Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 3 ton op LPG 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 16 jul 2012 20:50
Berichten: 362
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 3 ton op LPG
Zoals de titel zegt. Een C5 met 3 ton op LPG, is daar nog eer aan te behalen of is het mooie er dan wel vanaf? Uiteraard verschilt het per geval, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier. Graag geen LPG/diesel-discussie.


19 jul 2012 13:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 ton op LPG
Heb je het daarbij over een 1.8, een 2.0 of een V6?
En over een PH1 of een PH2?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


19 jul 2012 13:25
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 ton op LPG
De staat van de auto is voor een groot deel afhankelijk van het onderhoud en hoe er mee om is gegaan.
Met een dergelijke km stand is de kans groot dat je wel onderhoud tegen komt die normaal niet in het boekje staan.
De laatste berijder of coureur :smt190 kan al de intensie gehad hebben het laatste leven uit de auto te halen (geen onderhoud meer en rijden zolang het goed gaat) en vlak voor het einde de auto nog te verkopen.
En heel veel gevallen wordt een oudere auto verkocht omdat er wat aan mankeert en het flink geld gaat kosten.
Je kan ook mazzel hebben doordat de vorige eigenaar bakken met geld geinvesteerd heeft en bij een klein makement er de brui aan geeft. En als alles zowat gedaan is ben je wel spekkoper.

Het zal dus per geval verschillen.


19 jul 2012 13:36
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35
Berichten: 1011
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 ton op LPG
Zelf 325.000 op PhI 1.8 berline LP (waarvan 250.000 zelf). Behalve de gebruikelijke slijtageonderdelen geen problemen. Kon nog makkelijk mee, ligt aan het geplande verbruik.

NB Ik reed bijna alleen stukken van minimaal 50km, dat scheelt enorm in slijtage.

Wat weet je van de voorgeschiedenis?

_________________
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


19 jul 2012 13:37
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10
Berichten: 1018
Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 ton op LPG
En anders is deze misschien iets voor je, wordt aangeboden door een forumlid en heeft een ton minder gereden.

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=410959#p410959

_________________
Afbeelding


19 jul 2012 13:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56
Berichten: 4498
Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 ton op LPG
Ben zelf een blijde rijder met nu zo'n 265K op de teller,
mag toch hopen dat er nog zo'n anderhalve ton bij kan, :smt023
voor ik aan iets anders wil gaan denken, :smt017
en zoals gemeld onderhoud is erg belangrijk
om niet voor grote verassingen te komen staan.... :shock:

_________________
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......


19 jul 2012 16:28
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 16 jul 2012 20:50
Berichten: 362
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 ton op LPG
Het zou dan gaan om een PH1 2.0 16v. Een 1.8 lijkt me net iets te mild voor het gewicht, en de PH2 valt niet binnen mijn budget.

Ik was de C5 die hier op het forum wordt aangeboden ook al tegengekomen. Mooie voiture, maar ik zou liever voor een handgeschakelde break gaan.


19 jul 2012 17:59
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 955
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 ton op LPG
CitroFrance schreef:
Zelf 325.000 op PhI 1.8 berline LP (waarvan 250.000 zelf)

Een auto op LPG slijt dus helemaal niet zo snel...........en ik dacht, door de mening van sommigen, dat dat wel zo is zoals bijv. kopslijtage?

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


30 jul 2012 12:11
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 ton op LPG
De koppen van de benzinemotoren van de C5 zijn uitermate geschikt voor gas en kunnen dan ook lang mee....

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


30 jul 2012 12:54
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 07 apr 2012 22:02
Berichten: 164
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 ton op LPG
Indien er een systeem voor extra smering inzit, zou je in principe zelfs minder slijtage hebben aangezien lpg een veel betere verbranding (en dus ook minder vervuiling/slijtage) heeft.

Maar dat is dan weer een andere discussie waar er veel pro & contra zijn (hoewel de meeste die contra zijn nog nooit LPG gereden hebben).

Vraagje: welk LPG / LPI systeem zit er in? Merk, opties, wanneer geplaatst, ...


