Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Vandaag voor het eerst ingelogd!! Flitspaal vraag ? https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=56&t=10596 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | 204PK [ 20 nov 2011 22:16 ] |
Berichttitel: | Vandaag voor het eerst ingelogd!! Flitspaal vraag ? |
Ben vandaag voor het eerst, heb vragen over mijn navi, luxe navi maar kent niet alle flitspalen, ook krijg ik geen melding dat er eentje aan komt, nu 3 CJIB verder. |
Auteur: | henkie HDI [ 20 nov 2011 22:20 ] |
Berichttitel: | Re: Vandaag voor het eerst ingelogd!! |
Da's lekker 204 pk. Welkom ! |
Auteur: | exroosje [ 20 nov 2011 22:25 ] |
Berichttitel: | Re: Vandaag voor het eerst ingelogd!! |
Hoi en welkom hier Voor zover ik weet is de EGS 6 de gerobotiseerde versnellingsbak van de eHDI, dat zou betekenen dat je 110 pk hebt. Ik vermoed dat je de BVA6 (aisin 6 automaat) hebt. |
Auteur: | 204PK [ 20 nov 2011 22:40 ] |
Berichttitel: | Re: Vandaag voor het eerst ingelogd!! |
Met dank voor jullie reactie de bak is aangepast!! THX!! |
Auteur: | 204PK [ 20 nov 2011 22:52 ] |
Berichttitel: | Re: Vandaag voor het eerst ingelogd!! |
2.2 HDI Precies tussen de 2.0 HDI en de 3.0 HDI V6 vinden we de herziene 2.2 HDI viercilinder. Dankzij twee parallel geschakelde turbo’s levert die nu 204 pk bij 3.500 tr/min en een koppel van 450 Nm bij 2.000 tr/min. Net zo veel als de dikke 3-liter V6. Gekoppeld aan de automaat met zes verhoudingen zorgt dat voor een topsnelheid van 230 km/u en een spurt van 0 naar 100 km/u in 8,3 seconden. Puike prestaties, terwijl hij gemiddeld maar 5,9 l/100 km verbruikt bij een CO2-uitstoot van 155 g/km. |
Auteur: | Ronald [ 20 nov 2011 22:58 ] |
Berichttitel: | Re: Vandaag voor het eerst ingelogd!! |
Niet zo met verkeerde getallen smijten. 204 PK zit in de 2.7 HDI, de 3.0 levert 241. Welkom overigens. Raadsel: ´Ik heb stiekum met je gedanst´ van..... ? Gr. Ronald |
Auteur: | exroosje [ 20 nov 2011 23:09 ] |
Berichttitel: | Re: Vandaag voor het eerst ingelogd!! |
Tja, een beetje enthousiasme mag best. Per slot van rekening is de 22HDI (op papier) een perfecte machine met 200 pk en toch een laag verbruik. Het is natuurlijk geen 6 cyl (maar heeft geloof ik wel balansassen). Het is dat een diesel in NL zo duur is, anders was het mijn favoriet. |
Auteur: | Herman [ 20 nov 2011 23:11 ] |
Berichttitel: | Re: Vandaag voor het eerst ingelogd!! |
![]() Welkom alhier, ach ik doe het met 140 pk. |
Auteur: | 204PK [ 20 nov 2011 23:12 ] |
Berichttitel: | Re: Vandaag voor het eerst ingelogd!! |
Toch nog een nieuw brilleke C.V.G!! grt jeroen Alle details facelift Citroën C5 30 september 2010 | Tekst: Roland Tameling Print Mail Houd me op de hoogte Eerder konden we al een paar korrelige foto’s laten zien van de subtiel opgewaardeerde Citroën C5, maar nu weten we ook de details van de facelift. Het belangrijkste nieuws? Een zuinige eHDi-versie, ‘n sterkere 2,2-liter dieselmotor, een verse benzinemotor én LED-verlichting op neus en kont. Enige tijd geleden dook de term e-HDi al op bij onder meer de Citroën C3 en DS3, en nu is er ook zo’n versie van de C5. Dat is een extra zuinige variant op basis van de 110 pk sterke 1.6 HDi. Voor de gelegenheid is de e-HDi voorzien van een stop/startsysteem en een module die de remenergie terugwint. Standaard is deze motor gekoppeld aan de gerobotiseerde handbak van PSA, die je desgewenst met flippers aan de stuurkolom kunt bedienen. Bovendien rust Citroën de auto uit met een sterkere dynamo en een zwaardere accu, om vaker te kunnen starten en stoppen. De aanpassingen aan de e-HDi zorgen ervoor dat deze C5 een gemiddeld brandstofverbruik van 4,6 liter per honderd kilometer scoort, met een bijbehorende CO2-uitstoot van 120 gram per kilometer. En ‘normale’ handgeschakelde C5 1.6 HDi stoot twintig gram per kilometer méér uit en heeft per honderd kilometer gemiddeld 0,7 liter diesel extra nodig. Aan het benzinefront verwelkomen we de 1.6 VTi, een ongeblazen viercilinder die PSA samen ontwikkelde met BMW en al in diverse andere auto’s gebruikt. De VTi levert 120 pk, is standaard voorzien van de zestraps gerobotiseerde handbak en verbruikt gemiddeld 6,2 liter per honderd kilometer. Met 144 gram per kilometer stoot-ie bovendien flink minder CO2 uit dan de 1.8 16V die hij vervangt. 204 pk 2.2 Een ander motornieuwtje betreft de geüpdate 2,2-liter viercilinder dieselmotor. De oude versie van die motor leverde vóór de facelift 173 pk maar dat aantal stijgt nu naar tweehonderdvier paardenkrachten. Citroën bereikte dit door onder meer de inspuitdruk van het common-railsysteem te verhogen en de interne wrijving te verlagen. Het maximumkoppel van 450 Nm bereikt de motor al bij 2.000 toeren per minuut, de sprint van nul naar honderd duurt 8,3 seconde (8,6 voor de Tourer) terwijl z’n topsnelheid 230 kilometer per uur bedraagt. De Tourer redt vijf kilometer per uur minder. Volgens Citroën verbruikt de C5 2.2 HDi 5,9 liter gemiddeld per honderd kilometer, waarbij de CO2-uitstoot uitkomt op 155 gram per kilometer. Frisser Citroën stopt met het verbeteren van de C5 niet bij de techniek, want ook aan de buitenkant oogt het allemaal net een tikkeltje frisser. De belangrijkste vernieuwing is ongetwijfeld de LED-verlichting in de koplampen, terwijl je een gefacelifte C5 aan de achterkant eveneens kunt herkennen aan achterlichten die een tintje donkerder zijn. De vernieuwde Citroën C5 is over enkele weken al te bestellen, de prijzen zijn nog niet bekend.[www.autoweek.nl] |
Auteur: | Nosmo King [ 20 nov 2011 23:28 ] |
Berichttitel: | Re: Vandaag voor het eerst ingelogd!! |
Welkom hier en gezien je onderschrift fan van New Kids? |
Auteur: | Peebee [ 20 nov 2011 23:29 ] |
Berichttitel: | Re: Vandaag voor het eerst ingelogd!! |
204 pk en dan pas 3 CJBtjes, valt dan nog niet tegen ![]() Maar welkom bij de club, ![]() |
Auteur: | Menno [ 21 nov 2011 09:00 ] |
Berichttitel: | Re: Vandaag voor het eerst ingelogd!! Flitspaal vraag ? |
Zullen we verder met de vraag over de flitspaal , ( ik heb deze overigens verplaatst, niet alles in off-topic plaatsen a.u.b. ) Verder oninteressant hoeveel PK en hoe hard dat ding wel niet kan, we zitten hier niet op het petjes forum ![]() Trouwens autoweek is nu niet bepaald een betrouwbare bron ... Overigens welkom uiteraard ! |
Auteur: | EvilTwin [ 21 nov 2011 10:07 ] |
Berichttitel: | Re: Vandaag voor het eerst ingelogd!! Flitspaal vraag ? |
Dat niet maar die 204pk kloppen wel. Officiële opgave is 150kW (net iets minder dan de aloude 2.7 die was 208pk!) 150 x 1,36=204pk. ![]() en welkom uiteraard ![]() Ronald schreef: Niet zo met verkeerde getallen smijten. 204 PK zit in de 2.7 HDI, de 3.0 levert 241. De 2.7HDi is een beetje problematisch: Citroën geeft 208pk /150kW @4000tpm op, dat kan niet helemaal kloppen. Op basis van de koppelcurve is het eerder 154kW en dat klopt beter met 208pk. ![]() Die laatste (3.0HDi) klopt wel: 177kW=241pk @4000tpm. Let wel: de beide V6en zijn naar beneden afgeregeld, zowel qua koppel als vermogen. De 2.7 heeft een lineair aflopend koppel vanaf 440Nm @1900tpm de 3.0HDi heeft een vrijwel vlak koppel tussen 1500tpm en 4000tpm (>430Nm, max 450). De 2.2HDi204 heeft ook een piek van 450Nm, maar die curve loopt vrij natuurlijk, aflopend vanaf 430Nm @3000 naar zo'n 280Nm @ 4500tpm, maar dus met een piekvermogen bij 3500tpm en een max koppel van 450Nm @2000tpm. Het gevolg hiervan is dat bij toerentallen tussen 2000 en 3500 de 4cil permanent zo'n 10pk meer vermogen (en koppel) levert dan de 2.7HDi, maar dat de V6 boven de 3500tpm meer vermogen levert dan de 4cil. ![]() Al deze motoren lopen zonder problemen en trillingsvrij dik 4500tpm, de 4cil idd dankzij balansassen. VWB de flitspalen: ik kwam er laatst achter dat de palen er met richting inzitten (in NL dus vanachteren) maar dat ze bijv bij roermond op de ringweg allemaal andersom staan, dan krijg je dus geen of een onterechte melding. Dus ga niet zuiver op de waarschuwingen af, maar kijk ook op het scherm. |
Auteur: | exroosje [ 21 nov 2011 12:25 ] |
Berichttitel: | Re: Vandaag voor het eerst ingelogd!! Flitspaal vraag ? |
De V6en zijn toch teruggetuned vanwege de beperkingen van de automaat? (450NM). De 30HDI levert bij jaguar 275pk. |
Auteur: | EvilTwin [ 21 nov 2011 12:59 ] |
Berichttitel: | Re: Vandaag voor het eerst ingelogd!! Flitspaal vraag ? |
Yup. Daar levert hij ook 560Nm (iirc). Maar 450Nm @ 4000tpm zou ook 190kW (256) zijn, en dat kan de Aisin6bak in theorie aan. (300pk = 350Nm @6000tpm). |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |