Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 iPhone aansluiten op de USB box 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht iPhone aansluiten op de USB box
Hallo, Ik ben in blijde verwachting van een nieuwe C5 Tourer Ligne Business, na 3 jaar in een Peugeot 407 te hebben rondgereden.
Nu heb ik een USB box meebesteld, maar de dealer kon me niet vertellen hoe ik verder mijn iPhone 3G moest gaan aansluiten, of er kabels bijzaten of welke verloop ik nodig heb.
Ik wil uiteindelijk mijn iPhone kunnen laden, bedienen via de radio en de nummers op het display zien (Navidrive geloof ik heet dat). Natuurlijk goed gemonteerd met een houder, maar dat lijkt me het minste probleem.

Graag hulp! Hij komt al over 3 weken, en ik wil meteen aan de gang.....


02 maart 2009 19:28
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33390
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
Ipod heeft toch USB aansluiting ? ... plug & P(r)lay neem ik aan :smt017

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


04 maart 2009 11:51
Profiel
Sponsor
Sponsor

Geregistreerd: 27 nov 2006 00:48
Berichten: 124
Woonplaats: Ee
Auto: DS3 82 So Chic
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
Quote van Oldehagen op citroen forum

Citaat:
Ik heb m vorige week ook ingebouwd en idd met een Ipod werk het super. de appel wordt nog eens opgeladen ook en op je display loopt keurig netjes de songtitel voorbij. Kost wel wat... rond de 190 euro zegik uit mn hoofd.


Andere mensen

Citaat:
Hoewel die van mij nog moet worden ingebouwd heb ik de handleiding al even doorgenomen. Daarin wordt gesproken over een USB-stick die op de USB-aansluiting kan worden aangesloten (naast de aparte aansluiting voor de iPOD). De box herkent enkele standaard formaten op de USB-stick (bijvoorbeeld MP3 met max 320 bitrate). Via de bediening van de radio kan genavigeerd worden naar de mapjes waarin de muziek staat. Ik ga er dus vanuit dat je dan ook een externe harddisk via de USB kan aansluiten...


Citaat:
Ik ben niet helemaal tevreden met de USB box:

Goed:
- USB stick inpluggen met MP3 bestanden werkt meteen
- Combinatie van Ipod, jack (nog niet getest) en USB
- Ipod gaat ook laden
- Geintegreerd (dus uitlezen en bedienen via radio)
- Werkt in combinatie met Bluetooth carkit
- Gaat verder waar je gebleven bent als je auto start

Slecht:
- Handleiding is matig
- Bediening vind ik niet intuitief
- Trage respons bij bediening
- Display 'valt terug' naar radio info, ook tijdens afspelen USB of Ipod
- Je kunt dus niet zien welk nummer speelt zonder knop in te drukken
- Het lukt me nog niet om bijv. een heel 'Genre' in shuffle af te spelen
- In Ipod moet je door 'klikken' tot in een album dan pas start het afspelen (of weet iemand daar nog een oplossing voor?).
- Af en toe weigering om in het Ipod menu te komen (even wisselen tussen radio en source geeft meestal wel weer controle).

De geluidskwaliteit vind ik overigens wel prima.


04 maart 2009 12:58
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
Ik heb ook een USB-box in laten bouwen voor mijn Ipod Touch. Bij de USB-box werd een kabel meegeleverd die je onder in je Ipod kan steken. De bediening valt mij echter tegen.

Ik had ook verwacht dat ik hiermee door het menu van Ipod kon scrollen, maar dat gaat niet. De Navidrive RT3ev (ookwel RT4 genoemd) die in de Ligne Business zit, kan geen titels op het display tonen. Zodra je je Ipod aansluit kan je naar het menu van de CD-wisselaar gaan, maar daar zie je alleen CD1, track 3, etc staan. Op het display van de Ipod staat "accessoire aangesloten" aangegeven, dus je kan ook niet op je Ipod door de menu's scrollen.

