Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
3 ton op LPG https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=59&t=11903 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | knackor [ 19 jul 2012 13:18 ] |
Berichttitel: | 3 ton op LPG |
Zoals de titel zegt. Een C5 met 3 ton op LPG, is daar nog eer aan te behalen of is het mooie er dan wel vanaf? Uiteraard verschilt het per geval, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier. Graag geen LPG/diesel-discussie. |
Auteur: | JW-C5 [ 19 jul 2012 13:25 ] |
Berichttitel: | Re: 3 ton op LPG |
Heb je het daarbij over een 1.8, een 2.0 of een V6? En over een PH1 of een PH2? Groet, JW |
Auteur: | chathanky [ 19 jul 2012 13:36 ] |
Berichttitel: | Re: 3 ton op LPG |
De staat van de auto is voor een groot deel afhankelijk van het onderhoud en hoe er mee om is gegaan. Met een dergelijke km stand is de kans groot dat je wel onderhoud tegen komt die normaal niet in het boekje staan. De laatste berijder of coureur ![]() En heel veel gevallen wordt een oudere auto verkocht omdat er wat aan mankeert en het flink geld gaat kosten. Je kan ook mazzel hebben doordat de vorige eigenaar bakken met geld geinvesteerd heeft en bij een klein makement er de brui aan geeft. En als alles zowat gedaan is ben je wel spekkoper. Het zal dus per geval verschillen. |
Auteur: | CitroFrance [ 19 jul 2012 13:37 ] |
Berichttitel: | Re: 3 ton op LPG |
Zelf 325.000 op PhI 1.8 berline LP (waarvan 250.000 zelf). Behalve de gebruikelijke slijtageonderdelen geen problemen. Kon nog makkelijk mee, ligt aan het geplande verbruik. NB Ik reed bijna alleen stukken van minimaal 50km, dat scheelt enorm in slijtage. Wat weet je van de voorgeschiedenis? |
Auteur: | Nosmo King [ 19 jul 2012 13:48 ] |
Berichttitel: | Re: 3 ton op LPG |
En anders is deze misschien iets voor je, wordt aangeboden door een forumlid en heeft een ton minder gereden. http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=410959#p410959 |
Auteur: | Peebee [ 19 jul 2012 16:28 ] |
Berichttitel: | Re: 3 ton op LPG |
Ben zelf een blijde rijder met nu zo'n 265K op de teller, mag toch hopen dat er nog zo'n anderhalve ton bij kan, ![]() voor ik aan iets anders wil gaan denken, ![]() en zoals gemeld onderhoud is erg belangrijk om niet voor grote verassingen te komen staan.... ![]() |
Auteur: | knackor [ 19 jul 2012 17:59 ] |
Berichttitel: | Re: 3 ton op LPG |
Het zou dan gaan om een PH1 2.0 16v. Een 1.8 lijkt me net iets te mild voor het gewicht, en de PH2 valt niet binnen mijn budget. Ik was de C5 die hier op het forum wordt aangeboden ook al tegengekomen. Mooie voiture, maar ik zou liever voor een handgeschakelde break gaan. |
Auteur: | bgt [ 30 jul 2012 12:11 ] |
Berichttitel: | Re: 3 ton op LPG |
CitroFrance schreef: Zelf 325.000 op PhI 1.8 berline LP (waarvan 250.000 zelf) Een auto op LPG slijt dus helemaal niet zo snel...........en ik dacht, door de mening van sommigen, dat dat wel zo is zoals bijv. kopslijtage? |
Auteur: | GW-tje [ 30 jul 2012 12:54 ] |
Berichttitel: | Re: 3 ton op LPG |
De koppen van de benzinemotoren van de C5 zijn uitermate geschikt voor gas en kunnen dan ook lang mee.... |
Auteur: | XortioN [ 30 jul 2012 14:34 ] |
Berichttitel: | Re: 3 ton op LPG |
Indien er een systeem voor extra smering inzit, zou je in principe zelfs minder slijtage hebben aangezien lpg een veel betere verbranding (en dus ook minder vervuiling/slijtage) heeft. Maar dat is dan weer een andere discussie waar er veel pro & contra zijn (hoewel de meeste die contra zijn nog nooit LPG gereden hebben). Vraagje: welk LPG / LPI systeem zit er in? Merk, opties, wanneer geplaatst, ... |
