Op zoek naar een geschikte C5
Auteur |
Bericht |
james
V.I.P.
Geregistreerd: 13 mei 2008 09:46 Berichten: 959 Woonplaats: belgie,ergens in de vlaanders!
Auto: c3 1.4 hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85500
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: Op zoek naar een geschikte C5
lang leve de vering en geproficiteerd met de aankoop esther!
_________________ grtz,Lorke
|
30 jan 2011 21:10 |
|
 |
Esther
C5club Fan
Geregistreerd: 25 jan 2011 14:58 Berichten: 76 Woonplaats: Eerste Exloermond
Auto: Citroën C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 132.000
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: Op zoek naar een geschikte C5
Die vering is inderdaad helemaal geweldig. Toen ik mijn xsara kocht vond ik de vering al geweldig, tot mijn proefrit afgelopen zaterdag  Een goede vriend van mij zei al vandaag, goh eindelijk een echte auto gekocht? 
_________________
Esther
|
30 jan 2011 21:15 |
|
 |
james
V.I.P.
Geregistreerd: 13 mei 2008 09:46 Berichten: 959 Woonplaats: belgie,ergens in de vlaanders!
Auto: c3 1.4 hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85500
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: Op zoek naar een geschikte C5
dat is inderdaad echt wel een goeie en wijze vriend heel veel succes dermee meid!
_________________ grtz,Lorke
|
30 jan 2011 21:20 |
|
 |
Esther
C5club Fan
Geregistreerd: 25 jan 2011 14:58 Berichten: 76 Woonplaats: Eerste Exloermond
Auto: Citroën C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 132.000
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: Op zoek naar een geschikte C5
Toen ik gisteren bij die garage en showroom kwam had ik er ook gelijk een goed gevoel over omdat ik eerder ook al zei, hoe kun je een garagehouder vertrouwen. Ik kan me niet voorstellen wanneer het er zo goed uit ziet dat je iemand een shit auto verkoopt. Ik hoef helemaal niets te regelen, het overschrijven kan gewoon daar, de verzekering die ik heb op de Xsara wordt ingelicht dat ik een andere heb. Ik kan daar ook de APK laten doen en ook de eventuele reparaties in de toekomst en dat geeft mij toch wel een goed gevoel en dat gevoel vind ik het allerbelangrijkste.
_________________
Esther
|
30 jan 2011 22:16 |
|
 |
jhvink
C5club Fan
Geregistreerd: 09 apr 2010 12:33 Berichten: 90 Woonplaats: Dordrecht
Auto: C5 Aircross PureTech 130 Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2020
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: Op zoek naar een geschikte C5
Ik sta voor een dilemma: Ik heb momenteel een C4 Grand Picasso 2.0 op lpg met de EB6V-versnellingsbak. Deze auto is nu 3 jaar met bijna 100.000 km op de teller en wordt vervangen (zakenauto). Op mijn verlanglijstje staat de C5 sedan Ligne Business óf de 1.6 THP automaat óf de 1.6 Hdi met EGS. Ik rij 30.000 km. per jaar dus wat dat betreft zou een diesel economischer zijn. Omdat de cat.waarde niet veel verschilt maakt het voor mijn bijtelling weinig uit. Voor mijn baas zullen de kosten van een diesel uiteraard wel lager zijn. Morgen ga ik een proefrit maken in een C4 met 1.6 Hdi en EGS om een indruk te hebben van motor en bak. Proefrit in een C5 met deze combinatie is nog niet mogelijk, zijn nog niet geleverd. Voordeel van de diesel is voor mij dat de brandstofkosten bij de buitenlandse vakanties een stuk lager zullen zijn (brandstofkosten tijdens privé-reizen in buitenland zijn bij ons voor eigen rekening). Voordeel van de benzine-versie is natuurlijk de bollen-vering en de échte automaat. Kortom: hellup! 