Daarnaast hoor je bij de overgang van het ene naar het andere nummer een irritant 'riedeltoontje'.

Ik heb nu uiteindelijk een tulpstekker gekocht die ik aansluit op de audioingang in het dashboardkastje en op de hoofdtelefooningang van mijn Ipod. Nu kan ik via het display van mijn Ipod door m'n albums scrollen. Als ik een album of afspeellijst heb gekozen, leg ik hem in mijn dashboardkastje en luister ik dus via het audio-menu.

Het enige nadeel is dat hij dan niet oplaadt.


06 maart 2009 14:55
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15
Berichten: 1617
Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
Waare heb je dan zo'n USB box voor, vraag ik me dan af..? Ik heb er ook een, maar die gebruik ik alleen voor een USB stick met 1Gb aan muziek. Ook geen track informatie te zien op het display trouwens...


En dan is € 195, toch eigenlijk wel veel te veel geld.... :?

_________________
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.


06 maart 2009 15:15
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
Tsja, als ik van tevoren had geweten dat het zo zou werken had ik hem natuurlijk niet genomen. Mazzeltje voor de leaserijder: hij paste bij mij binnen mijn leasebedrag, dus ik heb er zelf niks extra's voor hoeven betalen.

Ik blijf het overigens verbazingwekkend vinden dat dit met een USB-box en high-tech-fancy-kleurenscherm niet mogelijk is :?


06 maart 2009 15:24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
Inderdaad bij mij past hij ook in het leasebedrag dus voor de kosten hoef ik het niet te laten.
maar dat het zo slecht (interactief) werkt had ik ook niet gedacht.
Moet toch wel een manier zijn om dit wel goed aan de gang te krijgen, waarom dan anders een zo dure maar domme box aanbieden.....


06 maart 2009 17:13
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
Mannen (dat zijn we immers vaak hiero),

Ik heb ook zo'n USB Box, maar geen Navidrive gebeuren (ik neem aan dat dit het navigatiesysteem met bijbehorend scherm is). Ik heb zojuist mijn MP3's op een 8Gb USB stick gezet en deze geplugd. Jammer, bediening is minimaal. Kan zelfs niet 'scrollen', shuffle werkt wel.

Doe ik iets niet goed of kan dit gewoon niet, als je geen Navidrive systeem hebt? Hoe kan dit dan wel aan de praat krijgen?

Past gelukkig binnen mijn leasenormbedrag. Sof.

Greetz
Jeroen


07 maart 2009 21:23
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
Heb inmiddels mijn C5 mogen ontvangen, wat een super auto!
Alleen: de aansluiting van mijn iPhone op de USB box is een drama. Gebruik gewoon de aansluiting zoals meegeleverd, de iPhone laad op maar dat is dan ook meteen het grote en laatste voordeel.
Ik zie alleen maar 6 CD's en een niet te begrijpen lijst van nummer per CD. De ene CD geeft 6 nummers aan, terwijl een andere CD 99 nummers heeft??
Maar ik heb meer dan 2000 nummers op mijn iPhone staan, als ik 6 x 99 doe dan haal ik nog niet alles.....
Doe ik iets verkeerd of is het dit gewoon?

Heb al alle toetsen geprobeerd op de autoradio, maar kom niet verder als een domme lijst met CD's.

Help!! Dit is helemaal niets :(


13 apr 2009 11:47
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 16:57
Berichten: 223
Woonplaats: 3e byte rechts
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
De USB Box is een Dension Gateway 300. Probeer eens of je daar een handleiding van kunt vinden, dan kom je mogelijk wat verder. Ik moet helaas nog een maand wachten om de C5 aan mijn iPhone te kunnen prikken, dus nog geen praktijkervaring beschikbaar.

_________________
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety             Afbeelding


13 apr 2009 12:03
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 16:57
Berichten: 223
Woonplaats: 3e byte rechts
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
Inmiddels twee dagen rondgereden met een RD4 met USB box en iPhone 3G.
Op het display verschijnen geen titels, ondanks dat ik de PTY instelling op Documenten heb gezet.
Wel kan ik het nummer dat nu speelt zien door op de 2 toets van de RD4 te drukken.
En de 1 toets geeft toegang tot een menu om door de inhoud van de iPhone te bladeren.
Dat werkt niet echt soepel, maar ik gebruik dat eerlijk gezegd zelden. De iPhone staat bij mij altijd op shuffle.
De instelling voor shuffle en repeat gaan overigens via de audio instellingen van de boordcomputer van de C5.
Duurde even voordat ik daar achter kwam.

Helaas is de iPod functie van de iPhone niet meer te gebruiken in combinatie met de USB box.
De andere functies van de iPhone gelukkig wel, dus als ik wil bellen verwacht ik dat ik toch eerder de iPhone zal gebruiken dan de toetsen op het stuur. Die toetsen werken op zich prima, maar zoeken in de lijst met namen gaat niet echt snel.

_________________
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety             Afbeelding


10 mei 2009 19:56
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
En nu? Wat gaan we hier aan doen? Kan de club hier wat aan doen?


18 mei 2009 20:04
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 16:57
Berichten: 223
Woonplaats: 3e byte rechts
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
Ik heb nog her en der wat gesnuffeld en op het 307 forum kwam ik dit draadje tegen: USB box voor Peugeot.

En daarin staat veel uitgelegd, maar ook een verwijzing naar een ander draadje: USB-Box für iPod-Musik aus dem Handschuhfach.

Bij mij in de C5 ziet het display als volgt uit:
Afbeelding

De 1 toets levert het menu op:
Afbeelding

De 2 toets toont artiest en titel van het huidige nummer:
Afbeelding


Naar aanleiding van die info vandaag naar de garage geweest. Daar waren ze zeer verbaasd dat ik niets op het display kon zien. Zij hadden zelf met een iPod getest en kregen wel informatie te zien. Maar mijn iPhone toont niets.
Thuis daarna nog getest met een iPod Touch en iPod mini, maar die gedragen zich precies hetzelfde.

In de garage wel nog gevraagd of ze soms alleen de USB Box in de BSI hadden geactiveerd en niet in het display.
Die wijsheid heb ik uit dit draadje gehaald: USB box aanmelden.
Maar daar kreeg ik te horen dat ze de USB Box helemaal niet hebben aangemeld. Die werkte meteen.

(Bij mij zat in de RD4 een stekker waar nu de USB Box zit. Die stekker hebben ze gewoon losgehaald (tip van Axl!), want ik heb de C5 zonder wisselaar besteld. Geen idee wat er dus precies aan die stekker hangt. Tot nu toe werkt alles nog.)

Dus mijn vraag is in ieder geval: moeten ze toch nog iets configureren/controleren en zo ja, wat?
Tips zijn welkom.

_________________
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety             Afbeelding


19 mei 2009 20:16
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 feb 2009 21:22
Berichten: 3196
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
De iPod mini is te oud. De iPod Touch is vergelijkbaar met de iPhone.

Als je iemand kent met een iPod Nano of iPod Classic zou ik die proberen.
Als het met zo'n gewone iPod wel werkt zou ik gewoon een
goedkope oude (maar niet te oude) ipod Nano in de auto inbouwen en de Iphone G3 lekker in mijn zak houden.

Daar wil je immers handsfree mee bellen via Bluetooth, en die wil je juist niet steeds aan een kabeltje hangen.


19 mei 2009 20:44
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 16:57
Berichten: 223
Woonplaats: 3e byte rechts
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
Als de BT optie van de C5 goed zou werken zou dat een optie kunnen zijn.
Maar gebruiksgemak is daar ver te zoeken.

Daarom zet ik de iPhone in de houder zodat die tijdens het rijden wordt opgeladen en ik via de iPhone nummers kan kiezen. Dat werkt een stuk beter dan het scrollwieltje op het stuur.

Afbeelding

_________________
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety             Afbeelding


19 mei 2009 21:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 78 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.