Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1758 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 118  Volgende
 Onderhoudskosten 
Auteur Bericht
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Onderhoudskosten
De uitgave van 95 euro voor de nieuwe accu was geen weggegooid geld. Deze ochtend na -9 was het starten geen enkle probleem. En ook geen rare storingsmelding meer over anti-diefstal (oid).
Johan

31 dec 2008 13:09
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Klaverblaadje schreef:

Maar je weet dan ook zeker dan je die volgende 160.000 km NIET probleemloos doorkomt, er gaat absoluut wel iets stuk, dan moet weer alles los, misschien is er zelfs gevolgschade, en dan krijgt die "slechte" garage de schuld. :shock:

Klaverbladje,

Feit dat ik argwanend ben tegenover garages heeft te maken met het feit dat ze mij met mijn vorige auto fameus "gepakt" hebben. Mijn Mondeo het ik ook als "bijna nieuw directiewagen, 40000km" gekocht, ongeval vrij. Moest ik later voor een blutsje naar carrosier, liet die mij zien dat heel li vleugel en deur eraan waren geweest! :o Later is aan die kant mijn cardan-as en nog wat later mijn remsschijf middendoor afgebroken tijdens hard remmen!! Ik moet je niet vertellen dat dat serieuze kosten zijn geweest! + gelukkig enkel met schrik ervan afgekomen. :smt089
Dit alles natuurlijk gebeurd na de 6 mnd garantie, of wat dacht je? Garage wist van niks... . :evil:

Sindsdien bij vriend voor onderhoud met volle tevredenheid en vertrouwen!

Nu dubbelcheck ik iets voor ik ergens binnen stap om kosten te laten uitvoeren.

Spanrol en waterpomp + andere riemen heb ik trouwens zelf aangevraagd. Wou inderdaad niet later opnieuw met demontage zitten.

Maar wat is toch die Rol Oprolmechanisme? Nooit van gehoord en ook niet gebruikt bij plaatsen van distributieriem bij andere C5-rijder. Distributieset is trouwens ook vrij hoog. Normaal maar 67eurotjes bij andere.

En natuurlijk was garagehouder niet te bereiken voor uitleg. Op verlof nu. Heb wel afspraak kunnen maken om auto op gebreken te laten nakijken. Volgende week mag ie binnen.

Jullie worden op de hoogte gehouden.

31 dec 2008 13:57
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater

Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand

Naar boven
Antwoord met een citaat
Maar wat is toch die Rol Oprolmechanisme? Nooit van gehoord zegt BieBie
:smt017 veiligheids gordel ? nooit van gehoord :smt023

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik

31 dec 2008 14:26
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
Robbert schreef:
Mijn leasemaatschappij vervangt banden zodra deze een profieldiepte van 2 mm hebben bereikt, dus voor de apk-norm :smt023

Ik ga bij minder dan 2,5 mm al rondkijken naar een leuke aanbieding qua banen en laat ze dan binnen enkele weken vervangen...

Overigens heeft de banden wissel voor-achter nog wat voordelen. Als de voorste banden vervangen moeten worden en dus de achtersten naar voren gaan, zullen die in verhouding sneller slijten (want aangedreven, de achtersten zijn dat niet). Zou je voor vervangen en de achterbanden laten zitten heb je in verhouding dus oude banden achter, door de wissel blijven alle banden relatief nieuw (ideaal als je weinig rijd, weinig veroudering van de banden)

En je hoeft altijd slechts 2 nieuwe banden te kopen. bij niet wissel : 1x voor, 2de keer voor + achter (en dus 4 banden aanschaffen)

31 dec 2008 15:34
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
@biebie
Die hadden me dus echt weer voor de rechter gezien : Moeten ze maar niet garanderen dat 'ie ongevalvrij is/was. Als ze dat niet 100% zeker weten moeten ze dat niet garanderen.

itt. een particulier wordt een garagehouder dat te kunnen zien, kan hij dat niet, is dat echt zijn probleem. Moet 'ie het maar niet zeggen... Productverantwoordelijkheid heet dat....

Woest kan ik worden om dergelijke verhalen... En dat een heleboel mensen dit soort zaken gewoon laten zitten... Ik zou als garagehouder me de oren van m'n kop schamen dat ik het leven van een klant in gevaar heb gebracht voor een par rotcenten. Zo zie je maar weer dat vertrouwen tussen klant en garage veel belangrijker is dan de kosten van een reparatie...

31 dec 2008 15:40
Profiel
Antwoord met een citaat
Citaat:
Zo zie je maar weer dat vertrouwen tussen klant en garage veel belangrijker is dan de kosten van een reparatie...

dat kan ik niet anders dan voor de volle 100% onderschrijven

31 dec 2008 18:26
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Dat ze het niet wisten, lijkt mij wel sterk. Ten eerste waren de platen zelfs niet origineel Ford! Carrosier liet mij zien dat ze op verschillende punten verschilden van originelen en dus namaak waren. Ze hebben blijkbaar op alles bespaard... .

Daarnaast ben ik ook nog eens door de chauffeursstoel gezakt. Bleek het onderstel afgebroken. Kon enkel hersteld worden door een volledige nieuwe stoel?!? :evil: Geen garantie of coulance mogelijk. Was nochtans een heel bekend euvel bij de Mondeo. Ben kwaad doorgegaan en via vrienden bij iemand terecht gekomen die een halfautomaat had. 30 min werk en 2.5euro armer en stoel was gemaakt!! :smt023

Sindsdien ben ik zelf met onderhoud begonnen tot volle tevredenheid. In een garage zien ze me enkel indien ik en mijn vriend het niet kan maken. In mijn ogen zijn er te veel cowboys tussen. Misschien overdreven maar kan het niet helpen. :(

01 jan 2009 21:13
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
ik laat alleen mijn dealer aan de c5 werken...
:smt023

01 jan 2009 22:55
Profiel
Antwoord met een citaat
En hier ook zo

02 jan 2009 09:23
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
En waarom eigenlijk? :?:

Ivm garantie op nieuwe auto?
Of geen gerief of put ter beschikking?
Geen overal/werkjas om vuil te worden? :lol:

Het kan je nochtans een aardig duitje besparen en eigenlijk best leuk ook als het niet AL TE MOEILIJK wordt natuurlijk.

02 jan 2009 10:44
Profiel
Antwoord met een citaat
Omdat ik geen verstand heb van auto's en de dealer (en alleen: de merkdealer) wel. Zoal jpiek al eens ergens gezegd heeft: iedere euro die je op onderhoud bespaart (en dat vind ik ook het zelf knutselen) kost je op den duur het dubbele. Ik ben het daar absoluut mee eens. En het leuke zie ik niet zo... Voor mij is een auto iets waar je in rijdt, niet iets waar je aan sleutelt.

02 jan 2009 10:50
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Daar heb ik alle respect voor. Vooral met al de electronica erop tegenwoordig is het er niet simpeler op geworden en ben je eigenlijk wel gedwongen om het te laten doen. Als je ziet dat zelfs de pechverhelpers vaker auto's moeten wegtakelen omdat het alweer een elecronicaprob is waar ze niets aan kunnen doen, dan weet je genoeg zeker?

Vroeger liet ik het ook allemaal doen door een bevriende garagist maar die is sinds een paar jaar op pensioen. Heb er nog spijt van :smt089

Een klein of groot onderhoud, remmen en dergelijke is voor een particulier gelukkig nog best te doen. Zeker tussen pot en pint met een vriend. Kun je gezellig wat bijbabbelen en over koetjes en kalfjes en vrouwen praten. Zo vreselijk klinkt dat toch niet? :smt193 :D

02 jan 2009 11:15
Profiel
Antwoord met een citaat
Over vrouwen praten is veel leuker als je niet wordt afgeleid door de auto.. :P

02 jan 2009 12:13
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: 2.0 ligne prestige berline
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator

Naar boven
Antwoord met een citaat
wat mij betreft staat het kostenaspect bij zelf sleutelen niet centraal; ik vind het erg leuk om te doen en je weet dan zeker dat het goed gebeurt. Ik zou inmiddels een aardig verhaal kunnen schrijven over reparatie of onderhoud door garages, die wel in rekening werd gebracht maar niet of slecht was uitgevoerd of een onnodige vervanging.
Bovendien sta je niet gelijk met je handen in het haar als je onderweg pech krijgt (want dat gebeurt bijna nooit voor de deur). Begin alleen niet aan reparaties waarvoor je niet de kennis en/of niet het juiste gereedschap hebt.

02 jan 2009 13:55
Profiel
Antwoord met een citaat
Niet de kennis...Bij mij is dat ales behalve het olie peilen...

02 jan 2009 16:58
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1758 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 118  Volgende