Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Capaciteit SD kaart v/d NG4 ( en werkt dit bij een Myway ? ) 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: Sedan
Opties: alle opties
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
Kleur: Bourrasque

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Capaciteit SD kaart v/d NG4 ( en werkt dit bij een Myway ? )
De NG4 slikt SD kaarten in High Capacity, maar tot welke geheugen grootte? Of als er geen limiet is (32GB is momenteel te koop) wat is praktisch? Ik kan mij voorstellen als je er een 32GB met muziek in stopt, dat dan de leestijd voor eerste inventarisatie nogal lang is, aangezien je het hebt over een bibliotheek van 6000+ nummers.

Iemand ervaring met 16GB of zelfs 32GB? Of is zelfs 8GB al teveel voor de NG4 ?

10 maart 2010 22:06
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 2.0 16v Exclusive Tourer
Opties: 18" Atl - Cl. Zwrt -Pack Biz Excl- DVD entry
Brandstof: LPG-G3
Energielabel: C
Organummer: 11993
Productienummer: 10308
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 206850
Kleur: Noir Perla Nera

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: welke capaciteit SD kaart voor de NG4 ?
Hoi,

Ik heb er een in zitten van 8 GB (vol met muziek) en dat werkt snel en goed! (net zo goed als de juke-box)

:cit4

17 maart 2010 20:21
Profiel
Antwoord met een citaat
Werkt zoiets ook bij de nieuwe MyWay? Daar zit ook een SD slot in. Aangezien het aansluiten van een Ipod of externe MP3 niet mogelijk schijnt te zijn denk ik dat het insteken van een 32 gbkaart dan de beste optie is, mits dit goed werkt....

Iemand met ervaring? Hoor het graag.

Nog even wat anders. Ben vandaag bij de dealer geweest. Die vertelde mij het volgende over het hele Ipod verhaal:
- De C5 LB wordt geleverd met MyWay. Er zijn echter 2 fabrikanten die hem maken te weten VDO en Clarion. Aan de buitenzijde zie je niet van welk merk je het toestel hebt. Op de MyWay van VDO kun je dus wel een USB aansluiting maken en op de Clarion niet. Dus ik vraag: Dan wil ik graag een C5 met een VDO zodat ik dan een USB aansluiting kan maken voor mijn IPOD. Helaas....zo schijnt het bij Citroen niet te werken. Je besteld een C5 LB en kunt pas achteraf zien of er een VDO of een Clarion in zit en dus of je wel of niet over een USB aansluiting kan beschikken.......das best slecht in het huidige tijdperk. Ik ben van plan om een C5 te nemen aangezien ik het een oogverblindende mooie wagen vind. Probleem vind ik toch wel de multimedia in de wagen....Luister erg veel muziek van de Ipod nu. Had een Golf Variant met een Pioneer NavGate waar ik erg van gecharmeerd was. Volledige IPOD bediening met touchscreen, bellen alle erop en eraan voor weinig vergeleken met een geintegreerd systeem.

Wellicht wordt het om deze reden dan ook niet de C5, maar de Passat Variant.
Als iemand mij een goede oplossing weet te geven voor het luisteren van Muziek van een externe bron wil ik nog wel overstag gaan.....

Wie helpt me de keus te bepalen???

Alvast bedankt voor jullie reactie!!!

08 jun 2010 20:10
Erelid
Erelid

Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8

Naar boven
Antwoord met een citaat
:smt017 zoek je vervoer of zoek je geluid

ex-berline:Afbeelding break:Afbeelding

08 jun 2010 20:42
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 1.6 THP Tourer Limited Business Edition
Opties: Uw Citroen is op 23 Apr 2010 gemaakt.
Energielabel: B
Organummer: 12219
Productienummer: 10017
kilometerstand: 17000
Kleur: KTVD Noir perla nera

Naar boven
Antwoord met een citaat
Hoi, wij hebben onze Ipod via een kabeltje van 7,95 aangesloten op de "line in" in het dashboardkastje. Werkt perfect, prima geluid en zeker ook hard genoeg. Helaas wel een zichtbaar kabeltje, maar het is niet anders.

08 jun 2010 21:01
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Er zijn nog wel meer manieren om een MP3-speler aan je radio te koppelen. Ik gebruik de MrHandsfree StereoBoomm, waarbij je a.h.w. een koppeling hebt tussen de oortjes-uitgang van de speler en de antenne van de radio. Voorkeuzezender op de juiste frequentie en klaar.
Heb je met een IPod wel geen interface die je met het stuur kunt gebruiken, dus je moet de IPod wel onder bereik hebben om bijvoorbeeld nummers te pauzeren of te shuffelen.

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)

08 jun 2010 21:04
Profiel
Antwoord met een citaat
mirjam66 schreef:
Hoi, wij hebben onze Ipod via een kabeltje van 7,95 aangesloten op de "line in" in het dashboardkastje. Werkt perfect, prima geluid en zeker ook hard genoeg. Helaas wel een zichtbaar kabeltje, maar het is niet anders.

Als ik het goed begrijp zit er dus een "line in" in het dashbordkastje. Jullie hebben een kabel vandaar naar de Ipod gelegd die binnen handbereik ligt. Heb je gevraagd of die kabel ook weggewerkt kan worden via de middenconsole naar de plek?

Weet je wat voor kabel het is en wat voor aansluiting je nodig hebt? Ik neem aan een jackplug voor in de koptelefoonaansluiting. Kun je foto maken?

