Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Multifunctioneel display 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 maart 2021 17:44
Berichten: 100
Woonplaats: Melick
Auto: C5 II Tourer 2.0 16V 140pk +Diagbox V9.68
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 0163
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 172000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Multifunctioneel display
Sinds ik mijn C5 heb heb ik gemerkt dat het multifunctionele display welke gekoppeld is met de radio een RD4 N2 MP3 -02 vaak en meestal als die warm wordt begint door te lopen en is er weinig op af te lezen.
Zaterdag een langere rit gemaakt en toen had ik zelfs het probleem dat na een telefoongesprek de radio bleef hangen en dacht dat ik nog in gesprek was met de beller terwijl het gesprek was beëindigd. Kon toen ook de radio niet meer bedienen. Ook na een stop en het afsluiten en openen van de auto mocht niet baten. Heb toen de positieve accupool losgehaald van de accu om op een snelle manier zonder gereedschap deze te resetten. Na het instellen van de tijd en datum was alles weer oké.
Alleen het multifunctionele display blijft slecht leesbaar. Meestal als de auto voor het eerst start op een dag dan is die goed. Maar na een tijdje begint dit probleem.
Nu lijkt mij dat het display versleten is en vervangen dient te worden. Op Ali heb ik deze displays voorbij zien komen maar weet niet of dat verstandig is. Weet iemand of deze werken en ook of deze displays dan ook in het Nederlands zijn? Of neemt het display alleen over van de radio en is de radio dus bepalend voor de taalweergave?


16 mei 2021 20:22
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4497
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Multifunctioneel display
RD4 display uitval probleem is een bekend euvel, echter bij een type 3 is nieuw voor mij, ik dacht dat er vanaf halverwege 2006 displays zijn gebruikt die dat probleem niet meer hebben.
Displays op AliExpress zijn prima, ze zijn voor geconfigureerd met alle opties (plug & play), met de Lexia kun je uitzetten wat je niet heb of wil zien, mocht het je storen, het enige nadeel is geen NL en dat is niet te veranderen.

Er zijn ook reparatie folieprints te koop voor een paar euro, het probleem schijnt daar in te zitten.
Een nieuw display kopen en de print van je eigen display overzetten is een optie, de software/taal zit in de printplaat.


16 mei 2021 22:13
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 maart 2021 17:44
Berichten: 100
Woonplaats: Melick
Auto: C5 II Tourer 2.0 16V 140pk +Diagbox V9.68
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 0163
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 172000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Multifunctioneel display
Oké bedankt voor de info, dan zal ik eens kijken of ik die folies ergens kan vinden. Anders bestel ik een nieuw display bij Ali en probeer ik die over te zetten.


16 mei 2021 22:23
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4497
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Multifunctioneel display
Dit zou het juiste display moeten zijn, voor een RD4 en RD4/5 Link
Gezien het bouwjaar 2009, zou het kunnen dat je een RD4/5 heb, die zijn niet in de C5 Ph2 geleverd, maar wel in andere modellen in de periode dat de C5 Ph2 is geleverd.
RD4/5 heeft een USB aansluiting (niet altijd aangesloten) en BT streaming, het scherm in de bovenstaande link is voorzien van de software hiervoor.

De folie welke ik besteld heb, staat nu op niet meer leverbaar op AliExpress :?


16 mei 2021 22:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.