Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 iPhone aansluiten op de USB box 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 14 mei 2009 21:35
Berichten: 49
Auto: C5 Tourer Ligne Business 1.6 HDI
Opties: Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 8000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
jasa schreef:
axl schreef:
@jasa
de firmware van de usb box is wel te updaten
http://www.citroen.fr/Cwf/Citroen/News/NewsFullHtml.aspx?RubricId=7bcd4f1c-0b77-44dc-a4ff-ce0c6e28a5c5

@macpro
nope, jij weet waarschijnlijk meer van dat ding dan ik ;)

axl


Dat updaten is correct, echter iemand zal de firmware moeten aanpassen aan de MyWay, en dat zie ik zo snel niet gebeuren al blijven we optimistisch.....


And the fight ends.... Citroen NL kan niets meer doen dan constateren dat ik gelijk heb en dat er geen oplossing is en misschien komt er ooit wat en....

Ongelofelijke bagger ondersteuning, ik krijg zelfs geen management aan de telefoon, ze zijn bang dat ze in contact komen met klanten lijkt het.

Dit gesodemieter wordt nu al ( na 4 weken.....) bijna een goede reden om na deze auto geen Citroen meer te kiezen. Ongeloofelijk wat een waardeloze organisatie.

Ik heb ondertussen contact gehad met Dension. De Gateway 300 is door hen getest op de MyWay en die werkt niet. Of en wanneer er ondersteuning komt voor de MyWay konden ze niet zeggen. Ook wisten ze niet zeker of Citroen met een update bezig is, ze zijn nog wat aan het uitzoeken. Wat een verademing om iemand aan de telefoon te krijgen die en wil helpen en weet waar over het gaat......

Ziet er langzaam naar uit dat ik de iPod op de Aux moet gaan aansluiten, maar ik heb nog een klein sprankje hoop dat er ondersteuning van de MyWay op de Gateway 300 komt.....


01 sep 2009 15:05
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 16:57
Berichten: 223
Woonplaats: 3e byte rechts
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
Vandaag iets leuks ontdekt.
Als je op de 2 toets van de radio drukt krijg je info over het huidige nummer op het display te zien.
Maar als je het rechter scrollwieltje op het stuur een paar seconden naar boven (of was het nou naar beneden?) draait krijg je die informatie ook te zien.

_________________
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety             Afbeelding


07 sep 2009 09:52
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 14 mei 2009 21:35
Berichten: 49
Auto: C5 Tourer Ligne Business 1.6 HDI
Opties: Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 8000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
macpro schreef:
Vandaag iets leuks ontdekt.
Als je op de 2 toets van de radio drukt krijg je info over het huidige nummer op het display te zien.
Maar als je het rechter scrollwieltje op het stuur een paar seconden naar boven (of was het nou naar beneden?) draait krijg je die informatie ook te zien.


Uhhh, met een USB Box en MyWay of zit je op een ander systeem?


07 sep 2009 21:14
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 16:57
Berichten: 223
Woonplaats: 3e byte rechts
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
Ik heb een USB Box in combinate met een RD4.
Zie pagina 1 van dit topic, helemaal onderaan, voor een foto.

_________________
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety             Afbeelding


07 sep 2009 21:23
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
macpro schreef:
Ik heb een USB box met firmware 3.0.1.
Los van de "eigenaardigheden van de bediening" heeft die het altijd goed gedaan met een iPhone 3G.
Sinds dit weekend gebruik ik een iPhone 3GS en ik krijg om de haverklap de melding dat de accessoire niet wordt ondersteund. Behoorlijk irritant en ben benieuwd of daar meer mensen last van hebben.


Hallo,
Zelfde probleem hier helaas met de aparte iphone kabel. Ook aansluiten van de iphone 3GS op de usb input met een usb kabel levert problemen op. De iphone blijft maar "aan en uit" springen.

Iemand?


04 nov 2009 10:40
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
Ik had ook een USBbox bestelt, als optie in het leasepakket. Na regelmatig de garage bezocht te hebben hieronder mijn bevindingen. MyWay navigatie systeem + USBbox + Ipod nano 8 GB
- USBbox simuleert een cd-wisselaar. Je kunt geen titels van artiesten en nummers zien.
- De wisselaar kent 4 "cd's". 1 cd is de lijst met nummers van A t/m Z, 1 cd is de lijst met artiesten van A t/m Z, 1 cd zijn de meeste gespeelde nummers en tot slot heb je nog een cd met een playlist. Het is mij nooit duidelijk geworden waarom hij nu juist de playlist kiest die ik zelf heb aangemaakt.
- Probleem 1. De "cd's", het aantal "cd's" en de inhoud van de cd's is niet constant. Voorbeeld: Vandaag heb ik cd1 (meest afgespeelde nummers), cd2 (alle nummers), cd4 (playlist) en cd6 (alle artiesten). Morgen start ik de auto en heb ik alleen cd6. Overmorgen start ik de auto en heb ik alle cd's, maar cd2 en cd4 zijn omgedraaid.
- Probleem 2: Tijdens het afspelen van een nummer op bijv cd1 schakelt de USBbox regelmatig over naar cd6 nummer 1. Dit gebeurt ook regelmatig tijdens het luisteren naar de radio! Op een traject van 4 KM moet ik soms 3x op de knop radio drukken omdat ik niks van Edwin Evers wil missen! ;)

De garage heeft er al veel aandacht aan gegeven. De USBbox is al verwisselt, ook heeft Citroen zich er al mee bemoeit. De garage heeft nu kostenloos de USBbox vervangen voor een Parrot MKi9200. Dit werkt op zich aardig. Ik ga echter vragen of het mogelijk is om de parrot aan te sluiten op de analoge audio ingang. Dan kan ik middels de "music" knop zelf bepalen wanneer ik naar de Ipod luisten en wanneer niet. Ook wordt het geluid dan zachter bij het parkeren, navigeren en telefoneren.
De manier waarop de Parrot nu is aangesloten zorgt ervoor dat ik niet kan telefoneren tijdens het luisteren naar de parrot. Ook hoor ik de geluidssignalen van de parkeersensoren niet en komt het geluid van de navigatie ook niet "door" totdat ik de parrot op stop/pauze zet.


25 jan 2010 20:56
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 16:57
Berichten: 223
Woonplaats: 3e byte rechts
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
Had je op de radio ook de optie Program Type ingesteld op "Documenten"? (Even uit het blote hoofd, staat ergens in de handleiding.) Die instelling heb je nodig om via de toets 2 van de radio de titel en artiest van het spelende nummer te kunnen zien op het display.
Je kunt ook op een of andere manier omschakelen van de mode waarin jouw USB box werkte naar de andere mode waarin de USB box hoort te werken. Maar ik heb de handleiding hier niet bij de hand, dus kan helaas niets opzoeken.
De problemen die jij verder beschrijft met de USB Box komen in mijn ervaring niet voor.
Waarbij ik wel eerlijk moet zeggen dat ik zelden naar de radio luister en ik heb een RD4 in plaats van een MyWay.

Naar mijn mening ben je er in ieder geval op achteruit gegaan door de Parrot te nemen. Dat apparaat is echt een hel en levert bij ons in de Peugeot alleen maar ellende op. Die gaan we op korte termijn dan ook vervangen door iets anders.
We hebben de Parrot ook aangesloten op de analoge ingang van de RD4 en dat is v.w.b. geluid een hele verbetering.
En gaf bij ons inderdaad ook de piepjes van de parkeersensoren terug.


@EddyTheEagle: blader even wat terug in dit draadje en lees mijn bijdrage over de charge converter. Daarmee zijn je laadproblemen opgelost.

_________________
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety             Afbeelding


25 jan 2010 22:43
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 14 mei 2009 21:35
Berichten: 49
Auto: C5 Tourer Ligne Business 1.6 HDI
Opties: Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 8000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
macpro schreef:
Had je op de radio ook de optie Program Type ingesteld op "Documenten"? (Even uit het blote hoofd, staat ergens in de handleiding.) Die instelling heb je nodig om via de toets 2 van de radio de titel en artiest van het spelende nummer te kunnen zien op het display.
.....
Waarbij ik wel eerlijk moet zeggen dat ik zelden naar de radio luister en ik heb een RD4 in plaats van een MyWay.



Wat jij beschrijft werkt niet op de MyWay, de USBBox heeft niet de juiste firmware hiervoor.

De ellende die beschreven wordt heb ik ook aan den lijve meegemaakt. Heb de hele zaak gewoon op de AUX gezet omdat ik het helemaal zat was.


26 jan 2010 11:02
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: iPhone aansluiten op de USB box
macpro schreef:
Naar mijn mening ben je er in ieder geval op achteruit gegaan door de Parrot te nemen. Dat apparaat is echt een hel en levert bij ons in de Peugeot alleen maar ellende op. Die gaan we op korte termijn dan ook vervangen door iets anders.
We hebben de Parrot ook aangesloten op de analoge ingang van de RD4 en dat is v.w.b. geluid een hele verbetering.
En gaf bij ons inderdaad ook de piepjes van de parkeersensoren terug.


De functionaliteit die jij hebt, zal ik nooit kunnen halen met het MyWay navigatie systeem. Ik heb jouw foto gezien, wat jij met die USBbox kan, dat gaat nooit lukken met een MyWay. Toen ik hem bestelde had ik die functionaliteit wel verwacht!
Ik vind het een grote stap vooruit, dat ik uberhaupt weer langer dan 10 minuten achter elkaar naar de radio te kunnen luisteren ;)


26 jan 2010 21:09
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 84 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.