Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Cyclone 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Ben benieuwd.
Veel geld voor een stukje metaal. En als het zo simpel zou zijn, waarom passen fabrikanten dat dan niet al lang toe?

En vwb het niet openbaar hebben van de TNO-rapporten: dat is niet per se een slecht teken, maar normaal zijn de rapporten gewoon opvraagbaar. Jammer dat het bij een ander Kerngebied van TNO is uitgevoerd, anders zou ik er misschien wel eenvoudig aan kunnen komen. Ik zal eens mijn netwerkje binnen TNO aanspreken.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


04 feb 2010 08:32
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Giessenburger, over 2 weken heb ik er LPG in en dan ga ik dat ff testen met en zonder die 2 units.
Had ergens gelezen dat het brandstofgebruik met LPG wel uitmaakt kwa luchtstroming. Baat t niet dan schaadt het niet. Kan alleen maar schoner blijven in de cylinderkop :smt190

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


04 feb 2010 10:31
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Ik zou juist zeggen dat het bij lpg helemaal niets uitmaakt omdat dit vanzelf al perfect mengt met lucht zonder dat daarvoor swirls nodig zijn.

Even over dat TNO rapport, TNO is toch een contractonderzoeksorganisatie. Ofwel de uitkomsten van een onderzoek zijn eigendom van diegene die het onderzoek laat uitvoeren. Als TNO onderzoek laat uitvoeren dan is er dus een opdrachtgever. Ze zijn geen liefdadigheidsorganisatie en hebben deze cyclone vast ook niet voor de lol onderzocht. Als er dus een onderzoek is dan zou ik zeggen dat de cyclone eigenaar daar opdrachtgever van is (wia anders?) en dus vrijelijk over het rapport kan beschikken. En juist TNO zal het dan niet mogen laten inzien door derden.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


04 feb 2010 17:54
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Helemaal juist.
Ik kan overigens helemaal geen rapportage terugvinden met het trefwoord 'cyclone'.
Ik vermoed, gezien hoe ze (Cyclone) stampei maken over hun 'innovatievouchers' het niet veel voorstelt wat ze bij TNO hebben laten doen...

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


05 feb 2010 10:36
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Ff een hoop getest vandaag maar voor mn gevoel is er niet veel veranderd. Ff wat testjes gedaan met een stopwatch:
0-100/140: 11/23 sec (gemidd. van 10 metingen)
80-120 in 4: 7 sec.
volgens mij normale waarden toch?
Bij het ver doortrekken hoor je idd wat meer luchtinlaat geluid.
Wat mij ook opvalt is de stilte van de motor boven de 140km/u. De buitengeluiden worden dan wat meer.
Ik laat de 2 units er gewoon inzitten en zie wat ik nog verder kan testen.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


06 feb 2010 16:58
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 21 dec 2008 09:50
Berichten: 13
Woonplaats: Molenhoek LB
Auto: C5 Break Différence 2
Opties: Afn. trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09566
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244500
Kleur: KPK


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Wat is reultaat bij jou auto met Cyclone??


01 aug 2010 16:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43
Berichten: 2861
Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Als ik het zo lees , dan is het resultaat nihil, en alleen merkbaar in de portomonee door aanschaf van dit produkt :mrgreen:

Maar goed , een ieder zijn ding, veel plezier met de cyclone :smt023

_________________
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding


01 aug 2010 16:51
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Rico, lastig te zeggen wat ie doet. Zou ik m er ff uit moeten halen. Zit ik niet echt op te wachten.
Heb er nu aardig wat kilometertjes mee gereden.
Kan wel bij de 20000km beurt vragen hoe vervuild mn EGR klep is.
Als ik er ff de tijd voor heb haal ik m eruit en kijk of ik wat merk. Maar ja, het K&N filter zal ook wat doen.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


01 aug 2010 20:16
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jul 2009 10:23
Berichten: 248
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: Break 2.0 HDi 110pk Différence II automaat
Opties: RVSTellerringen, RVSDorpel, Ph knipper
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09886
Productienummer: 10134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 252668
Kleur: Bleu Amiral KNCB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Ongelofelijk, dat mensen geld uitgeven aan dit geval. :o
Duur, geen effect op welk vlak dan ook. Je wordt dus gewoon genaaid.
:evil:


01 aug 2010 21:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Dat zeg je uit eigen ervaring?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


02 aug 2010 00:25
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jul 2009 10:23
Berichten: 248
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: Break 2.0 HDi 110pk Différence II automaat
Opties: RVSTellerringen, RVSDorpel, Ph knipper
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09886
Productienummer: 10134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 252668
Kleur: Bleu Amiral KNCB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Nee, gelukkig niet. Dik €100 euro voor een RVS ring met vleugeltjes. :shock:

Maar als je een beetje verstand hebt van verbrandingsmotoren en de site van cyclone kritisch bekijkt dan moet je toch twijfelen aan de werking van dit geval.

M.i. wil je juist geen extra restricties in je inlaattraject.
Daarom is een meer open luchtfilter als K&N wel aantoonbaar beter voor de prestaties.
Lucht aan het wervelen brengen kost energie, die energie moet ergens vandaan komen.

Het semi-wetenschappelijk gezwam op site is bijna lachwekkend.

"...Een spiraal drukt naar voren en zuigt naar achteren..."
Wat men hier bedoelt is me niet duidelijk. :smt017

"...beter koppel..."
dus niet meer nm maar betere nm!

"... gebaseerd op gegevens van particulieren en bedrijven..."
Heel wetenschappelijk! net zo iets als huidcreme die goed werkt volgens zelfevaluatie onder 31 vrouwen!

Minder uitstoot van Roet en andere schadelijke uitlaatgassen.
Minder lawaai en trillingen van de motor.
Brandstof besparend (soms tot wel 20%)
Reinigende werking op de kleppen.

Wat een wondermiddel! :smt190

Alle ervaringen die je leest zijn vaag:
motor lijkt soepeler, lijkt beter te trekken maar concrete cijfers ontbreken.

Uit de reacties van bgt haal ik ook niet of het ding werkt of niet.
Denk dat het filter meer voor de motor doet dan dit ding.


02 aug 2010 08:45
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 mei 2008 19:10
Berichten: 520
Woonplaats: Arnhem
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Hier het filmpje van Kassa over Cyclone

http://www.youtube.com/watch?v=9B_MezwQuhA


02 aug 2010 08:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Leuk om te zien dat dit topic weer omhoog geschopt is.

Er nog even over nadenkend lijkt het me wel mogelijk dat het apparaat zijn claim waarmaakt:

Meer kracht bij lage toeren => door wat extra wervelingen wel mogelijk , zoals eerder opgemerkt doen de fabrikanten dit zelf ook. Echter zij schakelen dat ook bij hogere toeren weer uit omdat het weerstand geeft en de motor geen optimaal vermogen laat ontwikkelen. De Cyclone blijft werken waardoor de auto minder lucht krijgt => minder brandstof => minder vermogen , maar ook zuiniger (je knijpt hem af). Bij lage toerentallen is de swirl overheersend, bij hoge de afknijping.

Of je er blij mee moet zijn is een 2e, dan had je beter een kleinere motor kunnen nemen..... Die is ook zuiniger, met minder vermogen.

Een beter luchtfilter werkt juist andersom . Meer luhct, dus minder smoorverlies (zuiniger) maar bovenin ook absoluut meer lucht dus meer brandstof => meer vermogen maar dus ook verbruik.

Wel vermoed ik dat een open lucht filter bijdraagt aan een kleine efficiency verbetering overall, vooral bovenin, als je het extra vermogen niet aanspreekt zou je iets zuiniger kunnen zijn.

Wederom hangt alles af van je rijstijl. Sommigen kunnen een V6 zuinig bereiden en anderen een 1.6 laten zuipen.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


02 aug 2010 09:07
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 jan 2010 00:10
Berichten: 517
Woonplaats: België - Denderstreek
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Bestaat in de US ook, al heet ie daar de tornado...met hetzelfde effect blijkbaar:

http://www.youtube.com/watch?v=bWFvBG6C ... re=related

_________________
Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)


02 aug 2010 09:58
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
De reden voor mijn vraag aan SanderJ of hij uit eigen ervaring spreekt (nee dus), is dat ik er wél ervaring mee heb.

Uit nieuwsgierigheid heb ik er een paar jaar geleden eentje in m'n Xantia 2.0-16V gebouwd.
Ik hou altijd heel zorgvuldig het brandstofgebruik bij, dat doe ik al 1,5 miljoen kilometers. En tot m'n verrassing reed de Xant merkbaar zuiniger op met name de lange afstanden. Op korte ritten kon ik dat niet vaststellen, maar iets van 1 à 1,5 liter per 100 km minder benzine verbruik merk je wél.

Toen ik de Xant ingeruild heb, heb ik de cyclone uitgebouwd, die ligt hier.
Ik overweeg 'm in te ruilen voor een wat groter exemplaar en 'm te gaan uitproberen in de V6 die ik nu heb.
Maar eerst wil ik de nodige gegevens verzamelen over het brandstofverbruik van m'n V6 zónder Cyclone. Anders heb ik geen goed vergelijkingsmateriaal.

Voor het vermogen en koppel hoef ik het niet te doen, dat is er zó al wel, sufficient zoals RR dat placht te zeggen :smt023

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


02 aug 2010 10:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.