Auteur |
Bericht |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Waarom zou jouw auto een reparatie van 1000 euro niet meer waard zijn? Afschrijven op een nieuwere is bv. hoger. Je hebt nu lpg en gaat naar benzine. Ik zou maar eens hééél goed gaan rekenen 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
31 okt 2012 20:51 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Gewoon slikken, andere bak en koppeling eronder en door naar de 4 ton. Autorijden doet soms pijn. Je weet wat je hebt en niet wat je krijgt..........
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
31 okt 2012 21:16 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Tja, je gaat er niet op vooruit. 2004 om 2004. En wat dacht je terug te krijgen voor een schadeauto? Als je 3,5 toe moet leggen ben je spekkoper op die 4500 euro. En dan is het zeker de vraag wat krijg je terug. Voordat je dat weet ben je meestal wel wat maanden verder. Met een proefrit hoe groot dan ook kom je vast niet alles tegen.
Heb je nu een hele kale versie is dit wel een leuk aangeklede auto. Maar voor 4500 euro toch flink aan de prijs. Als ik voor de keuze stond had ik de bak laten vervangen, tenzij je weet dat er nog heel wat meer kosten zitten op korte termijn dan enkel de bak.
|
31 okt 2012 22:23 |
|
 |
Dirck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 apr 2008 15:08 Berichten: 225 Woonplaats: Hoofddorp
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Dat laatste is inderdaad het geval, Adals onder andere.
|
31 okt 2012 22:25 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Als je zelf de sleutelkunst niet machtig bent wordt het dan al met al wel duur........moeilijke keuze.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
31 okt 2012 22:28 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
De meerwaarde zijn de aankleding en een bak die niet suk is en een lagere km stand. Zet daar wel 3500 euro tegenover. 1000 euro voor de bak en adals voor? geen 2500 euro lijkt me. Van gas naar benzine gaat je naar gelang de kilometers die je maakt op termijn geld kosten. Wat er daarna komt is voor beide auto`s de vraag. Wellicht zijn de adals bij de exclusive over een hals jaar aan de beurt. Als je wat nieuws wilt met leuke hebbedingetjes betaal je er best flink voor. Het is natuurlijk wat je er voor over hebt. De verkoper zal dit laatste aandikken en je krijgt er een mooie stik kado bij. Zonder dollen, die 1000 euro en adals kosten een duit op de huidige auto die je niet snel terug gaat verdienen maar dat doe je bij de nieuwe ook niet.
|
31 okt 2012 22:38 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Ps. Een handgeschakelde bak is gemiddeld genomen een stuk betrouwbaarder dan een handbak die je nu hebt. Met een ton er op wordt een verversing van de bak hier dikwijls geadviseert. Een kostenpost die je eventueel alvast in je achterhoofd kan houden.
|
31 okt 2012 22:43 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Wat is het verschil ? Handgeschakelde handbak & handbak
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
31 okt 2012 22:45 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Ehhhh de automaatbak van de nieuwe. 
|
31 okt 2012 22:46 |
|
 |
Dirck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 apr 2008 15:08 Berichten: 225 Woonplaats: Hoofddorp
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Mooie verhalen van de verkoper zijn natuurlijk te verwachten, net als dat stickje van 2 tientjes. Wat voor mij inderdaad meer toe doet is dat ik intussen al dat schakelen wel gezien heb. Automaat is veel comfortabeler, de verversing is al in gedachten. De km stand geeft al met al veel ruimte, ik rijd rond de 25K per jaar. En die benzine, tja, een overstap op LPG is wel voor de hand liggend. Gewoon een klassiek verdampersysteem. Dat staat in de plannen, op enige termijn, ondanks de snode plannen van de minister om de lpg accijns met 7 cent te verhogen. De terugverdientijd wordt dus wat langer. En het is en blijft een gok. Maar mijn oude dame heb ik bij een half louche tent gekocht, toch goed en lang gereden. De kwaliteit van de dames lijkt me voldoende waarborg voor een goeie toekomst.
Groeten
Dirck
|
31 okt 2012 23:33 |
|
 |
slingshot
|
 Re: 3 ton op LPG
je kan de lpg instalatie mee over nemen naar de nieuwe auto dacht ik
|
01 nov 2012 10:35 |
|
 |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Dat kan voor een hoop onderdelen. Voor de aansluitingen van het injectorblok op de inlaten zal een oplossing moeten worden gevonden (afdichting). Van andere onderdelen moet je je afvragen of het arbeidsloon van de verwijdering/de ouderdom een nieuwe aanschaf niet logischer maakt.
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
01 nov 2012 11:19 |
|
 |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
In het algemeen. Hoe ouder en hoe meer km's hoe meer je, naast het gebruikelijke, richting vervangingen komt welke soms/slechts enkele keren in een autoleven voorkomen. Denk hierbij aan koppeling, getande riem/rollen/waterpomp, ADALS, bak e.d.
Een oudere auto kost iets meer geld, afschrijving e.d. ben je echter wel kwijt. Een nieuwe(re) is daarom niet altijd goedkoper.
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
01 nov 2012 12:47 |
|
 |
Rvs63486
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 nov 2011 13:59 Berichten: 400 Woonplaats: Schagen
Auto: C5 Tourer 3.0 HDIF Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Bij mijn dame heb ik bij km stand 320.000 bewust de distributie/waterpomp laten vervangen met de bedoeling om meer dan 4 ton te gaan halen. In combinatie met grote beurt en nieuwe banden was dat een kostenpost van ruim 1.000 euro.
Mijns inziens de kosten waard, tot nu toe geen spijt van, ben inmiddels 25.000 km verder.
Ook bij mij zitten de adals er aan te komen, 300 euro (Hegru) voor begroot. Kan ik nog steeds geen nieuwere dame voor rijden.
_________________ Eerste auto AMI 6, Opel Ascona 1.6N, Volkswagen Derby, GSA berline, GSA Break, BX 16 TRI, Xantia 2.0I, Volkswagen T4, BX 14 Deauville, Peugeot 307 SW, Chrysler Voyager, Xsara 1.6 Break, C5 PH1 2.0i Break, C5 PH2 3.0 V6 Break, C5 PH3 Tourer 3.0 HDIF
|
02 nov 2012 13:39 |
|
 |
coffeecup
C5club Bikkel
Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39 Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: 3 ton op LPG
Als jouw auto nog fris is, lekker rijdt en je weet wat je eraan hebt is de auto de reparatie waard. Als je echter bang bent dat dit het begin van een reeks storingen gaat zijn, snap ik je overweging wel. Mocht je toch naar een andere auto uit gaan kijken en LPG te willen blijven rijden, ben je altijd vrij om een kopje koffie te komen drinken http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=89&t=120060Succes met je beslissing. Met mijn 9-5 heb ik een half jaar geleden de keuze gemaakt een goede gebruikte bak met weinig km's te laten monteren. Achteraf heb ik daar geen seconde spijt van gehad.
|
02 nov 2012 14:58 |
|
 |
|