Maarten schreef:
Er zijn nog wel meer manieren om een MP3-speler aan je radio te koppelen. Ik gebruik de MrHandsfree StereoBoomm, waarbij je a.h.w. een koppeling hebt tussen de oortjes-uitgang van de speler en de antenne van de radio. Voorkeuzezender op de juiste frequentie en klaar.
Heb je met een IPod wel geen interface die je met het stuur kunt gebruiken, dus je moet de IPod wel onder bereik hebben om bijvoorbeeld nummers te pauzeren of te shuffelen.

Ik hoor dat de geluidskwaliteit van zo'n fmtransmitter niet erg goed is....klopt dat?

Je kan toch ook gewoon op een 16gb sd kaart je MP3 tjes zetten en ze daarvandaan draaien of heb ik het dan mis? Vroeger had je meerdere bandjes of cd's in de auto. Nu zou je eventueel met verschillende sd kaarten kunnen werken of staat daar de gegevens van de navigatie op? Dan wordt het namelijk lastig.

Is er ergens uitgebreide documentatie te vinden over de MyWay?

08 jun 2010 23:23
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bij MyWay kun je niet gelijkertijd navigeren en naar een MP3 op SD kaart luisteren.
Als ik me goed herinner zou er een mogelijkheid komen om dat wel te kunnen doen, via een Firmware update, maar bij mijn weten is dat (nog?) niet geëffectueerd.

En inderdaad, via een FM transmitter is de geluidskwaliteit niet best. Met als bijkomend nadeel dat je geen TA meer ontvangt :oops:

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!

08 jun 2010 23:37
Profiel
Antwoord met een citaat
Das wel erg balen zeg.....blijkbaar blijft het behelpen om een externe muziekdragen in de C5 af te spelen buiten een cd of mp3 cd om.....

Ken je het verhaal ook over de slechte telefoonverbinding in de C5? Heb jij daar ervaring mee??

08 jun 2010 23:41
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine

Naar boven
Antwoord met een citaat
hhdeboer schreef:
Ik hoor dat de geluidskwaliteot van zo'n fmtransmitter niet erg goed is....klopt dat?

Op zich klopt dat, daarom heb ik die van MrHandsfree gekocht. Die zendt nl. niets de ether in maar wordt direct op de antennekabel gezet, dus storingsvrij.

TA en RDS ben je dan idd wel kwijt ja. Maar om daar nou mijn C5 voor te verkopen :P :lol:

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)

09 jun 2010 07:24
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
hhdeboer schreef:
"Hoi, wij hebben onze Ipod via een kabeltje van 7,95 aangesloten op de "line in" in het dashboardkastje. Werkt perfect, prima geluid en zeker ook hard genoeg. Helaas wel een zichtbaar kabeltje, maar het is niet anders."

Als ik het goed begrijp zit er dus een "line in" in het dashbordkastje. Jullie hebben een kabel vandaar naar de Ipod gelegd die binnen handbereik ligt. Heb je gevraagd of die kabel ook weggewerkt kan worden via de middenconsole naar de plek?

Weet je wat voor kabel het is en wat voor aansluiting je nodig hebt? Ik neem aan een jackplug voor in de koptelefoonaansluiting. Kun je foto maken?

De kabel steekt een heel klein stukje uit het dashboardkastje. Het is inderdaad een jack voor in de koptelefoon aansluiting, en aan de andere kant gaat ie in de line in in het dashboardkastje. We hadden vroeger een Belkin in gebruik die het geluid van de Ipod naar de radio stuurde (FM Transmitter) maar dat gaf best wat storing. Nu gebruiken we die Belkin alleen nog voor het opladen. Ik zal vanavond even een foto maken. Het is niet de mooiste oplossing misschien, maar wel de goedkoopste ;-). Overigens vind ik het met jou teleurstellend dat je op een auto met dit prijskaartje geen fatsoenlijkere voorziening aantreft.

Voor meer info over de MyWay:
http://service.citroen.com/ddb/code/index_nl_nl.htm, en dan kijken onder audio en telematica. Hoofdstuk 07 gaat precies over wat ik bedoel. En een zoekopdracht op dit forum geeft ook al behoorlijk wat antwoorden ;-)

09 jun 2010 08:50
Profiel
Antwoord met een citaat
Dank voor je bericht. Heb inderdaad even gekeken en ik denk de oplossing te hebben....
Als je de Line In uit het dashboardkastje nu zou kunnen verlengen via de middenconsole naar de middenarmsteun, zou de IPOD daar aan kunnen sluiten. Dat is stap 1.
Stap 2 is dan het eventuele opladen van het apparaat. Als je een 12v aansluiting eveneens kan omleiden naar de middenarmsteun (zit er 1 op de achterzijde van de middenarmsteun?) dan kun je met een adapter van 12v naar USB en het IPODkabeltje de IPOD opladen.

Dacht zo het probleem op te kunnen lossen. Wat denk je ervan?

09 jun 2010 10:22
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Klinkt goed! Er zit inderdaad een 12 v aan de achterkant van de middenarmsteun. Wel een hoop gedoe om geen draadje te hoeven zien ;-) Heb je nog behoefte aan een foto van onze oplossing?

09 jun 2010 10:39
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Quote parade verwijderd ...
Willen jullie misschien niet steeds het laatste antwoord quoten, ... thnx :)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

09 jun 2010 10:44
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Menno schreef:
Quote parade verwijderd ...
Willen jullie misschien niet steeds het laatste antwoord quoten, ... thnx :)

Mijn oprechte excuses, o beheerder ;-)

09 jun 2010 10:59
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende