Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Teleurgesteld! 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Teleurgesteld!
Gisteren mijn C5 LB opgehaald. In tegenstelling tot wat ik in de C5 aantrof waarin ik een proefrit gemaakt heb is het dus met het nieuwe MyWay systeem niet mogelijk om spraakbesturing op mijn telefoon te gebruiken. Ofwel ik moet mbv het menu door 500 namen scrollen ofwel moet ik de telefoon in de hand nemen. Belachelijk dat ze bij een "upgrade" van het systeem deze funtionaliteit weghalen.

Ook de beloofde aansturing van de iPod via de USB box is niet mogelijk. Hij ziet de iPod als een CD-Wisselaar en kan niet door artiesten en/of albums bladeren.

Iemand gelijke problemen of ben ik de enige?


01 okt 2009 17:03
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
iBub schreef:
Gisteren mijn C5 LB opgehaald. In tegenstelling tot wat ik in de C5 aantrof waarin ik een proefrit gemaakt heb is het dus met het nieuwe MyWay systeem niet mogelijk om spraakbesturing op mijn telefoon te gebruiken.


MyWay heeft nooit voice command gehad. De opvolger van het oude systeem met vc (RT4) is de NG4; die heeft ook voice command.

Citaat:
Belachelijk dat ze bij een "upgrade" van het systeem deze funtionaliteit weghalen.


MyWay is geen upgrade. Het is een goedkoop systeem met beperkte functionaliteit dat naast de NG4 wordt aangeboden. De NG4 is de echte vooruitgang tov de RT4.

Citaat:
Ook de beloofde aansturing van de iPod via de USB box is niet mogelijk. Hij ziet de iPod als een CD-Wisselaar en kan niet door artiesten en/of albums bladeren.


Zo hoort dat met die USB box. Was eerder ook zo.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


01 okt 2009 20:26
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50
Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Volgens mij heb je in een top model gereden en zelf een model besteld met minder luxe aan boord / beetje verkeken op de teksten in de catalogus ;p

Daarom is het altijd verstandig om zelf goed onderzoek te doen wat je gaat kopen!

_________________
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**


01 okt 2009 21:53
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Nope,
Heb in een Ligne Business gereden en die heb ik ook besteld. Alleen zat daar wel een ander audio/navigatiesysteem in met een HDD.

Ik heb zowel de voicecommand als de iPod bediening neergelegd als eis bij de verkoop en dat zou in orde komen. Nu zegt de dealer natuurlijk dat voicecommand door 9 van de 10 rijders niet gebruikt wordt....

Ik vrees dat ze een Parrot en een iDrive in mogen gaan bouwen.

Gerard


02 okt 2009 07:48
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 feb 2009 21:22
Berichten: 3196
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Probleem is dat veel verkopers geen idee hebben wat ze verkopen als
het over dit soort electronica gaat.

JW


02 okt 2009 08:02
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Beetje Deja-vu

Bij de aanschaf van de 407 ook een hoop gezeig gehad. iPod aansluiten was geen probleem, er waren 2 lijningagen op de radio

Jammer dat deze door de JBL upgrade en de BT carkit in gebruik waren. Vervolgens met zon k%t FM Dension ding moeten rondrijden. Ook geen aanrader ookal is hij hard-wired naar de antenneingang.

Dit verhaal heb ik ook bij aanschaf van de C5 verteld en de verkoper zei dat ze het hier wel voor elkaar gingen krijgen. Yeah, right... :evil:


02 okt 2009 08:25
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
ibub schreef:
Ik heb zowel de voicecommand als de iPod bediening neergelegd als eis bij de verkoop en dat zou in orde komen. Nu zegt de dealer natuurlijk dat voicecommand door 9 van de 10 rijders niet gebruikt wordt....

Dat is duidelijke en klare taal toch. De auto is niet afgeleverd zoals afgesproken en, ik hoop voor je, op papier, vastgelegd. Anders ben je inderdaad tegen een verkoper aangelopen die niet wist wat hij verkoppt, cq geen juiste voorlichting/informatie heeft gegeven.
Dat is toch aanleiding voor een goed gesprek!!!!

Verder natuurlijk welkom op dit forum. Ik hoop dat dit je eerste en een van de weinige slechte ervaringen is met je nieuwe C5, of eigenlijk niet eens met de auto maar met de dealer/verkoper natuurlijk. Veel goede en luisterrijke km toegewenst.
Johan


02 okt 2009 08:33
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 14 mei 2009 21:35
Berichten: 49
Auto: C5 Tourer Ligne Business 1.6 HDI
Opties: Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 8000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
iBub schreef:
Beetje Deja-vu

Bij de aanschaf van de 407 ook een hoop gezeig gehad. iPod aansluiten was geen probleem, er waren 2 lijningagen op de radio

Jammer dat deze door de JBL upgrade en de BT carkit in gebruik waren. Vervolgens met zon k%t FM Dension ding moeten rondrijden. Ook geen aanrader ookal is hij hard-wired naar de antenneingang.

Dit verhaal heb ik ook bij aanschaf van de C5 verteld en de verkoper zei dat ze het hier wel voor elkaar gingen krijgen. Yeah, right... :evil:


Bingo, weer een ontevreden USB Box gebruiker. Loopt een appart draadje voor (zie elders op dit forum). Ik heb er erg veel tijd in gestoken om tot de conclusie te komen dat er geen oplossing voorhanden is. De enige oplossing die kan komen is dat Dension komt met een Gateway 300 (jawel, in essentie hetzelde ding als de USB Box, alleen van de fabrikant zelf) die geschikt is voor de MyWay.

Ik heb het opgelost door gewoon mijn iPod aan te sluiten op de AUX met een kabeltje, klinkt verder OK, maar is niet zo handig als een Gatewat.

En inderdaad, de verkopers hebben geen idee wat ze verkopen i.h.a. zeker wat electronica betreft.

En buiten het gezoks met de iPod is het een fantastische wagen vind ik!


05 okt 2009 17:42
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
iBub schreef:
Nope,
Heb in een Ligne Business gereden en die heb ik ook besteld. Alleen zat daar wel een ander audio/navigatiesysteem in met een HDD.

Ik heb zowel de voicecommand als de iPod bediening neergelegd als eis bij de verkoop en dat zou in orde komen. Nu zegt de dealer natuurlijk dat voicecommand door 9 van de 10 rijders niet gebruikt wordt....

Ik vrees dat ze een Parrot en een iDrive in mogen gaan bouwen.

Gerard


Waarschijnlijk heb je de pech gehad dat de dealer nog steeds een LB heeft staan met een productiedatum voor 1 april. Daar zit nog het oude systeem met HD en interne SIM in. Het is mij al bij verschillende dealers opgevallen dat ze die serie nog gebruiken voor de proefritten.
Na 1 april heeft een beperkte serie de NG4 gekregen als "overbrugging", het gaat dan om bestellingen tussen half maart en 1 april. Als optie de NG4 bestellen is voor zover ik weet nog steeds alleen maar mogelijk op de Exclusive.


13 okt 2009 23:19
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Prima maar waarom dan híer klagen als op deze site die info perfect beschikbaar was... :roll:
Nog erger is het om het systeem af te kraken, dat doet gewoon waar het voor gebouwd is.
zie draadjes over LB, NG4, etc.

Dat de meeste dealers maar wat zeggen als het om multimedia gaat mag genoegzaam bekend zijn.

Maar de koper mag zich ook niet achter onwetendheid verschuilen, de MyWay is nb 2000eur goedkoper dan RT4 of NG4; dat merk je wel als je bestelt. En de systemen zijn duidelijk herkenbaar qua front. De NG4 is zelfs 2DIN groot!

De USB box fungeert als externe CD speler en een CD speler ondersteunt nu eenmaal geen tags of folders, lijkt me ook logisch.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


14 okt 2009 00:23
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
EvilTwin schreef:
Dat de meeste dealers maar wat zeggen als het om multimedia gaat mag genoegzaam bekend zijn.

Niet mee eens: de verkoper moet op de hoogte zijn van de producten die hij verkoopt, of in ieder geval geen onjuiste informatie verschaffen waarvan de wetenschap de aankoopkeuze had kunnen beinvloden.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


14 okt 2009 07:47
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 12 sep 2009 11:16
Berichten: 187
Woonplaats: Hever / België
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
EvilTwin schreef:
Prima maar waarom dan híer klagen als op deze site die info perfect beschikbaar was... :roll:
Nog erger is het om het systeem af te kraken, dat doet gewoon waar het voor gebouwd is.
zie draadjes over LB, NG4, etc.

Dat de meeste dealers maar wat zeggen als het om multimedia gaat mag genoegzaam bekend zijn.

Maar de koper mag zich ook niet achter onwetendheid verschuilen, de MyWay is nb 2000eur goedkoper dan RT4 of NG4; dat merk je wel als je bestelt. En de systemen zijn duidelijk herkenbaar qua front. De NG4 is zelfs 2DIN groot!

De USB box fungeert als externe CD speler en een CD speler ondersteunt nu eenmaal geen tags of folders, lijkt me ook logisch.


Ja, daar ben ik het mee eens, hier op de site staat behoorlijk wat info over de diverse Navisystemen, maar een verkoper zou een mens toch goed moeten kunnen inlichten. Al kan ik me indenken dat ook zij soms van info verstoken blijven en de fabriek al zaken aan het inbouwen is waar zij nog niet alles van weten :smt017 .
Het blijft spijtig dat je nu een beetje teleurgesteld bent, maar ik hoop voor jou dat je met de MyWay kan leven, ik heb die zelf ook en vind hem verre van slecht, het geluid is zelfs héél behoorlijk voor die prijsklasse. Beter als in mijn vorige wagen (een C4 met JBL-hifi :roll: ). Ik ben jaren in de carhifi actief geweest (en ook thuis hifi-fanaat) en denk dus over enige kennis te beschikken ;).
Ik heb het systeem ook eens uitgemeten met een Real Time Analyzer (AudioControl) en ja, idd zoals mijn oren me al vertelden het presteert behoorlijk goed, ik post de geluidsgrafiek hier eventjes bij zodat iedereen hem kan bekijken (denk hier ook nog eens een apart draadje over op te zetten). Gemeten in neutrale stand zoals het moet.
Ik hoop dat je toch véél plezier aan je C5 mag beleven, imo nog steeds een erg fijne wagen :smt169.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


14 okt 2009 09:50
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Deze discussie is hier eerder gevoerd.

Bij de intro van de myway en NG4 heeft de LB als opvolger van de RT4ev de myway gekregen. Als compensatie is de uitrusting een beetje uitgebreid (ik geloof met oa parkeersensoren voor). Daar zit je compensatie dus al.

Uitrustingen etc kunnen wijzigen. Je hoort daar voor gecompenseerd te worden als je iets niet krijgt wat je had kunnen verwachten. Dat is dus oa die parkeersensoren voor.

Als iets essentieel is dan moet je dat bij verkoop expliciet vastleggen. Maar zelfs dan maak je alleen de kans op compensatie groter. Een accesoire is normaliter geen reden tot ontbinding koop (tenzij dit van te voren expliciet is vastgelegd).

Dan tenslotte door een andere topic poster al gemeld: Wat is er nou helemaal mis met de myway. Juist dat het systeem gebaseerd is op een PNA doet mij verwachten dat er juist meer evolutie en makkelijker kaarten etc voor zijn als de RT4 of NG4

En die mp3 ondersteuning schijnt te komen dat je deze vanaf de SD kaart kan afspelen (incl bestandsnamen en tags).

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


14 okt 2009 09:58
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
Giessenburger schreef:
EvilTwin schreef:
Dat de meeste dealers maar wat zeggen als het om multimedia gaat mag genoegzaam bekend zijn.

Niet mee eens.


hoe kun je het nu niet eens zijn met een feit :roll:

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


14 okt 2009 12:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teleurgesteld!
EvilTwin schreef:
hoe kun je het nu niet eens zijn met een feit :roll:


Lekker subtiel weer :?
Ik had al verwacht dat ik zo'n opmerking terug zou krijgen.
Ook erg opvallend dat je niet op mijn argument in gaat, maar gewoon zegt dat ik het bij het foute eind heb.
Ik daag je bij deze uit om mijn argumentatie te ontkrachten, dat je als koper de kennis van een verkoper moet kunnen vertrouwen.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


14 okt 2009 13:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 77 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.