Uitschakelen DVD blokkering tijdens rijden (MyWay)
Auteur |
Bericht |
latexfalt
|
 Uitschakelen DVD blokkering tijdens rijden (MyWay)
Vraagje, iemand ervaring met het uitschakelen van de DVD blokkering op het MyWay systeem in de C5? Niet om het zelf te doen, maar men zegt dat het redelijk eenvoudig is voor een behulpzame dealer om dit te doen.
thanks.
|
03 sep 2009 16:19 |
|
 |
ivtulden
C5club Rookie
Geregistreerd: 07 feb 2009 20:32 Berichten: 35 Woonplaats: lelystad
Auto: Tourer
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 120000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Uitschakelen DVD blokkering tijdens rijden (MyWay)
mijn dvd systeem heeft een kabel die aan de handremstroom moest worden gezet. dan doet hij het alleen bij stilstand. gewoon aarde/stroom hierop (leees in gebruiksaanwijzing welke draad dit bij jou is)
|
03 sep 2009 19:32 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
Heeft MyWay (RNEG) ook de mogelijkheid om DVD's af te spelen  Ik heb dat nog niet geprobeerd omdat ik dacht dat dat alleen bij de NaviDrive 3D (NG4) mogelijk was.
_________________ L8r, Henk
|
03 sep 2009 20:28 |
|
 |
ApeldoornC5
|
Op mijn My Way kan je echt geen DVD kijken. Of doe ik iets verkeerd?
|
04 sep 2009 15:04 |
|
 |
jasa
C5club Rookie
Auto: C5 Tourer Ligne Business 1.6 HDI
Opties: Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
kilometerstand: 8000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
ApeldoornC5 schreef: Op mijn My Way kan je echt geen DVD kijken. Of doe ik iets verkeerd? Ik zou niet weten waar je de DVD op moet aansluiten bij de MyWay, deze heeft alleen maar Aux ingang in het dashboard. Of je moet zo'n fijne USB Box  gebruiken, maar wie die werken krijgt op de MyWay...... 
|
04 sep 2009 16:56 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Op die aux sluit je een DVD-speler aan, vervolgens schakel je de aux ingang vrij zodat deze ook werkt bij een rijdende auto, ... zie andere draadjes hierover hoe een DVD aan te sluiten op de aux ...
04 sep 2009 17:13 |
|
 |
jasa
C5club Rookie
Auto: C5 Tourer Ligne Business 1.6 HDI
Opties: Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
kilometerstand: 8000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Menno schreef: Op die aux sluit je een DVD-speler aan, vervolgens schakel je de aux ingang vrij zodat deze ook werkt bij een rijdende auto, ... zie andere draadjes hierover hoe een DVD aan te sluiten op de aux ... Maar op de AUX zit alleen audio, geen video! Heb er net mijn iPod op aangesloten en nog even gecheckt. DVD kan dus niet lijkt me.
|
05 sep 2009 20:26 |
|
 |
MrEdet
|
Maar even terug, weet iemand inmiddels of het mogelijk is bij de NG4 om de blokkering uit te schakelen?
|
26 okt 2009 17:17 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
MrEdet schreef: Maar even terug, weet iemand inmiddels of het mogelijk is bij de NG4 om de blokkering uit te schakelen? lees dit eens door.. viewtopic.php?t=4313
|
26 okt 2009 19:14 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Bouwjaar: 2021
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
MrEdet schreef: Maar even terug, weet iemand inmiddels of het mogelijk is bij de NG4 om de blokkering uit te schakelen? Welke blokkering wil je uitschakelen? DVD's kun je niet lezen, daar ontbreekt de benodigde hardware voor. En via AUX-IN gaat het ook niet, dat is alleen audio is hierboven geschreven. En dus: wat wil je de-blokkeren? Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
26 okt 2009 23:42 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Bouwjaar: 2019
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
JW-NHS schreef: MrEdet schreef: Maar even terug, weet iemand inmiddels of het mogelijk is bij de NG4 om de blokkering uit te schakelen? Welke blokkering wil je uitschakelen? DVD's kun je niet lezen, daar ontbreekt de benodigde hardware voor. En via AUX-IN gaat het ook niet, dat is alleen audio is hierboven geschreven. En dus: wat wil je de-blokkeren? Groet, JW De NG4 beschikt -itt de RNEG/MyWay- nu juist wel over een mogelijkheid om DVD's af te spelen, alleen niet tijdens het rijden  en volgens mij was de vraag hoe die blokkade op te heffen, zodat de passagier wel tijdens de rit een DVD zou kunnen kijken, toch 
_________________ L8r, Henk
|
27 okt 2009 11:28 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Bij NG4/NaviDrive kun je wel DVD's afspelen. Ik stond op het verkeerde been door de Topic Titel, bij MyWay kan dat niet.
