Auteur |
Bericht |
raynoorden
C5club Fan
Geregistreerd: 10 jun 2021 18:33 Berichten: 71
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
Naar boven
|
 Vraag over de modellen
Kenners,
Ik heb nu het volgende model
Brand: CITROEN Model: C5 break 18i 16v Year: 2003 First registration: 20-02-2003
Ik begreep dat er een model boven zit (PH2) kan dat, vanaf welke jaartal is dit model. Belangrijk is het veersysteem van deze modellen. Dat heb ik eigenlijk nog hard nodig voor mijn hobby
Kan iemand misschien een link sturen van marktplaats misschien over het model waar ik naar moet gaan zoeken.
|
10 jul 2023 18:22 |
|
 |
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3069 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
 Vraag over de modellen
Het zal aan mij liggen maar ik begrijp niets van je vraag. Hier heb je overzicht van de modellen range van de C5. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Citroen_C5
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
10 jul 2023 19:06 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Vraag over de modellen
Alle ph2 modellen ( facelift ) vanaf eind 2004 geleverd tm ongv. begin 2008 hebben hp vering , pas vanaf de tourer en sedan was er keuze 2008~2017 ( dat is de C5 X7 )
Elke break heeft dus hp, geen uitzondering.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
10 jul 2023 19:09 |
|
 |
Biedzjee
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50 Berichten: 1003 Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Naar boven
|
 Re: Vraag over de modellen
En dan zijn er ook nog verschillende hydraulische veer systemen bij een C5 (namelijk Hydractive III en Hydractive III+) en dat is dan weer afhankelijk van jaartal, uitrusting en motorisering van de verschillende modellen.
_________________ Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
|
10 jul 2023 19:36 |
|
 |
raynoorden
C5club Fan
Geregistreerd: 10 jun 2021 18:33 Berichten: 71
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
Naar boven
|
 Re: Vraag over de modellen
Dank voor jullie reactie, misschien was mijn vraagstelling niet heel duidelijk.
Ik zoek eigenlijk een Young Timer model met achterin veel ruimte en de alom bekende hydraulische vering. Wie weet goede en betrouwbare partijen of heeft er zelf eentje waarvan hij af wilt.
|
11 jul 2023 16:34 |
|
 |
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3069 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
 Re: Vraag over de modellen
Dan zou ik eerder kijke naar een Xantia break. Dunbezaaid maar ze zijn er nog wel. Ik weet zo even niet wat de leeftijdsgrens is voor een youngtimer maar wellicht moet je al naar een type 1 op zoek dan. En die zijn nog zeldzamer!
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
11 jul 2023 17:43 |
|
 |
raynoorden
C5club Fan
Geregistreerd: 10 jun 2021 18:33 Berichten: 71
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
Naar boven
|
 Re: Vraag over de modellen
Leeftijdgrens voor Young Timers is 15 jaar.
Dacht ook aan een Citroen C5 Tourer of heeft deze de beroemde vering niet.
|
11 jul 2023 17:53 |
|
 |
Biedzjee
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50 Berichten: 1003 Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Naar boven
|
 Re: Vraag over de modellen
C5 ph3 Tourer is vanaf 2008 geleverd. Exclusive modellen hebben altijd HP vering, soms is HP vering ook bij andere uitrustingsniveaus geleverd. Je kunt een Tourer met HP vering herkennen als hij (zij) een elektronische handrem heeft en niet de conventionele “trekstang”
_________________ Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
|
11 jul 2023 18:02 |
|
 |
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3069 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
 Re: Vraag over de modellen
En de tourer is veel minder ruim dan een pH1 of ph2 break! De vering van een luxemodel Ph3 vind ik dan wel weer een stuk fijner. Maar dan moet je al echt richting HA 3+ en een exclusive model.
