Re: welke auto reed je voor de C5
Hebt u even? Gaan we dan:
Les gehad op oude Visa D en Corolla D.
1) Ford Fiesta 1.8d ,lawaai, niets wat ook maar in de verste verte op een wegligging lijkt maar o zo zuinig en degelijk.
2) Renault 19 RT diesel , Even traag maar een pak comfortabeler, veeel km’s op gezet.
Dan een tijdje enkel met de motor gereden, maar dan:
3) Ford Fiesta 1.0 boodschappenwagentje, heeft me wel eens op zes dagen tijd heel de alpen rond geholpen. Maar toen de electronica zichzelf begon in brand te steken scheidden onze wegen...
4) Renault 21 GTS Nevada , Hier heb ik mijn fetisj voor ruime, comfortabele breaks opgelopen...
5) Visa 17 D , nadat de 21 met winst verkocht werd, basic vervoer.
6) BX 14RE , mijn eerste stoeipartij met de bollen, verbazend vlot voor een 1400tje!
7) XM V6 Break , Goeie slag kunnen doen qua prijs maar verbruik was niet te doen (14l/100km minimum...)
8) Honda Concerto 1.6 16v , Fantastische motor vooral, waren er drie in 1.
9) Golf 1.6 automaat ,Degelijk sleurbeest maar de slechtste garagisten

ter wereld. Kregen een versnellingsbak nog niet oliedicht, dus: olie tanken en benzine controleren...
10) Fiat Tipo 1.4 ,Echte Italiaanse: Reed enkel hard. Wou niet traag. Niet goed dus.
11) Xsara 1.4 HDI ,Perfect. Moeten opgeven aan mijn ex. Ik zie haar nog dikwijls en mis haar nog steeds (de auto he, niet de ex).
12) ZX 1.4 first , Goedkope occasie, simpel en betrouwbaar. Verkocht aan mijn schoonzus, ze rijdt er nog met veel plezier mee. Enkel niet honderd procent waterdicht aan de zijruiten, maar voor de rest

.
13) C5 HPI Exclusive break , Ik kan me hier uitputten in superlatieven, maar ik hoef jullie niet te overtuigen.
Dank u! U was een fantastisch publiek!

P.S. de Concerto is weldegelijk nummer acht, maar blijkt dat dit de code is voor een smiley...