Groet, JW

|
27 okt 2009 12:13 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
De tijden dat de dealer zo'n blokkade eenvoudig op kon heffen liggen reeds ver achter ons. Er is voor alle navi's wel een ruwe fix beschikbaar, deze bestaat uit het manipuleren van het canbus signaal zodat de navi denkt dat je stil staat. Heeft echter wel bijwerkingen.
Het wachten is dus op lieden die via reverse engineering achter de werking van zo'n navigatie ding komen en met een "fix" komen. Over het algemeen duurt dat wel even, dan moeten de apparaten eerst voldoende verspreid zijn. Normaliter is de grootste kans dat iemand op planete citroen (of in de franse peugeot scene natuurlijk) met iets dergelijks komt. Al is het alleen maar omdat ik vermoed dat er wel enige vorm van inside information voor benodigd is.
Degene die met al die RT3/4 informatie en tooltjes kwam is ene Janfi op bovengenoemd forum. Hij heeft een RT3/4 simulator op de PC gemaakt waarmee hij allerlei wijzigingen los van het fysieke apparaat kan testen. Wachten is dus op de janfi van de NG4.....
27 okt 2009 12:26 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
exroosje schreef: De tijden dat de dealer zo'n blokkade eenvoudig op kon heffen liggen reeds ver achter ons. Er is voor alle navi's wel een ruwe fix beschikbaar, deze bestaat uit het manipuleren van het canbus signaal zodat de navi denkt dat je stil staat. Heeft echter wel bijwerkingen.
Het wachten is dus op lieden die via reverse engineering achter de werking van zo'n navigatie ding komen en met een "fix" komen. Over het algemeen duurt dat wel even, dan moeten de apparaten eerst voldoende verspreid zijn. Normaliter is de grootste kans dat iemand op planete citroen (of in de franse peugeot scene natuurlijk) met iets dergelijks komt. Al is het alleen maar omdat ik vermoed dat er wel enige vorm van inside information voor benodigd is.
Degene die met al die RT3/4 informatie en tooltjes kwam is ene Janfi op bovengenoemd forum. Hij heeft een RT3/4 simulator op de PC gemaakt waarmee hij allerlei wijzigingen los van het fysieke apparaat kan testen. Wachten is dus op de janfi van de NG4..... Dat heeft heeeeel veel bijwerkingen. Meest in het oogspringend is wel dat je Navi niet meer (goed) werkt, hij moet nu helemaal op GPS navigeren en daar is de computer-software niet op uitgelegd. Als je dan omschakelt naar navigeren door de puls weer te activeren zul je lange tijd problemen hebben met navigeren. Om nog maar niet te spreken over wat er gebeurt als je even geen GPS signalen ontvangt De wat meer geavanceerde manipulatie bestaat uit het veranderen van de snelheidslimiet waarbij de blokkade moet beginnen. Die is nu 5 km/u, en naar ik begrepen heb wordt die "opgehoogd" naar 225 km/u. Of dat zomaar kan weet ik niet. Van VDO's PN4000 weet ik dat dit ook gedaan wordt, dan kun je al rijdend TV kijken. Maar bij zeeeeeeer velen heeft dit geleid tot het einde van hun toestel. En reparatie door VDO was dan niet bepaald gratis Overigens, ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar mijn ervaring is dat velen van diegenen die zeggen dat ze die vrijschakeling voor hun passagier willen kennelijk vergeten zijn hun passagier mee te nemen. Wat mij betreft komt er een expliciet verbod, nu is het alleen impliciet verboden via het "kapstokartikel". Groet, JW

|
27 okt 2009 12:44 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Ik vind dat ik wel een legitieme reden heb voor vrijschakeling van het scherm. Ik gebruik de MP3 functie van mijn DVD player en het schermje kunnen bekijken tijdens rijden is dan toch wel erg makkelijk.
Mocht je er nog 2 achter schermpjes bij hebben is het wel erg handig dat je bij het opzetten van het DVDtje voorin voor de kids achterin even het scherm kan zien om de film te starten. Da's mi nog een legitieme reden
28 okt 2009 14:44 |
|
 |
|