|
04 feb 2011 17:49 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Op zoek naar een geschikte C5
Makkelijk (als het mag van de baas): bollen, de rest is bijzaak Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
04 feb 2011 19:10 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Op zoek naar een geschikte C5
Mbt tot Citaat: brandstofkosten tijdens privé-reizen in buitenland zijn bij ons voor eigen rekening die kun je aftrekken van je bijtelling. Net als het bedrag dat je aan je werkgever moet betalen. Daarvoor moet je wel even een U-bocht gebruiken, door die kosten eerst te declareren bij de leasemaatschappij dan wel werkgever als de auto door hem betaald wordt. En vervolgens kan hij dat bedrag dan optellen bij de vergoeding die jij aan hem moet betalen. Dat is legaal, echter maar weinigen weten dit en maken er gebruik van. Kleine kanttekening: dit was de situatie een paar jaar geleden, toen ik nog met een lease-auto reed. Ik weet niet 100% zeker of er intussen wat veranderd is in de wetgeving. De moeite waard om het even te checken Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
04 feb 2011 19:19 |
|
 |
Esther
C5club Fan
Geregistreerd: 25 jan 2011 14:58 Berichten: 76 Woonplaats: Eerste Exloermond
Auto: Citroën C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 132.000
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: Op zoek naar een geschikte C5
Yeah, ik heb mijn zilvergrijze C5 Break vanmorgen gehaald en ik ben als een Citrofielientje zo blij  Zelfs met die enorme storm van vandaag lag hij geweldig op de weg  Hij zoefde erover  En ik hoop er nog vele jaren mee te doen.
_________________
Esther
|
05 feb 2011 20:03 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
 Re: Op zoek naar een geschikte C5
 Veel plezier ermee ! 
_________________ Groeten, Marc
|
05 feb 2011 20:07 |
|
 |
KlaasS
C5club Executive
Geregistreerd: 08 feb 2010 19:39 Berichten: 1720 Woonplaats: Roden(Drenthe)
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Naar boven
|
 Re: Op zoek naar een geschikte C5
@jhvink: en hoe was de testrit? iets wijzer geworden van de combinatie met een C4? ik zou toch ook de C4 Piccasso niet vergeten volgens mij zit je ruimer in de C4P dan een C5III en als je veel rijd is dat toch erg aangenaam
@esther: fijn dat je je "nieuwe "C5 hebt gekregen vandaag veel plezier met deze dame en rij veilig!
_________________ vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort, opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i, vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen c5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
|
05 feb 2011 20:16 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Op zoek naar een geschikte C5
Dus EINDELIJK echt bij de zweefclub, veel plezier ermee,
Peter
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
05 feb 2011 21:36 |
|
 |
GSPallas
C5club Executive
Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25 Berichten: 1853
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Op zoek naar een geschikte C5
jhvink schreef: Voordeel van de diesel is voor mij dat de brandstofkosten bij de buitenlandse vakanties een stuk lager zullen zijn (brandstofkosten tijdens privé-reizen in buitenland zijn bij ons voor eigen rekening). Voordeel van de benzine-versie is natuurlijk de bollen-vering en de échte automaat. Kortom: hellup!  Ik heb er zelf ook aan zitten rekenen en het verschil van de brandstofkosten valt erg tegen (of mee, afhankelijk van hoe je het bekijkt); Als je het over een 2000km hebt (de eerste tank hoef je al niet te tellen) dan is dat ergens € 150,-. Bij ons op de zaak gaan ze ook geen moeite doen om dat kleine stukje belastingvoordeel nog mijn kant op te krijgen, de kosten voor de zaak zijn een stuk hoger (administratieve rompslomp) dan voor mij de baten. Daarnaast lijkt me de 155pk sterke 1.6 met volledige automaat en veerbollen aanmerkelijk fijner rijden dan de 112pk eHDi met EGS. Ik heb helaas geen automaat, maar ik vind de motor bijzonder prettig (Stille kracht: rustig bij normaal gebruik en lekker fel als het even nodig is) Het voordeel voor de zaak is overigens ook heel laag als je voor de eHDi gaat, als er al sprake van een financieel voordeel is. (Hogere wegenbelasting, lagere restwaarde, of in geval van lease, waarschijnlijk een hoger leasebedrag) NB: Let wel even op het in- en uitstappen, want dat gaat bij een picasso veeeeeel eenvoudiger dan bij de C5 PhIII)
