Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Omdat de vraag niet echt beantwoord wordt in het vorige draadje, maar even een nieuwe geopend ;)

Kan iemand mij vertellen hoe de standaard installatie klinkt in een C5 Tourer?
Klinkt het warm, met voldoende bassen en toch duidelijke hoge en middentonen?

Moet ik als audiofiel nog investeren in nieuwe speakers voor de C5?


24 nov 2009 01:10
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10663
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
valt mee, maar als niet het hele deur paneel los moest had ik de speakers al vervangen..

;)


24 nov 2009 02:11
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Ik ben redelijk audiofiel en ik vind de standaard speakers ver beneden de maat. Heb hiervoor een 407 SW ghad met de JBL upgrade dus ik was redelijk verziekt.

Heb de standaard spaekers in de C5 Tourer laten vervangen door Polk Audio speakers en ben nu behoorlijk tevreden.


24 nov 2009 10:38
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 30 okt 2007 16:25
Berichten: 413
Woonplaats: Berlicum (+diagbox)
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Waren dat de standaard speakers van de HiFi optie in de Exclusive die slecht waren? Ik had namelijk de verwachting cq hoop dat de kwaliteit van dat systeem vergelijkbaar zou zijn met de kwaliteit van het JBL systeem dat in mijn ph1 zit, en daar ben ik erg tevreden over.

Roel.


24 nov 2009 11:06
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Neen

Ik heb het over de standaard speakers in de LB uitvoering. Heb de zg High-End uit de exclusief ook beluisterd maar deze konden mij ook niet bekoren. Heel bonkerig en weinig sprankelend in het hoog-midden


24 nov 2009 11:59
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
iBub schreef:
Neen

Ik heb het over de standaard speakers in de LB uitvoering. Heb de zg High-End uit de exclusief ook beluisterd maar deze konden mij ook niet bekoren. Heel bonkerig en weinig sprankelend in het hoog-midden


Dan grijp ik dus ook naast een goed geluid in de wagen... Met die NaviDrive 3D Concert Pack schijnt het wel degelijk te zijn, maar ja... Die is niet meer uit stock leverbaar :evil:


24 nov 2009 12:16
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33
Berichten: 565
Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Ik heb een Excl. met standaard luidsprekers en die bevallen me wel. Maar erg kritisch ben ik op dat gebied niet. Je kunt wel 't één en ander instellen in de MyWay (geluidsregeling per geluidsbron (radio, CD, navigatie), niet alleen harder/zachter maar ook tooninstellingen en zaken als muziekgenre en loudness). In het instructieboekje worden zelfs expliciete instellingsadviezen gegeven voor radio en voor CD.

_________________
L8r, Henk


26 nov 2009 17:29
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 16 aug 2009 18:33
Berichten: 78
Woonplaats: W-Vlaanderen (België)
Auto: C5 Tourer - 2.0HDi Exclusive
Opties: Detectie pack plus Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11816
Productienummer: 0182
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 35.000
Kleur: Zwart Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Vind de geluidskwaliteit niet mis in de exclusive ... is een gewone CD/mp3 die ik zitten heb en valt redelijk mee ....
Zou mss toch iets beter klinken met zwaardere bas en heldere tonen maar ge kunt et nie al willen hé ... daarbij veel te veel werk om die panelen los te doen en andere speakers in te steken!!

_________________
Op en neer - weg en weer - Maar dan veel comfortabeler .....


28 nov 2009 13:37
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Ik heb m'n auto ondertussen in m'n garage staan... Volgens mij doet de radio ook veel aan de kwaliteit van het geluid. Ik ben dus benieuwd wat de resultaten gaan zijn in combinatie met die Pioneer... Op dit ogenblik ben ik weliswaar niet echt onder de indruk. Nu moet ik zeggen dat de speakers van mijn C8 ook niet echt om over naar huis te schrijven waren, en daar ben ik ook mee leren leven :smt190


28 nov 2009 18:33
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 12 sep 2009 11:16
Berichten: 187
Woonplaats: Hever / België
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Imo, zijn die speakers niet zo slecht. Ik heb een VTR met My-Way audio/navi. Ik denk over enige ervaring te kunnen beschikken aangezien ik jaren in de car-hifi werkzaam ben geweest en ook in Iasca-wedstrijden behoorlijk goede resultaten behaald heb. Let wel dit was op kwaliteit en niet het boenkeboenke-gedoe :smt080 . Ook ben ik thuis audio-fanaat en ook daar ben ik redelijk verwend (luidsprekers zijn van Triangle (Trio) met ES van Sony is echt niet onaardig hoor). Verder heb ik het geluk over een degelijke Real Time Analyzer te beschikken en dus ben ik de C5 maar eens gaan uitmeten en 't resultaat is behoorlijk net als de klank, toch imo. Ik zal de grafiek hierbij posten.
Nu weet ik ook wel dat een meting (hoe goed het toestel ook meet) maar een meting blijft en er een hoop andere factoren meespelen, en dat smaken en goestingen nu éénmaal verschillen. Dus mijn mening is ook maar mijn mening hé ;) .
Wel merk ik in de speakers achter een lichte resonantie (in 't mid-laag) die ik wat heb weggehaald door de fader 2 streepjes meer naar voor te zetten, ik hou trouwens niet van geluid dat van achteraan komt en bovendien staan mijn oren naar voor :mrgreen: .


