Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 705
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 338,524,01
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Maar ik heb al 8 jaar geen (fout)melding!
Auto gekocht met pak um beet 60.000 km (nu 337.000).+-
Volgens Internet moet het om de de 120.000 bijgevuld worden en ook hier.
goed ik haal 150.000 km,(nu 337.000) maar nog steeds geen melding.
(low Budget) is een roetfilter goedkoper dan jaarlijks bijvullen . En makkelijker te monteren
Grüß

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


21 dec 2020 15:53
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 705
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 338,524,01
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
eolys
Zo schrijf je dat.

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


21 dec 2020 15:58
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1113
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 207.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Wat natuurlijk zou kunnen is dat bij een bepaalde rijstijl (veel snelweg met behoorlijke snelheid, motor altijd goed op temperatuur) de regeleenheden vaststellen dat er weinig roetproductie is en daardoor de hoeveelheid ingespoten eolys verminderd wordt. Daardoor zou je dan beduidend minder as in het filter krijgen en veel langer met je eolysvoorraad doen (dat zou wellicht bij Frans99 zo kunnen zijn ).Ik had die indruk toen er bij mij volgens fabrieksvoorschrift bij rond 120.000 km eolys werd bijgevuld (weet niet precies hoeveel), ik weet wel dat volgens de diagbox ik toen nog zeker 160.000 km vooruit had moeten kunnen. Als dat natuurlijk klopte.
Ben benieuwd of mijn indruk juist is (BJG?).

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


21 dec 2020 19:58
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 2834
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
@BJG, wat zijn de voor en nadelen van de (interne?) EGR zoals op THP motoren ?
Onder welk type EGR valt deze ?


21 dec 2020 22:10
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 aug 2017 10:44
Berichten: 1672
Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Ccinq schreef:
Wat natuurlijk zou kunnen is dat bij een bepaalde rijstijl (veel snelweg met behoorlijke snelheid, motor altijd goed op temperatuur) de regeleenheden vaststellen dat er weinig roetproductie is en daardoor de hoeveelheid ingespoten eolys verminderd wordt. Daardoor zou je dan beduidend minder as in het filter krijgen en veel langer met je eolysvoorraad doen (dat zou wellicht bij Frans99 zo kunnen zijn ).Ik had die indruk toen er bij mij volgens fabrieksvoorschrift bij rond 120.000 km eolys werd bijgevuld (weet niet precies hoeveel), ik weet wel dat volgens de diagbox ik toen nog zeker 160.000 km vooruit had moeten kunnen. Als dat natuurlijk klopte.
Ben benieuwd of mijn indruk juist is (BJG?).


Nee, bij elke tankbeurt wordt de eolys aan de inhoud van de tank toegevoegd, afhankelijk van de hoeveelheid die je getankt hebt. Er zit dus altijd eolys in de brandstof die ingespoten wordt. Die dient om de temperatuur waarbij roet verbrandt zo'n 150 graden lager te maken waardoor het filter geregenereerd kan worden.

_________________
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.


22 dec 2020 01:06
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 2834
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Er word niet altijd eolys toegevoegd na het tanken, toevallig las ik van de week wat documentatie hierover.
Openen van het tank klepje word gedetecteerd, dat i.c.m. de hoeveelheid getankte diesel, bepaald hoeveel eolys er word toegevoegd.
Onder een bepaald minimum getankte diesel, word dit niet gedetecteerd als een trigger om eolys toe te voegen.
Veel kleine tankbeurten kan dan tot problemen met het roetfilter veroorzaken.


22 dec 2020 01:35
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 6190
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 386000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Een beetje dieselrijder rijdt tot het lampje... :-)


22 dec 2020 10:02
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33517
Woonplaats: 033
Auto: Citroën & Peugeot


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Je hebt idd niet voor niets een flinke actieradius :mrgreen: ...

_________________
Citroën 2CV AZ-A '68 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën C3 1.4i 16v Exclusive sensodrive '05 Rouge Lucifer nacré
Peugeot 2008 1.2 Allure automaat '17 Gris Platinium


22 dec 2020 10:05
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 6190
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 386000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Dat vastgesteld hebbende, de opvoerpomp ligt in de brandstof en wordt daaraan gekoeld. Te laag brandstofpeil, zeker bij een hdi motor waar ze vaak al de retourkoeling wegbezuinigd hebben, zodra het lampje brandt is het dan ook wel tijd om te tanken...
Ik heb het op andere wijze geprobeerd, niet handig om met volle tank de opvoerpomp te moeten wisselen zeg maar.


22 dec 2020 10:10
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3204
Woonplaats: 0227
Auto: 0.8x c5, Tendance
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240kkm
Kleur: Bleu avec glitters


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
c5jan schreef:
Een beetje dieselrijder rijdt tot het lampje... :-)

En dan nog even verder,...totdat ze echt begint te zeuren :) :)


22 dec 2020 10:17
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 2834
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
De 1.6HDI zoals in mijn C5 heeft gelukkig geen opvoerpomp, wel retourkoeling.
Als ik dit zo schrijf, begin ik mijn C5 steeds meer te waarderen :D


22 dec 2020 10:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 705
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 338,524,01
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Het stevig doorrijden op de snelweg heeft niet geholpen, vanochtend ging het lampje weer aan.
Er wordt nu een meneer diag bij gehaald met expertise.
Daar wacht ik niet op en monteer het nwe roetfilter wanneer ik tijd heb, zal tussen kerst en volgend jaar zijn.
Volgens de garage is het roetfilter brandschoon en is dat het wel een sensor is.
Dat geloof ik weer niet omdat er geen problemen waren voor het reinigen van het roetfilter.
Wel vast gesteld dat het eylois systeem (?) niets doet.
Wel grappig meneer diag zegt laatste generatie 650 km geleden, maar er is dus niets gebeurd. Ra ra.
wordt vervolgd.
Grüß
Ps beginnen met M.o.i.n mag niet (wordt irritant bevonden) eindigen met Grüß is wel schijnt wel aanvaardbaar te wezen.

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


22 dec 2020 16:41
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 6190
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 386000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Moi doet het vaak wel toch?
Is dat niet hetzelfde dan?


22 dec 2020 17:00
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 2105
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 216.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
boes schreef:
c5jan schreef:
Een beetje dieselrijder rijdt tot het lampje... :-)

En dan nog even verder,...totdat ze echt begint te zeuren :) :)


:lol:
Ja. En dan genoeg zelfvertrouwen hebben om zowel de piepjes van de auto en die van je vrouw te negeren :mrgreen:

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


22 dec 2020 22:09
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 2834
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Frans 99 schreef:
Het stevig doorrijden op de snelweg heeft niet geholpen, vanochtend ging het lampje weer aan.

Wel vast gesteld dat het eylois systeem (?) niets doet.
Wel grappig meneer diag zegt laatste generatie 650 km geleden, maar er is dus niets gebeurd. Ra ra.

Is het niet een teller in de ECU, welke een km stand bereikt heeft, waarbij er meldingen komen dat het filter verstopt en vervangen moet worden ?
Een 2.0HDI heeft een roetfilter wat om de 800 km? regenereert, dan is 650km op zich niet slecht als het geen splinternieuw filter is.

De melding met uitlezen dat het eolys niet functioneert is volgens mij "standaard", met een Lexia krijg je een soortgelijke melding, "toevoegen niet mogelijk", maar het vakje storing zeg nee.
Heeft te maken met de omstandigheden tijdens het uitlezen, mijn C5 geeft niet anders aan tijdens het uitlezen, al 90K :)

PS: M o i n hoor ik elke dag op het werk als mijn collega's met Duitse collega's bellen, in het begin dacht ik, die meneer M o i n is populair :D


23 dec 2020 00:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.