_________________ Citroën-historie: DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame) C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame) Xantia Tentation 1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
|
06 feb 2011 00:07 |
|
 |
jhvink
C5club Fan
Geregistreerd: 09 apr 2010 12:33 Berichten: 90 Woonplaats: Dordrecht
Auto: C5 Aircross PureTech 130 Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2020
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: Op zoek naar een geschikte C5
De testrit met de nieuwe C4 met de e-Hdi 1.6 motor icm de EGS-bak afgelopen zaterdag: geweldige motor. Ik ben geen diesel gewend. Stond te kijken van geweldige koppel. De EGS-bak is een absolute verbetering tov de EB6V die ik ken uit mijn C4GP. Door de diesel is de karakteristiek van de bak natuurlijk ook anders. Er hoeft minder geschakeld te worden door de lagere toerentallen en het hoge koppel. Het start-stop systeem werkt perfect. Ik had het eerst niet eens in de gaten. Pas halverwege de rit realiseerde ik mij dat "het er op moest zitten". En warempel, bij het eerstvolgende verkeerslicht goed opgelet: al tijdens de laatste meter tijdens het remmen wordt de motor uitgeschakeld. Zodra je de voet van de rem haalt zie je de toerenteller weer tot leven komen. Horen doe je het nauwelijks door de enorm stille motor. Alles blijft ook gewoon doorwerken, ventilatie, airco, verlichting, radio etc. Voor de rest is de nieuwe C4 ook een fijne auto. Vooral zaterdag met de stormwind kunnen merken dat-ie daar vrijwel geen last van heeft terwijl mijn C4GP toch regelmatig een halve meter opzij ging. Prachtig interieur, goede geluidsisolatie, ben alleen niet zo weg van de achterkant, de voorkant kan mij meer bekoren. Ik denk dat ik er wel uit ben voor wat betreft de C5: wat mij betreft wordt het de e-Hdi 1.6 icm EGS. De C5 is weliswaar 160 kg. zwaarder dan de gereden C4 maar dan blijft er nog genoeg power over om vlotjes mee te komen in het verkeer. Ik ben geen scheurijzer, wil wel graag vlot meekomen maar geen stoplichtsprinter zeg maar. De ruimte van de C4GP zal ik best missen, ook het fenomenale uitzicht door de enorme voorruit en de flexibiliteit van het interieur. Het wordt dan wel een C5 zonder bollen maar dat ben ik ook niet gewend dus zal ik het niet missen.
|
07 feb 2011 22:02 |
|
 |
GSPallas
C5club Executive
Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25 Berichten: 1853
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Op zoek naar een geschikte C5
De wagen veert ook zonder bollen bijzonder comfortabel; Als ik soms op de snelweg rijd vraag ik me echt af of een versie met veerbollen nog comfortabeler zou zijn geweest. Ik vind het rijcomfort echt super. Je moet tijdens het rijden wel alert zijn; Door het supercomfort waan je jezelf bijna passagier en roep je naar de chauffeur dat ie even door moet rijden, maar dat ben je zelf... 
_________________ Citroën-historie: DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame) C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame) Xantia Tentation 1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
|
07 feb 2011 22:18 |
|
 |
jhvink
C5club Fan
Geregistreerd: 09 apr 2010 12:33 Berichten: 90 Woonplaats: Dordrecht
Auto: C5 Aircross PureTech 130 Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2020
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: Op zoek naar een geschikte C5
|
07 feb 2011 22:21 |
|
 |
|