30 jul 2012 14:34
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39
Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 ton op LPG
Van "mijn" merk kunnen de auto's van voor de eeuwwiseling goed op LPG, van na de eeuwwisseling niet.

Het rijdt prima, maar je loopt na 1,5 tot 2 ton tegen een koprevisie aan. Of er nu kleppensmeer in zit of niet...
Daar heb ik (en mede gasrijders) ook nooit een bindend antwoord over kunnen vinden, buiten de eigen merken die natuurlijk voor eigen parochie prediken en maar al te graag die dure olie willen verkopen.

Volgens mij maakt het bij auto's die goed op gas kunnen (waar de C5 dan schijnbaar ook onder valt?) niets uit. Het is namelijk alleen voor de kop. En koppen die van zichzelf goed tegen gas kunnen, hebben geen extra smering nodig. Toch?

bgt schreef:
CitroFrance schreef:
Zelf 325.000 op PhI 1.8 berline LP (waarvan 250.000 zelf)

Een auto op LPG slijt dus helemaal niet zo snel...........en ik dacht, door de mening van sommigen, dat dat wel zo is zoals bijv. kopslijtage?


Koprevisie betekent niet gelijk auto naar de sloop :smt017 Mijn Saab 9-5 momenteel 332900 (bijna 333.333). En dat is dan een auto die niet goed op LPG zou kunnen rijden. Ik hou rekening met binnen 150.000km een kop met geharde kleppen en "Keep on Saabin`"


30 jul 2012 15:31
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 07 apr 2012 22:02
Berichten: 164
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 ton op LPG
Dat een kop smering nodig heeft, heeft niets te maken met merken de hemel in prediken maar puur met logica. Gas is vluchtig en smeert niet waartegenover benzine een smerende functie heeft. Indien de kleppen minder smering krijgen, kunnen ze sneller gaan inslaan (geen vetlaagje die dempt bij het sluiten van de kleppen).

Extra smering vervangt de smerende werking van benzine dan. De reden dat ik een merk vroeg, is omdat ik op die manier een beetje kan inschatten welk systeem het is. Er zijn namelijk ook systemen op de markt die perfect per klep smering en lpg inspuiting timen waartegenover er systemen zijn die enkel de 1ste inspuiting goed doen en de rest op theoretische waarden berekenen + inspuiten. Groot verschil naar slijtage toe :)


30 jul 2012 15:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008 15:08
Berichten: 225
Woonplaats: Hoofddorp
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 ton op LPG
Dacht dus ook wel 3 ton te halen, maar gisterenavond veel getik ergens onderin. Vanmorgen naar Oldenhage, en jawel, een lager in de bak stuk. Consequentie: andere bak, nieuwe koppeling en 6 uur werk, al met al dik 1000 euro. Dat is ze niet meer waard, 298000 km .

Nu moet ik op korte termijn op zoek naar een andere C5. Bij Autocentrum Beune staat een break die er goed uit lijkt te zien. http://www.autowereld.nl/citroen/c5-break/2-0-16v-exclusive-4391967/foto.html

Kent iemand dat bedrijf? Moet ik me de reis vanuit Hoofddorp besparen of is hun handel betrouwbaar? Misschien iemand uit de buurt die het bedrijf kent?

Groeten

Dirck


31 okt 2012 20:21
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 ton op LPG
Dirck schreef:
Dacht dus ook wel 3 ton te halen, maar gisterenavond veel getik ergens onderin. Vanmorgen naar Oldenhage, en jawel, een lager in de bak stuk. Consequentie: andere bak, nieuwe koppeling en 6 uur werk, al met al dik 1000 euro. Dat is ze niet meer waard, 298000 km .

Dat ligt dus niet aan de LPG dat ie die kilometerstand niet haalt...


Maar het blijft balen. Er zijn ook momenten dat ik me afvraag wat ik zou doen als ik voor zoiets kom te staan.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


31 okt 2012 20:31
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 3 ton op LPG
Kan niks geks vinden over deze garage.
Auto ziet er ook leuk uit, vooral in two-tone dashboard.
Nog geen LPG, misschien wat van de prijs af en daarvoor gas in laten zetten met wat bij leggen.

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


31 okt 2012 20:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.