Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Auteur |
Bericht |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??
Nog eentje in de categorie electronica probleempjes:
Veel is te wijten aan slechte aftermarket uitbreidingen, die CAN of VAN busstoringen geven. Hier wordt terecht gezegd dat je dat niet aan Citroen kan wijten. Maar ze maakt zich er zelf ook schuldig aan, de originele trekhaakstekker unit van citroen voor de ph2 zorgt zelf ook voor storingen op het boordnet in de CAN bus, doordat deze in dit stopcontact aan en afgeschakeld wordt aan de trekhaak moduul met een schakelaartje. Dit schakelaartje kan eenvoudig corroderen en allerlei ellende geven op de bus. Een relais ertussen was kennelijk te duur....
Verder wordt eerder in dit topic ook nog ergens genoemd dat de ph2 geen last heeft van piepende remmen, dat is helaas niet waar , de remmen zijn nl identiek aan de ph1 met dezelfde designfout die galvanische corrosie veroorzaakt. De ph3 heeft een nieuw design.
10 feb 2010 17:38 |
|
 |
Peter de hele Grote
|
Grote afschrijving kan je voorkomen door de auto 2de hands te kopen. scheelt een groot bedrag! Het klopt dat ook deze auto nadelen heeft maar gelukkig zijn dat er niet zoveel. De vering is natuurlijk uniek en dan neem je een aantal andere zaken voor lief. Het is gewoon een kwestie van gevoel voor een auto. Ik heb bijvoorbeeld tot nu toe alles kunnen vervoeren in de auto. van bankstellen tot keukenblokken, kasten, tuin tegels (de auto zakt eerst en komt dan elke keer weer omhoog!), een grote zak zand!, een boom (kleintje), zelfs een boot heb ik vervoerd. Ja ik kan nog wel even doorgaan.
Wat misschien wel een nadeel is aan deze automobile dat mijn radio (aan en uit knop) vaak geen reactie geeft wanneer ik de knop 1x indruk. Meestal moet ik er flink op slaan en dan reageert hij pas. misschien is dat een tikje franse eigenwijsheid?
|
10 feb 2010 22:26 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
wat mij opgevallen is .. tenminste hier in belgie'
de auto moet de juiste leeftijd hebben en de juiste km ..
mij heeft eens een verkoper verteld, ideaal is 120000 km en 5 jaar
verder viel mij op dat mijn 1.6hdi sx beter zijn waarde heeft behouden als een 2.0hdi excl....
toen ik mijn ph3 kocht heb ik sterk getwijfeld om een 2.0 benzine excl te kopen die was 2000 euro duurder..
maar als ik die over 4 of 5 jaar wil inruilen kom ik hem aan de straatstenen niet meer kwijt.. en dan behoud de 1.6 hdi vele malen beter zijn waarde...
|
10 feb 2010 22:29 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Peter de hele Grote schreef: Wat misschien wel een nadeel is aan deze automobile dat mijn radio (aan en uit knop) vaak geen reactie geeft wanneer ik de knop 1x indruk. Meestal moet ik er flink op slaan en dan reageert hij pas. misschien is dat een tikje franse eigenwijsheid? Knop eraf trekken en ff schoonmaken, vast een contact wat vies is 
10 feb 2010 22:35 |
|
 |
Bossinkje
C5club Executive
Geregistreerd: 14 maart 2009 15:26 Berichten: 1931 Woonplaats: Enschede
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
olg Peter de hele Grote schreef: Grote afschrijving kan je voorkomen door de auto 2de hands te kopen. scheelt een groot bedrag! We hebben onze C5 tweedehands gekocht, ongeveer 2 jaar geleden. Kostte toen 8500 euro geloof ik.. Nu issie nog ongeveer 3000 euro waard als je hem inruilt, en voor de verkoop 5000..
_________________ Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex: Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008 Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008 Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008 Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004 Citroën BX 1.4 - 1988 Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999 Citroën Xantia 1.8 16v - 2000 Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001 Renault Clio 1.4 RTi - 1997 Citroën BX 1.4 - 1988
|
10 feb 2010 22:36 |
|
 |
gvwijnen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05 Berichten: 460 Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Bouwjaar: 2009
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Naar boven
|
De grootste nadelen aan de C5 III zijn in mijn opzicht: - achterbank neerklappen kan enkel als je de voorste stoelen een serieus stuk naar voor schuift - tankdop nog met sleutel, waarom niet het systeem van de C4P werkt 10 keer beter - geen ruitenwisser achter (al valt dit nog mee) - soms onhandige bergvakken al bij al gewoon muggenziften dus om iets te vinden. 
|
10 feb 2010 23:05 |
|
 |
willemcj
V.I.P.
