Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 aug 2011 16:53
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Locatie: Zaanstad
Gezien dat Infity een goede naam heeft en onderdeel is van de Harman groep net als waar de NG4 vandaan komt is het mijn eerste keus. JBL is ook een gerenommeerd merk dat vaak in franse auto's te vinden is. Ben toch wel benieuwd wat jullie persoonlijke voorkeur zou zijn en alle tips bij inbouw zijn welkom ook al ga ik het waarschijnlijk laten doen, met name vanwege het aansluiten van de sub (Pioneer TS-WX77A die ik al heb) en evt een extra versterker. Dan ga ik zelf ook niet lopen klooien met de deurpanelen (waarvan een schema ergens op het forum staat ahgi) als er toch al iemand proffesioneel mee bezig gaat. De standaard speakerbekabeling gaat gebruikt worden want het lijkt me niet dat deze zeer eenvoudig te vervangen zal zijn naar deuren toe.
Dit is de 1e keus compo Infinity REF6530CS
met achter de REF6532(S)I
En 60mm inbouwdiepte niet past ga ik voor de iets minder diepe JBL:
JBL GTO6508C met achter de GTO6528(S)
Heb wat gegoogled en de enige tech-specs is dat iemand op een forum roept dat ie minstens 4x35 watt is, omdat de instapmodellen dat ook al hebben, dus kan het topmodel daar niet onder zitten... Als dat zo is dan hoef ik niet persé een versterker. Mijn huidige RT3 is ook voldoende in staat om goede speakers aan te sturen, aangevuld met de sub ontlast je de deurspeakers van de bass-functie zodat het ingebakken versterkertje in de unit niet zoveel power hoeft te geven.
De versterkers die er evt bij kunnen: Infinity REF475A, JBL GTO-504 of voordelige keus GTO 4060
Het zou dus voor 400-500 euro excl inbouw klaar kunnen zijn. Als iemand de inbouw diepte van de deuren weet of een type speaker dat zeker past (wel de pioneer TS-Q171C 51mm diep, die heb ik nu ook en wil ik niet weer). Tips voor demontage van de deurpanelen en voor de voedingskabel naar de kofferbak toe (of waar daar evt stabiel vermogen te pakken is) zijn ook welkom. Handige jongens bij zo'n inbouwzaak, toch zijn auto-specifieke zaken altijd makkelijk om ze mee te geven indien nodig.
Dit is de 1e keus compo Infinity REF6530CS
met achter de REF6532(S)I
En 60mm inbouwdiepte niet past ga ik voor de iets minder diepe JBL:
JBL GTO6508C met achter de GTO6528(S)
Heb wat gegoogled en de enige tech-specs is dat iemand op een forum roept dat ie minstens 4x35 watt is, omdat de instapmodellen dat ook al hebben, dus kan het topmodel daar niet onder zitten... Als dat zo is dan hoef ik niet persé een versterker. Mijn huidige RT3 is ook voldoende in staat om goede speakers aan te sturen, aangevuld met de sub ontlast je de deurspeakers van de bass-functie zodat het ingebakken versterkertje in de unit niet zoveel power hoeft te geven.
De versterkers die er evt bij kunnen: Infinity REF475A, JBL GTO-504 of voordelige keus GTO 4060
Het zou dus voor 400-500 euro excl inbouw klaar kunnen zijn. Als iemand de inbouw diepte van de deuren weet of een type speaker dat zeker past (wel de pioneer TS-Q171C 51mm diep, die heb ik nu ook en wil ik niet weer). Tips voor demontage van de deurpanelen en voor de voedingskabel naar de kofferbak toe (of waar daar evt stabiel vermogen te pakken is) zijn ook welkom. Handige jongens bij zo'n inbouwzaak, toch zijn auto-specifieke zaken altijd makkelijk om ze mee te geven indien nodig.
C5club extreme Fan


Berichten: 102
Lid geworden op: 08 dec 2006 14:41
Auto: C5 Aircross, Business Plus, 1.2 Puretech
Opties: afn. trekhaak - Pioneer speakers - Dakdragers
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 48000
Kleur: White perl
Locatie: Sassenheim
Ben op dit moment bezig om de deur speakers te vervangen.
De inbouwdiepte van de huidige speakers is exact 60mm (Harman/Becker). Deze zitten in het (voor)portier in een plastic anti-condens bak met 2 mm speling aan de achterkant.
Zelf bouw ik mijn bestaande Pioneer 1703 composet in. Inbouwdiepte 70mm, hiervoor heb ik een gedeelte van het kunstof moeten verwijderen ter hoogte van de magneet. Nu zit daaronder een metalen plaat van het raam mechanisme. Dieper als 70mm gaat niet. Naar voren toe kom je al snel tegen het 'rooster' in de deur aan, dus opvul ringen zijn niet echt een optie.
