Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Ballotage, wat reed je hiervoor en waarom nu weer/niet meer?
|
Ballotage, wat reed je hiervoor en waarom nu weer/niet meer?
Auteur |
Bericht |
Co
|
Ben begonnen met een Polo uit '86. (1994-1998)
BX 1.4 uit '92 (1997-2001)
Vectra (lease) uit '01 (2001-2004)
Focus (lease) uit '03 (2004)
323F uit '01 (2004 - 2006)
En nu de magnifieke C5.
Overigens heb ik de de beste herinneringen aan de BX. Dat ding was niet te stoppen. Heb er een keer 205 km/u mee op de klok gehad (wind mee  )
|
26 feb 2007 13:54 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Dan loog die klok behoorlijk. Ik had ooit een 1.6TGI die niet boven de 170 te klokken was... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
26 feb 2007 13:57 |
|
 |
Balenm
|
 Nooit meer een Citroen riep ik toen de Xantia weer weigerde
Woest was ik toen mijn tweedehands bij de dealer aangeschafte Xantia HDI 110 PK Break aan reparatie TIG toe was. Steeds weer hield de auto in, en steeds weer ging hij omhoog-omlaag-omhoog-omlaag terwijl je gewoon bij een stoplicht staat te wachten. Gelukkig had Dennis (echt waar zo heet de bedrijfleider bij mijn dealer in Spijkenisse) het voorstel om de Xantia in te ruilen voor de C5 break waar hij op dat moment in reed en die ook dienst deed als demo. Zelfde motor, maar een hele bak luxer een Diff. II dus absoluut geen slechte vervanger. Hij moest bij de dealer de deur uit omdat het PhII model eraan kwam. Dolblij ben ik dat ik mij toen heb laten overreden om toch weer een Citroen te kopen. In april 2006 heb ik zelfs een leaseauto besteld uit de Citroenfamilie. Een C4 Coupe. Maar die auto is saai, daar is echt nog nooit iets aan geweest en heeft dus niet zo'n eigen karakter. Het had ook zomaar een ander merk kunnen zijn. lol het is ook nooit goed.
Martin
|
04 maart 2007 15:59 |
|
 |
Co
|
Harm van Beek schreef: Dan loog die klok behoorlijk. Ik had ooit een 1.6TGI die niet boven de 170 te klokken was... 
Op het rechte stuk was 180 op de klok de absolute max.
Goed warm rijden in Frankrijk was 190 op de klok haalbaar en met forse wind in de rug 205. Was overigens niet goed voor het blok, getuige de eerstvolgende grote beurt
Zo'n 1.6 moet fors over de 170 kunnen, gezien het gewicht van de auto en de ervaring met een 75 PK 1.4-tje....
|
05 maart 2007 14:03 |
|
 |
Robbert
|
Co schreef: Zo'n 1.6 moet fors over de 170 kunnen, gezien het gewicht van de auto en de ervaring met een 75 PK 1.4-tje....
Mijn BX-ervaringen (1.6 TGI) hebben ook (op de duitse Autobahn  ) geleid tot 180 op de teller, heuveltje af wilde ie nog wel iets harder. Op de vlakke weg was die 180-185 de max.
|
05 maart 2007 14:17 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Mijn 1.4 BX kwam ook niet boven de 170 km/u. 
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
05 maart 2007 15:09 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Oh ja, mijne reed op LPG!!! Scheelde alicht... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
06 maart 2007 00:29 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Oh ja, mijne reed op LPG!!! Scheelde alicht... 
Die van mij ook, ook een 1.4 en daar haalde ik tussen de 170 en 180 mee. Ben benieuwd wat de C5 doet als we straks weer naar Italie mogen...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
06 maart 2007 09:12 |
|
 |
Co
|
Dan had ik waarschijnlijk een goed exemplaar. Ik moet wel zeggen dat net een Deauphine-uitvoering was, dus zo goed als geen extra's (dus geen extra gewicht  )
Die 75 peekaatjes hadden absoluut geen moeite met die BX. Heb er zelfs een keer 180 op de klok mee gered met 4 man erin.
