Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 151  Volgende
 Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje
Even een nieuw grafiekje...


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


24 aug 2010 10:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007 12:07
Berichten: 923
Woonplaats: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje
Ik weet niet hoe jij rijd Harm over 25.000km zit ik op 6.25. :lol: :citrofiel

_________________
groet'n hans.
tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.


24 aug 2010 10:50
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje
Met een break en met een automaat... :lol:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


24 aug 2010 11:42
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37
Berichten: 331
Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje
Oh ja, nog een opmerking voor de LPG rijders. Het is voor ons erg lastig om deze formule te gebruiken om dat de vulling van de tank bepaald wordt door de druk bij het pompstation, weergesteldheid en ventiel etc. e vult dus nooit hetzelfde bij. in mijn geval eerst 50, dan weer 54, dan 49,... of 53. Je weet het nooit. Ook niet als je bij dezelfde pomp komt.


24 aug 2010 16:47
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17
Berichten: 640
Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje
Klopt , belangrijker is wat je gemiddeld moet betalen , waar het allemaal om gaat ;)

Scheelt toch heel wat in euro,s tegenover benzine :!:
De 30/35 euro per maand meer aan belasting vallen bij mij helemaal in het niet en rijd niet verschrikkelijk veel ook,.....
:cit2


25 aug 2010 07:43
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11
Berichten: 617
Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje
jopie schreef:
Ik weet niet hoe jij rijd Harm over 25.000km zit ik op 6.25. :lol: :citrofiel

Dat lijkt me helemaal niet onrealistisch. Als ik 'm, met een 2.2 automaat break, onder de 7l/100km kan houden, zou je met een handgeschakelde 2-liter diesel toch inderdaad tegen de 6l/100km aan moeten kunnen komen.

Zo zuinig als de Octavia 1.9 TDI pompverstuiver zal 'ie niet worden, maar dat is ook geen vergelijking.

_________________
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.

Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive

C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive


25 aug 2010 09:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje
Inderdaad... als je echt moeite doet moet je met de 2.0 HDi-110 (ph1) onder de 6.0/100 uit kunnen komen. Ik zit op net niet 6.2 (6.19nogwat) met filerijden (en niet echt heel veel moeite doen op econmisch te rijden...).

Met de Renault Mégane die ik 4 weken gehad heb (1.5 dCi, een whopping 82 pk) heb ik in die korte tijd gemiddeld 1:23 gereden.

Nog steeds zonde dat dat ding total loss was :oops:

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


25 aug 2010 09:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje
peterh schreef:
jopie schreef:
Ik weet niet hoe jij rijd Harm over 25.000km zit ik op 6.25. :lol: :citrofiel

Dat lijkt me helemaal niet onrealistisch. Als ik 'm, met een 2.2 automaat break, onder de 7l/100km kan houden, zou je met een handgeschakelde 2-liter diesel toch inderdaad tegen de 6l/100km aan moeten kunnen komen.

Zo zuinig als de Octavia 1.9 TDI pompverstuiver zal 'ie niet worden, maar dat is ook geen vergelijking.


Even omrekenen naar liters.

Ik rij met mijn 2.2 HDIF automaar over het hele jaar gerekend 6.45 ltr
Naar Spanje op de lange afstand 5.68

De motor is wel gechipt, en is daar ca 5% zuiniger van geworden.
Op de Spanje rit van ca 1000-1020 km naar 1080/1100 km op een tank
-------------------

Met de Bora 1.9 TDI over 100K 4.88L veel meer rook als de C5 maar minder brandstof.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


25 aug 2010 09:36
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11
Berichten: 617
Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje
Klaverblaadje schreef:
De motor is wel gechipt, en is daar ca 5% zuiniger van geworden.


??!?

Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat een auto alleen maar zuiniger werd van chippen als je er niet harder mee reed, en als je door het toegenomen koppel eerder gaat schakelen! Dat is mij tenminste verteld...

Omdat ik automaat rij, dacht ik dus "nou, dat chippen gaat mij niet helpen in de zin van dat ik er zuiniger van ga rijden, want ik ga er niet vroeger van schakelen".

Waar en hoe is die van jou getsjipt?

_________________
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.

Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive

C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive


25 aug 2010 13:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje
peterh schreef:
Waar en hoe is die van jou getsjipt?


