Lader inbouwen, iemand ervaring?
Auteur |
Bericht |
dwizeno
C5club Newbie
Geregistreerd: 03 nov 2013 11:21 Berichten: 4
Auto: C5 Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 40
Kleur: Guaranja Bruin
Naar boven
|
 Lader inbouwen, iemand ervaring?
Hoi, Net een C5 Tourer in ontvangst genomen. We waren op zoek naar luchtvering... spijtig genoeg zitten er op die wagen een hele hoop electo snufjes die batterij vreten. Ik overweeg dan ook een ladertje in te (laten?) bouwen: http://www.defa.com/en/automotive/warmup/products/battery_chargers/multicharger_1204/Enig idee wat beste plaats zou zijn voor zowel lader zelf als stekker aansluiting? Tevens, de handleiding ivm opladen batterij is wel verwarrend, mag de batterij aangesloten blijven tijdens laden? Mag ik een lader rechtstreeks op de batterij polen hangen of moet dit steeds via motorkap? Bedankt, Dirk
|
03 nov 2013 11:30 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Lader inbouwen, iemand ervaring?
Heel flauw, sorry kan het niet laten, voor luchtvering had je misschien verder moeten zoeken Welkom hier op de site, veel plezier met de C5 !
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
03 nov 2013 12:02 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: Lader inbouwen, iemand ervaring?
Volgens mij zit die er vanaf de fabriek in, nl een dynamo, en die is perfect toereikend om je accu vol te houden, ook met al die spijtige snufjes.
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
03 nov 2013 13:53 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Lader inbouwen, iemand ervaring?
Plus een eco-mode om de boel te beveiligen
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
03 nov 2013 13:54 |
|
 |
dwizeno
C5club Newbie
Geregistreerd: 03 nov 2013 11:21 Berichten: 4
Auto: C5 Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 40
Kleur: Guaranja Bruin
Naar boven
|
 Re: Lader inbouwen, iemand ervaring?
Stel je een eerlijke vraag,, krijg je dit soort reacties. Deze wagen gaat echt weinig km doen per rit. Is gekocht om zijn vering, niet voor de gadgets. Vooraleer je vraagt waarom dan diesel? Omdat 2.0l benzine niet meer te krijgen was.
|
04 nov 2013 23:49 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7532 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Lader inbouwen, iemand ervaring?
Welkom hoor. Maar - wat er nu staat (misschien is er geveegd of ge-edit) is toch vrij to-the-point?
Je ondervindt kennelijk als enige 'iets' - en blijkbaar is niet iedereen duidelijk wat dat dan is. Probeer anders eerst uit te leggen welk concreet probleem je ondervindt voor je met een voor lang niet iedereen duidelijke oplossing - waarvoor dan ook - aan komt zetten?
|
04 nov 2013 23:56 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Lader inbouwen, iemand ervaring?
Het is niet naar bedoeld ... Maar zoals mijn opmerking over de eco mode is die er om de accu te beschermen, denk niet dat een moderne auto dit verder nodig heeft. Uiteraard ben je vrij dit te doen hoor !! Denk enkel dat je de eerste hier bent  Sta vrij mij te corrigeren als ik het verkeerd zie
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
04 nov 2013 23:56 |
|
 |
Jooster
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11 Berichten: 767
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Naar boven
|
 Re: Lader inbouwen, iemand ervaring?
Waarom kijk je de situatie niet eerst een tijdje aan? Wellicht valt het ontladen wel mee. Ecomode is erg effectief. En die lader is vrij duur. En je moet er een garage oid voor hebben ivm permanente stroomtoevoer.
Wat bedoel je met dit soort reacties"?
|
05 nov 2013 00:05 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7532 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Lader inbouwen, iemand ervaring?
En los daarvan - korte ritjes? Hoe kort? Diesels en korte ritjes, het is je bekend dat dat echt geen erg goede combinatie is?
|
05 nov 2013 01:03 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7532 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Lader inbouwen, iemand ervaring?
Wat ik daar aan toe wil voegen: ik zou dan eerder een stand/motorverwarming laten inbouwen, voor zover mogelijk, om te voorkomen dat je altijd met koude motor rijdt en de motor dus nooit op bedrijfstemperatuur komt. Zeker met een hoogrenderende diesel is dat een belangrijk aandachtspunt.
|
05 nov 2013 01:39 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Lader inbouwen, iemand ervaring?
Met dat defa product kun je eea combineren. Een el. heater en een druppellader. En ook nog een interieurkachel is mogelijk.
Overigens vraag ik me ook het nut van een druppellader af. Door de eco mode beschermt de cit zichzelf tegen te ver leeglopen. Maar daardoor kun je ook niet gebruik maken van el. gebruikers , ook al heb je een druppellader (ze worden domweg uitgeschakeld na een half uurtje)
Dus de eco mode voorkomt dat je problemen krijgt maar voorkomt ook nuttig gebruik.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
05 nov 2013 15:54 |
|
 |
dwizeno
C5club Newbie
Geregistreerd: 03 nov 2013 11:21 Berichten: 4
Auto: C5 Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 40
Kleur: Guaranja Bruin
Naar boven
|
 Re: Lader inbouwen, iemand ervaring?
Allen,
Ik heb niet veel kaas gegeten van auto's. Vandaar misschien m'n te-kort-door-de-bocht statements mbt onze nieuwe C5. Versta me niet verkeerd, die C5 is een hele mooie en goed uitgeruste wagen (excusive uitvoering). We hebben hem echter gekocht om z'n goede vering; niet omdat we op zoek waren naar electro snufjes of grote wagen. We moeten een nog perfecte ander wagen nu aan een dumpingsprijs van de hand doen. Dus geloof me, die C5 is bewust gekocht, geen opvlieging. De vering moemde ik luchtvering omdat de C5 wat over de weg zweeft (=reden van aankoop), mogelijks zit er geen lucht in... geen idee.
Zoals al vermeld had ik liever een benzine gekocht, maar een 1.6 in een dergelijk zware wagen is in mijn ogen onzin ivm rijplezier/gemak bij vertrek uit stilstand. Ik had met plezier de 2.0 benzine gekocht maar die was niet meer te verkrijgen.
Deze wagen gaat zeker het eerste jaar maar sporadisch de baan op gaan (zeker niet elke dag), en dat dan nog voor korte ritjes van 15-20minuten. Volgens mij is de kans dan ook zeer groot dat de batterij van deze wagen een chronisch tekort aan 'eten' gaat krijgen. Ik dacht dat een loodbatterij aan capaciteit verliest indien deze niet voldoende frequent volledige geladen wordt, en dus stuk gaat. Ik hoop dat ik me vergis, dan is heel dit verhaal namelijk niet zo relevant.
Die eco modus is inderdaad zeer praktisch ivm batterij niet te beschadigen, maar dient in mijn ogen enkel om batterij schade door een uitzonderlijke (niet chronisch) te diepe ontlading te voorkomen.
Hoelang moet je eigenlijk aan één stuk gaan rondrijden om de batterij volledig te laden, uitgaande van de eco-modus bescherming? Als dat meevalt is dat misschien wel de goedkoopste & duurzaamste oplossing. Dan gaat de uitlaat & roetfilter etc ook eens goed warm worden. Wisselstukken kosten ook energie en grondstoffen om te maken/plaatsen etc...
|
05 nov 2013 19:55 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Lader inbouwen, iemand ervaring?
korte ritjes zijn funest voor het roetfilter.. je zal voor je roetfilter te regeneren toch ff een stukje moeten doorrijden... de 1.6 vti was een prima alternatief geweest, omdat je korte stukjes rijdt.. qua accu verwacht ik geen probs, omdat onze C3P (wel zonder roetfilter) ook met name op korte stukjes werd ingezet.. kortom als je regelmatig ff een stukje via de snelweg rijdt, of een andere 80km/h weg zodat je even kan doorrijden... dan is dat voor het roetfilter ook voldoende.. 
|
05 nov 2013 20:23 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Lader inbouwen, iemand ervaring?
Een VTi is er helaas niet als HP variant ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
05 nov 2013 21:44 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Lader inbouwen, iemand ervaring?
Ojaa...
|
05 nov 2013 21:51 |
|
 |
|