Ga aan het eind van de maand de C5 even uitlaten in Duitsland. Ben ook benieuwd wat 'ie doet 
|
08 maart 2007 00:44 |
|
 |
Jan
|
Ben heel merkentrouw...
Opel Record, ranzige roestbak
Renault 5, rood scheurijzertje
Fiat 127, heerlijk rugzakje met zelf gemonteerde incourante ISRI truckbijrijdersstoel (anders paste ik er niet in)
Volvo 480, gaaf ding alleen electronisch volledig rot
Fiat Bravo, mooi ding lekker op gas
Fiat Seicento, zwart gasbakkie
Renault Scenic, tsja errug handig met kleine kiddo's
En nu die dikke C5 break!
Jan
|
09 maart 2007 22:22 |
|
 |
pieter melissen
|
Co schreef: Overigens heb ik de de beste herinneringen aan de BX. Dat ding was niet te stoppen. Heb er een keer 205 km/u mee op de klok gehad (wind mee  )
mijn eerste diesel BX liep ook 200, voornamelijk als de trommel de andere kant opdraaide, in zijn achteruit.... 
|
12 maart 2007 17:08 |
|
 |
Rob V
|
 Peugeot 306xs
Op dit moment....(nog 3 nachtjes slapen  ) rij ik nog in een peugeot 306xs. Een perfecte auto... maar 1x stil gestaan in 7 jaar en nooit gekke dingen tijdens onderhoud/apk.
Ik wilde hem eigenlijk helemaal op rijden, maar heb wat meer ruimte nodig (en hij begon wat kleine mankementen te vertonen).
Eenmaal aan het zoeken maar de beslissing genomen om een C5 aan te schaffen.
Vgr
|
12 maart 2007 22:21 |
|
 |
AJ Meester
|
 Re: Peugeot 306xs
Rob V schreef: Op dit moment....(nog 3 nachtjes slapen  ) rij ik nog in een peugeot 306xs. Een perfecte auto... maar 1x stil gestaan in 7 jaar en nooit gekke dingen tijdens onderhoud/apk. Ik wilde hem eigenlijk helemaal op rijden, maar heb wat meer ruimte nodig (en hij begon wat kleine mankementen te vertonen). Eenmaal aan het zoeken maar de beslissing genomen om een C5 aan te schaffen. Vgr
nog drie nachtjes lekker slapen en dan heerlijk genieten van de C5 je zult niet meer slapen, maar elke nacht heerlijk dromen van deze heerlijke zwevende C5
|
12 maart 2007 22:28 |
|
 |
ritchie_
|
voor mijn C5 break exclusive automaatje had ik:
Peugeot 307SW Navteq 2.0 diesel
Subaru legacy 2.0
Subara... nog iets 1.8
Mazda 626 hatchback 2.0 diesel
Toyota Corolla
|
27 maart 2007 12:31 |
|
 |
peter
|
Hier is mijn lijstje het begint in 1976 tot heden:
Toyota 1000 (1000 cc)
Mazda 818 (1300)
Toyota Corolla (1200 cc)
Toyota Celica (1600 cc)
Alfa Sud (1300 cc)
Matra Bagheera (1500 cc)
Matra Bagheera (was nog mooier 1500 cc)
Citroen eend (600 cc Net getrouwd+Honda 750)
Citroen eend (400 cc)
Subaru Mini Jumbo (600 cc)
Daihatsu Charade (1000 cc)
Citroen BX (1400 cc)
Citroen BX Pallas (1400 cc)
Xantia 1.8 16V
En tot slot de kerst op de taart.
Citroen C5 1.8
Het is een hele lijst maar op de twee matra's na zou ik mijn C5-je niet meer ruilen tegen een van mijn vorige auto's.
Wat rijdt dit SUPER.
Ik zeg ook steeds tegen mijn collega's:"Ooit rijden jullie ook Citroen want het verstand komt toch met de jaren, alleen duurt het bij sommige iets langer.
|
30 maart 2007 19:57 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|