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


30 nov 2009 22:11
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Amai!

Die grafiek, da's klasse V-Zesserke :smt193 :smt023
Ik ga zeker eens proberen de fader meer naar voor te zetten, totnogtoe had ik altijd de gewoonte m'n fader 2 eenheden naar achter te plaatsen. Nu is m'n (logische?) conclusie uit jouw analyse dat de achterste speakers minder kwalitatief zijn dan de voorste?

Hoe zit het trouwens met het verschil in volume? Jouw berline heeft toch een kleinere "leefruimte" dan mijn Tourer... Hoe vertaalt dit zich in geluid?


30 nov 2009 23:35
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 12 sep 2009 11:16
Berichten: 187
Woonplaats: Hever / België
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Moeilijk te zeggen, ik heb de tourer nog niet beluisterd. Verder weet ik ook niet of alle versies C5 dezelfde speakers ingebouwd krijgen, maar ik vermoed van wel (met uitzondering van de optie Hifi/Navi 3D) Maar zoals je reeds aanhaalde het volume van de leefruimte heeft idd zijn impact op het resultaat. Met de instellingen moet je wat experimenteren, ik stel mijn fader steeds zo in dat als je achterluidsprekers wegregelt je wel merkt dat er iets weg is maar ook niet meer dan dat. Je mag voor een gedegen stereobeeld vooraan absoluut niet te veel achtergeluid hebben en je mag die speakers dus niet duidelijk horen op de voorste plaatsen. Overdrijf ook niet met te veel klankregelingen (vaak doen die meer kwaad als goed), mijn equalizing staat op lineair, mijn Bass en Trebble op 0 tot +1 en de Loudness staat aan. Die Loudness werkt trouwens enkel bij lage volumestand en gaat bij de Harman/Becker My-Way er vrij snel terug uit, gelukkig maar :smt038 .
Natuurlijk heeft ook de gebruikte electronica zijn invloed, maar wie een degelijk toestel heeft (Alpine, Kenwood, Pioneer, Sony.....) moet daar toch absoluut behoorlijke resultaten mee kunnen behalen.
Jammer ook dat 3/4 van de opnames van zozo kwaliteit is, dus test eens met een goed opgenomen c.d. om alles wat in te stellen en met verschiilende genres van muziek, zo kom je vaak tot het beste comprommis.
Succes en veel luisterplezier ;) .


01 dec 2009 21:14
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 12 sep 2009 11:16
Berichten: 187
Woonplaats: Hever / België
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
iBub schreef:
Ik ben redelijk audiofiel en ik vind de standaard speakers ver beneden de maat. Heb hiervoor een 407 SW ghad met de JBL upgrade dus ik was redelijk verziekt.

Heb de standaard spaekers in de C5 Tourer laten vervangen door Polk Audio speakers en ben nu behoorlijk tevreden.


roelbouwman schreef:
Waren dat de standaard speakers van de HiFi optie in de Exclusive die slecht waren? Ik had namelijk de verwachting cq hoop dat de kwaliteit van dat systeem vergelijkbaar zou zijn met de kwaliteit van het JBL systeem dat in mijn ph1 zit, en daar ben ik erg tevreden over.

Roel.


In mijn vorige wagen had ik ook JBL (C4 VTS Hdi) met navi van M.Marrelli. Tegevallend geluid :( voor dat geld want redelijke snelle afval in 't frequentiebereik (aan 15 Khz had je het gehad :shock:) en een subwoofer die naam niet waardig want laag ging niet diep genoeg en liep te ver door, dus ik heb zo geen hoge pet op van JBL. Misschien is de C4 daar schuldig aan en speelt dit in een C5 of 407 wel behoorlijk.
Polk Audio is mij bekend en zij maken mooie speakers die idd een goed geluid hebben, zou ze wel eens willen horen in een C5, misschien eens op een meeting van de C5 wagens? Welke electronica gebruik je daarmee (standaard radio / navi) en extra versterkers?


02 dec 2009 18:15
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 16:57
Berichten: 223
Woonplaats: 3e byte rechts
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Ik heb nu een Tourer Exclusive met de RD4 en standaard speakers. En ik vind het geluid zeker niet verkeerd. Beter dan verwacht eigenlijk.
Zeker als ik het vergelijk met de 407 SW die ik hiervoor had met het JBL systeem. Daar komt het toch wel bij in de buurt.
Voor mij is er in ieder geval geen reden om de speakers te vervangen, alhoewel ik er van uit was gegaan dat dat wel nodig zou zijn.

_________________
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety             Afbeelding


02 dec 2009 20:52
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05
Berichten: 460
Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kwaliteit standaard luidsprekers C5 PH3
Ik heb gisteren een tijd met een C5 test gereden, en ik vond het niet verkeerd. Niets speciaal, maar zeker ook niet slecht. Voor mij voldoende.


02 dec 2009 21:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 81 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.