Re: C5 III EN 7 inch Android 10
Oh sorry ik dacht dat deze radio's hier al vaker voorbij waren gekomen.
Ik heb deze gekocht:
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 27399.htmlDat was inclusief Fedex verzending en wireless (!) Apple carplay dongle, 311 euro. Was er met een week, geen import heffingen gezien.
Het originele scherm heb ik uit de houder gehaald, het scherm van de Android radio eveneens uit zijn plastic behuizing, met wat voorzichtig buigen van de afstandhoudertjes van het nieuwe scherm (die kun je er overigens zo afschuiven) een beetje zitten buigen zodat de diepte mooi overeen kwam. Het enige dat ik echt heb moeten aanpassen, was een 1 gat boren precies in een schroefgat op de alu bracket uit de auto (van het originele scherm) zodat het nieuwe display daar mooi in kwam te zitten.
Het booten van de radio duurt ca 10-15 sec, dus om de PDC te laten werken zit er een separate CANbus PDC verklikker bij/aan de nieuwe headunit. Het werkt, maar... naja.. mwa.... Achteruit prima, vooruit met ca 2 sec vertraging. Zodoende heb ik via diagbox de PDC ingeschakeld op het instrumentenpaneel, en geluid komt uit het stuur.

Beetje dubbel op nu, dus als ik een keer zin heb zoek ik nog wel eens uit hoe ik de meegeleverde PDC verklikker kan afkoppelen.
De nieuwe headunit past, zelfde kleur verlichting ook, CD speler zal ongetwijfeld werken, stuurknoppen werken, maar naja... ik gebruik eigenlijk alleen maar carplay dus geen idee verder. Zodra de radio is opgestart duurt het nog ca 15 sec voor de carplay verbinding. Dus binnen 30 sec alles gestart en werkend. Niet heel snel, maar ook niet gek voor zo'n Mickey Mouse radio. Als je een iPhone bedraad aansluit, gaat dat wel een stuk sneller overigens.
Google Maps en IGO zijn voorgeïnstalleerd, een GPS antenne is meegeleverd, alsmede een adapter voor je FM antenne.
Voor Google maps moet je wel een telefoon koppelen die je wifi signaal met de radio deelt.
Kwa integratie werken melders zoals portieren die open zijn, en ook start een AC app, maar die reageert vooralsnog niet op wijzigingen. Je kunt dat ook uitschakelen, maar ik ga toch kijken of ik het werkend kan krijgen. Misschien is het wel irritant als het wel zou werken. Het voegt helemaal niets toe en die overlay komt dan waarschijnlijk bij elke wijziging 2 sec in beeld.
De microfoon heb ik weggewerkt in een van de 'lege knopjes' achter het stuur. Gat erin geboord, mic erin geprikt; blijft vanzelf zitten