Auteur |
Bericht |
KWW
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 05 mei 2012 18:58 Berichten: 525 Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Naar boven
|
 Re: Zoekend naar voordeel
brandstofprijs wordt voor diesel en lpg vanaf januari weer wat duurder he. over de 1.6hdi wordt nog wel eens wat negatiefs gedaan maar qua prestaties zouden ze niet onder moeten doen voor de 2.0 hdi van de phase 1. en volgens spritmonitor wel een stuk zuiniger. misschien niet wat je wilt horen maar wat je ook nog kunt overwegen is een iets kleinere auto op benzine. overweging: geen turbo, of andere diesel gerelateerde dure kosten. en bij lpg geen verdeler, flashlube of andere extra ongein en bovendien niet zo vaak tanken. en tot slot liggen de kmstanden vaak een stuk lager waardoor de rest van de auto ook minder heeft gereden.
|
13 dec 2012 17:39 |
|
 |
coffeecup
C5club Bikkel
Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39 Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Zoekend naar voordeel
luc schreef: Dan zou ik er wat de brandstof kosten betreft, niets of weinig op vooruit gaan. Nee, je vergeet nog één ding: luc schreef: even koffie drinken in Parijs en dan weer naar huis is bij ons niet vreemd.
Je komt 30 minuten sneller op de plaats van bestemming aan Ik zal me verder weer terugtrekken uit deze discussie omdat 'ie nogal snel ontaard in een LPG- en diesel-fanboy discussie. 2.0HDiF hou rekening met 6 liter / 100km oftewel 1 op 17. Actieradius van ruim 1.100 kilometer in ieder geval.
|
13 dec 2012 20:07 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Zoekend naar voordeel
Menno schreef: luc schreef: Dus een 2.0 HDIF verbruikt ongeveer 1 op 15 . Dat is zelfs met de automaat haalbaar .... mijn ph 2 zat gemiddeld tussen de 5 en 5.3 liter op 100 km... 1.6 hdi handbak.. 
|
13 dec 2012 20:25 |
|
 |
Rowi
|
 Re: Zoekend naar voordeel
Wat moeten jullie toch allemaal rustige rijders zijn. Die verbruikscijfers haal ik met mijn diesel niet. Waarschijnlijk de invloed de cruisecontrol, die door mij niet en door jullie wel wordt gebruikt. En een wat zware rechtervoet.
|
14 dec 2012 01:24 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Zoekend naar voordeel
Neem gewoon een C1... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 dec 2012 08:57 |
|
 |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Zoekend naar voordeel
C0 ?
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
14 dec 2012 08:59 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Zoekend naar voordeel
Ik haal dat verbruik ook niet hoor, zit op 1 op 13,5 gemiddeld ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
14 dec 2012 09:26 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Zoekend naar voordeel
Mijn 2.0 HDi (niet -F) zit op 1:15,5 bij redelijk wat file, veel CC en niet veel moeite doen om zuinig aan te doen.
Oh CitroFance: tankstation Kerkweg Giessenburg verkoopt inderdaad LPG...!
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
14 dec 2012 09:29 |
|
 |
fred
C5club Fan
Geregistreerd: 24 dec 2010 11:01 Berichten: 89 Woonplaats: Bussum
Auto: C5 Break 2.0 16V Athena
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10222CJ
Productienummer: 10295
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255.000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Zoekend naar voordeel
Accijnsen op brandstof gaan per 1 januari altijd omhoog voor alle soorten (dus ook benzine), per 1 januari 2014 gaat de accijns op diesel en op lpg extra omhoog (volgens mij met 3 en 7 cent), hier komt de BTW nog bij.... Waarom de lpg accijns zo veel omhoog gaat mag Joost weten, het is de schoonste brandstof en als niemand het meer gebruikt moet de industrie het affakkelen, in feite is het daardoor voor het milieu de beste brandstof om op te rijden.
Just my 5 cents,
Fred Die al jaren een enthousiaste lpg rijder is.
|
14 dec 2012 10:29 |
|
 |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Zoekend naar voordeel
Maarten schreef: Oh CitroFance: tankstation Kerkweg Giessenburg verkoopt inderdaad LPG...! Goed te horen, hoop dat dat jouw rijplezier wat kan verhogen. Ik ben ook niet gek op teveel tanken en omrijden
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
14 dec 2012 10:44 |
|
 |
luc
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 18 apr 2010 00:23 Berichten: 562 Woonplaats: Helmond
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Zoekend naar voordeel
coffeecup schreef: Nee, je vergeet nog één ding: Je komt 30 minuten sneller op de plaats van bestemming aan  daar heb je inderdaad een punt te pakken 
|
14 dec 2012 10:50 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Zoekend naar voordeel
Rowi schreef: Wat moeten jullie toch allemaal rustige rijders zijn. Die verbruikscijfers haal ik met mijn diesel niet. Waarschijnlijk de invloed de cruisecontrol, die door mij niet en door jullie wel wordt gebruikt. En een wat zware rechtervoet. Gut, ik dacht dat ik met mijn cijfers fout was... Is jouw voet nog zwaarder... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 dec 2012 11:36 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Zoekend naar voordeel
CitroFrance schreef: Goed te horen, hoop dat dat jouw rijplezier wat kan verhogen. Ik ben ook niet gek op teveel tanken en omrijden
Voor mijn huidige diesel maakt het niet uit, maar wie weet wat de toekomst brengt Overigens, het hierboven genoemde dat LPG, als het niet gebruikt zou worden, afgefakkeld wordt, en daarom eigenlijk veel lagere accijns zou moeten hebben als afvalproduct, is onjuist. LPG wordt gewoon geproduceerd. Dat het een afvalproduct zou zijn, is een hardnekkige maar onjuiste mythe...
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
14 dec 2012 12:44 |
|
 |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Zoekend naar voordeel
Bekend verhaal hoor :
Wikipedia : "Autogas wordt gebruikt als brandstof in mengselmotoren voor onder andere auto's. Autogas is een mengsel van propaan (C3H8) en butaan (C4H10). Afhankelijk van de buitentemperatuur worden de twee gassen in een bepaalde verhouding gemengd. Bij hogere temperaturen wordt meer butaan gebruikt, terwijl bij lagere temperaturen meer propaan aan het mengsel wordt toegevoegd omdat butaan bij lage temperaturen niet genoeg verdampt."
dezelfde grondstoffen als o.a. in je gasfles voor de camping of de gasBBQ.
Neemt niet weg dat het relatief nog zwaarder belast wordt als benzine/diesel
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
14 dec 2012 12:50 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Zoekend naar voordeel
De OP heeft naar eigen zeggen een rustige rijstijl en rijdt veel lange afstanden. Hij haalt 1 op 6,5 met V6LPG. Ik was een redelijke trapper en haalde met gemak 1:8. Je zou haast denken dat er iets mis is met zijn huidige auto. Zoniet dan heeft de OP toch een zwaardere voet dan hij denkt en zal die met andere LPG´ers of Diesels de spritmonitor gemiddelden ook niet halen.
gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
14 dec 2012 18:36 |
|
 |
|