3 jaar geleden.
Met een laptop en een snoertje naar de OBD aansluiting.
10 minuten werk.
Accelaratie belangrijk sneller 80-120 in 4 (automaat) 4/5 sec sneller.
Topsnelheid iets toegenomen 5-8 km
Verbruik 5% lager.

http://www.tunex.nl/

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


25 aug 2010 13:42
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje
Klaverblaadje schreef:
http://www.tunex.nl/

Van de website:
Citaat:
2.0 HDI 81 kW 110 PK --> 104 kW 142 PK 250 Nm --> 320 Nm

Dan zou mijn 2.0 HDi sterker worden dan de 2.2 affabriek. Lijkt me link voor de versnellingsbak...?

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


25 aug 2010 13:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11
Berichten: 617
Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje
Ik lees dat het over het algemeen geen goed idee is om de 2.0HDi te chippen omdat de bak het niet lekker zou vinden.

Geldt datzelfde ook voor de 2.2Hdi (98KW-versie)?

_________________
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.

Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive

C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive


25 aug 2010 15:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje
De 90 PK HDi heeft de BE4/5J bak, die kan slecht omgaan met een hoger koppel dat ontstaat door het tsjippen.

De 110 PK versie van de 2.0 HDi heeft de ML5T bak, die kan dat hogere koppel wel aan.
Die zelfde bak wordt gebruikt bij de 2.2 HDi en de V6.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


26 aug 2010 00:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11
Berichten: 617
Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje
Okee, helder. Onze schoonzoon (mbos) heeft de 110pk-versie.

Dan nu weer terug naar het verbruik... (gaat goed bij mij; ik sta nog steeds op dezelfde stand als in mijn sig :)).

_________________
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.

Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive

C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive


26 aug 2010 08:23
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje
De afgelopen 3 maanden veel van A naar B gereden, een afstand van 166 km bijna helemaal over de A28. Gemiddeld verbruik heeft alles met rijstijl en drukte op de weg te maken.
Lekker rustig toeren op de CC is zuiniger dan steeds met de voet de onregelmatige snelheden van de verkeersstroom moeten opvangen.
Bijna altijd reed ik deze weg tussen 10 en 12 uur of tussen 19 en 21 uur. Dus buiten de normale file tijden. Ik kan mijn reistijden gewoon zelf makkleijk indelen, en vind dit een rustiger tijd.
Ik heb twee insteken gekozen de afgelopen ritten;
A) er snel willen zijn en dus de CC op 122 gps km/h,
B) iets rustiger aan en de CC op een 108gps km/h.

Ik heb dit inmddels zo vaak gedaan dat er een constante factor uit te halen is. De melding(indicator) van de noodzakelijke service beurt is van een 5500km naar 800km "geschoten".

Het verschil tussen A en B is op deze 166 km 10 a 12 minuten. En ook 1-2 liter diesel.
Bij A en B is het niet zo dat ik de CC natuurlijk constant aan kon hebben. Inhalen en even vaart minderen, wegopbrekingen bij Zwolle, etc etc.
De ene keer met dat grote pakket op het dak reken ik niet mee, net als al die keren met de fietsen achterop. Fietsen achterop kost per 100km tot 1 liter diesel extra.

Wat ik ook gemerkt heb is dat met een 108 op de CC ik het een stuk rustiger rijden vindt en direct aan de slag ga wanneer ik bij ons Pied a Terre aankom. Bij 120 moet ik even iets meer tijd nemen om aan te komen/even rust te nemen. Vooral omdat ik dan mijn adrenaline peil lager moet zien te krijgen.

Ik vond het leuk om het gemiddeld verbruik op deze manier vorm te geven de afgelopen maanden. Volgens de bijgehouden verbruikscijfers op autoverbruik zit mijn gemiddelde tussen de 1 op 15 en de 1 op 17.
Niet alleen het verbruik van de auto geld dan als leidraad maar ook wat ik verbruik aan energie en waar ik me het fitst bij voel. Tja, energetische energie zit me in het bloed zal ik maar zeggen. Handig met zo'n alternatieve praktijk :lol: :lol:


Kortom, de komende tijd zal ik waarschijnlijk de 108km/h vaker aanhouden. Minder brandstof verbruik, nagenoeg geen tijdsverlies, ik voel me fitter.
En voor mijn gevoel zit ik met deze snelheid de hardere en zachtere rijders ook niet dwars.
Inhalen van een vrachtauto doe ik bij wat drukte echt wel versneld met een 120 a 125.
Johan


26 aug 2010 09:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 151  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.