Auteur: | coffeecup [ 30 jul 2012 15:31 ] |
Berichttitel: | Re: 3 ton op LPG |
Van "mijn" merk kunnen de auto's van voor de eeuwwiseling goed op LPG, van na de eeuwwisseling niet. Het rijdt prima, maar je loopt na 1,5 tot 2 ton tegen een koprevisie aan. Of er nu kleppensmeer in zit of niet... Daar heb ik (en mede gasrijders) ook nooit een bindend antwoord over kunnen vinden, buiten de eigen merken die natuurlijk voor eigen parochie prediken en maar al te graag die dure olie willen verkopen. Volgens mij maakt het bij auto's die goed op gas kunnen (waar de C5 dan schijnbaar ook onder valt?) niets uit. Het is namelijk alleen voor de kop. En koppen die van zichzelf goed tegen gas kunnen, hebben geen extra smering nodig. Toch? bgt schreef: CitroFrance schreef: Zelf 325.000 op PhI 1.8 berline LP (waarvan 250.000 zelf) Een auto op LPG slijt dus helemaal niet zo snel...........en ik dacht, door de mening van sommigen, dat dat wel zo is zoals bijv. kopslijtage? Koprevisie betekent niet gelijk auto naar de sloop ![]() |
Auteur: | XortioN [ 30 jul 2012 15:37 ] |
Berichttitel: | Re: 3 ton op LPG |
Dat een kop smering nodig heeft, heeft niets te maken met merken de hemel in prediken maar puur met logica. Gas is vluchtig en smeert niet waartegenover benzine een smerende functie heeft. Indien de kleppen minder smering krijgen, kunnen ze sneller gaan inslaan (geen vetlaagje die dempt bij het sluiten van de kleppen). Extra smering vervangt de smerende werking van benzine dan. De reden dat ik een merk vroeg, is omdat ik op die manier een beetje kan inschatten welk systeem het is. Er zijn namelijk ook systemen op de markt die perfect per klep smering en lpg inspuiting timen waartegenover er systemen zijn die enkel de 1ste inspuiting goed doen en de rest op theoretische waarden berekenen + inspuiten. Groot verschil naar slijtage toe ![]() |
Auteur: | Dirck [ 31 okt 2012 20:21 ] |
Berichttitel: | Re: 3 ton op LPG |
Dacht dus ook wel 3 ton te halen, maar gisterenavond veel getik ergens onderin. Vanmorgen naar Oldenhage, en jawel, een lager in de bak stuk. Consequentie: andere bak, nieuwe koppeling en 6 uur werk, al met al dik 1000 euro. Dat is ze niet meer waard, 298000 km . Nu moet ik op korte termijn op zoek naar een andere C5. Bij Autocentrum Beune staat een break die er goed uit lijkt te zien. http://www.autowereld.nl/citroen/c5-break/2-0-16v-exclusive-4391967/foto.html Kent iemand dat bedrijf? Moet ik me de reis vanuit Hoofddorp besparen of is hun handel betrouwbaar? Misschien iemand uit de buurt die het bedrijf kent? Groeten Dirck |
Auteur: | EW [ 31 okt 2012 20:31 ] |
Berichttitel: | Re: 3 ton op LPG |
Dirck schreef: Dacht dus ook wel 3 ton te halen, maar gisterenavond veel getik ergens onderin. Vanmorgen naar Oldenhage, en jawel, een lager in de bak stuk. Consequentie: andere bak, nieuwe koppeling en 6 uur werk, al met al dik 1000 euro. Dat is ze niet meer waard, 298000 km . Dat ligt dus niet aan de LPG dat ie die kilometerstand niet haalt... Maar het blijft balen. Er zijn ook momenten dat ik me afvraag wat ik zou doen als ik voor zoiets kom te staan. |
Auteur: | Herman [ 31 okt 2012 20:45 ] |
Berichttitel: | Re: 3 ton op LPG |
Kan niks geks vinden over deze garage. Auto ziet er ook leuk uit, vooral in two-tone dashboard. Nog geen LPG, misschien wat van de prijs af en daarvoor gas in laten zetten met wat bij leggen. |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |