Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Zekering koelventilator 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zekering koelventilator
Die 98 graden is niks bijzonders, net iets boven de normale bedrijfstemperatuur.

Vroeger was dat anders, er waren toen nog geen goeie druksystemen en er werd nog water-met-wat-glycol gebruikt als KVS.
Nu zijn het speciale KVS'en, en er wordt behoorlijk wat druk opgebouwd in het systeem. Het kookpunt ligt nu dan ook veel hoger, dat kun je ook zien aan het inschakelmoment van de hoge snelheid.
Dat alles is gedaan om een hogere bedrijfstemperatuur in de motor mogelijk te maken, dat verbetert het rendement.
Bij de EW10A is men daarbij zóver gegaan dat de thermostaat pas opent bij 105 graden :idea:

Oftewel, als je nu niet weet wanneer de fans inschakelen, zou ik die proef gewoon nog een keer doen.
En laat de temperatuur dan maar oplopen tot tegen de 110 graden, dan kun je goed zien wat er gebeurt.
Als 'ie dat al haalt, omdat de fans dan al zorgen voor afkoeling.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


03 okt 2021 13:34
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58
Berichten: 959
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zekering koelventilator
Was ik al van plan om de test nogmaals te doen, dus ga ik zekerder doen en zal het hier melden.
Topic gaat bij deze terug naar H-H.
Sorry voor deze diefstal, ga me morgen melden bij de lokalen autoriteiten.
Zal wel zitten worden.
Grüß

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


03 okt 2021 15:07
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3021
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zekering koelventilator
Geen probleem hoor Frans; de info is relevant en het gaat om dezelfde motor.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


04 okt 2021 09:33
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3021
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zekering koelventilator
Vandaag de klus geklaard. Ik zal één dezer dagen wat uitgebreider verslag doen en een "how-to" maken van het demonteren van de bumper.
Belangrijkste nieuws is dat beide ventilatoren nu weer werken! Maar dat ging niet zonder slag of stoot....


Bijlage:
bumper af.jpg


Wordt (weer eens) vervolgd


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


07 okt 2021 17:45
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 mei 2013 00:45
Berichten: 341
Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 197000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zekering koelventilator
Is het al iemand op gevallen dat bij onderstaand plaatje, er een holletje zit in het midden van de stalen bots-absorber (of hoe dat ding ook echt mag heten). Doet mij denken aan de 2CV's die hadden ook nog dat gat om de motor in geval van lege accu met de slinger te kunnen starten.. Toch leuk dat die traditie in ere blijft.. :lol: (jammer dan weer dat de motor dwars ligt)

zweef...

_________________
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009

Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 4


07 okt 2021 21:00
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zekering koelventilator
daar moet de trekoog in.


07 okt 2021 21:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 mei 2013 00:45
Berichten: 341
Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 197000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zekering koelventilator
ik bedoelde eigenlijk in het midden, bij die zwarte vlek.. ik denk dat jij die de onder de koplamp bedoeld?

(Ik hoop die in elk geval nooit nodig te hebben... dan maar roemloos achter op een bergingswagen..)

zweef...

_________________
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009

Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 4


07 okt 2021 21:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58
Berichten: 959
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zekering koelventilator
Zweefbakkie!
Dat gat wat jij bedoeld zit in de rechter wielkuip.
Auto in de hoogste stand en je kan hem met de optionele slinger aanslingeren!
Grüß :lol: :lol: :lol:

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


08 okt 2021 15:47
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3021
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zekering koelventilator
zweefbakkie schreef:
Is het al iemand op gevallen dat bij onderstaand plaatje, er een holletje zit in het midden van de stalen bots-absorber (of hoe dat ding ook echt mag heten). Doet mij denken aan de 2CV's die hadden ook nog dat gat om de motor in geval van lege accu met de slinger te kunnen starten.. Toch leuk dat die traditie in ere blijft.. :lol: (jammer dan weer dat de motor dwars ligt)

zweef...



Helaas, daar zit geen gat maar twee bouten :mrgreen:
Overigens heb je dat gat ook niet nodig bij een diesel hoor, die loopt of die loopt niet :smt203

Vandaag de bumper weer terug gemonteerd. Alles zit weer strak inklaar en de ventilatoren draaien naar volle tevredenheid.
Maar... Daarmee ben ik er nog niet! ik krijg nog steeds een aantal foutmeldingen/storingen bij uitlezen. En die komen weer terug na wissen dus ergens zit er toch iets niet helemaal snor.

Maar daarover zal ik een nieuw draadje openen.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


08 okt 2021 19:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.