel wil ondermeer zeggen dat ze ook regelmatig voorkomen als de accu wel goed is. Ik kan eigenlijk geen dramatische waslijst verzinnen, maar goed, wie het weet mag het zeggen. Ik nummer vast van 1 t/m 5, laten we maar kijken of dit lijstje met consensus vol kunnen krijgen. 1. 2. 3. 4. 5. Gr. Ronald |
Auteur: | exroosje [ 26 apr 2007 09:02 ] |
Berichttitel: | |
1 Allerlei electronica die zichzelf niet uitschakelt bij uitschakelen motor zoals radio, lichten etc 2 Uitvallen centrale display met een reset tot gevolg tijdens rijden 3 Busstoringen door het (mis) bruiken van de VAN/CAN bus als signaalgever voor het aanschakelen van een aftermarket radio of carkit. Wat is overigens uberhaupt de top5 storingen/annoyances? Op 1 zou ik de piepende achterremmen zetten, op 2 problemen met (AG) autogas (sorry Ronald, maar ja jij gaat dan ook voor vialle), op 3 de roestende achterklep. Dan op 4 allerlei algemene uitlaatgasstoringen die op zich snel te diagnotiseren zijn maar gewoon vaak voorkomen omdat de moderne motoren erg veel sensoren en kleppen hebben die allemaal stuk kunnen. En dan tot slot de elctronica problemen pas, op 5 dus. |
Auteur: | EvilTwin [ 26 apr 2007 10:19 ] |
Berichttitel: | |
fouten als gevolg van
2 Aftermarket electro, schopt CAN/VAN in de war 3 Te pas en te onpas accu losgooien (is geen echte reset!!!) 4 Pilot Error (RTFM) kan je natuurlijk niet als C5 kwaaltjes aanmerken. ![]() ik denk eerder:
2 ECO mode gaat om onduidelijke reden aan (ik verdenkt zelf de portier sensoren) 3 staakjes Com2000 (meestal geen echte elektronica probleem maar slechte contacten) ... 99 Com2000 reageert soms niet op AB (raakt verbinding/pairing kwijt) 100 Com2000 raakt verbinding/pairing met bandenspanningssensoren kwijt en aangezien die Com2000 problemen ook bij de 307 voorkomen zou ik die laatste 98 problemen niet eens als typisch C5 willen aanmerken. ![]() |
Auteur: | Harm [ 26 apr 2007 10:20 ] |
Berichttitel: | |
Lachen, van de eerste 4 heb ik geen last en van de laatste 50 ook (nog) niet. Alleen een turbo/EGR-verhaal gehad eigenlijk. |
Auteur: | EvilTwin [ 26 apr 2007 11:51 ] |
Berichttitel: | |
Harm van Beek schreef: Lachen, van de eerste 4 heb ik geen last en van de laatste 50 ook (nog) niet. ik gok dat ook jij ooit een nieuwe Com2k hebt gehad (en anders de kit wel voor je) Citaat: Alleen een turbo/EGR-verhaal gehad eigenlijk. maar dat is geen elektro kwaal ![]() |
Auteur: | Harm [ 26 apr 2007 11:56 ] |
Berichttitel: | |
EvilTwin schreef: Harm van Beek schreef: Lachen, van de eerste 4 heb ik geen last en van de laatste 50 ook (nog) niet. ik gok dat ook jij ooit een nieuwe Com2k hebt gehad (en anders de kit wel voor je) Liever de pliesie dan ik, toch? Ik vrees wel dat de com2000 er aan komt, telkens (50% van de gevallen) als ik de navi op de pijltjesmodus heb staan en ik bedien de richtingaanwijzer, krijg ik de melding op mijn scherm dat de komende kilometer weg geblokkeerd is. Op "esc" drukken bij de draaiknop zorgt ervoor dat de melding verdwijnt. |
Auteur: | Menno [ 26 apr 2007 12:01 ] |
Berichttitel: | |
Bij mij is er bij de vorige eigenaar een nieuwe Com2000 in gezet .... , ![]() Verder geen last van elektronische problemen , hardnekkige airbagstoring was slechts een slechte verbinding van een stekkertje .... verder nooit meldingen of 'troubles' ![]() Enige minpunt wat ik kan bedenken zijn piepende achterremmen ( dat is iets wat absoluut weer terug komt ![]() Tot nu toe mijn meest storings/onderhoudsvrije Citroen ![]() |
Auteur: | Harm [ 26 apr 2007 12:04 ] |
Berichttitel: | |