Geregistreerd: 11 feb 2009 23:40 Berichten: 242 Woonplaats: Amstelveen
Auto: Berline 2.0Hdi Exclusive Automaat6
Opties: alle opties (past hier niet in)
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10337
kilometerstand: 100000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
exroosje schreef: Verder wordt eerder in dit topic ook nog ergens genoemd dat de ph2 geen last heeft van piepende remmen, dat is helaas niet waar , de remmen zijn nl identiek aan de ph1 met dezelfde designfout die galvanische corrosie veroorzaakt. De ph3 heeft een nieuw design. Dat is vreemd, bij de ph1 had ik hier altijd last van maar bij de ph2 nog nooit (ik rij er nu al 30.000km mee). Toen ik laatst de blokjes verving, zag ik dat er plaatjes tussen cylinders en blokken zaten, zou dat soms een modificatie zijn?
_________________ met vriendelijke groet, Wim
|
10 feb 2010 23:24 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Bouwjaar: 2021
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
gvwijnen schreef: De grootste nadelen aan de C5 III zijn in mijn opzicht: - achterbank neerklappen kan enkel als je de voorste stoelen een serieus stuk naar voor schuift- tankdop nog met sleutel, waarom niet het systeem van de C4P werkt 10 keer beter - geen ruitenwisser achter (al valt dit nog mee) - soms onhandige bergvakken al bij al gewoon muggenziften dus om iets te vinden.  Dat heb ik bij mijn Xantia Break ook, even lastig maar het went wel. Maar ná dat omklappen van de achterbank kan ik de voorstoelen wél weer helemaal naar achteren schuiven. Dat kan toch ook in de C5-3, naar ik mag hopen? En een tankdop met sleutel heeft ook zo z'n voordelen. Minder gevoelig voor diefstal, en je loopt niet het risiko dat de tankklep niet open gaat door een probleem met een pal van de centrale vergrendeling. Dat heb ik bij verschillende Xantianen gezien, en da's geen lolletje als je dat ergens onderweg overkomt Bovendien: ik neem de sleutel altijd mee naar buiten als ik ga tanken en zet de auto op slot als ik ga afrekenen. Die sleutel heb ik dus in de hand als ik ga tanken. Van mij mag het zó blijven, hoe minder elektriek, deste minder kan er kapot gaan Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 feb 2010 00:33 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Een apart tankslot levert gewoon in de UK een verzekeringsbonus op (vgl het motorkapslot op de Mondeo) Het hoeft van mij niet zo nodig (de Ph.I heeft het gelukkig ook niet) maar de reden erachter is vrij vanzelfsprekend. En hoe is dat nu ooit als een (electronisch) kwaaltje te qualificeren 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
11 feb 2010 12:37 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
EvilTwin schreef: Een apart tankslot levert gewoon in de UK een verzekeringsbonus op (vgl het motorkapslot op de Mondeo) Het hoeft van mij niet zo nodig (de Ph.I heeft het gelukkig ook niet) maar de reden erachter is vrij vanzelfsprekend. En hoe is dat nu ooit als een (electronisch) kwaaltje te qualificeren  Wat bedoel je daarmee, waarop is dit een reaktie? Overigens, mijn eerste Xantia, een TCT Break uit '96 had zo'n klepje-met-vergrendeling. Daarbij is het me een keer overkomen dat ik, na moeizaam ergens in Frankrijk getankt te hebben waarbij de tankpas een probleem gaf, vergat de dop terug te doen en het klepje te sluiten. Ik zag dat pas vele kilometers later in m'n rechter buitenspiegel. Gelukkig zat de dop nog in de houder aan de binnenkant van het klepje, en dus kon ik het zaakje nog afsluiten. Dát kan me bij mijn huidige Xant-met-slotdop niet meer overkomen Groet, JW

|
11 feb 2010 13:19 |
|
 |
gvwijnen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05 Berichten: 460 Woonplaats: België; regio Brussel
Naar boven
|
JW-NHS schreef: gvwijnen schreef: De grootste nadelen aan de C5 III zijn in mijn opzicht: - achterbank neerklappen kan enkel als je de voorste stoelen een serieus stuk naar voor schuift- tankdop nog met sleutel, waarom niet het systeem van de C4P werkt 10 keer beter - geen ruitenwisser achter (al valt dit nog mee) - soms onhandige bergvakken al bij al gewoon muggenziften dus om iets te vinden.  Dat heb ik bij mijn Xantia Break ook, even lastig maar het went wel. Maar ná dat omklappen van de achterbank kan ik de voorstoelen wél weer helemaal naar achteren schuiven. Dat kan toch ook in de C5-3, naar ik mag hopen?En een tankdop met sleutel heeft ook zo z'n voordelen. Minder gevoelig voor diefstal, en je loopt niet het risiko dat de tankklep niet open gaat door een probleem met een pal van de centrale vergrendeling. Dat heb ik bij verschillende Xantianen gezien, en da's geen lolletje als je dat ergens onderweg overkomt Bovendien: ik neem de sleutel altijd mee naar buiten als ik ga tanken en zet de auto op slot als ik ga afrekenen. Die sleutel heb ik dus in de hand als ik ga tanken. Van mij mag het zó blijven, hoe minder elektriek, deste minder kan er kapot gaan Groet, JW nee dat is net het probleem, eens de bank nee ligt kan je de stoel niet meer goed achteruit zetten, ik heb nu nog gelukt dat ik niet supergroot ben (190cm ongeveer) en dat de soelen goed te verstellen zijn (zitten klinken) zodat ik toch nog vrij comfortabel kan zitten. Maar handig is het toch niet. Persoonlijk vind ik dit een van de grootste nadelen. Ik rij regelmatig met de fiets en die vliegt dan in de koffer, dus dan moet de bank neer. er zijn trouwens nog wel meerdere wagens die er last van hebben (bvb toyota rav4 die hier thuis ook staat)
|
11 feb 2010 14:18 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Oh, da's niet best Goed dat ik het nu weet, ik zal dat uitvoerig testen vóórdat ik tot een eventuele aanschaf besluit. Want de stoel móet bij mij helemaal naar achteren kunnen. Ik ben welliswaar ook "maar" 1.90m, maar heb een verhoudingsgewijs erg lang stel benen. Ik kwam daar achter toen mijn broer, die ook 1.90 is eens in mijn auto wilde rijden. Die stoel moest toen heel anders ingesteld worden omdat de verhoudingen bij hem heel anders zijn. En ik rij vaak met neergeklapte bank, dan moet dat OK zijn dus. Groet, JW

|
11 feb 2010 14:24 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
willemcj schreef: exroosje schreef: Verder wordt eerder in dit topic ook nog ergens genoemd dat de ph2 geen last heeft van piepende remmen, dat is helaas niet waar , de remmen zijn nl identiek aan de ph1 met dezelfde designfout die galvanische corrosie veroorzaakt. De ph3 heeft een nieuw design. Dat is vreemd, bij de ph1 had ik hier altijd last van maar bij de ph2 nog nooit (ik rij er nu al 30.000km mee). Toen ik laatst de blokjes verving, zag ik dat er plaatjes tussen cylinders en blokken zaten, zou dat soms een modificatie zijn? Die anti piep plaatjes kun je ook bij de ph1 plaatsen. Echter ook bij de ph2 kunnen de klauwen vast gaan zitten waardoor blokjes scheef afslijten. De plaatjes zorgen ervoor dat je dat niet zo gauw merkt. Bij mijn ph2 zijn de achterremmen al weer eens helemaal schoongemaakt en ingevet.
11 feb 2010 14:25 |
|
 |
gvwijnen
C5club Bikkel
Naar boven
|
JW-NHS schreef: Oh, da's niet best Goed dat ik het nu weet, ik zal dat uitvoerig testen vóórdat ik tot een eventuele aanschaf besluit. Want de stoel móet bij mij helemaal naar achteren kunnen. Ik ben welliswaar ook "maar" 1.90m, maar heb een verhoudingsgewijs erg lang stel benen. Ik kwam daar achter toen mijn broer, die ook 1.90 is eens in mijn auto wilde rijden. Die stoel moest toen heel anders ingesteld worden omdat de verhoudingen bij hem heel anders zijn. En ik rij vaak met neergeklapte bank, dan moet dat OK zijn dus. Groet, JW Hier ook, best wel lange benen. Ik zat overigens in eerste instantie anders (stuk verder achteruit) maar nu wat met de instellingen zitten spelen van de zetel, en zoals gezegd dus ook een goede rijhouding kunnen vinden. Anders maar eveneens erg goed.
|
11 feb 2010 14:51 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Ik ga het uitvoerig uitproberen, uiteraard. Want ik moet een goede zit hebben op de lange afstanden, en juist dán is de achterbank neergeklapt.
Groet, JW

|
11 feb 2010 14:56 |
|
 |
|