Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Ervaringen vervangen RT4 Display voor Android Display 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan

Auto: Citroen C5 2.0-16v Tourer 2008
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Ervaringen vervangen RT4 Display voor Android Display
Doordat er vlekken/strepen op mijn RT4 Display zitten ben ik me aan het oriënteren of ik alleen het display zal vervangen of meteen een Android Headunit erin zal zetten.

In dit draadje zag ik al wat voorbij komen wat me interessant leek maar ik vroeg me af of er andere ervaringen waren. Met name met het daadwerkelijk inbouwen/aansluiten van dit "Android B model".

De vraag die ik ook nog heb is of de radio/cd speler zijn eigen functie nog steeds behoudt (met name de CD functie) en of ik het USB-kabeltje wat aan de RT4 hangt ook nog steeds kan gebruiken?

04 sep 2024 20:23
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ervaringen vervangen RT4 Display voor Android Display
De originele radio/cd-speler wordt helemaal uit het systeem gehaald. Sommigen laten die zitten (wellicht voor de looks) maar de radio/cd-speler wordt dus niet (meer) aangesloten.

De kabel die vanuit je huidige radio naar de plek onder de armsteun loopt, kun je gewoon aansluiten op de nieuwe radio, en dus kun je de originele usb poort in de armsteun blijven gebruiken.

Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).

04 sep 2024 22:13
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Auto: Citroen C5 2.0-16v Tourer 2008
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Dank je wel voor je reactie.

Ik las ook nog iets over een canbus adapter om de stuurwielbediening te kunnen blijven gebruiken, moet dat ook apart besteld worden? Of is het gewoon een kwestie van oude radio afkoppelen en de bekabeling aansluiten op de android headunit?

04 sep 2024 22:24
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire

Naar boven
Antwoord met een citaat
Die adapter zit er normaal gesproken bij samen met een canbus decoder kastje. Controleer dat even met de verkoper. Er zijn van die canbus decoders niet zo heel erg veel verschillende typen in omloop, volgens mij maar een stuk of drie fabrikanten die die dingen maken. Maar ze zijn wel essentieel, omdat daarin eigenlijk de auto-specifieke interfaces geregeld worden. Ik heb voorbeelden gelezen dat niet alle decoders 100% compatible zijn, bv aansturing van de externe af-fabriek versterker doen niet alle decoders even goed. Overigens is dat dan ook het enige “grote” probleem wat ik ken van die decoders.

Wat ik zelf wel heb ervaren is dat het Android systeem op zichzelf met standaard of later geïnstalleerde apps wat rommelig overkomt: niet dezelfde fonts van de apps, iedere app heeft z’n eigen interface etc. Ik gebruik daarom meestentijds Apple CarPlay via het Android systeem, dat werkt (voor mij) heel fijn.

Lees ook ok nog even dit topic trouwens, dat geeft misschien nog wat meer inzicht.

Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).

05 sep 2024 06:54
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]