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
11 jul 2023 18:28 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Vraag over de modellen
raynoorden schreef: Leeftijdgrens voor Young Timers is 15 jaar. Bovendien moet die een lage km stand hebben en in de toekomst de potentie een klassieker te kunnen worden, zie ik met de C5 niet snel gebeuren … Ik zou als ruimte een must is een break ph2 zoeken met lage km stand , zeker geen tourer …. Of zoals al opgemerkt een echte youngtimer zoals Xantia of maatje meer een XM break , desnoods een bx break , maar vind zoiets maar 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
11 jul 2023 19:09 |
|
 |
Bart-Peugeot
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 mei 2017 20:41 Berichten: 323 Woonplaats: Rijnmond
Auto: 308 SW
Opties: BLEP
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: Bleu
Naar boven
|
 Re: Vraag over de modellen
Voor de belastingdienst is het 15 jaar. Daar zal het in dit geval om gaan.
_________________ Mijn zwager had wel een C5. Verder nog wel een C1 en C3 in de familie.
|
11 jul 2023 23:40 |
|
 |
raynoorden
C5club Fan
Geregistreerd: 10 jun 2021 18:33 Berichten: 71
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
Naar boven
|
 Re: Vraag over de modellen
Goedemorgen kenners, Mijn Citroen C5 PH1 moet er echt uit. Deze gaat nooit meer door de keuring komen. Nu zoek ik dus een vergelijkbaar model met die fantastische vering. Nu heb ik de volgende modellen gevonden https://www.autowereld.nl/citroen/c5-to ... dium=emailhttps://www.autowereld.nl/citroen/c5-to ... dium=emailOf welk model valt onder de PH 2 en PH 3 https://www.autowereld.nl/info/citroen/c5-break/mc3376/Verneem graag
|
22 okt 2023 11:15 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Vraag over de modellen
Een tourer is altijd een X7 ( ph3 ) , een break altijd een ph1/2
De eerste twee zijn thp’s type X7 ( ph3 ) Tenzij je heel handig bent of bereid bent veel uit te geven aan ( preventief ) onderhoud zou ik die motorisering sowieso laten staan ….. Enkel de ( in advertentie foutieve “ dynamique “ ) heeft HP , dat betreft dus een comfort uitvoering geen dynamique.
Dat lijstje betreft breaks ( allemaal ouder dan 2008 ) en dus ph1/2
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
22 okt 2023 11:59 |
|
 |
Biedzjee
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50 Berichten: 1003 Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Naar boven
|
 Re: Vraag over de modellen
De ph1 is de eerste lichting van de Citroën c5, zo’n beetje van 2001 tot 2004 geleverd. Daarna kwam een facelift: exterieur beetje aangepast, interieur zo goed als hetzelfde gebleven. Die facelift staat bekend als fase 2 (ph2) en is geleverd van ongeveer 2004-2008. Daarna is een compleet nieuw ontwerp gekomen: de c5 x7 of ph3. Die is geleverd ongeveer van 2008-2016.
Zie ook [url=https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Citroën_C5]wikipedia[/url], daar staan niet de termen ph1,2 of 3, maar daar wordt gesproken over generaties: - generatie 1 is dan ph1 en ph2 samen - generatie 2 is de ph3 - generatie 3 is de Citroën c5 Aircross
Overigens: wees bijzonder voorzichtig met het aanschaffen van een ph3 met een THP motor. Daar zijn veel teleurstellingen mee (dan druk ik me zachtjes uit).
_________________ Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
|
22 okt 2023 12:05 |
|
 |
raynoorden
C5club Fan
Geregistreerd: 10 jun 2021 18:33 Berichten: 71
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
Naar boven
|
 Vraag over de modellen
Bedankt voor de antwoorden,
Nee handig ben ik niet en al zeker niet van plan om veel geld uit te geven aan preventief onderhoud haha. Welk model zou dan in mijn geval het beste uitkomen met dan HET veersysteem.
Dan kan ik even zoeken op internet
|
22 okt 2023 12:10 |
|
 |
|