Menno schreef: Bij mij is er bij de vorige eigenaar een nieuwe Com2000 in gezet .... , ![]() Verder geen last van elektronische problemen , hardnekkige airbagstoring was slechts een slechte verbinding van een stekkertje .... verder nooit meldingen of 'troubles' ![]() Tot nu toe mijn meest storings/onderhoudsvrije Citroen ![]() Nee, ik heb een BX (alleen maar LPG-problemen en een lekke koppakking), ZX (op LPG zonder problemen), Xantia 1.9D (zonder problemen), Xantia 2.0i automaat (zonder problemen), XM 2.1TD (zonder problemen), Xantia 1.9TD automaat (zonder problemen) en deze C5 (Turbootje) gehad... Mijn meest problematische Citroen tot nu toe.... ![]() |
Auteur: | Menno [ 26 apr 2007 12:06 ] |
Berichttitel: | |
En toch mag ze blijven ![]() |
Auteur: | Wimmie [ 26 apr 2007 12:07 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb eigenlijk alleen af en toe last van electronica/accesoires die niet uit willen na het uitzetten van de auto. Lost zichzelf weer op. Verder (op dit moment) geen problemen. |
Auteur: | sonnema [ 26 apr 2007 12:18 ] |
Berichttitel: | |
na het vernieuwen van de accu vorig jaar geen spoken meer, behalve dat de bijrijdersportier een eigen selectie maakt van personen die er wel of niet in mogen ![]() verder turbo (1200) retourslang stuurbekrachtiging ( 600) achterruit die weigerde (600) corrodeerende raam rubbers achterklep nog niet ![]() geen piepende achterrem na vernieuwen |
Auteur: | jpiek [ 26 apr 2007 13:31 ] |
Berichttitel: | |
exroosje schreef: 3 Busstoringen door het (mis) bruiken van de VAN/CAN bus als signaalgever voor het aanschakelen van een aftermarket radio of carkit. Da's toch geen structurele fout van de C5, eerder van degene die de radio/carkit inbouwt... |
Auteur: | AJ Meester [ 26 apr 2007 14:12 ] |
Berichttitel: | |
ik denk dat op 1 moet staan de roestende achterklep, iets wat in deze tijd niet meer mag voorkomen |
Auteur: | Roman [ 26 apr 2007 14:16 ] |
Berichttitel: | |
Nieuwe Com 2000. nieuwe waterpomp emissiestoring agv een leiding van de roetfilter die gescheurd was en daarna afgebroken. |
Auteur: | bertil [ 26 apr 2007 15:09 ] |
Berichttitel: | |
Oei, Hou je vast want het is een hele waslijst..... Onder garantie vervangen/gerepareerd: *Partierbekleding LV (zat blaas op dus vervangen) *Brandstofklep sluit niet netjes (dop steekt te ver uit) *Achterklep opent niet tot helemaal bovenaan (nieuwe veren, tot op heden 3e setje) *Motor houd in als hij koud is (programmeren/resetten tot op heden 3x gedaan) *Piepende achterremmen (klauwen schoon gemaakt en nwe blokken) *Storing uitlaatgas (onbekend wat er gerepereerd is) *Slecht lopen bij koude motor (luchtpomp vervangen, had filtertje opgezogen) *Achterportier wil niet meer van slot af. Een week later de rechter ook niet meer. (Beide sloten vervangen) *Dakrail links roestblaasje op de naad (vervangen) *Weer een blaasje op de portierbekleding (vervangen) *Weer piepende achterremmen (nwe remklauwen, blokken en remolie) *Roestende achterklep (samen met andere kleine schade gerepareerd) *Stuurkolomschakelaar preventief vervangen *Ben vast wel wat vergeten.... De C5 is van begin 2003 en was bijna 2 jaar oud toen ik hem kocht. Ik heb er (God zij dank!) 2 jaar fabrieksgarantie bij gekocht. Ik kon daarmee een goede deal maken bij de aanschaf (bij Rovam A'foort). Nu is de garantie bijna een half jaar afgelopen en heb vooraf gezegd dat, als de auto problemen blijft geven dat hij er uit gaat (en weet het dan zo net nog niet of er wel weer een Citroen komt ![]() Sinds de garantie voorbij is: 5e versnelling defect. (zelf gerepareerd met hulp van een neef normaal dik 700 euro rep. kosten. Nu 250 euro aan onderdelen) ![]() Al met al is het een mooie en fijne auto om in te rijden maar verder...... ![]() Ik weet niet hoelang hij nog mag blijven...... |
Pagina 1 van 15 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |