Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Je hebt in meetwaarden gekeken? en geconstateerd dat de drukverschilsensor niet werkt?

Dan is het niet de stekker die er af ligt!

Blijft over een defecte sensor of een verstopte/lekke leiding.
Beide komt wel eens voor, dit zal je gewoon moeten controleren. De sensor kun je controleren met een klein vacuüm pompje dat ook gebruikt wordt om het vacuümcircuit te controleren.
Niet heel spannend allemaal. Je moet alleen wel onder de auto kunnen, dus in de sneeuw op een oprit is nu even niet handig ;)

Regeneratie gebeurt bij jouw C5 overigens normaal gesproken niet op basis van verschildruk, dat is puur ter beveiliging. Wanneer die verschildruk echt te hoog oploopt dan krijg je de melding 'kans verstopping roetfilter' en dan gaat hij acuut regenereren, maar dat ziet de auto dan dus als een storing.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


10 feb 2021 09:10
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Ik heb de uitlaatgas tempraturen bekeken 2x prekat en 1x kat.
Deze tempraturen zijn in beweging volgens de op de dan getoonde grafiek.
Moet er wel bij vermelden dat ik niets van die grafieken begrijp, maar ze bewegen en zullen ze het doen.
De kat loopt langzaam op, maar dat lijkt mij logisch die zit het verste weg.
De drukverschil regelaar blijft staan en beweegt niet. ook niet met oplopende toeren. tot 3500 toertjes
Deze test vond plaats in een koude garage en koude start.
P 1457 heb ik gratis gekregen na het vervangen van de achterste EGR klep.
De drukverschil regelaar is toen los geweest en opzij gelegd om bij de EGR klep te kunnen komen.
Hierbij zal wat fout gegaan zijn.
De drukverschil sensor is besteld, dan gaan we kijken wat er aan de hand is.
Geen besneeuwde oprijlaan voor mij, voor mij een koude (ex) paardenstal met 2 kolommer. en backup auto.
Grüß

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


10 feb 2021 16:03
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
OE ABGASDRUCKSENSOR DPF FAP DRUCKSENSOR DIFFERENZDRUCK CITROEN PEUGEOT 1618.Z9
https://www.ebay.de/itm/OE-ABGASDRUCKSE ... 2749.l2649

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


10 feb 2021 16:07
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 aug 2017 10:44
Berichten: 2181
Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Daar kun je je geen buil aan vallen voor 26 euro.

Edit: Nog even een vraagje: jij, en ook catcar, hebt het over temperatuursondes.
Zijn dat niet de lambdasondes? Want die benaming kom ik bij catcar niet tegen.

_________________
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.


10 feb 2021 16:34
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1295
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Frans, je hebt het steeds over drukverschil regelaar, moet dat niet drukverschilmeter of sensor zijn? Het drukverschil is toch gewoon een meetwaarde gemeten over de in- en uitgang van het onderdeel, dat valt toch niet te regelen (behalve met het gaspedaal) ?

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


10 feb 2021 16:42
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Ccinq.
de in- en uitgang van het onderdeel, dat valt toch niet te regelen (behalve met het gaspedaal) ?
Dus zou het moeten veranderen met gas geven of toeren laten maken.
Grüß
Meter/ sensor of welke naam ook, lijkt mij om t even.

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


10 feb 2021 17:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Jantje 1946 Ha ha
De prekat heb ik niet bekeken, de kat wel, en dat ziet er echt uit als een tempratuur sensor.
Vergelijkbaar met wat er in je oude cv ketel zat.
Wieder Grüß

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


10 feb 2021 17:44
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 aug 2017 10:44
Berichten: 2181
Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Ik vraag het maar even omdat een temperatuursensor in het uitlaatsysteem voor mij iets nieuws is. En lambdasondes, nodig voor de mengselregeling, kom ik bij catcar niet tegen. Erg vreemd.

_________________
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.


10 feb 2021 18:13
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Deze diesel heeft geen breedbandlambdasondes, dat is pas bij EURO 5 nodig.
Iedere diesel met roetfilter heeft temperatuursensoren voor de controle van de na-inspuiting voor regeneratie.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


10 feb 2021 21:38
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 aug 2017 10:44
Berichten: 2181
Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Weer wat geleerd! :smt023
Ik dacht er even niet aan dat het om een diesel gaat.

_________________
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.


11 feb 2021 00:26
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
BJG schreef:
Iedere diesel met roetfilter heeft temperatuursensoren voor de controle van de na-inspuiting voor regeneratie.

Wat doet het MM eigenlijk met de gemeten temperatuur ? meer of minder na inspuiten tijdens regenereren ?
Bij mij geeft die sensor weleens een tijdelijke fout met uitlezen, al eens vervangen zonder resultaat.
Blijkt te komen als ik tijdens het regenereren, te hard heb gereden, doe ik dit niet, dan is die storing er niet.


11 feb 2021 01:13
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Ik ben vooral benieuwd naar welke fout er dan ontstaat (omschrijving).

Wat er mee gebeurt is heel erg afhankelijk van het systeem en hoeveel sensoren er zijn.
Is er één dan wordt alleen gekeken of de regeneratietemp is bereikt, zo niet dan meer na-injectie.
Verder geen controle, en een vaste periode van na-injectie.

Zijn er twee dan bepaalt mm of de kat werkt en de regeneratietemp bereikt is. Hij kan dan de na-injectie aanpassen qua hoeveelheid, maar hij blijft een bepaalde tijd na-injecteren ongeacht de hoeveelheid roet. En omdat er geen controle is kan dit dus ook fout gaan als er teveel roet is.

Zijn er drie dan wordt bepaald of de kat werkt, en of de regeneratie is gestart, als de regeneratie is gestart dan zal de na-injectie geheel stoppen. De sensor na het roetfilter ziet immers dat er wordt geregenereerd en roet brandt. Dit scheelt aanmerkelijk in olieverdunning en brandstofverbruik. Zou het te gek gaan dan kan ook de motor stop worden gezet en dus de zuurstof toevoer stoppen.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


11 feb 2021 12:35
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Er is 1 temp.sensor na de kat., daaronder zit gelijk het roetfilter (1.6-16V HDI).
De foutmelding is iets met te hoge temperatuur, weet helaas de foutcode niet, zal eens zoeken in de foto's.
Gebeurt alleen als ik tijdens regenereren (flink) doortrapt heb, inmiddels doe ik dat niet meer, zou geen zin hebben, van wat ik hier gelezen heb.


11 feb 2021 13:05
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
P1457 (roetfilter doorboord of afwezig en/of sensor afwezig).
Iets in die trant. Tenzij niet mijn foutcode bedoeld wordt.
Grüß

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


11 feb 2021 15:18
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittende EGR klep en premium diesel brandstof
Nee niet die code, ik reageerde op de uitleg van BJG over temp.sensoren.
Ik heb er 1 na de kat, en die geeft soms een foutmelding met uitlezen, is verder niet van belang voor jouw probleem denk ik ?
Excuus dat ik je topic effe heb gekaapt ;)


11 feb 2021 23:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.