Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
computer kapot https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=56&t=14292 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | Bernardo A [ 26 nov 2013 22:07 ] |
Berichttitel: | computer kapot |
Auto: C5 Ph3 2.0 HDI tourer 136 pk 01-2009. 164.500 km klacht: Motor schakelt zichzelf uit / auto wil niet starten. Melding Emissistoring, handremstoring, onderdruk, etc. gedaan: Luchtmassameter vervangen bij universeel bedrijf. Uitgelezen bij Citroendealer. Zekering naar computer vervangen. diagnose: storing voeding computeruitgang. 1e vervang zekering. Als dit niet helpt -en daar ben ik beslist bang voor- dan moet de computer vervangen worden. Herkenbaar idee? Tips? |
Auteur: | akooiman [ 26 nov 2013 22:09 ] |
Berichttitel: | Re: computer kapot |
slechte massa of slechte accu? |
Auteur: | Klaverblaadje [ 26 nov 2013 22:41 ] |
Berichttitel: | Re: computer kapot |
Net wat Kooiman schrijft, ik zou daar eerst maar eens naar kijken. Zeker weten dat je accu goed is, als de startmotor nog draait is dat geen maat voor de kwaliteit van de accu. Juist vlak na het starten is de spanning op z'n laagst en onder 11 volt slaat alles op tilt. De massa aansluitingen links en rechts aan de binnenkant van het spatbord (ook bij PH3? ![]() Die computer gaat eigenlijk nooit kapot. |
Auteur: | Menno [ 27 nov 2013 09:35 ] |
Berichttitel: | Re: computer kapot |
viewtopic.php?p=476656#p476656 ![]() |
Auteur: | Bernardo A [ 28 nov 2013 00:21 ] |
Berichttitel: | Re: computer kapot |
Het laatste draadje geeft geen uitkomst. Deze storing is geeft -in tegenstelling tot dat draadje- wel meldingen op het display en deze storingen zijn wel uit te lezen en passen consequent bij de incidenten. Aan de hand van de storingen die de monteur oplas kon ik plaats en tijdstip noemen. Zekeringkast vervangen werd ook genoemd door de monteur. Evt van een sloop. De accu lijkt me wat onwaarschijnlijk omdat de auto prima start -in oktober zelfs na 8 dagen stilstaan bij Schiphol- en omdat de auto doorgaans. Wanneer treden de storingen op? Dit wordt waarschijnlijk een gevalletje van piskijken, maar meestal treden ze op nadat ik gemengd stadsverkeer en langzaam buitenweg rijd. De laatste keer was dat nadat ik Geldrop doorkruisd had naar de meest afgelegen straat, met een omleiding omdat de reguliere weg openlag. Na Geldrop over Heeze naar Leende. In Leende deed zich de storing voor. Daarvoor: Vanuit Veldhoven over dorpen naar Bladel, achter een grote vrachtwagen die niet doorreed en voor elke drempel of rotonde in de remmen ging. In Bladel ca. 20 minuten bij een klant geweest. Na vertrek na 300 meter de eerste keer uitvallen, de 2e keer weer na ca. 300 meter en de derde keer na ca. 2 kilometer. Daarna was het over. De motor wordt altijd elektronisch uitgeschakeld en kan niet meteen gestart worden. De startmotor draait dan niet. Als u hier geen logica in ziet kunt u dit laatste buiten beschouwing laten. |
Auteur: | akooiman [ 28 nov 2013 00:54 ] |
Berichttitel: | Re: computer kapot |
Even los van de problemen: het is dus een Fase 3 , niet degene in je profiel? Zijn er nog meer dingen die je misschien opgevallen zijn? zoals slecht weer, verlichting aan in de avond, slecht wegdek? |
Auteur: | Menno [ 28 nov 2013 10:02 ] |
Berichttitel: | Re: computer kapot |
Bernardo A schreef: Het laatste draadje geeft geen uitkomst. Je hebt het uitgeprobeerd dus en vervangen door het gemodificeerde exemplaar .., ? |
Auteur: | JW-C5 [ 28 nov 2013 10:52 ] |
Berichttitel: | Re: computer kapot |
Als de oorzaak gezocht moet worden in de BSM, dan zullen er storingscodes aanwezig moeten zijn, zo is te lezen in de InfoRapid 1CX7-B1AW0113Q0-Inhouden, schokken, afslaan, te weinig vermogen: Citaat: Lees de storingscodes uit : Storingscodes P0215 en P0245 aanwezig : Vervang de service centrale motor Indien andere storingscodes aanwezig zijn : Deze informatie niet toepassen OPMERKING : De storingscodes P0215 en P0245 kunnen verband houden met andere storingscodes : Vervang de service centrale motor En dus de vraag: welke codes levert het uitlezen op? Voor de goede orde: dit gaat over een PH3, en niet over een PH1 zoals in je profiel staat ![]() Voorts: deze PH3 is ouder dan ORGA 12013? Vanaf dat ORGA nummer is er een nieuwe BSM gemonteerd, met een ander hoofdrelais. Dan zou dit niet meer de oorzaak mogen zijn. Groet, JW |
Auteur: | Menno [ 28 nov 2013 10:55 ] |
Berichttitel: | Re: computer kapot |
Precies .... |
Auteur: | Roman [ 28 nov 2013 15:23 ] |
Berichttitel: | Re: computer kapot |
Bernardo A schreef: Auto: C5 Ph3 2.0 HDI tourer 136 pk 01-2009. 164.500 kms? ![]() |
Auteur: | Bernardo A [ 29 nov 2013 11:32 ] |
Berichttitel: | Re: computer kapot |
De auto die in mijn profiel staat heb ik in januari met ca. 436.000 km verkocht. Het is nu bovengenoemde auto geworden. Of ik die ook zo lang houd weet ik niet. Het is een prachtpak en hij rijdt werkelijk goddelijk. Maar helaas rijd ik iedere rit met de vrees of ik mijn bestemming wel zal halen en hij kost een vermogen aan reparaties. Dat tast het plezier in die auto wel erg aan. Het derde remlicht werkt niet. uitgelezen als kortsluiting, dus dat wordt voor de APK in januari de draadboom vervangen. Versnellingskabel gebroken, aansluiting airco kapot geweest, luchtmassameter en op de motorkap zitten blaasjes. Een Citroengaragist liet me weten dat dit wel een productiefout is, maar valt niet in de garantie. Die motorkap laat ik volgend jaar wel overspuiten. En nu dreigt dus die computer. Afijn, zolang ze auto's met veerbollen blijven bouwen neem ik dit op de koop toe, maar zodra de veerbollen eruit gaan neem ik ook afscheid van Citroen, of welk Frans fabricaat dan ook. Ik ga dit profiel wel aanpassen. |
Auteur: | Bernardo A [ 29 nov 2013 11:41 ] |
Berichttitel: | Re: computer kapot |
Menno schreef: Bernardo A schreef: Het laatste draadje geeft geen uitkomst. Je hebt het uitgeprobeerd dus en vervangen door het gemodificeerde exemplaar .., ? Als je het niet erg vind wacht ik ermee tot die weer die kuren vertoont. Voor dat geld kan je dat nog wel doen, dat is het probleem niet, maar als je net zolang onderdelen blijft vervangen totdat het probleem zich kennelijk niet meer voordoet geef je ook een vermogen uit aan het vervangen van goed functionerende onderdelen. |
Auteur: | JW-C5 [ 29 nov 2013 11:42 ] |
Berichttitel: | Re: computer kapot |
Dat klinkt niet best, het zijn wel erg veel problemen met een nog zó jonge auto ![]() Vraag: valt jouw C5 in de categorie vóór of ná ORGA 12013? Zie hierboven ivm de InfoRapid. Groet, JW |
Auteur: | Menno [ 29 nov 2013 12:33 ] |
Berichttitel: | Re: computer kapot |
Ik snap de frustratie maar was dit dan niet onder garantie ? Veel van wat je opnoemt zijn zwakke punten, en indien aangepakt is de hdi uiterst betrouwbaar .... Zoals bv die blaasjes, tja hebben alle auto's met alu onderdelen helaas last van. Ik heb er werkelijk nooit gezeur mee. Als je zoveel "pech" hebt kan je de raammechanismes ook nog wel verwachten ![]() En idd net als JW benieuwd of het orga ervoor of erna valt, want dan is het met wat in de inforapid staat echt opgelost ! Dat wordt niet voor niets door Citroën aangegeven. |
Auteur: | Herman [ 29 nov 2013 18:21 ] |
Berichttitel: | Re: computer kapot |
(Het derde remlicht werkt niet. uitgelezen als kortsluiting,) voor dat je de draadboom gaat vervangen (kan mij niet voorstellen dat die defect is, eerst het remlicht los halen en 12 volt op de aansluiting zetten, geen licht dan is dat defect, en daarzijn wel weer draadjes over te vinden, En de draadboom testen aan de draadzijde, iemand even laten remmen en kijken als er stroom op komt te staan zo nee? dan draadboom nazoeken op beklemming en of vervanging. |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |