Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 mayway gps systeem 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht mayway gps systeem
Hoi iedereen

Binnen een maand (maart 2010) ga ik een trotse eigenaar worden van een c5 tourer 2.0hdi 163pk exlusive :citrofiel .
Als optie heb ik een mayway gps systeem besteld,maar nu heb ik gelezen dat dit niet compatibel is met een connecting box waar je een ipod op kunt aansluiten.
kan er mij iemand hiermee helpen wat uitleg over geven :smt198 .


22 jan 2010 23:04
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: mayway gps systeem
welkom :citrofiel


22 jan 2010 23:05
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33
Berichten: 565
Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: mayway gps systeem
MyWay is tegenwoordig toch standaard op de Exclusive? De NaviDrive 3D zou juist een optie zijn. Overigens welkom hier! Wanneer er nu wel of niet een USB-aansluiting in de armleuning zit is mij tot op heden niet duidelijk. Ik heb alleen de standaard audioaansluiting in het dashbordkastje. Nog niet gebruikt overigens.

_________________
L8r, Henk


23 jan 2010 00:57
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: mayway gps systeem
Misschien is er een verschil tussen Nederland en Belgie?
In Belgie is de mayway een optie van 990 euro
Als je een standaard radio/cd neemt is er een connecting box standaard maar neem je de mayway gps erbij dan vervalt de connecting box omdat hij niet compatibel is.
begrijpen wie begrijpen kan.
misschien weet iemand of er achteraan de radio eventueel een aansluiting is voorzien om er een ipod op aan te sluiten en/of er een mogelijkheid is om een cd wisselaar op aan te sluiten

groetjes
:cit2


23 jan 2010 03:03
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 14 mei 2009 21:35
Berichten: 49
Auto: C5 Tourer Ligne Business 1.6 HDI
Opties: Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 8000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: mayway gps systeem
rudje1 schreef:
Hoi iedereen

Binnen een maand (maart 2010) ga ik een trotse eigenaar worden van een c5 tourer 2.0hdi 163pk exlusive :citrofiel .
Als optie heb ik een mayway gps systeem besteld,maar nu heb ik gelezen dat dit niet compatibel is met een connecting box waar je een ipod op kunt aansluiten.
kan er mij iemand hiermee helpen wat uitleg over geven :smt198 .


Klopt, ik heb deze box medio vorig jaar laten inbouwen en het is een groot drama. De enige functionaliteit die je krijgt is dat je 6 afspeellijsten van 99 nummers kan draaien op je iPod, die min of meer gerandomiseerd worden afgespeeld.

Ik heb met de fabrikant van de USB Box contact gehad en die gaven aan dat Citroen nieuwe firmware moest laten ontwikkelen voor de MyWay, wat Citroen niet wilde doen.

Ik weet niet of er het afgelopen half jaar iest gebeurt is, ik heb e.e.a. gewoon op de AUX gezet. Maar voordat je de zaak laat inbouwen is even contact zoeken met Citroen en met Dension (fabrikant van de box die Citroen als OEM levert) om even de status te checken. Meer info op dit forum, even zoeken!

Succes

PS Myway is verder geweldig.


25 jan 2010 12:48
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: mayway gps systeem
Ik had ook een USBbox bestelt, als optie in het leasepakket. Na regelmatig de garage bezocht te hebben hieronder mijn bevindingen. MyWay navigatie systeem + USBbox + Ipod nano 8 GB
- USBbox simuleert een cd-wisselaar. Je kunt geen titels van artiesten en nummers zien.
- De wisselaar kent 4 "cd's". 1 cd is de lijst met nummers van A t/m Z, 1 cd is de lijst met artiesten van A t/m Z, 1 cd zijn de meeste gespeelde nummers en tot slot heb je nog een cd met een playlist. Het is mij nooit duidelijk geworden waarom hij nu juist de playlist kiest die ik zelf heb aangemaakt.
- Probleem 1. De "cd's", het aantal "cd's" en de inhoud van de cd's is niet constant. Voorbeeld: Vandaag heb ik cd1 (meest afgespeelde nummers), cd2 (alle nummers), cd4 (playlist) en cd6 (alle artiesten). Morgen start ik de auto en heb ik alleen cd6. Overmorgen start ik de auto en heb ik alle cd's, maar cd2 en cd4 zijn omgedraaid.
- Probleem 2: Tijdens het afspelen van een nummer op bijv cd1 schakelt de USBbox regelmatig over naar cd6 nummer 1. Dit gebeurt ook regelmatig tijdens het luisteren naar de radio! Op een traject van 4 KM moet ik soms 3x op de knop radio drukken omdat ik niks van Edwin Evers wil missen!

De garage heeft er al veel aandacht aan gegeven. De USBbox is al verwisselt, ook heeft Citroen zich er al mee bemoeit. De garage heeft nu kostenloos de USBbox vervangen voor een Parrot MKi9200. Dit werkt op zich aardig. Ik ga echter vragen of het mogelijk is om de parrot aan te sluiten op de analoge audio ingang. Dan kan ik middels de "music" knop zelf bepalen wanneer ik naar de Ipod luisten en wanneer niet. Ook wordt het geluid dan zachter bij het parkeren, navigeren en telefoneren.
De manier waarop de Parrot nu is aangesloten zorgt ervoor dat ik niet kan telefoneren tijdens het luisteren naar de parrot. Ook hoor ik de geluidssignalen van de parkeersensoren niet en komt het geluid van de navigatie ook niet "door" totdat ik de parrot op stop/pauze zet.

Over het MyWay navigatiesysteem ben ik ook tevreden, alleen geen USBbox nemen!!


25 jan 2010 21:08
Antwoord met een citaat
Bericht Re: mayway gps systeem
Beste Rudje 1,

Heb hetzelfde probleem al onderzocht. De dension Icelink vind ik helemaal niks:
- Geen volledige bediening van de IPOD
- door de IPOD hierop aan te sluiten kun je deze niet zelf meer bedienen, dus mis je alles waarom je ooit voor een IPOD hebt gekozen. daarom:

- Laat de aux uit het dashboardkastje verlengen naar je middenarmsteun
- Sluit je IPOD aan en bedien hem gewoon met de hand. Jammer dat op het scherm niet komt te staan wat er wordt afgespeeld, maar met een ICELINK gebeurt dit ook niet.

Bespaar de kosten van een USB box en wordt gelukkig door de IPOD zelf te blijven bedienen. Opladen zou je kunnen doen door een USB lader in de 12v aansluiting aan de achterzijde van de middenarmsteun te steken. Wil je alles in 1 geintegreerd hebben? Kan ook hoor. Kies dan voor een POCKET DOCK van SENDSTATION. Klik deze onder je IPOD en steek in het ene gat je jack van de line in en in de andere de lader (miniusb) probleem opgelost. Beter wordt het helaas niet bij Citroen.

Als je hier niet mee kan leven raad ik je een Passat Variant aan met een Pioneer Navgate AvicBT900: Volledig touchscreen, volledige Ipod of Iphone bediening op het scherm, duidelijk en helder. Ook video ondersteuning. Je kan 2 schermen voor in de hoofdsteunen linken aan de Pioneer en gewoon switchen tussen navigatie, film, muziek etc.
Fantastisch apparaat, alleen jammer dat je er een Passat bij krijgt...... :citrofiel


14 jun 2010 20:22
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 77 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.