Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
 Bluetooth en Interne telefoon. 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 Berline exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 12000
Kleur: beige

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Bluetooth en Interne telefoon.
Duo sim kaart - Navidrive 3D.

Sinds bijna 3 jaar tracht ik dit vervelende probleem te verhelpen: omdat in geval van urgentie (zwaar ongeval) en/of contact citroën (bij pech) heb ik een due simkaart geïnstalleerd.
Bij aanzetten auto contact wordt ofwel automatisch overgeschakeld naar de interne telefoonverbinding of soms eerst een overschakeling naar bluetooth voorgesteld.
Ik werk meestal met de interne telefoon. Het enige (gekende) probleem is dat ge, bij het verlaten van de wagen niet maar vergeten van bvb een gratis nummer (1230) in te tikken, want anders blijven alle oproepen in de wagen binnenkomen...
En zo als ik zei...NIET VERGETEN...wat wel regelmatig gebeurt...

Ik zou bvb ook enkel met bluetooth kunnen bellen (dan heb ik dat probleem van overschakelen niet) maar dan is de interne verbinding "OUT" en kan men mij in geval van nood (zwaar verkeersongeval ) niet rechtstreeks bellen van uit de centrale.

Ik lees in het instructieboekje enkele zaken die ik niet heb uitgeprobeerd:

Bij het plaatsen van de sim kaart (duo veronderstel ik) schijnt het systeem te vragen:
"Omschakelen naar intern toestel ? selecteert u "JA" als u de sim kaart wilt gebruiken voor persoonlijke telefoongesprekken. Anders zullen alleen de noodoproepen en de diensten gebruik maken van de sim kaart."

Omdat mij duo er werd in geplaatst bij aankoop weet ik dus niet of dat werkelijk zo kan worden ingesteld.

Mogelijk weet iemand hier het antwoord.

Indien correct betekent dit enkel met bluetooth worden gebeld. Maar dan vraag ik mij wel af of ik nog automatisch een belopdracht kan doorsturen vanaf het adresboek door gebruik te maken van de gesproken commando's zoals "bellen naar Jef" en wordt automatisch de verbinding gestart.

Iemand een idee ??

27 mei 2013 17:01
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bluetooth en Interne telefoon.
Haal anders de duokaart er even uit en opnieuw erin, daarna moet hij opnieuw vragen wat je wel/niet wil ( als ik het goed heb ... )

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

27 mei 2013 17:08
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Juist, is te proberen.

27 mei 2013 17:12
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
In de wagen gebruik ik uitsluitend de interne verbinding. Zoals vermeld krijg drie mogelijkheden voorgeschoteld wanneer de wagen start:
- soms wordt mij gevraagd of ik bluetooth wil inschakelen...neen dus
- soms...wil je de interne verbinding...ja dus
- soms (in feite regelmatig) wordt mij niets gevraagd en moet ik manueel de interne verbinding opstarten.

Met deze drie heb ik leren leven...moet wel.

Maar wat ik niet begrijp is dat mij na het opstarten toch ook dikwijls wordt gesignaleerd dat de interne sim kaart werd verwijderd...en dus neen die zit nog steeds in de holder...
Waarom ?

05 jun 2013 20:04
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque

Naar boven
Antwoord met een citaat
Leuk. ik heb een jaar of 2 geleden ook een duosim aangeschaft ipv 1 kaartje, omdat ik eigenlijk altijd via bluetooth bel en toch wel een kaartje voor de ongevalsoproepen in de auto wilde hebben (en een belmogelijkheid als de gewone telefoon vergeten is of ooit stukgaat onderweg of zo). Daarna had ik zeer vaak gemiste oproepen, eerst geweten aan t-mobile, maar het kwam doordat de kaart in de auto zich blijkbaar op het netwerk aanmeldde zonder dat ik dat zelf deed of wist, waardoor er dus op mijn toestel buiten de auto na afzetten van het contact geen oproepen binnenkwamen (wel de sms dat ik er weer eens een gemist had, vaak lekker laat). Ik heb inmiddels het kaartje in de auto maar losgetrokken..Ik weet niet wat er nu bij een crash gebeurt, of er dan via de bluetoothverbinding gebel wordt naar Citroën. Heb ooit naar info hierover gezocht, nooit iets kunnen vinden. en om nou een crash te gaan proberen :lol:
Wat betreft de spraaksturing, die gebruik ik eigenlijk nooit aangezien ik bijna nooit bel in de auto....

06 jun 2013 11:40
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
De gemiste oproepen van jou kwamen door het feit dat, als ge de auto verlaat, ge ofwel met de gsm een eerst (eventueel kosteloos nummer) of de gsm positie (bvb van vliegtuigstand naar normaal) moet overzetten. Anders blijven de oproepen of smsen in de belanden. Zo is het alleszins bij mijn huidige provider (Proximus). Het zou dus afhankelijk zijn van de provider. Indien mijn info correct is zou Mobistar automatisch overschakelen...
Als je de duo sim kaart hebt verwijderd zullen zowel de Citroën Service als de Noodoproepen niet mogelijk zijn. Kun je uittesten door er een op te drukken.
Spraaksturing, zowel voor navigatie als voor bellen, beide langs het adresboek, zouden normaal wel moeten mogelijk zijn. Heb daar geen problemen mee.

Maar ondertussen zit ik nog steeds met: sim kaart uit het interne toestel verwijderd...

06 jun 2013 17:10
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Naar boven
Antwoord met een citaat
Doet sterk denken aan een vuil contact of slechte (soldeer)verbinding . Sim al eens goed schoongemaakt? Kontakten van de simhouder gereinigd ? Zou wel eens lastig kunnen zijn trouwens. En misschien helpt een firmwareupdate van de navidrive, ik heb de laatste versie erin zitten (42 of zoiets).

07 jun 2013 00:44
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Heb na bijna 3 jaar nooit een update uitgevoerd. Weet trouwens niet hoe dat moet, wat dit juist wijzigt en hoe er aan te geraken...
Het enige dat ik maandelijks wel update zijn de flitspalen langs SCDB (Speed Camera DataBase).

Zal het sim kaartjes en rest eens bekijken. Bedankt voor de info.

07 jun 2013 09:37
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Naar boven
Antwoord met een citaat
Die firmware is simpel op het web te vinden, o.a. bij planete, maar ook op gpsunderground en zo. Is een kwestie van downloaden, uitpakken en op Sd kaart zetten en installeren maar. Je moet wel wat waten van zip en rar en iso en zo...Maar dat is allemaal te vinden en te leren hoor.

07 jun 2013 12:08
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Downloaden en cd branden lijkt mij geen probleem, maar heb de indruk dat dit voornamelijk een update voor gps en consoorten is en mogelijk veel minder om gedeelte van Navidrive 3D (dat mij eventueel zou kunnen helpen) absoluut de kosten (??) die er mee gepaard gaan mij niet kunnen bekoren. Voor iemand die veel reist en/of naar het buitenland trekt...interessant...mij geval niet...dus...
En vermits ik, zoals reeds gemeld, voor minder dan 10 €, gedurende één jaar, maandelijks een update kan downloaden i.v.m. flitspalen is een update van de routes niet belangrijk.
Of heb ik het mis ?

09 jun 2013 12:14
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Naar boven
Antwoord met een citaat
Sorry, moest even geopereerd worden, dus wat bezig met mezelf.. Ik weet niet over welke kosten je het hebt, software downloaden en uitpakken kost in principe niks (zelfs de nieuwe navigatiekaarten zijn goed te vinden, wel wat langere downloads natuurlijk). Die updates voor de NG4 zijn er toch niet voor niets denk ik zo (changelogs staan er bij), net zoals updates voor de motorsoftware (heb een softupdate gehad waarna de V6 echt soepeler is gaan lopen). Maar inderdaad voor "if it ain't broke do'nt fix it" is ook best wel wat te zeggen. Is het probleem inmiddels opgelost???

15 jun 2013 17:39
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Hopelijk is alles ok na die operatie.

En, neen, het probleem is er nog steeds en vermits ik dit al drie jaren meesleep heb ik niet veel hoop dit ooit opgelost te krijgen.

Indien er een motorupdate voorhanden is zullen ze die wel instelleren bij het volgende onderhoud.
Ik denk dat dit bij mijn "Total care contract hoort. Het updaten van de navigatiekaarten duidelijk niet.
Wat NG4 betreft...ook geen idee.

15 jun 2013 18:25
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]