Klaverblaadje schreef:
Maar je weet dan ook zeker dan je die volgende 160.000 km
NIET probleemloos doorkomt, er gaat absoluut wel iets stuk, dan moet weer alles los, misschien is er zelfs gevolgschade, en dan krijgt die "slechte" garage de schuld.

Klaverbladje,
Feit dat ik argwanend ben tegenover garages heeft te maken met het feit dat ze mij met mijn vorige auto fameus "gepakt" hebben. Mijn Mondeo het ik ook als "bijna nieuw directiewagen, 40000km" gekocht, ongeval vrij. Moest ik later voor een blutsje naar carrosier, liet die mij zien dat heel li vleugel en deur eraan waren geweest!

Later is aan die kant mijn cardan-as en nog wat later mijn remsschijf middendoor afgebroken tijdens hard remmen!! Ik moet je niet vertellen dat dat serieuze kosten zijn geweest! + gelukkig enkel met schrik ervan afgekomen.
Dit alles natuurlijk gebeurd na de 6 mnd garantie, of wat dacht je? Garage wist van niks... .
Sindsdien bij vriend voor onderhoud met volle tevredenheid en vertrouwen!
Nu dubbelcheck ik iets voor ik ergens binnen stap om kosten te laten uitvoeren.
Spanrol en waterpomp + andere riemen heb ik trouwens zelf aangevraagd. Wou inderdaad niet later opnieuw met demontage zitten.
Maar wat is toch die Rol Oprolmechanisme? Nooit van gehoord en ook niet gebruikt bij plaatsen van distributieriem bij andere C5-rijder. Distributieset is trouwens ook vrij hoog. Normaal maar 67eurotjes bij andere.
En natuurlijk was garagehouder niet te bereiken voor uitleg. Op verlof nu. Heb wel afspraak kunnen maken om auto op gebreken te laten nakijken. Volgende week mag ie binnen.
Jullie worden op de hoogte gehouden.