Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 usb stick in middenconsole 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jun 2012 13:00
Berichten: 22
Woonplaats: ZUTPHEN
Auto: c5 Tourer Comfort Ligne Business MET bollen en Adblue
Opties: bagagenet / trekhaak / veerbollen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 14122
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 133000
Kleur: Grijs metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht usb stick in middenconsole
Hallo,
Sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een tourer na 8 jaar een PHII break. Voor de muziekcollectie ben ik nu aangewezen op usb stickjes. Heeft iemand enig idee hoe groot die stickjes kunnen zijn? Ik heb 400 GB muziek wil graag de hele collectie bij de hand hebben. Ik heb alles op flac omdat dat toch echt mooier klinkt dan MP3. :smt038

_________________
If you hear jesus talking, consider medication.


23 aug 2020 00:36
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: usb stick in middenconsole
Welk audio systeem zit daarin, is dat de eMyWay/RT6 met navigatie?
Of wat anders?

En staat daar niks over in je instructieboekje?

Overigens, MP3's in de auto gaat best goed, als je ze op 320 k zet.
Ik doe dat in mijn auto, met JBL-HiFi. Dat is al rijdend nauwelijks te onderscheiden van de originele CD's die ik daar ook van heb.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


23 aug 2020 09:37
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht usb stick in middenconsole
Niet een te grote usb stick gebruiken ...
Ik heb zelf een 16gig ministickje , systeem is nogal kieskeurig ( waar dat aan ligt , geen idee )

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


23 aug 2020 11:30
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 09:50
Berichten: 928
Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: usb stick in middenconsole
Ik dacht dat het gelimiteerd was tot 32 Gb, maar weet niet zeker. In ieder geval moet de USB stick FAT16 of FAT32 geformateeerd zijn. De maximum grootte zal mogelijk ook afhangen van het type radio wat je hebt, zoals JW al schreef. Om te bepalen welke radio je hebt kan deze informatie en foto's handig zijn.

Ik had in m'n vorige Tourer een Navidrive 3D NG4, nu een RT6. Ik gebruik nu dezelfde usb-stick als op de NG4, eentje van 32Gb.

_________________
Na een Fiat Ritmo 60L (1983), Peugeot 405 1.6GRi (1992), Rover 416si (1995), C5 Berline 2.0 Exclusive (2001), C5 Tourer 1.6THP Exclusive (2010) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 (2008) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive (2013). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 (1984?), Renault Clio (1992), Peugeot 106 (1996), Picasso 1.8 (2003) nu Citroen C3 1.4i Diff (2004).


23 aug 2020 12:10
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jun 2012 13:00
Berichten: 22
Woonplaats: ZUTPHEN
Auto: c5 Tourer Comfort Ligne Business MET bollen en Adblue
Opties: bagagenet / trekhaak / veerbollen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 14122
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 133000
Kleur: Grijs metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: usb stick in middenconsole
Hallo, :cit4

Bedankt voor de reacties! :smt023
Een 32GB stick werkt i.i.g. goed met FLAC bestanden: De geluidskwaliteit is zeer goed! Jammer dat de tracks niet "gapless" afgespeeld worden. Er zit dus altijd een korte stilte tussen de tracks hetgeen bij live opnamen hinderlijk is. Dat is dan weer een argument om mijn pioneer DAP met 400Gb aan muziek via de aux-in aan te sluiten. Via Bluetooth krijg ik dat helaas niet voor elkaar... Die DAP kun je echter weer nergens kwijt.

Ik heb aan de hand van de linkjes geprobeerd mijn autoradio/navi te determineren maar de mijne staat er niet tussen. Ik heb alleen een 7" scherm (volledig geïntegreerd) en een usb + aux-in aansluiting onder de armleuning. Morgen ga ik m'n VIN nummer checken om te kijken wat ik nou eigenlijk heb. In het instructieboekje staat een andere radio. In het on-line instructieboekje staat de goede afgebeeld: alleen een scherm en in de 2 DIN sleuven plastic kapjes: boven één met een minimaal sleufje waar je geen r**t aan hebt. en onder een klein bakje waar ook bijna niks in past. Wat was dit een mooie plek geweest voor die Aux-in / usb unit. Welke randdebiel het bedacht heeft om die aansluiting in het enige vakje van formaat te stoppen en dan op een manier dat je er niks meer in kunt leggen zonder bang te zijn de usb stick te raken.... Van de week ga ik naar m'n eigen garage in Elst (Heezen) om de nieuwe aanwinst door Citroën ogen te laten checken. Daar maar eens checken hoe en of die bakjes eruit kunnen en of er wat meer ruimte te realiseren is voor bv de DAP. Ik heb ook stille hoop dat de usb aansluiting te verleggen zal zijn naar een handiger plek.

De auto zit en rijdt overigens heerlijk: vandaag kilometers gevreten op de Duitse Autobahn en op het Groningse platteland. De auto deint wat meer dan de PHII die 8 jaar lang en 220000km. onze trouwe vierwieler was. De sportstand was met name op een golvende snelweg en op bochtige binnenwegen prettig. De normale zweefstand is dan weer prettig op de gloednieuwe spiegelgladde Duitse A31 en in in de urban jungle waar veel drempels en ander ongerief te vinden zijn. :cit9

_________________
If you hear jesus talking, consider medication.


23 aug 2020 23:22
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 09:50
Berichten: 928
Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: usb stick in middenconsole
Dan heb je vermoedelijk een SMEG uitvoering van je radio (of een van de varianten daarvan). Voor zover ik weet zijn die zo'n beetje vanaf 2013/2014 geleverd, bediening via touchscreen. Beetje speurwerk op internet levert op dat er waarschijnlijk geen limiet is qua capaciteit van de datadrager (of dat nu een USB stick is of een harddisk met USB aansluiting, schijnt allebei te werken). Ik lees wel problemen met diepe mapstructuren (met veel subsubsubsubsubsubmappen in de bestandsstructuur), maar lees ook dat gebruikers problemen ervaren wanneer er grote hoeveelheden bestanden op de datadrager staan (meer dan 4000 bv).

_________________
Na een Fiat Ritmo 60L (1983), Peugeot 405 1.6GRi (1992), Rover 416si (1995), C5 Berline 2.0 Exclusive (2001), C5 Tourer 1.6THP Exclusive (2010) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 (2008) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive (2013). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 (1984?), Renault Clio (1992), Peugeot 106 (1996), Picasso 1.8 (2003) nu Citroen C3 1.4i Diff (2004).


24 aug 2020 08:37
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jun 2012 13:00
Berichten: 22
Woonplaats: ZUTPHEN
Auto: c5 Tourer Comfort Ligne Business MET bollen en Adblue
Opties: bagagenet / trekhaak / veerbollen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 14122
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 133000
Kleur: Grijs metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: usb stick in middenconsole
Biedzjee merci.
Een 32GB stick werkt prima maar ik wil toch de hele collectie in de auto hebben. Van de week ga ik een 128GB SSD proberen. De mapstructuur zit wel goed: Artiest/Album/Track. Geen heel diepe structuur dus. Erg benieuwd of ik de albums op de een of andere manier gapless kan beluisteren. Vandaag aan de hand van VIN nummer te checken welke radio ik heb. Dit leverde alleen updates voor de navigatie op voor veel geld. Ik heb een afdekkapje zitten op de plek waar anderen een 1DIN radio hebben zitten. Daar achter een massief metalen blok dat behoorlijk warm was. Dat zal de radio/navi wel zijn wrsch. Vanwege het (nog) niet gapless af kunnen spelen blijft de analoge AUX i.c.m. een DAP de vooralsnog de beste optie. Alleen die idiote plek van die aansluitingen...

_________________
If you hear jesus talking, consider medication.


24 aug 2020 23:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.