Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Ook ik wil LED verlichting 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 15 aug 2021 11:55
Berichten: 11
Woonplaats: Groningen
Auto: C5 Sedan 1.6 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 132000
Kleur: Blue Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Ook ik wil LED verlichting
Hoi. Ik heb besloten dat ik LED verlichting wil, in ieder geval voor de 'langbranders' en signaallampen. Voor het dimlicht heb ik de Philips Ultinon Pro6000 besteld. Ik ben benieuwd of deze gaan werken. Voor achteren wil ik het achterlight, de remlichten en de richtingaanwijzers omzetten naar LED. Kenteken is al gedaan met Ultinon 5W5 4000K LEDjes. Mist- en achteruitrijlampen vind ik niet de moeite waard.

Ik heb voor de hoofdunit achter de Philips X-tremeUltinon P21/5W rood en PY21W amber besteld, en zijn nog onderweg. Maar ondertussen had ik ook al de Osram LEDriving SL lampjes besteld (Ik zit nog te dubben of de de LEDriving Premium ook nog wil testen), en de P21/5W even aan één kant geplaatst geplaatst. Dit werkte niet helemaal goed; het achterlicht ging niet aan. De ander drie achterlichten trouwens wel. De lamp ging zeer zwak branden. Ook na het uitzetten bleef hij heel zwak branden, alsof en een meetstroompje loopt en vervolgens niet aan wil zetten wegens te hoge weerstand. Het remlicht doet het wel perfect. Ik denk dat ik hier dus een 5W ballast voor nodig heb, wat raar is want ik lees in een ander topic dat dit niet nodig zou moeten zijn. Ik ben benieuwd of de Philips lamjes hetzelfde doen. Overigens geeft de auto geen waarschuwingen.

Ik denk dat ik voor de knipperlichten wel een ballast nodig heb, maar deze zit bij de verpakking van de PY21W in. Als ik ballastweerstanden moet aansluiten, doe ik dit het liefs zonder de kabels te beschadigen, zodat ik alles terug kan zetten naar de oorspronkelijke situatie. Zijn en verlengkabeltjes voor de achterlichtunits die is er tussen kan zetten?

Philips en Osram hebben blijkbaar geen LED vervangers voor de R5W kampjes in hun assortiment, zelfs niet in andere delen van de wereld, wat erg jammer is. Wat zo mooi is aan de Ultinon en Osram series is dat ze het licht naar achteren werpen, wat mooi gelijkmatig licht geeft. De enige oplossing die ik hiervoor heb bedacht zijn de Osram rode W5W LEDs in een T10/BA15S adapter, maar ik ben bang dat dit wat minder egaal wordt.

Voor de mistlampen voor nog een vraagje. Hier wil ik graag H11 gele 55W halogeen inzetten, maar de unit is voor H8 35W lampen. Is de unit makkelijk aan te passen, of wordt dit metaalwerk?

Heel verhaal, en ik hoop dat ik wat nuttige tips krijg. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte.


16 okt 2021 21:12
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 30 aug 2020 12:53
Berichten: 32
Auto: C5 tourer V6 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 220000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ook ik wil LED verlichting
goede dag,
Ik had in mijn vorige auto Led lampen van www.hilox.eu zitten. ik was hier zeer te spreken over en waren ook voor canbus systeem. misschien vind je bij hun wat je zoekt.


21 okt 2021 07:34
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2016 17:18
Berichten: 359
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ook ik wil LED verlichting
Ik had in de ex-C5 een H7 setje van Hilox zitten, veel licht en een heel goed lichtbeeld, kost wat maar dan heb je ook wat. Het is dat mijn huidige auto xenon heeft anders had ik ze overgezet of een ander setje van Hilox gekocht. Setje wat in mijn C5 zat is naar een forumlid gegaan overigens.


21 okt 2021 10:00
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 15 aug 2021 11:55
Berichten: 11
Woonplaats: Groningen
Auto: C5 Sedan 1.6 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 132000
Kleur: Blue Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ook ik wil LED verlichting
Ik denk dat ik er uit ben. Voor de achterlichten in de kofferbakklep heb twee Osram 7506DRP gekocht. De lampen in de deksel hebben geen ballast nodig; die doen het gewoon. Die 7506 zijn natuurlijk veel te vel, want ze zijn bedoeld om P21W lampen te vervangen, en ik dacht er eerst aan om de lamjes te 'hacken', maar dat blijkt niet te doen.

Omdat ik ook wat setjes Osram canbus weerstanden voor 5W lamjes heb gekocht, kwam ik op het idee om deze niet parallel, maar in serie te zetten. En waarempel, het werkt ook nog (in testopstelling). De weerstanden zijn 90 ohm, en er komt nu net zo veel licht uit als de achterlicht led van de Philips duplo versie.

Dus voor de P21/5W (achter/rem) en de PY21W (richting) in de hoofunit komen Philips LEDs (nog niet getest), en het secundaire achterlight wordt de Osram, want die is lekker compact. Nu ga ik even op zoek naar een mooi plugjes systeem zdat ik alles netjes kan aansluiten en eventueel weer terugzetten.


22 okt 2021 22:23
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3004
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ook ik wil LED verlichting
Let op dat je bij het testen even de tijd neemt. In eerste instantie zullen ze sowieso gaan branden maar na een minuutje of zo gaan ze weer uit als het systeem het niet eens is met de lampjes.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


23 okt 2021 10:24
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ook ik wil LED verlichting
En check hoe het is met de radio ontvangst.
Slechte LED's kunnen enorm storen, en er dan voor zorgen dat je bijna geen radio ontvangst meer hebt.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


23 okt 2021 12:58
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 15 aug 2021 11:55
Berichten: 11
Woonplaats: Groningen
Auto: C5 Sedan 1.6 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 132000
Kleur: Blue Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ook ik wil LED verlichting
Ik heb nog geen lampjes na een paar minuten uit zien gaan. Of ze gaan niet eens aan (Osram), of beginnen te knipperen (Philips). Als ik he lampje omdraai dan brandt het remlicht constant, dus die trekt blijkbaar wel voldoende stroom. Voor het tweede achterlight in de kofferbakdeksel heb ik nu Ledson R5W besteld; het installeren van ee serie weerstand is toch ietse teveel werk, ook omdat de rechter unit twee draden op de plus heeft, en ik niet weet welke de voeding is.

Beter nieuws voor de dimlicht; de Philips lampen werken prima! Ze passen ruim in de koplamp. Goed lichtbeeld en goed zicht. Ook geen geknipper (zowel de lamp als tegenliggers) of foutmeldingen. Enig minpuntje is de bevestiging; ze willen niet goed vastzitten omdat de stekker deel uitmaakt van de bevestiging. Gelukkig heb ik hier al snel adapters voor gevonden. Gewoon zoeken op 'C5 led adapter'.

Afbeelding


24 okt 2021 09:29
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 15 aug 2021 11:55
Berichten: 11
Woonplaats: Groningen
Auto: C5 Sedan 1.6 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 132000
Kleur: Blue Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ook ik wil LED verlichting
Nu beide de P21/5W en de PY21W van Philips geplaatst. De knipperlichten hebben geen weerstand nodig, de hoofdachterlichten wel. Dus daar een 5W (100 ohm) weerstand op geklikt. Het geheel zier er strak uit. Knipperlichten lijken 'net echt' LED door de matrix. En achterlicht is mooi egaal zonder dark- of hotspots.


24 okt 2021 16:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.