Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Sinds dinsdag zit de AVIC F910BT navgate van Pioneer ingebouwd. Ik moet zeggen, ik ben erg onder de indruk. OK, het opstarten duurt iets langer, maar is vergelijkbaar met de opstart van m'n oude RT3. De navi reageert ongelofelijk snel op input, de gesproken berichten zijn duidelijk en heel goed verstaanbaar (alleen jammer dat het een mannelijke stem is). De kaart is heel leesbaar en de integratie met iPod is gewoon subliem!

En dan het geluid... Het geluid! De MOSFET versterker van Pioneer brengt de speakers naar een ongekende hoogte!

Ik had niet verwacht dat een nieuwe radio zo'n wereld van verschil kon maken...


03 dec 2009 09:09
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
sdemey schreef:
Amai!

Die grafiek, da's klasse V-Zesserke :smt193 :smt023
Ik ga zeker eens proberen de fader meer naar voor te zetten, totnogtoe had ik altijd de gewoonte m'n fader 2 eenheden naar achter te plaatsen.


Iets wat ik niet snap (maar misschien wel kan herleiden naar vroeger) is dat mensen de fader vaak naar achteren draaien. Geluid moet van voren komen. Je gaat toch ook niet met je rug naar het podium staan bij een concert?

Ik denk dat die gewoonte nog een overblijfsel is van vroeger waarin het niet mogelijk was voorin even goede speakers te zetten als achterin.


03 dec 2009 09:54
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Inderdaad, het geluid moet voornamelijk van voren komen. Van achteren is het "rear-fill", dat heb je nodig voor een wat ruimtelijker effect.
Vóór wordt de "staging" gemaakt, daarbij zijn heel goede tweeters in de dash van groot belang. Hoe die precies in de C5-3 zitten weet ik (nog) niet, bij mijn huidige Xantia zitten ze heel gunstig in de hoeken onder de voorruit, en via de reflectie op de voorruit komt het geluid goed naar je toe en vormt zelfs een "beeld". Bij een goede opname kan ik de diepte en breedte goed waarnemen.
Als tweeters heb ik daar de zijden domes uit de Philips PRS serie (Incoustics) zitten. Kostbaar, maar zeer de moeite waard.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


03 dec 2009 11:00
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
sdemey schreef:
Sinds dinsdag zit de AVIC F910BT navgate van Pioneer ingebouwd. Ik moet zeggen, ik ben erg onder de indruk. OK, het opstarten duurt iets langer, maar is vergelijkbaar met de opstart van m'n oude RT3. De navi reageert ongelofelijk snel op input, de gesproken berichten zijn duidelijk en heel goed verstaanbaar (alleen jammer dat het een mannelijke stem is). De kaart is heel leesbaar en de integratie met iPod is gewoon subliem!

En dan het geluid... Het geluid! De MOSFET versterker van Pioneer brengt de speakers naar een ongekende hoogte!

Ik had niet verwacht dat een nieuwe radio zo'n wereld van verschil kon maken...



Da's dan een meevaller, beter dan verwacht dus :smt193

Zie je kans er wat plaatjes van te maken en die hier te plaatsen? Ik ben heel benieuwd hoe dat er in jouw C5 uit ziet.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


03 dec 2009 11:03
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Geen probleem, u vraagt, wij draaien :D

Afbeelding
De pook lijkt in de weg te zitten, maar dat is enkel in "park" stand. Eens je aan het rijden bent, staat 'ie in "drive" en zit hij naar achter... Geen problemen met het zicht op dat moment.
Afbeelding
Afbeelding

Dit is het bestand dat ik gemaakt heb als startscherm:
Afbeelding


03 dec 2009 11:31
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 okt 2009 20:58
Berichten: 27
Woonplaats: Limburg (België)
Auto: C5 tourer 2.0 HDI 163 pk exclusive
Brandstof: Diesel
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
Kleur: fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
mooi gedaan, ziet er echt goed uit!


03 dec 2009 12:12
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33390
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Zeer fraai gedaan hoor :smt023

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


03 dec 2009 12:17
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Inderdaad, keurig gedaan, ziet er prima uit.

Ik ben benieuwd hoe het bevalt, met dat scherm zó laag.
In mijn Xantia zit 'ie ook zo laag, daar zit 'ie op de plek van de asbak. Ik ben er aan gewend, geen probleem, maar als het ff kan zou ik 'm in een nieuwe auto wél hoger willen hebben.
Ik weet dat dit bij jou niet kon, we hebben daar uitvoerig over van gedachte gewisseld in viewtopic.php?f=56&t=6029

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


03 dec 2009 13:24
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Ter informatie: Mensen die over een Navgate beschikken, en een "customized" Citroën startscherm willen, feel free to download it ;-)

Mods, als jullie willen, mag je hem in de downloads zetten ook...


03 dec 2009 17:50
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 12 sep 2009 11:16
Berichten: 187
Woonplaats: Hever / België
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
sdemey schreef:
Sinds dinsdag zit de AVIC F910BT navgate van Pioneer ingebouwd. Ik moet zeggen, ik ben erg onder de indruk. OK, het opstarten duurt iets langer, maar is vergelijkbaar met de opstart van m'n oude RT3. De navi reageert ongelofelijk snel op input, de gesproken berichten zijn duidelijk en heel goed verstaanbaar (alleen jammer dat het een mannelijke stem is). De kaart is heel leesbaar en de integratie met iPod is gewoon subliem!