De deur bekleding verwijderen is niet moeilijk. Strip verwijderen van deurpaneel armsteun(van voor naar achter), daaronder twee torx(30) schroeven, plastic paneel bij deurhendel loshalen (van voor naar achter vanwege klemmen), zachte bovengedeelte loshalen vanaf de ruit (alleen klemmend), daarna voorzichtig de deurbekleding los te halen.
Helaas
Conclusie tot nu toe. Het rendement van de huidige speakers is hoog, ze klinken aanzienlijk harder dan de Pioneers die ik al had. Wel zijn de lage tonen minder rommelig
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
JBL is ook van HarmannBecker.
Kijk ook even in het Ph.I/II topic voor audio tips&tricks.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 39#p338839" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk ook even in het Ph.I/II topic voor audio tips&tricks.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 39#p338839" onclick="window.open(this.href);return false;
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat betekent dat er nu een directe verbinding is met het binnengedeelte van de deur?Ries schreef: hiervoor heb ik een gedeelte van het kunstof moeten verwijderen ter hoogte van de magneet. Nu zit daaronder een metalen plaat van het raam mechanisme. Dieper als 70mm gaat niet.
Hoe loopt nu het water weg dat er in komt via het raam?
Groet,
JW
C5club extreme Fan


Berichten: 102
Lid geworden op: 08 dec 2006 14:41
Auto: C5 Aircross, Business Plus, 1.2 Puretech
Opties: afn. trekhaak - Pioneer speakers - Dakdragers
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 48000
Kleur: White perl
Locatie: Sassenheim
Misschien iets duidelijker, ik heb een gedeelte van de achterkant verwijderd, de boven- en zijkant is nog intact.
Condensatie houd ik tegen met een flexibel stuk, eenzijdig plakkend kunstof. Dus geen natte woofers aan de achterkant.
Voor zover ik kan beoordelen is het ook eerder een montage plaat van het slotmechanisme. Alleen geen 100% zekerheid.
Condensatie houd ik tegen met een flexibel stuk, eenzijdig plakkend kunstof. Dus geen natte woofers aan de achterkant.
Voor zover ik kan beoordelen is het ook eerder een montage plaat van het slotmechanisme. Alleen geen 100% zekerheid.
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 aug 2011 16:53
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Locatie: Zaanstad
Phew, net ff het natuurkunde, euh, hifi-topic doorgenomen. Op zich wat daar staat matched redelijk met wat er bij de Infinity Reference series staat over dat ze een 2 Ohm speaker gebruiken zodat je samen met de standaard-bekabelingsweerstand op een 4ohm komt en verder een hoge gevoeligheid zodat je nog redelijk volume kunt halen uit een standaard headunit.
Op zich is de C5 accoustisch vriendelijker (standaard voller geluid) dan de 407,
@Ries: ben blij met je gegevens en erg benieuwd hoe het inbouwen verder gaat. Heb je toevallig foto's gemaakt van de gedemonteerde deur? Die standaard speakers van H/B, zijn ook pizzadooskarton in plastic frame?
Denk dat ik dus toch primair voor de Infinity Reference setup kan gaan.
Optie 1: alleen de speakers zelf vervangen. Wat is de beste manier om geen kroonsteentjes te gebruiken? Weten we bv welke verloopjes er op passen? Montage van de tweeter is ook standaard? Voorheen met de pasklaar set was het logisch dat ie paste. En waar/hoe plaats ik het scheidingsfilter? Met standaard bekabeling zal dat ergens in het dashboard moeten ipv de deur.
Optie 2: Eerst optie 1 en later nog de sub met eventueel een extra versterker laten bijplaatsen.
Optie 3: Alles gelijk laten doen. Hifi-dump heb ik wel redelijke ervaring bij, maar ze zijn nu relatief duur tov tijdje geleden. Iemand nog tips voor een goed inbouwstation in het midden/oosten van Nederland waar je evt ook elders gekochte spullen kunt laten monteren? Pijlaudio in Amersfoort heeft goeie reviews en prijzen. Net eenmail gestuurd en gelijk antwoord, ze bouwen ook in na bekijken van de auto.
NB: JO bedoel je daarmee de forum-sponsor? Ik heb de laatste keer veel geluk gehad en er zijn er hoogstens 1 of 2 witte pluggen gesneuveld, maar wel fijn om alles naderhand weer goed vast te zetten. Hebben de normale dealers die ook op voorraad normaalgesproken?
Op zich is de C5 accoustisch vriendelijker (standaard voller geluid) dan de 407,
@Ries: ben blij met je gegevens en erg benieuwd hoe het inbouwen verder gaat. Heb je toevallig foto's gemaakt van de gedemonteerde deur? Die standaard speakers van H/B, zijn ook pizzadooskarton in plastic frame?
Denk dat ik dus toch primair voor de Infinity Reference setup kan gaan.
Optie 1: alleen de speakers zelf vervangen. Wat is de beste manier om geen kroonsteentjes te gebruiken? Weten we bv welke verloopjes er op passen? Montage van de tweeter is ook standaard? Voorheen met de pasklaar set was het logisch dat ie paste. En waar/hoe plaats ik het scheidingsfilter? Met standaard bekabeling zal dat ergens in het dashboard moeten ipv de deur.
Optie 2: Eerst optie 1 en later nog de sub met eventueel een extra versterker laten bijplaatsen.
Optie 3: Alles gelijk laten doen. Hifi-dump heb ik wel redelijke ervaring bij, maar ze zijn nu relatief duur tov tijdje geleden. Iemand nog tips voor een goed inbouwstation in het midden/oosten van Nederland waar je evt ook elders gekochte spullen kunt laten monteren? Pijlaudio in Amersfoort heeft goeie reviews en prijzen. Net eenmail gestuurd en gelijk antwoord, ze bouwen ook in na bekijken van de auto.
NB: JO bedoel je daarmee de forum-sponsor? Ik heb de laatste keer veel geluk gehad en er zijn er hoogstens 1 of 2 witte pluggen gesneuveld, maar wel fijn om alles naderhand weer goed vast te zetten. Hebben de normale dealers die ook op voorraad normaalgesproken?
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Je verhaal over 2Ohm + kabelweerstand (lol) bevestigt mijn eerdere vermoedens dat speaker fabrikanten een loopje nemen met de officiële test protocollen voor speaker vermogens. Ze zouden toch beter moeten weten...
Gelukkig zijn de IC-eindtrappen beveiligd, maar dat houdt ook in dat ze zelf vermogen terugregelen als er een speaker te veel gaat trekken.
Het nut van "dure" speakers wordt hiermee maar weer eens ondermijnd.
#1. beperkt nut. Zoals al aangegeven de HarmannBecker headunit is voorzien van HarmannBecker OEM speakers. Waarom zou dan een niet gematchte speaker uit dezelfde stal (JBL, Infinity, etc.) iets extra bieden?
Dat ge-onzin over "karton" wordt ik ook een beetje moe van. Heel veel speakers maken gebruik van papier, dat is een perfect materiaal voor veel conussen. Logisch: laag gewicht, relafief hoge sterkte/stijfheid, weinig demping, linaire respons! Zeker voor het typische vermogen waarover je het hebt met standaard headunits.
Zeg voor iedere keer dat er iemand uit de losse pols denigrende opmerkingen maakt over kartonnen speakers in je hoofd: polyprop is kaarsvet/luiervulling, misschien dat je dan papieren conussen wat meer gaat waarderen.
In veel gevallen gaat het ook nog om polyprop op een papieren substraat. Pure Marketing BS. Polyprop weegt ietsmeer, is minder stijf en heeft meer demping dan papier. Het enige waarop het beter presteert is pure sterkte en rek, handig als je >50W RMS per speaker moet verstouwen.
Met een goed ontwerp is een kunststof frame ook stijver dan een blikken frame. Dus daar zou ik ook niet al te veel uit af willen leiden. Het zegt echt niks over kwaliteit en nog minder over de prestaties (pure specs), laat staan het geluid (subjectief).
#2. koop je nu speakers die qua vermogen passen bij de headunit (~4x22RMS) dan kom je straks in de problemen met een eindtrap die bijv. 4x100W RMS levert. Een upgrade van 4x22W RMS naar 4x50W RMS is de moeite nauwelijks waard.
#3. iets begrijp ik niet aan jouw auto, ik dacht dat je al pack concert exlusive had (NG4+Xenon+HiFi)
In dat geval heb je een 350W Philips eindversterker met 8 speakers en een subwoofer.
Heb je dat niet, dan zou ik eerst naar een dergelijke configuratie kijken, qua totaalvermogen en qua set-up.
Gelukkig zijn de IC-eindtrappen beveiligd, maar dat houdt ook in dat ze zelf vermogen terugregelen als er een speaker te veel gaat trekken.
Het nut van "dure" speakers wordt hiermee maar weer eens ondermijnd.
#1. beperkt nut. Zoals al aangegeven de HarmannBecker headunit is voorzien van HarmannBecker OEM speakers. Waarom zou dan een niet gematchte speaker uit dezelfde stal (JBL, Infinity, etc.) iets extra bieden?
Dat ge-onzin over "karton" wordt ik ook een beetje moe van. Heel veel speakers maken gebruik van papier, dat is een perfect materiaal voor veel conussen. Logisch: laag gewicht, relafief hoge sterkte/stijfheid, weinig demping, linaire respons! Zeker voor het typische vermogen waarover je het hebt met standaard headunits.
Zeg voor iedere keer dat er iemand uit de losse pols denigrende opmerkingen maakt over kartonnen speakers in je hoofd: polyprop is kaarsvet/luiervulling, misschien dat je dan papieren conussen wat meer gaat waarderen.
In veel gevallen gaat het ook nog om polyprop op een papieren substraat. Pure Marketing BS. Polyprop weegt ietsmeer, is minder stijf en heeft meer demping dan papier. Het enige waarop het beter presteert is pure sterkte en rek, handig als je >50W RMS per speaker moet verstouwen.
Met een goed ontwerp is een kunststof frame ook stijver dan een blikken frame. Dus daar zou ik ook niet al te veel uit af willen leiden. Het zegt echt niks over kwaliteit en nog minder over de prestaties (pure specs), laat staan het geluid (subjectief).
#2. koop je nu speakers die qua vermogen passen bij de headunit (~4x22RMS) dan kom je straks in de problemen met een eindtrap die bijv. 4x100W RMS levert. Een upgrade van 4x22W RMS naar 4x50W RMS is de moeite nauwelijks waard.
#3. iets begrijp ik niet aan jouw auto, ik dacht dat je al pack concert exlusive had (NG4+Xenon+HiFi)
In dat geval heb je een 350W Philips eindversterker met 8 speakers en een subwoofer.
Heb je dat niet, dan zou ik eerst naar een dergelijke configuratie kijken, qua totaalvermogen en qua set-up.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 aug 2011 16:53
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Locatie: Zaanstad
Nou, tuurlijk is karton niet altijd pruts, maar als je ziet wat ik uit de Fiat en Peugeot heb getrokken, die moet je vastbinden willen ze niet wegwaaien. (Of wil een lichte magneet ook niks zeggen?).
En vbw matching, dat is misschien zo bij een ML systeem in de Lexus of de duurdere zweden die model-customized B&O spekers hebben. Mass-productie standaard speakers (waar elke cent telt) van H/B zijn misschien niet het slechtste waar ze nieuwe auto's mee durven af te leveren, maar het lijkt me niet dat ze zo goed als gelijk zijn aan een composetje van 150.- Meestal zit er op de tweeter alleen een weerstand ipv een echt scheidingfilter. Heb altijd al de speakers vervangen in de auto en altijd was het resultaat duidelijk beter (en niet alleen tusssen maar ook in de oren).
In de beperkte luistertests die ik tijdens de proefritten gedaan heb viel het geluid bij 2 van de 3 wel mee, mits de Loudness aan stond. Zonder dat en met een rechte equalizer was het geluid iel en miste volume, zelf bij omhoog draaien hield ik die indruk.
Omdat mijn auto origineel uit Frankrijk komt heb ik wel Xenon, maar geen pack Concert. Sowieso rare koppelverkoop (maar daar hebben we het al eerder over gehad).
En vbw matching, dat is misschien zo bij een ML systeem in de Lexus of de duurdere zweden die model-customized B&O spekers hebben. Mass-productie standaard speakers (waar elke cent telt) van H/B zijn misschien niet het slechtste waar ze nieuwe auto's mee durven af te leveren, maar het lijkt me niet dat ze zo goed als gelijk zijn aan een composetje van 150.- Meestal zit er op de tweeter alleen een weerstand ipv een echt scheidingfilter. Heb altijd al de speakers vervangen in de auto en altijd was het resultaat duidelijk beter (en niet alleen tusssen maar ook in de oren).
In de beperkte luistertests die ik tijdens de proefritten gedaan heb viel het geluid bij 2 van de 3 wel mee, mits de Loudness aan stond. Zonder dat en met een rechte equalizer was het geluid iel en miste volume, zelf bij omhoog draaien hield ik die indruk.
Omdat mijn auto origineel uit Frankrijk komt heb ik wel Xenon, maar geen pack Concert. Sowieso rare koppelverkoop (maar daar hebben we het al eerder over gehad).
True Four Ohms— All Reference speakers feature two ohm voice coils. Original factory-installed speaker wiring in many cars is 18-22 gauge. This wire, and heating in the voice coil when power is applied, increase the impedance “seen” by the amplifier or head unit. The impedance of Reference Speakers has been adjusted to compensate for this increase and can be safely driven by any head unit.
C5club extreme Fan


Berichten: 102
Lid geworden op: 08 dec 2006 14:41
Auto: C5 Aircross, Business Plus, 1.2 Puretech
Opties: afn. trekhaak - Pioneer speakers - Dakdragers
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 48000
Kleur: White perl
Locatie: Sassenheim
Had ik gemaakt met smartphone. Helaas is mijn phone smarter dan ik, ik kan ze niet terug vindenThis Game schreef: @Ries: ben blij met je gegevens en erg benieuwd hoe het inbouwen verder gaat. Heb je toevallig foto's gemaakt van de gedemonteerde deur? Die standaard speakers van H/B, zijn ook pizzadooskarton in plastic frame?
Ik heb pas 1 deur gedaan, vanwege de de voorspelde najaarsstorm van afgelopen week en het gebrek aan voldoen 'doppen' ben ik gestopt.
Vanmiddag nieuwe doppen halen en van de week verder als het droog is. Ik zal weer foto's maken. Nog wel even uitvinden hoe te publiceren, maar daar is de zoekfunctie voor
Ja, maar dan zonder de kaas. Bij mij is zelfs na drie jaar al verkleuring in de papieren conus aanwezig. Het frame is wel behoorlijk rigide.
Yup, zelf de handelaar (in het oosten van het land) waar ik mijn auto heb gekocht kende hemThis Game schreef: NB: JO bedoel je daarmee de forum-sponsor? Ik heb de laatste keer veel geluk gehad en er zijn er hoogstens 1 of 2 witte pluggen gesneuveld, maar wel fijn om alles naderhand weer goed vast te zetten. Hebben de normale dealers die ook op voorraad normaalgesproken?
JO moest overigens de doppen ook bestellen. Dit duurt 1 dag. Volgens JO zijn er nog weinig hobbyisten met C5-III.
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Ik zie graag fototjes, ik heb al een tijdje speakers klaar liggen maar ik durf er niet goed aan te beginnen omdat ik bang ben iets kapot te maken.
(Als ik begin, begin ik links achter (die zijde zie ik het minste, voor het geval er iets mis gaat)
)
(Als ik begin, begin ik links achter (die zijde zie ik het minste, voor het geval er iets mis gaat)
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
Berichten: 8141
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Wat kan er mis gaan? Moet ik mijn dochter van 10 sturen? 
Gewoon even roostertje eraf wippen. Je ziet meteen vier schroefjes. Die moet je er uit draaien en je speaker ligt op straat.
Gewoon even roostertje eraf wippen. Je ziet meteen vier schroefjes. Die moet je er uit draaien en je speaker ligt op straat.
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 8141
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Oeps 
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 aug 2011 16:53
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Locatie: Zaanstad
Hier staat het plaatje http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=53&t=3898" onclick="window.open(this.href);return false; tis gewoon voorzichtig met gepast geweld lostrekken als je alle schroeven los hebt.
Krijg bij mijn nieuwe auto gelijk een aantal pluggen (neem aan nr 70) bijgeleverd ahgi, service van de dealer, tot nu toe goede ervaring mee (Bart Pulles in Nijverdal).
Gisteren wat contact gehad met Pijlaudio en het zal Infinity worden. Versterker is nog niet zeker, afhankelijk of ie simpel weg te werken zal zijn. Het gaat me niet om hard, maar beter geluid en ook stabiel aansturen van speakers op iets verhoogd volume, wat de standaard unit wellicht dus ook al wel zou kunnen.
Krijg bij mijn nieuwe auto gelijk een aantal pluggen (neem aan nr 70) bijgeleverd ahgi, service van de dealer, tot nu toe goede ervaring mee (Bart Pulles in Nijverdal).
Gisteren wat contact gehad met Pijlaudio en het zal Infinity worden. Versterker is nog niet zeker, afhankelijk of ie simpel weg te werken zal zijn. Het gaat me niet om hard, maar beter geluid en ook stabiel aansturen van speakers op iets verhoogd volume, wat de standaard unit wellicht dus ook al wel zou kunnen.
C5club extreme Fan


Berichten: 102
Lid geworden op: 08 dec 2006 14:41
Auto: C5 Aircross, Business Plus, 1.2 Puretech
Opties: afn. trekhaak - Pioneer speakers - Dakdragers
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 48000
Kleur: White perl
Locatie: Sassenheim
En de foto's van de rechter voordeur speaker.
Voorkant:

Achterkant:

Voorkant:

Achterkant:







