Auteur |
Bericht |
knackor
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 jul 2012 20:50 Berichten: 362
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 3 ton op LPG
Zoals de titel zegt. Een C5 met 3 ton op LPG, is daar nog eer aan te behalen of is het mooie er dan wel vanaf? Uiteraard verschilt het per geval, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier. Graag geen LPG/diesel-discussie.
|
19 jul 2012 13:18 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Heb je het daarbij over een 1.8, een 2.0 of een V6? En over een PH1 of een PH2?
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
19 jul 2012 13:25 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
De staat van de auto is voor een groot deel afhankelijk van het onderhoud en hoe er mee om is gegaan. Met een dergelijke km stand is de kans groot dat je wel onderhoud tegen komt die normaal niet in het boekje staan. De laatste berijder of coureur  kan al de intensie gehad hebben het laatste leven uit de auto te halen (geen onderhoud meer en rijden zolang het goed gaat) en vlak voor het einde de auto nog te verkopen. En heel veel gevallen wordt een oudere auto verkocht omdat er wat aan mankeert en het flink geld gaat kosten. Je kan ook mazzel hebben doordat de vorige eigenaar bakken met geld geinvesteerd heeft en bij een klein makement er de brui aan geeft. En als alles zowat gedaan is ben je wel spekkoper. Het zal dus per geval verschillen.
|
19 jul 2012 13:36 |
|
 |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Zelf 325.000 op PhI 1.8 berline LP (waarvan 250.000 zelf). Behalve de gebruikelijke slijtageonderdelen geen problemen. Kon nog makkelijk mee, ligt aan het geplande verbruik.
NB Ik reed bijna alleen stukken van minimaal 50km, dat scheelt enorm in slijtage.
Wat weet je van de voorgeschiedenis?
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
19 jul 2012 13:37 |
|
 |
Nosmo King
C5club Veteraan
Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10 Berichten: 1018 Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
En anders is deze misschien iets voor je, wordt aangeboden door een forumlid en heeft een ton minder gereden. http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=410959#p410959
_________________
|
19 jul 2012 13:48 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Ben zelf een blijde rijder met nu zo'n 265K op de teller, mag toch hopen dat er nog zo'n anderhalve ton bij kan, voor ik aan iets anders wil gaan denken, en zoals gemeld onderhoud is erg belangrijk om niet voor grote verassingen te komen staan.... 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
19 jul 2012 16:28 |
|
 |
knackor
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 jul 2012 20:50 Berichten: 362
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Het zou dan gaan om een PH1 2.0 16v. Een 1.8 lijkt me net iets te mild voor het gewicht, en de PH2 valt niet binnen mijn budget.
Ik was de C5 die hier op het forum wordt aangeboden ook al tegengekomen. Mooie voiture, maar ik zou liever voor een handgeschakelde break gaan.
|
19 jul 2012 17:59 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
CitroFrance schreef: Zelf 325.000 op PhI 1.8 berline LP (waarvan 250.000 zelf) Een auto op LPG slijt dus helemaal niet zo snel...........en ik dacht, door de mening van sommigen, dat dat wel zo is zoals bijv. kopslijtage?
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
30 jul 2012 12:11 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
De koppen van de benzinemotoren van de C5 zijn uitermate geschikt voor gas en kunnen dan ook lang mee....
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
30 jul 2012 12:54 |
|
 |
XortioN
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 07 apr 2012 22:02 Berichten: 164
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Indien er een systeem voor extra smering inzit, zou je in principe zelfs minder slijtage hebben aangezien lpg een veel betere verbranding (en dus ook minder vervuiling/slijtage) heeft.
Maar dat is dan weer een andere discussie waar er veel pro & contra zijn (hoewel de meeste die contra zijn nog nooit LPG gereden hebben).
Vraagje: welk LPG / LPI systeem zit er in? Merk, opties, wanneer geplaatst, ...
|
30 jul 2012 14:34 |
|
 |
coffeecup
C5club Bikkel
Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39 Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Van "mijn" merk kunnen de auto's van voor de eeuwwiseling goed op LPG, van na de eeuwwisseling niet. Het rijdt prima, maar je loopt na 1,5 tot 2 ton tegen een koprevisie aan. Of er nu kleppensmeer in zit of niet... Daar heb ik (en mede gasrijders) ook nooit een bindend antwoord over kunnen vinden, buiten de eigen merken die natuurlijk voor eigen parochie prediken en maar al te graag die dure olie willen verkopen. Volgens mij maakt het bij auto's die goed op gas kunnen (waar de C5 dan schijnbaar ook onder valt?) niets uit. Het is namelijk alleen voor de kop. En koppen die van zichzelf goed tegen gas kunnen, hebben geen extra smering nodig. Toch? bgt schreef: CitroFrance schreef: Zelf 325.000 op PhI 1.8 berline LP (waarvan 250.000 zelf) Een auto op LPG slijt dus helemaal niet zo snel...........en ik dacht, door de mening van sommigen, dat dat wel zo is zoals bijv. kopslijtage? Koprevisie betekent niet gelijk auto naar de sloop  Mijn Saab 9-5 momenteel 332900 (bijna 333.333). En dat is dan een auto die niet goed op LPG zou kunnen rijden. Ik hou rekening met binnen 150.000km een kop met geharde kleppen en "Keep on Saabin`"
|
30 jul 2012 15:31 |
|
 |
XortioN
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 07 apr 2012 22:02 Berichten: 164
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Dat een kop smering nodig heeft, heeft niets te maken met merken de hemel in prediken maar puur met logica. Gas is vluchtig en smeert niet waartegenover benzine een smerende functie heeft. Indien de kleppen minder smering krijgen, kunnen ze sneller gaan inslaan (geen vetlaagje die dempt bij het sluiten van de kleppen). Extra smering vervangt de smerende werking van benzine dan. De reden dat ik een merk vroeg, is omdat ik op die manier een beetje kan inschatten welk systeem het is. Er zijn namelijk ook systemen op de markt die perfect per klep smering en lpg inspuiting timen waartegenover er systemen zijn die enkel de 1ste inspuiting goed doen en de rest op theoretische waarden berekenen + inspuiten. Groot verschil naar slijtage toe 
|
30 jul 2012 15:37 |
|
 |
Dirck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 apr 2008 15:08 Berichten: 225 Woonplaats: Hoofddorp
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Dacht dus ook wel 3 ton te halen, maar gisterenavond veel getik ergens onderin. Vanmorgen naar Oldenhage, en jawel, een lager in de bak stuk. Consequentie: andere bak, nieuwe koppeling en 6 uur werk, al met al dik 1000 euro. Dat is ze niet meer waard, 298000 km . Nu moet ik op korte termijn op zoek naar een andere C5. Bij Autocentrum Beune staat een break die er goed uit lijkt te zien. http://www.autowereld.nl/citroen/c5-break/2-0-16v-exclusive-4391967/foto.htmlKent iemand dat bedrijf? Moet ik me de reis vanuit Hoofddorp besparen of is hun handel betrouwbaar? Misschien iemand uit de buurt die het bedrijf kent? Groeten Dirck
|
31 okt 2012 20:21 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Dirck schreef: Dacht dus ook wel 3 ton te halen, maar gisterenavond veel getik ergens onderin. Vanmorgen naar Oldenhage, en jawel, een lager in de bak stuk. Consequentie: andere bak, nieuwe koppeling en 6 uur werk, al met al dik 1000 euro. Dat is ze niet meer waard, 298000 km .
Dat ligt dus niet aan de LPG dat ie die kilometerstand niet haalt... Maar het blijft balen. Er zijn ook momenten dat ik me afvraag wat ik zou doen als ik voor zoiets kom te staan.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
31 okt 2012 20:31 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Kan niks geks vinden over deze garage. Auto ziet er ook leuk uit, vooral in two-tone dashboard. Nog geen LPG, misschien wat van de prijs af en daarvoor gas in laten zetten met wat bij leggen.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
31 okt 2012 20:45 |
|
 |
|