Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Auteur |
Bericht |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
R1200C schreef: Wel op gas he, op benzine zit ik dik over de 1 op 10 Ik zit ook op gas met een 2 liter en automaat, maar ik bijna gelijk met jouw verbruik.
|
12 jul 2007 13:30 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Wat verbaast je dan? Volgens mij maken een 1.8 en een 2 liter niet zoveel verschil. En handbak vs automaat durf ik niet te zeggen btw.
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
12 jul 2007 14:22 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
 Weer even bijgewerkt...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
12 jul 2007 20:53 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Laatste tankbeurt : 440 KM en 48 Liter LPG, dus 1:9 ongeveer...
Tamelijk constant, en best netjes. Da's nog steeds 110 km woon-werk per dag, soms met 140* over de A15, soms met 30 in de file :9
* En in 14 maanden nog geen bon !
_________________ Johan
|
12 jul 2007 23:18 |
|
 |
nixmit
V.I.P.
Geregistreerd: 29 mei 2006 12:14 Berichten: 207 Woonplaats: Groningen
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje LPG
Al eerder in dit draadje is opgemerkt dat tankgegevens van een tankbeurt bij gasrijders alleen te vergelijken zijn wanneer voortdurend bij dezelfde pomp wordt getankt.
De ene pomp (bijv. in Frankrijk) perst er meer in dan de andere, en dat kan aanzienlijk verschillen.
Eigenlijk zegt een afzonderlijke pompbeurt meer over het aantal kilometers dat je nog kunt afleggen dan over het verbruik sinds de vorige tankbeurt.
Zo tankte ik laatst bij een 'vreemde' pomp 51,5 liter zonder dat het reserveledje (AG) knipperde, na 480 km.
Na 220 km is er nu nog steeds maar een ledje gedoofd. De tweede knippert bij hard remmen. Normaal hoort dit gedrag bij 1/5 tankinhoud, ofwel ruim 110 km. Tank is goed gevuld dus.
Ik kan nu al voorspellen dat de volgende tankbeurt bij mijn reguliere pomp een zeer laag verbruik zal opleveren: die perst er namelijk na heel veel kilometers weinig gas in.
Kortom: gasverbruik hangt sterk samen met pompkeuze en kan dan ook beter over meerdere tankbeurten worden gemeten. a€°a©n extreme tankbeurt (bijvoorbeeld meer dan 50 liter zonder reserveledje) kan het meetresultaat verpesten.
Ik stel dus voor dat gasrijders hun verbruik weergeven over een groter aantal tankbeurten. Is 10 iets?
_________________ BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid
|
13 jul 2007 10:18 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Snap niet het verschil, als de ene pomp meeer of minder inperst zit het verschil in de hoeveelheid liters!! tenminste bij mijn pompen wel de ene geeft 53 liter en de andere krijg ik er 60.5 in of zie ik het verkeerd? 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
13 jul 2007 11:00 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Wat je zegt klopt. Maar wat veel mensen doen is dat ze de gereden km's koppelen aan de hoeveelheid die ze tanken NA het verrijden van die kilometers. Dus gaan ze er van uit dat de liters die je tankt 1-op-1 te koppelen zijn aan de reeds verreden kilometers. Als de ene pomp aftankt tot 80% max vulling en de andere tot 90% dan wordt er 10% meer getankt.
Wil je het goed kunnen vergelijken moet je zeker weten dat een volle tank bij pomp 1 evenveel liters bevat als een volle tank bij pomp 2.
Natuurlijk blijft het het beste om over meerdere tankbeurten te meten. Dan vlak je dit uit.
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
13 jul 2007 11:15 |
|
 |
nixmit
V.I.P.
Geregistreerd: 29 mei 2006 12:14 Berichten: 207 Woonplaats: Groningen
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Herman schreef: Snap niet het verschil, als de ene pomp meeer of minder inperst zit het verschil in de hoeveelheid liters!! tenminste bij mijn pompen wel de ene geeft 53 liter en de andere krijg ik er 60.5 in of zie ik het verkeerd?  Krijg jij er 60,5 liter in? Dan zie jij misschien over hoofd dat ik het over LPG heb? In een benzine- of dieseltank geldt: vol = vol. Bij LPG geldt: vol = wat de pomp erin perst.
_________________ BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid
|
13 jul 2007 11:50 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Ik heb in Italie 64 liter LPG getankt. Dus het kan wel. Er zijn trouwens twee soorten tanks geloof ik. Een 55 en een 65 liter versie.
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
13 jul 2007 12:08 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
R1200C schreef: Ik heb in Italie 64 liter LPG getankt. Dus het kan wel. Er zijn trouwens twee soorten tanks geloof ik. Een 55 en een 65 liter versie. Ik heb een 67 liter tank en daar gaat 50 liter in. 75% vulling dus.
|
13 jul 2007 12:24 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Ik heb al gemerkt dat bij de ene pomp er meer in gaat dan bij de andere. Lijkt er soms wel op dat de installatie niet goed afslaat als de 80% bereikt is. Hoop altijd dat dat bij de goedkope pomp gebeurt en niet bij de dure 
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
13 jul 2007 12:27 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Je observatie heb ik ook gehad toen ik LPG reed. De ene pomp perst er idd meer in dan de andere...
Ik meet het verbruik over tig beurten, dus dan worden dergelijke verschillen er inderdaad uitgefilterd...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
13 jul 2007 16:43 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Ik tank altijd bij dezelfde pomp, hier 400 meter verderop, en kan dan lekker sparen via de ANWB korting van 5 cent de liter. dat tikt leuk aan met ca. 12 liter per dag....
M'n berichtje was overigens een soort van update, ik heb al vaker m'n verbruik hier gepost, en ik zit altijd tussen krap 1:9,5 en ruim 1:9.... Mijn post was wederom een bevestiging van dit stabiele verbruik...
_________________ Johan
|
13 jul 2007 22:34 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Johan, een aantal forumleden houden hun verbruik ook hier bij: http://www.autoverbruik.nl" target="_blank Kleine moeite, groot plezier! Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
13 jul 2007 23:04 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
 Re: Verbruiksdraadje
Ik heb het verbruik tijdens de vakantie eens bijgehouden (althans de boardcomputer): exact 2600 km. gereden met een verbruik van 9,0 liter per 100 km. Veel heuvels, bergen gereden en op de snelweg lekker door kunnen rijden (rond de 140 km haalde ik meestal wel).
Oh ja, met een dakbak en op de heen- en terugreis een volgepakte auto.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
05 aug 2007 15:20 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|