En dan het geluid... Het geluid! De MOSFET versterker van Pioneer brengt de speakers naar een ongekende hoogte!

Ik had niet verwacht dat een nieuwe radio zo'n wereld van verschil kon maken...


Foto's eens bekeken zeer fraai, mooi gedaan! Zelf gedaan of prof. inbouwer? Ja, betere electronica kan behoorlijk wat verschil geven in geluidskwaliteit hé. Ik zie dat je van Haacht bent, van welke garage komt je C5? Woon zelf in Hever (Boortmeerbeek) maar verblijf meestal in Ternat en mijn vorige wagen (C4) kwam van bij Terrijn in Kampenhout. De C5 komt van Citroën Belux in Wilrijk (Terrijn wou de C4 niet overnemen??) en prijs was pak beter in Wilrijk.

JW-NHS schreef:
Inderdaad, het geluid moet voornamelijk van voren komen. Van achteren is het "rear-fill", dat heb je nodig voor een wat ruimtelijker effect.
Vóór wordt de "staging" gemaakt, daarbij zijn heel goede tweeters in de dash van groot belang. Hoe die precies in de C5-3 zitten weet ik (nog) niet, bij mijn huidige Xantia zitten ze heel gunstig in de hoeken onder de voorruit, en via de reflectie op de voorruit komt het geluid goed naar je toe en vormt zelfs een "beeld". Bij een goede opname kan ik de diepte en breedte goed waarnemen.
Als tweeters heb ik daar de zijden domes uit de Philips PRS serie (Incoustics) zitten. Kostbaar, maar zeer de moeite waard.

Groet,
JW


Xantia heb ik ook nog (V6 Activa :smt169 ), bij mij zit er een set van RCF in (ook met zijden domes) is idd de moeite en ze zitten ;jaja juist; op de goede plaats. Ik stuur dit aan met een Sony incl. DSP proccessor met optische ingang voor C.D. wisselaar en Hifonics amplifier (5-kanaals). Rearfill met RCF coaxialtje (meer hoeft dat echt niet te zijn!) en een gepoorte kist met 25 cm sub van RCF. Redelijk audiofiel dacht ik zo :P .


03 dec 2009 22:20
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
V-zesserke schreef:
Foto's eens bekeken zeer fraai, mooi gedaan! Zelf gedaan of prof. inbouwer? Ja, betere electronica kan behoorlijk wat verschil geven in geluidskwaliteit hé. Ik zie dat je van Haacht bent, van welke garage komt je C5? Woon zelf in Hever (Boortmeerbeek) maar verblijf meestal in Ternat en mijn vorige wagen (C4) kwam van bij Terrijn in Kampenhout. De C5 komt van Citroën Belux in Wilrijk (Terrijn wilde de C4 niet overnemen??) en prijs was pak beter in Wilrijk.

Hey, en dan nog vlak uit de buurt ook :)

Terryn zien ze mij van z'n leven niet meer... een bende bedriegers, maar da's een ander (veel te lang) verhaal.
De wagen is geleverd bij Citroën BeLux in Gent, maar ik ga op onderhoud bij Luk en Marc van Garage Tony in Herent.
Ik kende de 2 broers al via-via en ben er met mijn C8 altijd super bediend geweest. Ze hebben dus een trouwe klant aan mij ;)

De inbouw van de Pioneer is gedaan door ARC Antwerpen (Paleisstraat). Ze kwamen hoog aangeschreven door Citroën (fleetmanager) en hebben inderdaad puik werk geleverd.


04 dec 2009 00:14
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Ik heb deze namiddag onderweg naar huis een filmpje gemaakt met m'n gsm... Het beeld is "wat" schokkerig, maar de stembegeleiding en waarschuwing voor het te snel rijden in de buurt van een flitspaal (sirene geluid) zijn wel duidelijk te horen :lol:

http://www.nielsenhanne.be/download/Navgate.mp4 (5,5MB)


04 dec 2009 00:37
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59
Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Mooi gedaan hoor! Al die toeters, tingels en instructies; voor mij iets teveel bemoeienis van het systeem.

Echter om terug te komen op het initiele onderwerp van dit topic:

Ik vind het geluid niet echt denderd. In mijn 1e C5 zat pack hifi (JBL), dat was aardig en in de Laguna zat een Cabasse systeem en dat was voor een fabriek-af, naar mijn mening, heel goed. (Geld overiges ook voor de gebruiksvriendelijkheid van het navigatiesysteem... Dat doet Renault super! RT4 is een draak van een systeem itt Carminat)

Ik zit er over te denken om de garage een keer de speakers te laten vervangen voor wat beters.


05 dec 2009 16:13
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
arendonk schreef:
Ik zit er over te denken om de garage een keer de speakers te laten vervangen voor wat beters.


Als je dat doet, laat me dan eens weten wat je laat plaatsen en hoeveel het (ongeveer) zal kosten?

Thanks ;-)

:cit2


09 dec 2009 12:37
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Welke maat speakers zit er in de voordeuren, zijn dat de bekende 16'ers?
En wat zit er boven in de dash aan domes?

In mijn huidige Xantia zitten de Philips PRS, dat zijn top speakers, ze kostten destijds een vermogen. Ik overweeg die er uit te halen en te gaan gebruiken in een C5, als ik die inderdaad aanschaf. Vandaar mijn vraag.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


09 dec 2009 13:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 75 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.